Uurtje op Billy the Kid .. :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Uurtje op Billy the Kid .. :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 11:46

Ja hoor, het was weer zover. De manege heeft nieuwe paardjes gekocht. Wij allemaal : "Leuk! Cool! Hoe heten ze??".
Naja, Sander (Sandertjuh hier op bokt) mocht op het "westernpaard" Winnetou.
Ik wilde op Billy. Billy leek me niks bijzonders omdat er een jongetje van 10/ 11 had op gereden dat niet bepaald fatsoenlijk rijdt, maar dat was toch anders.
De instructrice vertrouwde me Billy toe met de boodschap dat ik hem flink moest aanpakken omdat hij het hele uur onder dat jongetje had gestapt. Nouw je kon het zien toen het jongetje (we noemen hem maar even Piet) eraf klom; Piets gezicht keek niet errug blij!
Dus ik met mn pruim op dat paard gaan zitten, en laten stappen. Iedereen stond me uit te lachen omdat Billy niet bepaald een Turbo - Boost heeft, maar daar trok ik me niks van aan.
Sander en Sharon (de instructrice) kwamen met Winnetou de bak in lopen. Winnetou en Billy waren allebei een beetje erg dik (volgens mij bij de vorige eigenaren alleen gebruikt om het gras te maaien) dus we moesten hard duwen *LOL*
Nou Sander op Winnetou geklommen, Winnetou wilde geen stap verzetten. De instructrice het paard vastgehouden, en met de zweep aangetikt. Winnetou's reactie: Bokken. Hij begon achteruit te lopen omdat hij ervandoor wilde, maar knalde daarbij tegen een ouder paard aan waardoor Winnetou viel met Sander nog steeds op zijn rug. Sander rolde tussen de benen van het oudere paard Daisy door. Gelukkig tilde deze haar been op anders had hij een harde klap tegen haar been gehad.
Intussen bekommerde de instructrice zich over Sander en André (haar vriend) pakte Winnetou flink aan. Eerst laten gelongeerd (nouja niet echt hij hield de teugels gewoon vast) en daarna zelf erop geklommen. Paard luisterde nog steeds niet. Flinke mep gegeven en daarna kon hij er weer mee rijden. André zei nog "Stom paard en nu ga je de stal op en het volgende uur loop je!" en daarna vertrok Winnetou naar de stal.
Ik had Billy inmiddels achter een stel andere paarden gestuurd en ik was zenuwachtig (mede omdat ik dat altijd een beetje ben bij nieuwe paarden) en ik bleef daar eventjes staan. Daarna gingen we door met de les en het ging best goed. Ik kreeg Billy aan het lopen maar niet zo fijn en met de hulp van de instructrice ging het steeds beter.
Maar hééft me wat afgebokt. Hij was me aan het uitproberen en ik moest heel vaak een klap verkopen. Aan het eind van de les wilde hij helemaal niet meer en ik kon ook niet meer (en dan maar zeggen dat paardrijden voor luiaards is!) dus toen hebben we gestapt. Daarna is de instructrice erop geklommen die hem een paar flinke klappen heeft gegeven en bij haar heeft hij nog harder moeten lopen..
Volgende week wil ik weer graag op Billy

Om Sanders verhaal te lezen (hij heeft na zijn val nog wel gereden op een ander paard) ga je naar hier:


http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=5745233#5745233

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:40

Tjeetje, houdt de manege die ook nog aan ook?
Die zouden bij ons de volgende dag een retourtje gemaakt hebben. *LOL*

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:49

gelukkig is t nog goed afgelopen Ach gut

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:53

Het verbaast me beetje dat die manege de paarden nog heeft. Op mijn manege zouden ze vast niet lang zijn gebleven, (of toch wel).
Maar gelukkig is het wel goed afgelopen! Lachen

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 17:41

Ja ik denk dat ze hem toch nog een kans wilden geven, omdat hij onder een beter meisje lekker heeft gelopen.
Ik kwam ook voor een deel omdat hij de hele dag op wei heeft gestaan en overal schijt aan had.
Hij dacht waarschijnlijk "ik heb de hele dag al niks gedaan dus nu ga ik ook niet luisteren" doordat hij erna flink op zn flikker heeft gekregen past hij wel op!

Katie1989

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:54

Het gaat wel lekker met die paarden zie ik....nou hopen dat ze wel lief gaan doen zodat er lekker op gereden kan worden in de lessen.

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:16

MoonChloe schreef:
Het verbaast me beetje dat die manege de paarden nog heeft. Op mijn manege zouden ze vast niet lang zijn gebleven, (of toch wel).
Maar gelukkig is het wel goed afgelopen! Lachen



meestal een kwestie van even wennen en evt een tijdje een goee ruiter erop en ze zijn heel snel gewend hoor (behalve de echte rotzakken, die zijn beter af bij een eigenaar)

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 18:30

lonnie schreef:
meestal een kwestie van even wennen en evt een tijdje een goee ruiter erop en ze zijn heel snel gewend hoor (behalve de echte rotzakken, die zijn beter af bij een eigenaar)


Ja idd, ze waren er pas een week .. Je kon aan Billy heel goed zien dat hij erg gespannen was ..

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:27

Onze instructrice gaat ze denk ik ook wel trainen dat ze beter luisteren... en anders gaan ze terug naar Frankrijk, zoals onze instructrice gezegd had

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:54

dit zijn juist goede paarden voor gevordere ruiters
leren ze van zitten Clown
maar heb je nog wel een leuke les gehad ?? Verward

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 19:58

SdaphneS schreef:
dit zijn juist goede paarden voor gevordere ruiters
leren ze van zitten Clown
maar heb je nog wel een leuke les gehad ?? Verward


Ja hoor. Met dat gevorderde ruiters valt wel mee, er hebben zelfs ukkies op gereden. Billy had denk ik een slechte bui ofzo .. Verward

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:20

Het is wel grappig om zulke paarden erbij te hebben hoor Knipoog
Maar ze zullen wel ff moeten wennen of niet? over een tijdje zijn ze misschien kei lief!