Wie gebruikt er nog meer een gentle leader?

Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight, xingridx

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Babsiej

Wie gebruikt er nog meer een gentle leader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-06 20:17

Hoi,

Ik heb vandaag op hondencursus een gentle leader gekregen, omdat dit zou werken voor mij en mijn hond. Ze is super trekkerig als ze een andere hond ziet en niks helpt tot nu toe, als ze een hond ziet moet ze erheen. Ik heb het al met van alles geprobeerd, omdraaien bij me houden, afleiden met lekkers, t doet dr niks alles wat telt is die andere hond.

Sinds vanmorgen dus de gentle leader en moet zeggen het werkt heerlijk! Zij heeft al door dat als zij gewoon rustig meeloopt ze niks voelt. Net zelfs met een man met andere hond een praatje kunnen maken, en zij rustig wachten. Wereld van verschil dus.

Ik ben benieuwd naar meer ervaringen dus wie gebruikt er ook 1?

Groetjes Barbara

Ashley__

Re: Wie gebruikt er nog meer een gentle leader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:31

Wij hebben voor de hond die we nu hebben ook nog een hond gehad, en die trok ook zo verschrikkelijk (hij liet mij uit inplaats van ik hem) en toen hebben wij ook zoon ding aangeschaft. werkte idd goed. wat voor hondje heb je??

Funny how fast you can go from being strangers, to being friends, to being best friends, to being practically strangers again

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-06 20:50

Ik heb een kruising mechels/duitse herder.
Ze is best groot en sterk, nu houd ik haar wel als ze zo trekt, maar het is gewoon erg vervelend. Als je 1 tel niet oplet en ze ziet een andere hond trekt ze zo'n beetje je arm uit de kom Clown

dit is dr:
Afbeelding

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:51

Ik gebruik er af en toe ook 1. Onze hond kan zo ontzettend trekken soms, en dan krijgt ie gewoon een blauwe tong omdat ie niet kan ademen. Scheve mond [Je zou haast denken dat ie niet normaal aan de riem kan lopen, hij trekt alleen zo als we bv naar het strand of bos gaan hoor. Schijnheilig]

Vind het wel irritant dat mensen denken dat het een muilkorf is. Verward
"Zulke hondjes bijten toch niet?"
Nee hoor, steek je hand er maar in. Scheve mond
Haha!

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:54

Ik gebruik voor mijn jongste hond ook een gentle leader, omdat hij het op katten voorzien heeft en die wonen hier heel veel.
De gentle leader werkt perfect, je moet er alleen aan denken dat je niet zelf ook nog gaat corrigeren, dan kun je je hond schade aanbrengen, maar dat hebben ze op de cursus vast wel uitgelegd.
Ik gebruik een dubbele riem, het ene eind aan de gewone halsband vast en het andere eind aan de gentle leader.

De vraag of het een muilkorf is krijg ik ook vaak, en dat terwijl ze zien dat hij met een grote bal in zijn bek loopt Haha!

*I'm not a complete idiot, some parts are missing!*

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:11

Ja, wij ook Knipoog
We hebben een labrador, waardoor je nog vaker zo'n opmerking krijgt van; huh? Labradors beiten tog niet?
Van de week een man heel stoer tegen een vriend van hem; Kijk, dat is voor het eerst dat ik een Labrador met een muilkorf om zie!
Grrr!

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:13

Mijn hond is een kruising Labrador/Dalmaat, die eruit ziet als een Labrador, snappen ze dus ook niet Nagelbijten / Gniffelen

*I'm not a complete idiot, some parts are missing!*

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:14

Ik gebruik ze voor allebei mijn grote honden.
We zijn ermee begonnen toen ik zwanger was en het voor mij geen doen meer was om met deze grote kanjers buiten te lopen.
We zijn er eigenlijk niet meer mee gestopt omdat ze er allebei zo goed op reageren.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 07:22

Wat is precies een gentle leader..??
(@Babsiej: Wat een onwijs leuke halsband heeft je hond met dat hartje..!!)

Zalvador, v. Elcaro X Donnerhall
http://www.mijnalbum.nl/Album=PEEE6C8V Zijn verandering

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:07

echt een hele mooie hond Babsiej!!en idd leuke halsband, kan me wel vorstellen als zij/hij met je aan de haal gaat(trekken) je haar/hem niet houdt Tong uitsteken

Funny how fast you can go from being strangers, to being friends, to being best friends, to being practically strangers again

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:16

nou wij hebben dus van de week een politie aan de deur gehad voor onze ohw zo gevaarlijke hond! (ok ik weet dat als mensen fout willen met zo'n hond het heel makkelijk is maar toch erger me toch aan mensen die denken dat elke hond die van een pitbull wegheeft het ook is!!!) sorry even frustatie.. maar goed wij hebben dus een kruising bullterrier keer amerikaanse bulldog en tja hij is gegroeid en hij heeft idd wel een beetje weg van een pitje.. ik heb dus wel aivd opgebeld toen ik m als pup kon kopen of deze kruising verboden is..dat was niet het geval! als je zijn zusje ook bekeek die leken totaal niet op elkaar! nu heb ik dus politie aan de deur gehad en heb de afspraak dat ik m muilkorf.(grrr) maar ik had het dus om een gentle leader met mijn man en als ik hier zo lees dan denken mensen dat het een muilkorf is.... haha dus mijn lieve kerel krijgt gewoon een gentle leader en het mooie bijkomstige is dus dan ook dat ook hij iets makkelijker te houden is misschien!!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:13

priscilla schreef:
nou wij hebben dus van de week een politie aan de deur gehad voor onze ohw zo gevaarlijke hond! (ok ik weet dat als mensen fout willen met zo'n hond het heel makkelijk is maar toch erger me toch aan mensen die denken dat elke hond die van een pitbull wegheeft het ook is!!!) sorry even frustatie.. maar goed wij hebben dus een kruising bullterrier keer amerikaanse bulldog en tja hij is gegroeid en hij heeft idd wel een beetje weg van een pitje.. ik heb dus wel aivd opgebeld toen ik m als pup kon kopen of deze kruising verboden is..dat was niet het geval! als je zijn zusje ook bekeek die leken totaal niet op elkaar! nu heb ik dus politie aan de deur gehad en heb de afspraak dat ik m muilkorf.(grrr) maar ik had het dus om een gentle leader met mijn man en als ik hier zo lees dan denken mensen dat het een muilkorf is.... haha dus mijn lieve kerel krijgt gewoon een gentle leader en het mooie bijkomstige is dus dan ook dat ook hij iets makkelijker te houden is misschien!!

Daar ben je lekker klaar mee dan! Ach gut Het voordeel is van een gentle leader, ookwel halti, is dat je de bek dicht kan trekken als het fout gaat.
Op de honden school waar ik train, raden ze de halti ook altijd aan. Neem nou een voorbeeld. Thijs, een sorrt lange teckel, vergeet altijd het ras, trok zijn baasje het liefste over het hele veld. Sinds deze week loopt hij aan de halti en gaat met sprongen vooruit. Nu trekt hij 2 keer per les, ipv de hele les door. Hij loopt prachtig!
Voor hem dus de ideale uitkomst. Zo weet ik wel meer honden die er eentje zouden kunnen gebruiken, maar die het zielig vinden.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-06 12:17

Met een gentle leader kan je niet de bek dicht trekken ...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:31

Babsiej schreef:
Met een gentle leader kan je niet de bek dicht trekken ...

Verrek, zie nu pas dat er zowaar nog verschil is tussen de gentle leader en de halti. Bloos Bij de halti kan je namelijk wel de bek dicht trekken.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:50

wat is het precieze verschil als ik vragen mag?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:03

Gentle Leader:
Afbeelding

Halti:
Afbeelding

Zelf vind ik een Gentle Leader fijner, zachter materiaal en mijn hond accepteerde hem ook beter. Ik gebruikte hem maar amper want ik was altijd bang voor nekbeschadigingen en altijd in combinatie met een halsband+ linkje van halsband naar gentle leader omdat hij hem af kon krijgen. Ik kwam laatst een ander soort ding tegen wat me wel fijner leek dan een gentle leader of halti:
http://www.dogservice.nl/cannycollar/cannycollar.htm

Groetjes,
Lysette

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie