Zadeldiefstallen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 01:36

In dit topic kun je je zadeldiefstallen melden.

Moderatoropmerking:
Graag alleen de diefstal melden, andere "off topic" reacties worden verwijderd.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 00:53

Dit zadel is 3 weken geleden, op een zaterdag overdag, bij mij in Prinsenbeek weggenomen.
Let op: het kan nu aangeboden worden zonder bokriempje, en het is inmiddels opgevuld.
Het is een oud Stubben spring, met als kenmerk blokjes op t zweetblad, ter ondersteuning van de kniewrong.Deze blokjes zijn recent vastgenaaid door de zadelmaker, omdat ze los zaten.
Het zadel had voor ons wa grotere waarde als voor een ander, omdat wij t op van allerlei paarden en ponys legden, zeker bij inrijden.




Afbeelding

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:20

Omgeving Doldersum, Wapse, etc. Zijn er diverse brutale diefstallen geweest zo'n 3 weken geleden.
Kenmerken: Overdag! Achterlangs de auto parkeren, De honden sloegen niet aan( lekkere worst?) Snel en brutaal. Alleen de merkzadels worden gestolen, de rest blijft achter.
Er is er zelfs een van een bakrand afgehaald terwijl de eigenaar haar paard op stal zette na het rijden!
Enige kenmerk: een witte bus. W.s. zijn deze proffesionals nu elders in het land, dus blijf opletten.

Als er een dergelijke diefstal gepleegd is loont het misschien de moeite om bungelowparken of campings in de omgeving te bellen of die verdachte gasten hebben. Ze blijven n.l. een paar dagen op 1 plek hangen.

Princessie

Berichten: 408
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Zoetermeer / Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:37

Bij ons op de manege zijn er ook zadels gestolen (nacht van 7 op 8 november). Wij hadden een euroriding jade zadel. Tot onze grote schrik was die maandagochtend verdwenen _-:( . Wij zijn nu al een week bezig om een goed nieuw zadel te vinden, maar niet past op onze pony :? (welsh cop). We hebben ondertussen al 15 zadels gepast en niets past
Laatst bijgewerkt door TeeGee op 30-01-09 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Kleur verwijderd

Kido

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:27

Stubben scandica VZH 4 1/2 jaar oud zag er als nieuw uit doordat er een nieuwe leren ziting op is gezet in de stubben fabriek!

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:38

In Driebergen werden een tijdje terug veel zadels gestolen, ik heb er toen een topic over geplaatst.
Inmiddels is er 1 dader gepakt.
[PP] OPGELET: zadeldieven
Hier lees je er meer over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:45

Op zaterdag 27 november ben ik samen met de Stadswachten van Harderwijk van 10:00 tot 15:00 aanwezig op de wedstrijd in Hierden (2e Parallelweg te Hierden) om zadels te merken met postcode en huisnummer zodat het zadel makkelijker te traceren is.
Dit is geheel gratis.

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:19

op een privestal in bleiswijk is ook een zadel en een paar hoofdstellen gestolen( die lagen buiten de stal in een container en op stal brenoski hebben ze ook alles leeggehaalt heb ik gehoord

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 01:19

tijd geleden zijn ook in rotterdam-zuid de stallen en de manege's afgegaan door de dieven. en ook werden inderdaad alleen de dure en mooie zadels meegenomen.

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:06


Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 14:09

Vorig jaar december werd bij ons ingebroken. Ruim 20 zadels, ruim 20 hoofdstellen en een aantal martingalen zijn meegenomen. Deze inbraak was de tweede: 8 jaar eerder werd de zadelkamer ook al leeggeroofd. Extra sloten en kasten voor de pensionklanten hebben niet geholpen...
Van ons zijn een Passier Lenox dressuurzadel en een Ainsley gestolen Huilen .

tessie1985

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 14:55

er bestaan nu anti dief zadel klemmen
is wel duur maar beter dan dat je zadel gestolen word

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:12

Zijn dat zadel klemmen die je vast maakt aan de muur en dat om het zadel heen klemt?
Het schijnt dat dieven dan gewoon het zadel met klem en al mee nemen! (ze zijn toch nog behoordlijk agresief!)

Calanddra

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:19

Een tijd geleden was er bij ons in Schalkwijk ook 2 zadels gestolen van bij ons op stal, + nog meer zadels van andere mensen. Gelukkig hebben wij de onze wel weer terug. De daders waren 2 meisjes van 13 Bloos! echt te erg voor woorden...

Lous

Berichten: 24254
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:10

Een tijdje geleden hoorde ik dat er ook zadel dieven in de omgeving van Nieuwekerk aan het werk zijn. Ze zijn vooral in het weekend actief. Het beste is dus om je zadel gewoon mee te nemen. Gelukkig hangen er bij ons camera's en heeft de eigenaar van de pensionstal zijn huis naast de stallen.

DinkyToy

Berichten: 251
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In 't hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:19

Bij ons in de manege in pekela zijn ook zadels gestolen vannacht. Alleen weer dure zadels inderdaad.. Had zelf geluk, had mijn zadel gister net toevallig mee naar huis genomen.
Let op dus ook in Groningen!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 00:13


Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:33

Jep dat was mijn topic. Het komt echt eng dichtbij dat ze de zadels meenemen is tot daar aan toe, maar deze zadeldieven hebben dus ook bij een paard met een stanley mes een kras op zij hals gezet. Zo diep dat het in twee lagen gehecht moest worden. En dit op klaarlichte dag.

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 01:18

Er is nu ook een speciale site voor zadeldiefstal opgezet! www.zadeldiefstal.nl hier kan je je zadel laten registreren.

En ze zijn nu ook al actief in het Noorden des lands. Afgelopen week zijn er in Ter Apel (Groningen) zadels gestolen

yatoucha83

Berichten: 150
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: goeree overflakkee (onder rdam zuidholland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 16:00

hallo......

mensen pas aub op......

van de zomer, ook de kenmerken: wit busje, kruiwagen waarin ze de zadels meenemen en honden geen bezwaar......

de boefjee van de buurman en de drie rotweilers van stal+een stokoude kockersspenniel werden vergiftigd, ze hebben allemaal 4 dagen voor pampes gelegen. hangsloten werden doorgeknipt en ze hadden een kruiwagen gepakt en daarin alles meegenomen. door het tarweland stonden allemaal sporen die we zelf hebben ontdekt! de politie heeft alleen gevraagd of we verzekerd waren. en toen hebben we sáonds zelf nog maar eens gebeld dat er sporen waren.

het zijn gewoon e t t e r b akken.......

dus pas op want deze stal was ook gewoon naast die mensen hun huis, ze sliepen met de ramen open en de honden liepen buiten.

wees gewaarschuwd en neem iig je zadel mee naar huis!

groetjes yatoucha

steinstein

Berichten: 4085
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: In een zeer bosrijke omgeving in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:28

Van de week zijn er ook zadels gestolen in DORST dit is een dorpje naast BREDA. Dat is niet zo ver van ons vandaan. Nu heb ik ervoor gekozen om mijn zadels en dergelijke voorlopig mee naar huis te nemen. Ik vind het zo nare gedachten. Alle grote/onbekende auto`s die bij onze stal voorbij rijden bekijk ik goed en met argwaan.

Nadua

Berichten: 1157
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:14

Bij ons op de manege ook.
Zo op klaar lichte dag een Kieffer Dressuur zadel weggenomen.
Duur dek erbij en dat terwijl er gewoon mensen rond liepen.
Waarschijnlijk heel onopvallend zadel op de arm gelegd en er mee weg gelopen, wat een brutaliteit he?!

burnie
Berichten: 150
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 16:44

In zeeland zijn er ook al enkele weken zadeldieven actief, naar mijn weten zijn ze alleen op walcheren actief!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:11

yatoucha83 schreef:
hallo......

mensen pas aub op......

van de zomer, ook de kenmerken: wit busje, kruiwagen waarin ze de zadels meenemen en honden geen bezwaar......

de boefjee van de buurman en de drie rotweilers van stal+een stokoude kockersspenniel werden vergiftigd, ze hebben allemaal 4 dagen voor pampes gelegen. hangsloten werden doorgeknipt en ze hadden een kruiwagen gepakt en daarin alles meegenomen. door het tarweland stonden allemaal sporen die we zelf hebben ontdekt! de politie heeft alleen gevraagd of we verzekerd waren. en toen hebben we sáonds zelf nog maar eens gebeld dat er sporen waren.

het zijn gewoon e t t e r b akken.......

dus pas op want deze stal was ook gewoon naast die mensen hun huis, ze sliepen met de ramen open en de honden liepen buiten.

wees gewaarschuwd en neem iig je zadel mee naar huis!

groetjes yatoucha


Precies zo bij ons op stal, ook wit busje. Kruiwagens zelfs in het busje getild, en later in bos eruit gegooid.

yatoucha83

Berichten: 150
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: goeree overflakkee (onder rdam zuidholland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:07

hoi

een half jaar na de inbraak hebben wij nog steeds niks gehoord. politie heeft nooit meer even gebeld van goh hebben jullie nog iets gezien of hebben jullie nog ergens last van!
ze hadden belooft de bereden politie langs te sturen omdat hun "in het wereldje" zitten, nooit geen mens gezien. van de verzekering heb ik nog geen derde van wat mijn zadel koste teruggehad dus kan in mijn handen klappen dat ik zo'n vreselijk lieve pappa heb die mijn nieuwe zadel heeft betaald!

om de inbraak kan ik nog steeds kwaat worden zou wel door een boksbal heen kunnen rammen op zo'n moment, maar goed het helpt dus niet je krijgt er alleen blauwe handen van. kerstavond is het oudste hondje van stal overleden aan ouderdomsverschijnselen, we zijn blij dat ze niet is overleden aan het middel wat de inbrekers haar hebben gegeven!

vind het echt schandalig!

ik hoor nog regelmatig over inbraken dus ik neem mijn zadeltje veilig mee naar huis!


hopen dat in 2005 al die k*l*r* inbrekers worden gepakt!

groetjes.............