CHIO: dag 2 van onze bloggende bokkers: nieuwe foto's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

CHIO: dag 2 van onze bloggende bokkers: nieuwe foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 09:35

Nieuwsredactie
Bonechi

Afbeelding
Yessin Rahmouni - Only Society
foto: http://www.sjoert.com

20.00
Met volle buiken bij de laatste start van de gp special! We hebben net een patatje op bij de bram ladage tent. Het contrast in het strodorp
is groot... Meer pantalons dan spijkerbroeken meer champagne dan cola en meer gel dan ehhh naja... Jullie snappen wat we bedoelen.. ;)

Maar luistert en huivert... Zaterdag moeten wij eraan geloven! Vip kaarten voor de kur, en we gaan voor optimale integratie: tuttige kleren, veel make-up en een (nep)pareltje als we die kunnen vinden! En op niveau mee-jeweetwellen natuurlijk! Jullie snappen dat we gaan fietsen die dag! Of ons laten rijden ;)

Even een tussenstand! Het is 10-1 voor de muggen ( die 1 dankzij een genadeloze pets van mij, die overigens wel een blauwe plek oplevert)

edit Lielle
En nieuwe foto's: Lielle @ [VN] CHIO: Foto's dag 2

18.45
We zijn weer live! Net een stukje dura vermeerprijs gekeken. Parcours leek niet al te moeilijk. Veel door naar de winning round. Overzicht moeten we jullie schuldig blijven. We vielen er te laat in.

Nu met onze billen in het gras bij de GP Special. Sjoert inmiddels ook gemeet. Leuk weetje... Een of andere grapjas had met de cdspeler gespeeld waardoor marlies reed op de 10 nederlandse voetbalhits allertijden! Neeeeederland ooooh neeeederland.... ;)

17.00
Laurens heeft net met Ollie een veel betere proef gereden dan gisteren! Hij was zichtbaar opgelucht! In het bos geen scoreboard, dus jullie moeten nog even geduld hebben!

Omroepster Pam van Geloven maakte nog even reclame! Laurens heeft een nieuw bedrijf waarbij hij mensen helpt bij het aankopen van een paard!
"hij vindt de klik" ... Dus voor wie nog een paar ruggen over heeft ;)

17.00
Sansje heeft net een poging gedaan haar paard uit te leggen hoe een goede dressuurmerrie zich gedraagt. Helaas voor haar gedroeg haar merrie zich meer als Lancet, die met Emma Hindle steigerend en stuiterend de prijsuitreiking bijwoonde. Gelukkig is dat allemaal goedgekomen en gaan we nu fris en wel weer terug naar Kralingen.

Onderweg denken we nog even na op het kledingadvies voor onze vipkaarten van zaterdagavond (tenue de ville). Helaas net gezien dat de regenkansen toenemen de komende dagen... Duimen voor de ruiters en voor ons dat dat allemaal meevalt!

Tot straks vanaf de tribune! Batterij is weer vol, dus we kunnen weer!

Sansje en Bonechi_

15.40
[VN] CHIO: Foto's dag 2

14.20
Een update vanaf het thuisfront. We hebben weer even een gat in ons programma om eigen paarden te doen, om vervolgens vanavond weer aan te schuiven bij de GP Special... Voor alle springliefhebbers die denken; wat is dit voor dressuurdozen verslag... Sorry! :D

Als we het halen nemen we vanavond ook nog een stukje springen mee, morgen zitten we in ieder geval (hopelijk dit keer op tijd) klaar voor de landenwedstrijd springen.

We hebben ons vanochtend weer erg vermaakt. We proberen jullie steeds wel iets mee te geven over het optreden van onze landgenoten, maar als ik van alles wat moet vinden, dan heb ik geen tijd meer om naar de proeven te kijken :+

Foto's volgen vanavond, maar een mooi moment willen we jullie niet onthouden. Voor de mensen die het CHIO kennen, bij de paardeningang van de piste staat vaak een clubje ruiters/grooms en andere speciale aanhang te kijken. Zo ook de chef d'equipe van het Nederlandse team, Sjef Janssen, in zijn vertrouwde net-uit-bed-look (sorry Sjef): Flodderig shirt, haar op coupe windhoos en een spijkerbroek. (Hoort er ook wel een beetje bij ;) ) Het zag er al een tijdje positief uit voor Nederland, maar toen de eerste ruiters naar voren geroepen werden voor de huldiging, besloot een van de omstanders Sjef aan te spreken op zijn nonchalante voorkomen. Hij moest notabene een prijs in ontvangst nemen en leuk op de foto met het team. In rap tempo verwisselde Sjef zijn vest voor het jasje van deze beste man. En voila.... daar ging hij. Onderweg kwam hij Anky tegen die iets leek te mompelen van: "wat heb jij nou aan". (Geen officiele quote, maar onze interpretatie, misschien ging het wel heel ergens anders over :Y) )

Foto's volgen vanavond laat of morgen (kost wat meer moeite met uploaden en dergelijke), maar mochten jullie in de officiele berichten Sjef naast een constant glimlachende Totilas zien staan in een ietwat ruimvallend jasje, dan weten jullie hoe het zit.

Nog even over die Totilas (en morgen en overmorgen waarschijnlijk weer ;) ) Wat een cool beest is dat. Hij vond het allemachtig mooi, de zichtsbeperkende lintjes waren dan ook not done, hij moest wel optimaal kunnen poseren voor de vele camera's...

Tot zover! En tussendoor nog even hartelijk applaus voor Lielle, die tussen de bedrijven door steeds ons gebrabbel razend snel online heeft!

13.00
Uitslag landenwedstrijd:
1. Nederland
2. Groot britannie
3. Denemarken
4 duitsland
5. Zweden

12.45
Halleluja! Hulde! Kippenvel en staande ovaties voor Edward Gal en Totilas! Niet foutloos (scheef achterwaarts) maar verder kon je er weinig op aanmerken. Voorlopig resultaat 79.171 en dus royaal op de eerste plaats!
Foto van Edward

12.30
Het overkomt de beste! Goofy de Lu lly en ruiter Hartwig Burfeind vergaten een onderdeel! Over twee starts komt Edward hopelijk een monsterscore rijden! Huidige stand: Nederland op plaats 1,2 en 4 en in de landenstrijd eerste!

11.50
Anky haar proef zit erop! 73.362 en een voorlopige eerste plaats net boven imke. Op zich nette proef, maar niet zoals we van haar gewend zijn. Storingen in de overgangen en er leek wat spanning in te zitten.
foto van Anky

11.15
Foto van de proef van Imke

10.30
Imke is net klaar met haar proef. Netjes, maar met haperingen in de wissels om de twee. Voorlopige score 73.106 en daarmee nu op de eerste plaats

10.00 Update
Goedemorgen!

Balend op de tribune dit keer! Op het programma stond dat de landenwedstrijd om 10.00 begon... Nu zijn we hier, bleek dat het om half negen begon! We kunnen jullie wel vertellen dat sander marijnissen na het eerste blok op de tweede plaats staat na de deense sune hansen... Met een score van 70 a 71 procent, maar hou ons ten goede!

Hallo!

We beginnen de dag met een updateje van gisterenavond. Gisteren door de files heen weer naar Kralingen voor iets dat op het programma stond als "Dressuurgala". We waren erg benieuwd en om eerlijk te zijn hadden wij toch andere verwachtingen van het woord Gala. Omdat we iets vroeg waren, hebben we eerst gekeken hoe diverse ruiters van verschillende disciplines hun paarden lieten wennen aan de hoofdring. Weinig spectaculair zou je denken, tot Totilas ten tonele verscheen, maar dat hadden jullie al gelezen. Daarna begon de Rabobank Futuretest, een onderdeel ontwikkeld om de nognetniettop aansluiting te laten vinden bij de grote mensen. Hoewel we leuke combinaties gezien hebben, is er duidelijk nog wat werk aan de winkel. Vooral het laatste lijntje piaffe/passage was een struikelpunt voor de meeste ruiters. Winnaar Yessin- Moeilijkenaam met Only Society was de terechte winnaar. Bij deze combinatie zat de spanning duidelijk meer in de trainer (Tommie Visser) dan in het paard. Tommie volgde het scoreboard nauwlettend, het ging dan ook vrij gelijk op met Thamar Zweistra, die uiteindelijk tweede werd.

Na de Futuretest werd ons hart opnieuw gestolen. In het kader van een talentenplan voor ruiters van 12-20 jaar gaf Laurens van Lieren een clinic aan de twaalf jarige Fleur met haar vijfjarige, net geruinde prachtpony die door de ring liep alsof hij het dagelijks deed. Iedereen zal het erover eens geweest zijn dat dit talent is (zowel paard als ruiter). Het meisje zat zo netjes en rustig dat wij daar zelf nog wel eens jaloers van werden. Later op de avond was er nog een clinic met twee jonge dames op wat hoger niveau (Z2 en junioren). Topstuk van de avond was wat ons betreft een demonstratie van Lotje Schoots en Diederik van Silfhout, die bij een enthousiast verhaal van Tineke Bartels lieten zien wat ze in hun mars hadden. Dat was genieten, heerlijke ruiters met heerlijke paarden. De show was bedoeld om het publiek enthousiast te krijgen voor het EK Young Riders dat later dit jaar in Ermelo plaats vindt.

Vandaag een nieuwe dag. De batterij is weer vol, dus we kunnen er weer tegenaan. Eerst de landenwedstrijd dressuur, later de GP Special op het bosterrein en als het lukt voor die tijd nog een stukje Internationaal springen.
Tot straks!

PS. Omdat we dit als experiment doen, zijn we erg benieuwd wat jullie van de verslagen vinden!

Verwante onderwerpen
[VN] 'Live' sfeerverslag van het CHIO - update 17 juni 19.00
[VN] CHIO: fotoverslag dag 1

bokjes

Re: CHIO: dag twee van onze bloggende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:43

Ik vind de verslagen erg leuk en lees ze dan ook trouw wanneer er een update is! Blijf zo door gaan.... en nog veel plezier....misschien zouden een beetje meer illustrerende foto's het nog leuker maken.....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:44

Erg leuk van die verslagen! Maar ik zou ook wel wat meer fotos willen zien :)

En dan vooral van Edward en Totilas O:)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:47

Hartstikke leuk die verslagen, ben je er toch een beetje bij..
Iets meer foto's zou wel leuk zijn inderdaad...veel plezier nog!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 09:54

foto's ben ik nu mee bezig, er komt een apart fototopic

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:56

fijn dat we van jullie een verslagje krijgen.
ik vind de off. site van chio zelf nou niet echt up to date.
Startlijst van vanochtend stond er pas 23.00 uur gisteravond op, geen live uitslagen. Wedstrijdverslagen/nieuws ook sumier.
Deelnemers nationaal niet ingevuld.
Jammer gemiste kans lijkt me.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:08

Erg leuk jullie verslagen, kijk regelmatig of het al bijgewerkt is :D Zo is het tenminste nog een beetje "live" te volgen.

Ik vind het ook tegenvallen de site van het CHIO.
Geen live-uitslagen, de live-tv is van 5 dagen geleden :+ dus is ook niet live.
Erg jammer, moet vandaag werken en wilde het een beetje op het werk bijhouden, maar dat hoeft zo niet. Waarschijnlijk staan de uitslagen van de GP er pas op als ik al afgewerkt ben :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:17

Ik heb een mail gekregen van iemand van paardensport.tv, en als het goed is gaan ze vanaf morgen live :)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:22

alleen als het goed is?? ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:24

Als het goed is idd.
Ze zijn afhankelijk van de organisatie van Rotterdam.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:27

Raiza schreef:
Erg leuk jullie verslagen, kijk regelmatig of het al bijgewerkt is :D Zo is het tenminste nog een beetje "live" te volgen.

Erg jammer, moet vandaag werken en wilde het een beetje op het werk bijhouden, maar dat hoeft zo niet. Waarschijnlijk staan de uitslagen van de GP er pas op als ik al afgewerkt ben :o

je maakt me nu wel nieuwsgierig wat voor soort werk je doet :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:35

Leuke verslagen! Wat meer foto's zou idd leuk zijn om wat meer een voorstelling ervan te krijgen :j

Wat goed van Yessin, ik heb t vermoeden dat hij Rabo Talent van t jaar gaat worden :D

Lielle

Re: CHIO: dag twee van onze bloggende bokkers (10.30 update)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 10:40

foto's zijn we mee bezig, daar zijn nog wat logistieke belemmeringen

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:41

jury schreef:
Raiza schreef:

je maakt me nu wel nieuwsgierig wat voor soort werk je doet :D

Haha, ik heb een eigen hypotheken en assurantiekantoor :D
Ben nooit "afgewerkt" daar, meestal is het gewoon ophouden met werken ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:42

Ik vind het leuke verslagen. Net of je er zelf een beetje bij bent.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:10

Sander had 68,60 volgens horses.nl

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:12

ik vond die proef van Yessin Rahmouni echt gaaf om te zien gister, het publiek bleef ook echt klappen! haha

heeft iemand het gefilmd? of weet iemand waar ik het zou kunnen vinden?

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:14

jury schreef:
Sander had 68,60 volgens horses.nl

Hebben ze daar wel live-scores?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:16

nee, helaas maar bloggen via www.twitter.com maar vrij rap
helaas geen foto's, dus daarom blijven we bij deze topic natuurlijk
Laatst bijgewerkt door EllyC op 18-06-09 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 11:17

Afbeelding
Imke

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:00

Dames, superrrr +:)+ +:)+ +:)+ jullie verslagjes, ook met scores en kleine toelichting perfect!!!! Want site CHIO heeft een andere perceptie van het woord LIVE dan de rest van paardminnend NL geloof ik :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:12

Lielle

Re: CHIO: dag twee van onze bloggende bokkers (12.30 update)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 12:34

Afbeelding
Anky en Salinero

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:40

Goofy de banketstaaf,
Banketstaaf was ook al weer censuur voor....... L U L L Y

edit, zie al dat het aangepast is.
Laatst bijgewerkt door EllyC op 18-06-09 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Re: CHIO: dag twee van onze bloggende bokkers (12.30 update)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 12:42

opgelost.