Verslag van een ritje op een nieuw manegepaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Verslag van een ritje op een nieuw manegepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 11:25

Op het eerste oog lijkt het natuurlijk niet zo veel bijzonders: een nieuw paard op een manege, en ik moest erop. Niks mis mee, toch? Het liep alleen een beetje anders dan gedacht!

Bij het opzadelen bleek al dat het uit Frankrijk afkomstige paard niet echt vooruit wou. Toen ie de bak inmoest bleef ie al staan Bloos!. Pittig Frans paardje was niks van over. Het is een bonte en hij is een soort westernpaardje, Winnitou genaamd. Hij wou alleen rondjes draaien Verward

In ieder geval kwam die uiteindelijk in de bak (vraag me niet hoe Tong uitsteken) en toen wou die ineens superhard..??
Nou ik er dus op, en toen bleef ie stokstijf staan, hij verzette geen voet. Nou ik aandrijve aandrijve lukte niet, nou toen maar geprobeerd een tikje met de zweep, hielp ook niet
Toen gaf instructrice hem een tik met de zweep en dat vond ie niet zo leuk, begon te bokken en vanalles te doen net een rodeopaard Bloos!
Hij wilde zich omdraaie en weggaloperen en liep schuddend achteruit, en wilde toen wegrenne, maar toen stond daar een ander paard.
Hij viel om tegen dat paard en ik lag onder Winnitou, nog een geluk dat dat ene paard wat daar stond wat ouder was en niet schrok en gewoon zijn achterbeen optilde, zodat ik niet tegen zijn been aanviel! (Lief he Schijnheilig)
Als dat paard dat dus niet had gedaan had ik nu erge pijn aan mijn hoofd, maargoed... ik lag zo half onder Winnitou en half onder dat oude paard en Winnitou stond weer snel op en hemel zij dank had ik alleen pijn aan mijn knie waar die bovenop was gaan liggen, hoewel ik wel achterover was geslagen!

Gelukkig is het goed afgelopen, want het had ook slechter af kunnen lopen! Scheve mond

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:49

dat is echt schikken!
Sterkte! Ach gut

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:53

Pfoeh, dat zal wel erg schrikken zijn geweest.

LadySmile

Berichten: 111
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 14:09

Hmmm dat klinkt behoorlijk eng !!
Maar hebben ze het paard niet eerst ge-checked of het wel geschikt was voor manege werk ?!

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:43

LadySmile schreef:
Hmmm dat klinkt behoorlijk eng !!
Maar hebben ze het paard niet eerst ge-checked of het wel geschikt was voor manege werk ?!


Jawel, er heeft eerst een andere jongen op gereden die iets beter was als Sander en toen heeft Winnetou heel goed gelopen, maar hij had gisteren de hele dag op wei gestaan en hij had dus overal schijt aan. Hij had de hele dag al kunnen doen wat hij wilde dus dat wilde hij niet opgeven, bovendien is hij in frankrijk denk ik alleen maar gebruikt om het gras te maaien aan zijn figuur te zien (lees: hij is te dik)

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:46

Sandertjuh schreef:
Op het eerste oog lijkt het natuurlijk niet zo veel bijzonders: een nieuw paard op een manege, en ik moest erop. Niks mis mee, toch? Het liep alleen een beetje anders dan gedacht!

Bij het opzadelen bleek al dat het uit Frankrijk afkomstige paard niet echt vooruit wou. Toen ie de bak inmoest bleef ie al staan Bloos!. Pittig Frans paardje was niks van over. Het is een bonte en hij is een soort westernpaardje, Winnitou genaamd. Hij wou alleen rondjes draaien Verward

In ieder geval kwam die uiteindelijk in de bak (vraag me niet hoe Tong uitsteken) en toen wou die ineens superhard..??
Nou ik er dus op, en toen bleef ie stokstijf staan, hij verzette geen voet. Nou ik aandrijve aandrijve lukte niet, nou toen maar geprobeerd een tikje met de zweep, hielp ook niet
Toen gaf instructrice hem een tik met de zweep en dat vond ie niet zo leuk, begon te bokken en vanalles te doen net een rodeopaard Bloos!
Hij wilde zich omdraaie en weggaloperen en liep schuddend achteruit, en wilde toen wegrenne, maar toen stond daar een ander paard.
Hij viel om tegen dat paard en ik lag onder Winnitou, nog een geluk dat dat ene paard wat daar stond wat ouder was en niet schrok en gewoon zijn achterbeen optilde, zodat ik niet tegen zijn been aanviel! (Lief he Schijnheilig)
Als dat paard dat dus niet had gedaan had ik nu erge pijn aan mijn hoofd, maargoed... ik lag zo half onder Winnitou en half onder dat oude paard en Winnitou stond weer snel op en hemel zij dank had ik alleen pijn aan mijn knie waar die bovenop was gaan liggen, hoewel ik wel achterover was geslagen!

Gelukkig is het goed afgelopen, want het had ook slechter af kunnen lopen! Scheve mond


Het voelde misschien alsof je achterover sloeg maar je bent meer schuin eraf gedonderd ..

Katie1989

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:48

Jeetje...Dan schrik je je ook te pletter...Gelukkig is het goed afgelopen...Het had erger kunnen zijn.

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 13:34

LovesSaartje"]
dat is echt schikken!
Sterkte! Ach gut
[/quote]

dankjewel Lachen
Maar het gaat al weer had alleen pijn aan mijn knie.

[quote="MoonChloe"]
Pfoeh, dat zal wel erg schrikken zijn geweest.
[/quote]

Idd!

[quote="LadySmile schreef:
Hmmm dat klinkt behoorlijk eng !!
Maar hebben ze het paard niet eerst ge-checked of het wel geschikt was voor manege werk ?!


Zoals Cadish al zei had een andere erop gereden toen ie wel zin had Clown en dat ging goed, dus toen hebben ze em waarschijnlijk gehouden. Maar nu heeftie zijn duistere randje als het ware laten zien... de manege is volgens mij een beetje bezeikt door die eigenaar, als hij zo blijft doen gaat hij terug naar Frankrijk zeiden ze!

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:53

hoop dat ie snel weg gaat zeg zo gevaarlijk