kat houd staart plat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

kat houd staart plat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 22:39

Beste bokkers,

Ik heb een ( misschien wat vreemde vraag) maar onze kat houd zijn staart nooit omhoog, hij begroet ons altijd heel lief & vriendelijk maar zijn staart ligt altijd plat op zijn rug... Iemand dut vaker gezien? Of weet waarom of hoe dit komt??

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: kat houd staart plat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:49

Plat op z'n rug? Hoe moet ik dat voor me zien?

Mijn kat heeft z'n staart naar achteren wijzen (dus gewoon recht naar achteren) als 'ie gewoon loopt en omhoog als ie ons begroet of eten krijgt. Naar beneden als ie iets eng vind (zoals een dikke mier die op 'm af komt lopen :') )

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: kat houd staart plat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 09:19

Nou onze kat legt zijn staart op zijn rug dus puntje van zijn staart zit dan in zijn nek... Dit heeft ie altijd al gedaan. :-)

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: kat houd staart plat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:26

Ik ken wel meer katten die hun staart zo dragen idd. Mijn ervaring is sowieso dat katten hun staart verschillend dragen. Ik heb er 1 die hem altijd recht omhoog heeft en 1 die hem juist meestal heeft hangen.

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: kat houd staart plat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 10:07

Oké, wij hebben namelijk verschillende katten gehad maar nog nooit een die zijn staart zo droeg... Thx

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:30

_Nelleke_ schreef:
Plat op z'n rug? Hoe moet ik dat voor me zien?

Mijn kat heeft z'n staart naar achteren wijzen (dus gewoon recht naar achteren) als 'ie gewoon loopt en omhoog als ie ons begroet of eten krijgt. Naar beneden als ie iets eng vind (zoals een dikke mier die op 'm af komt lopen :') )


Hier hetzelfde, staart normaal gesproken naar achteren tijdens het lopen, als ze naar me toekomt omhoog en in vraagtekenvorm en een 'poef' staart (zoals ik het noem lol) bij heeeeuuuul enge dingen, plumeauvorm zegmaar :)

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:32

De kat van mijn ouders deed ook nooit zijn staart omhoog. Bleek dat er iets niet goed zat in zijn rug. als je op zijn rug aaide, viel hij je ook aan. Zijn rug is door de osteopaat behandeld en nu houdt hij zijn staart rechtop!

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: kat houd staart plat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 16:23

Onze kat valt niet aan als je aan Zn rug zit... Heeft ook Zn staart wel s naar "beneden" hangen als ie bv ergens op "aast" maar in de situaties waarin een andere kat zn staart "gewoon" omhoog houd, doet onze kat m plat neer leggen

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: kat houd staart plat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:29

mijn ene kat loopt altijd ontspannen met haar staart omlaag, laatste stukje wat omhoog (boogje dus)..
ook als ze binnenkomt.. is ze opgewonden dan draagt ze m hoger (inclusief een hoop gebler), als ze met een vaartje binnenkomt met een plofstaart dan is het vaak dat ze ergens extreem opgewonden over is (meestal spoken, die ze vervolgens uit het vloerkleed klopt).

mijn andere kat loopt altijd met de staart vrij laag (wat onderdaniger), met een lagere boog..
als je haar naam roept, dan gaat de staart gelijk als een vlaggenmast omhoog en zakt ie uit naar een vraagteken: net of ze mijn roep beantwoord met een 'ja?'


als katten hun staart plotseling over de rug gaan dragen zijn ze of ernstig geirriteerd/boos/op hun edele delen getrapt ergens over.. is echt over de top spinnijdig..

of ze hebben ergens zoveel last van dat de staart overvouwen de enige optie is..


draagt ze m altijd al zo, dan is het waarschijnlijk de natuurlijk ontspannen houding voor haar.
ik zou het wel bij de jaarlijkse DA controle even aankaarten.. er staat namelijk best wel veel spanning op de staartwortel en onderrug in die houding, beste is dat een DA dan even kijkt of het een dwangstand is of niet.

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: kat houd staart plat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 17:11

Hoi iedereen bedankt voor de reacties weer, wij hebben hem na laten kijken toen ze ( geschat werd op 5 weken) het is een vondeling en toen is hij verder gezond verklaard op het erg jonge ( leeftijd) na ... Want met 5 weken loopt een kat normaal niet buiten.. Maar hij doet zeg maar als iets eng is of ergens van geschrokken is heeft ie ook zo'n dikke (ontplofte) staart en anders gewoon laag maar als hij kopjes komt geven etc gaat de staart ineens in de lucht( nek) ik kan een foto ervan maken...

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: kat houd staart plat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:17

hoe oud is ze nu als ik vragen mag..

nu ik wet dat het voornamelijk in combinatie is met een 'plofstaart' lijkt het vooral kittengedrag, of kittengedrag dat is blijven hangen..

veel kittens schieten in een plofstaart, rechtomhoog of over de rug, het liefst in combinatie met een krabbegang.

het kan te maken hebben dat het is blijven hangen, omdat ze al zo vroeg op straat stond. denk niet dat er verder veel onder zal liggen.. maar gewoon bij de jaarlijkse eens melden kan nooit kwaad.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: kat houd staart plat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:32

Volgens mij is het een hele normale reactie, alleen jouw kat buigt m iets verder door :D

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: kat houd staart plat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:39

Mijn kat heeft dat ook, dat staartje ligt plat op de rug maar kan wel andere houdingen aan nemen... bij mijn kat zit er een blokkade in een ruggenwervel... we krijgen die echter niet weg en ze heeft er geen pijn aan (je kunt haar aaien en duwen etc. Ook doet ze alle dingen die andere katten ook doen...

Chroosje

Berichten: 937
Geregistreerd: 13-11-12
Woonplaats: Gelderland

Re: kat houd staart plat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:47

Een van onze katten heeft dit ook! Als er mensen voor het eerst bij ons thuiskomen wordt de kat eerst aangekeken als of hij in brand staat, maar daarna is het goed.

Hij heeft dit altijd al gedaan, hij laat hem met eten wel achter zich hangen, of als hij aan het jagen is ook. Maar als je hem aanhaalt gaat hij weer plat op zijn rug en daar blijft hij dan ook liggen. Beest heeft verder nergens last van, geen pijn en wordt niet gehinderd. Ach, is wel leuk, zo'n aparte kat :D

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: kat houd staart plat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 17:57

Hij kan hem ook in andere posities brengen... en lijkt er ook geen pijn aan te hebben, ik kan gewoon aan zijn rug komen.. en hij heeft ook wel zijn staart achter zich hangen etc, maar idd hij buigt m te ver door ofzo? Hij moet binnenkort toch weer voor enting dan krijgt ie toch weer een "check up" zal het dan is aan de dierenarts vragen..