Weer opletten in Z-O brabant ivm diefstal!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Weer opletten in Z-O brabant ivm diefstal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 20:13

ja hoor, ze zijn er weer geweest!

die witte auto waar ik t al eerderover had, stond WEER op onze inrit bij t hek naar stal, mn moeder kwam aanrijden met de trailer en hij stond gewoon voor ons hek! ze deed t hek open(gaat met afstandbediening) maar toen ze die auto za staan deed ze hem gelijk weer dicht!
maargoed, zij seinen dat ze dr bij moest, toen reden ze ineens snel door

was weer een witte auto, kenteken begint met JB, de rest heeft ze niet gezien

3 dagen erna liep er iemand naast onze wei, over t weidepad van de buren en allemaal aan ons hek voelen en aan t hek van de achterburenen over de haag heenkijken, zo bij die mensen in t huis naar binnen kijken

toen ben ik de wei ingelopen en toen ie me zag rende hij snel weg
de boederij naast ons, waar dat weidepad van is, staat nu ff leeg, daar kunnen ze dus zo over het terrein naar het terrein van ons en van de 2 buren met hun aangrenzende weilanden


vorige keer dat die witte auto er stond zijn ze die nacht bij ons in de stal geweest, kasten stonden nml open, net zoals een van de poorten van onze tuin...

maargoed, mensen hier uit de regio, dan weten jullie weer dat ze opnieuw aan t rondkijken zijn...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 20:16


Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:16

Ik zou er een melding van maken bij de politie...misschien kunnen ze wat vaker langs jullie huis/wei rijden...

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:55

Jammer dat je niet het hele kenteken hebt.
Ineke2 de politie doet hier niet veel aan. Ze hebben het te druk met andere dingen Schijnheilig Als je het volledige kenteken hebt, kan je wat meer.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 18:14

idd de politite doet niets, als er iets wordt gemist kunnen we dat komen aangeven, helaas konden ze verder niets voor ons doen
al wilden ze wel graag alle gegevens van die auto heben, die werd nml afgelopen maanden erg vaak gezien vlak voor een inbraak, volgens de getuigenverklaringen. maar veel verder dan mercedes, oud type en begint met JB, kom ik niet dus ja daar hadden ze niet genoeg aan Scheve mond

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:29

Dan moeten we met z`n alle maar weer eens goed op gaan letten! Ze zijn de laatste tijd wel heel vaak bezig zeg bah bah

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:47

Jakkes wat een gedoe! Gelukkig kunnen ze bij ons bijna niet binnen... Alarm e.d. Maar we zullen extra goed oppassen!

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:23

Zorg maar dat je je matriaal in huis bewaard. Hebben jullie geen grote hond die hen eventueel kan afschrikken. Anders zou ik hem even bij de stal houden zodat ze toch flink schrikken als ze een kijkje komen nemen.

Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:15

wel 2 grote gevaarlijke honden renske Tong uitsteken
Maar om die s nachts buiten te laten lopen? Scheve mond

Pas maar op meis, voor je het weet jatten ze iets van jou og n paard van je weg Nagelbijten / Gniffelen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 00:42

zadels etc liggen veilig binnen, achter de grote honden Knipoog
maar 's nachts kunnen ze de opslag-stal in en de lasten met dekjes etc openmaken, zoals ze de vorige keer hebben gedaan...
of ze kunnen naar de paardenstal Scheve mond of mn jaarling meenemen, die staat gewoon in de wei, maar hoe dan ook, als ze met een paard weg willen dan moeten ze de poort openmaken en dat gaat niet zonder afstandbediening, dan blokkeert de motor namelijk als je t met de hand probeert

maar ze zullen wel hebben geweten dat de honden 's nachts binnen zijn, maarja op een andere stal hebben ze de waakhond gewoon meegenomen toen ze de zadels hebben gejat Bloos!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:55

Gatsie... Het is maar een eng idee dat ze zo rond je huis rondrijden hoor Scheve mond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:16

En wat zul je je hulpeloos voelen...weten dat ze aan het kijken zijn, dat ze plannen om terug te komen, en niets kunnen doen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 16:20

idd dat gevoel van machteloosheid, dat is nog het ergste!!
er liggen geen waardevolle spullen buiten, maar ze kunnen wel zo bij de paarden, en nou nemen ze eigenlijk alleen zadels mee, het blijft er rot-idee dat ze naar je stallen staan te kijken, gewoon brutaal op je eigen inrit voor het hek, en je weet gewoon dat ze er al eerder zijn geweest....
heb ook mn instructeur gewaarschuwd, vorige keer heeft hij ze op heterdaad betrapt in zn stal, maar konden ze ontkomen door via een bovendeurtje van een stal naar buiten te klimmen, door de buitenbak heen naar de weg te rennen, waar een witte auto aan kwam scheuren om ze op te halen.....

ze moeten gewoon van andermans spullen afblijven, maar dat is blijkbaar al teveel gevraagd Boos!

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:24

hey, wat vervelend zeg! Kan je het niet bij de politie opgooien als stalken?

iemand die ik ken ook van bokt daar stond steeds een auto voor het weiland. (haar paarden staan in een weiland langs de weg en staat verder geen huis ofzo)
die jongeman (type angstaanjagend) had al twee keer aan haar gevraagd of hij les mocht op haar pony. Nee dus maar hij bleef daar maar staan, en steeds weer. En als ze haar mobiel pakte dan ging hij weg.
De politie heeft hem gewaarschuwd toen hij geen goede rede op kon geven om daar te zijn, en als ie daar nog een keer was zouden ze hem oppakken.
Toen heeft hij zich niet meer laten zien.

Het lijkt mij al een overtreding als ze zonder toestemming op jullie terrein komen. Of is dat ook alweer anders geregeld in de wet tegenwoordig?

Echt vervelend voor je! Het idee dat die gekken daar rondlopen!

Misschien kan je met de politie afspreken dat als jullie bellen ze gelijk komen??

offeh een 'lief' hondje kopen Haha!
succes ermee!

Zonnetje81
Berichten: 18798
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 10:46

Ze zijn nou weer in sint oedenrode bij die nieuwe stal geweest!! Mijn instructeur vertelde dat gisteren en zei dat de pollitie zegt te weten wie het is maar willen weten waar hij de zadels laat. Ik maakte zo een opmerking van ow heeft hij toevallig een witte mercedes???? Met het idee ach dat weet hij niet of dat is niet zo.......zegt hij JAH!!!!

Toen had ik toch zoiets van.... Scheve mond Scheve mond Scheve mond ze komen nou meer mijn kant op dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 11:18

Renske bedankt voor de tip. Ik houd oogjes open. Ik ken het gevoel.

Vrijdagochtend nadat ik de paarden op de wei had gezet, ben ik naar huis gegaan. De eigenaresse van het huis was niet thuis. Die middag zag ik dat ze mijn oude fiets die ik gebruik om mijn paard naar de wei te brengen hadden gepikt en de bezem was verplaatst. Nou vraag ik je een oude fiets. Gelukkig hadden we alle zadels goed opgeborgen in het huis.

Het idee alleen al dat er een vreemde het erf oploopt, kennelijk weet dat er niemand thuis is, gewoon de schuur met de stallen ingaat,rondkijkt en mijn fiets meeneemt. Ben zo boos.

Ik hoop dat dit geen paarden-geinteresseerd persoon geweest is, want er liggen nog zat waardevolle paardenspullen op stal.

Maar gewoon op klaarlichte dag het erf op, en iedereen houd iedereen hier in de gate hoor, en gewoon jatten!!!

In zit regio den bosch dus houd het eea goed in de gaten. Al enkele jaren wordt er hier in de buurt veel gestolen. In de buurt van Boxtel ziet iemand weet niet meer hoe hij heet, maar die heeft op zijn zolder tientallen gestolen zadels en hoofdstellen voor de illegale verkoop. Je komt ook alleen meer via via bij hem om wat uit te zoeken. Schande dat mensen daaraan meedoen en dit niet melden,ik weet dus niet wie, helaas.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 12:25

Jeetje, ik hou het hier ook goed in de gaten!

Hier ligt ook alles binnen, maar dat ze het lef hebben om bij je paarden in de buurt te komen, dat vind ik nog het allerergste...

Iris82

Berichten: 39873
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 14:44

Grr.... wat een eikels... zijn het weer de zelfde dan?
Ze moeten toch ondertussen wel weten dat er niets te halen valt bij je...
(Aan zadels dan enzo) Zolang ze maar van het springmateriaal afblijven... Tong uitsteken Nee geintje. Ze moeten gewoon met hun klauwen overal van afblijven... Boos!

Hopen dat dat leegstaande huis snel bewoond gaat worden.
Geeft misschien een iets veiliger gevoel.

Oja, ik heb nog wel een extreem agressieve hamster voor je die je in een van de kasten kan zetten... Cool Wedden dat ze er dan onmiddelijk vandoor gaan....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 18:53

orionneke schreef:
Ze zijn nou weer in sint oedenrode bij die nieuwe stal geweest!! Mijn instructeur vertelde dat gisteren en zei dat de pollitie zegt te weten wie het is maar willen weten waar hij de zadels laat. Ik maakte zo een opmerking van ow heeft hij toevallig een witte mercedes???? Met het idee ach dat weet hij niet of dat is niet zo.......zegt hij JAH!!!!

Toen had ik toch zoiets van.... Scheve mond Scheve mond Scheve mond ze komen nou meer mijn kant op dus!



weer die witte mercedes?!?! kenteken begint(wrsch) met JB helaas heeft mn moeder meer niet kunnen zien, ze was nml ZO boos dat die auto er weer stond en ze gewoon op onze inrit stonden terwijl zij dus met auto+trailer midden op de weg stond en gewoon ons erf niet op kon, en ook t hek niet open wilde doen omdat hun dan meteen ons erf op konden rijden Scheve mond

maar die auto wordt dus echt overal gezien....

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:42


steinstein

Berichten: 4085
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: In een zeer bosrijke omgeving in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:50

Van de week zijn er ook zadels gestolen in DORST dit is een dorpje naast BREDA. Dat is niet zo ver van ons vandaan. Nu heb ik ervoor gekozen om mijn zadels en dergelijke voorlopig mee naar huis te nemen. Ik vind het zo nare gedachten. Alle grote/onbekende auto`s die bij onze stal voorbij rijden bekijk ik goed en met argwaan.

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:50