Albert van Es

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Albert van Es

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 13:32

Is iemand bekend met hem? Hij is aangeraden voor mijn merrie en ik wil er in januari naar toe als dat lukt.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:38

ik ken hem niet Verward

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:08

Ja, ik ken hem wel. Hij woont in Beilen (Dr). Hij verricht heel goed werk zowel bij paarden als mensen.

justicehcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:09

ik ken hem niet maar ik heet dennis van es :d

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:00

een aanrader OK dan! OK dan!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:03

een aanrader toen pony nog leefde ben ik er ook geweest, is zeer goed, aardige man ook

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 18:20

Ben nu wel nieuwsgierig....wat doet deze man dan?

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 19:01

Kinke schreef:
Ben nu wel nieuwsgierig....wat doet deze man dan?

Hij is oa magnetiseur voor mensen en dieren.

johno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 21:46

albert van es is super ik heb gezien dat paarden die naar de slacht moesten dankzij gewoon weer in de sport lopen zonder een enkel probleem,daar moet je zeker heen gaan en het is ook nog eens een hele aardige vent.
ik ken hem al heel lang en altijd alleen maar goede dingen gehoord en gezien,by the way mensen kan hij ook prima helpen OK dan!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 00:50

He Johno! Dat doet me deugd om dat te horen! Mijn merrie zit behoorlijk scheef in elkaar door een valpartij in een ververleden (zie hier het verhaal: [PP] arme paddy ). Zodra het kan zal ik contact met hem opnemen om mijn merrie weer te corrigeren.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:22

Ken hem niet, wat doet hij nog meer buiten magnetiseur? Want daarmee krijg je denk ik een paard niet mee recht Verward Maar niet geschoten is altijd mis, dus je kunt het allicht proberen Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:23

Wat doet Albert van Es als ik vragen mag? Beilen is hier vlakbij. Heeft hij ook een website?

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:50

bij mijn paard heeft het niet geholpen maar een vriendin d'r paard die loopt weer helemaal super, had precies hetzelfde als jouw merrie desiree. je moet er echt heen gaan!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 13:58

Ik dacht dat hij ook iets met de spieren deed. Is dat fysiotherapie, masseren? Als hij paddy kan helpen, mag hij mij misschien ook eens los maken. Ik zit namelijk ook vast in mijn schouderpartij.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:13

Fasel schreef:
Wat doet Albert van Es als ik vragen mag? Beilen is hier vlakbij. Heeft hij ook een website?

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:39

Desiree schreef:
Ik dacht dat hij ook iets met de spieren deed. Is dat fysiotherapie, masseren? Als hij paddy kan helpen, mag hij mij misschien ook eens los maken. Ik zit namelijk ook vast in mijn schouderpartij.

Ik weet zeker dat hij jouw kan helpen. Als jij bent hem binnenkomt voelt hij waarschijnlijk al dat jij vast zit.
De meeste problemen kan hij wel oplossen. Ik weet niet zo goed hoe ik dit allemaal moet omschrijven. Maar wat hij zegt/doet/voelt is allemaal wel waar.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 17:31

Ik ken hem wel, hij zit hier vlakbij. Ik heb er zowel hele goede als slechte ervaringen over gehoord. Bij spierenkwesties zou hij iets grover zijn dan een 'normale' fysio heb ik weleens begrepen. Maar er zijn verschillende grote namen die ook weleens bij hem geweest zijn.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:49

Ik heb net je verhaal over Paddy gelezen en wat me verbaasd is dat ze je op Balingehof niet naar een DA doorverwezen hebben?

Als je dan toch deze kant op wilt komen kan ik je Mariette Kelfkens aanbevelen.
Ze woont notabene in Nieuw-Balinge

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 14:14

Ze hebben me op balingehof wel een tip gegeven wie haar zou kunnen helpen. MAar ik was al in zee gegaan met Johan van Eekeren en ik ging af op wat hij heeft gezegd. Albert van Es zal inderdaad niet ieder paard kunnen helpen, en johan kent veel mensen die paarden behandelen. En hij stuurt elk geval weer naar iemand anders omdat hij per geval bekijkt wie het meest geschikt is om het euvel op te lossen. Albert leek hem de meest aangewezen persoon voor Paddy, mogelijk zal hij Albert weer totaal niet aanraden als het om een ander paard zou gaan met een ander kwaal. Op het Balingehof krijgen ze weer ervaring erbij met iemand: met Albert van Es, want ook zij zijn nog niet bekend met hem.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:15

Albert van Es heeft een mensenpraktijk in Beilen, maar doet eens per week (vrijdag) praktijk voor paarden in Nijeveen (bij Steenwijk/Havelte). Kosten consult 50 euro (2004 prijsniveau).

Zijn gevoel voor paarden (en voor mensen) is zeer indrukwekkend, en vaak bij het rechte eind. Men zegt dat hij een bepaalde gave heeft 'dingen te zien', daar moet je voor open kunnen staan. Of ik dat helemaal kan geloven, weet ik niet. Ik vind dat toch moeilijk. Maar waarom zou het niet...

Ik ben er begin 2004 geweest met mijn dierbare [naam verwijderd]. We waren aan het eind van de rit gekomen; ze stond al met 3 benen in het slachthuis. Albert van Es was dus min of meer mijn 'allerlaatste poging'; na mijn bezoek aan hem was ik ervan overtuigt echt alles geprobeerd te hebben om [naam verwijderd] te behouden voor mijn gebruiksdoel. Helaas bevestigde Van Es mijn voorgevoel dat [naam verwijderd] niet meer geschikt was om op te rijden, na mijn bezoek was afscheid nemen van [naam verwijderd] veel minder twijfelachtig, ik wist wat ik moest doen. Ik heb toen voor haar een heel mooi plekje gevonden dat achteraf bekeken, gewoon zo heeft moeten zijn. (ze woont nu bij een Boeddhistisch genezer die aan reiki-massage doet, [naam verwijderd] had altijd zure spieren, en [naam verwijderd] haar geboortenaam was [naam verwijderd]; de stukjes vielen op hun plaats, wonen bij mij was voor [naam verwijderd] dus eigenlijk een tusssenstation).

Genoeg vaag gedoe over [naam verwijderd]; Albert van Es moet je gewoon proberen. Tijdens mijn bezoek waren er ook anderen met hun paarden, veel kapitalere paarden dan mijn Nefje. Per vrachtwagen kwamen ze langs, voor een prognose op de rontgenkeuring (via een handoplegging weet Van Es waar de oc-tjes zitten Knipoog ), tot een aflopend consult na een geslaagde therapie.

Voor 50 euro kan je het allicht eens proberen. Bij scheve bekkens enzo kan hij vast een heleboel voor je paard betekenen. En hij is in ieder geval 100% eerlijk; hij had mij en [naam verwijderd] ook een lange therapie-weg kunnen voorschrijven om ons te plukken,... je kunt een eerlijk advies van hem krijgen. In hoeverre je open staat voor verrassende uitkomsten, is persoonlijk.

Mijn verslag over [naam verwijderd]'s problemen en daarna mijn bezoek met [naam verwijderd] in jan/feb 2004 vind je hier:
[VvdD] REalitycheck: [naam verwijderd] = niet goed
[VvdD] Ontwikkeling inzake [naam verwijderd]
En dit zijn verslagjes van de ontwikkelingen NA mijn bezoek aan Van Es...
[FA] Langgelijnde hengst gezocht...
[VvdD] [naam verwijderd] gaat verhuizen
[VvdD] Op bezoek bij [naam verwijderd]

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 18:42

Dees schreef:
Zijn gevoel voor paarden (en voor mensen) is zeer indrukwekkend, en vaak bij het rechte eind. Men zegt dat hij een bepaalde gave heeft 'dingen te zien', daar moet je voor open kunnen staan. Of ik dat helemaal kan geloven, weet ik niet. Ik vind dat toch moeilijk. Maar waarom zou het niet...

In die gave die Albert daar geloof ik in. Hij woonde vroeger zo'n 5 km bij mij vandaan. Ik weet dus dat hij mensen erop attendeerde dat ze ziek waren, in het ziekenhuis werden die mensen raar aangekeken en naar huis gestuurd er was niks aan de hand. Later bleek dat Albert het wel goed gezien/ gevoeld had.
Er zijn in Fr/Gr/Dr genoeg mensen die naar Albert toe gaan.
Overigens is Albert zelf ook een paardenman, heeft vroeger Z dressuur gereden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 19:24

zijn praktijk is 4 jan pas weer geopend maar ik ga ook zeker ene afspraak maken voor hanimo die kampt met een lastige peesblessure

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:11

Kan een fysiotherapeut het probleem van Paddy oplossen? Want die gaan meer met spierenwerk aan de gang. Ik zou denken dat er iets 'sterkers' voor nodig zou zijn, maar ik kan het mis hebben Verward Ik zou meer in eerste instantie in de richting van een kraker gaan denken, en daarna vervolgbehandingen bij een fysio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:28

Ik heb ooit een keer een artikel over hem gelezen, een lovend artikel, dus zeker de moeite waard.

Dat wat hij doet, noemen ze hier overlezen, is een gave en als iets geneesbaars is, werkt het altijd.

Succes met je paardje

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:00

Jolande schreef:
Kan een fysiotherapeut het probleem van Paddy oplossen? Want die gaan meer met spierenwerk aan de gang. Ik zou denken dat er iets 'sterkers' voor nodig zou zijn, maar ik kan het mis hebben Verward Ik zou meer in eerste instantie in de richting van een kraker gaan denken, en daarna vervolgbehandingen bij een fysio.

eerst eens zien te achterhalen waar em nou net de kneep zit en dan een behandelplan opstellen...