Mijn skinny (naakt) cavia!

Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight, xingridx

Anoniem

Re: Mijn skinny (naakt) cavia!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:35

Zolang de cavia`s niet buiten zitten in de winter is er toch niets aan de hand?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:39

Ik kan gewoon nooit meer naar naakt-cavia's kijken zonder dit direct te associëren met het woord "befbever" . Voor de rest vind ik zelf wel apart om te zien, weet niet of ik het mooi vind maar fascinerend is het zeker :j

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:05

ik vind reptielen houden ook niks, dat zijn geen tamme dieren.. Maargoed dat is wat anders. Ik vind doorgefokte dieren om voor de mens leuk of handig te zijn triest. Lekker makkelijk, een cavia zonder haar als je een allergie hebt! Nee, als je een allergie hebt, heb je pech.. Ik denk er zo over: Is het voor het dier fijner om kaal te zijn? "nee" Dus waarom dan fokken? Ja.. voor de leuk

ts: waarom een kale cavia eig?

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:11

Ik vind het een beetje sneu voor de beestjes zo zonder haar.
Maar ze zal ongetwijfeld lief zijn.
Maar ik vind een opvang en fokken een hele vreemde combinatie.
Een opvang wil juist dat er niet word gefokt met cavia's en bij jullie komen er wel jongen.
Er zijn er al zoveel die vaak belanden als voedseldier.

Joyce en Roza de liefste fjordjes
Zoekt je een konijn of cavia kijk op mijn site http://www.animalhome.nl

Trotse mama van Nick & Bart !!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:15

Mijn eerste gedachte: een mini varken :') Schattig beestje!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:19

Jis_ schreef:
Ariebombarie schreef:
kolere. dat moet mij niet tegenkomen :=

_O- Het beesie kan er ook niks aan doen. :')

trust me. for its own good :=

Domme gedachten heeft iedereen, alleen de wijze houdt ze voor zichzelf

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:19

beaversrun schreef:
Joh.... Worden ze zo geboren????
Dacht dat ie uit Tsjernobyl kwam.

whaha :')

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:23

freak of nature!! geef mij maar een cavia met haar...

:¨·.·¨:
`·.Manfred and Poco 4ever in my hart and in my mind.....
Blues is my new soulmate.....since 16th of may 2010

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:26

Ik ben dol op cavia's heb er zelf 3 maar vind dit echt niks. Ze ziet er wel erg lief uit ik hou gewoon niet zo van naakt maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Utica--> Elite sport merrie!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:30

Anoli schreef:
Ik kan gewoon nooit meer naar naakt-cavia's kijken zonder dit direct te associëren met het woord "befbever"

damn... Nu heb je mij ook verpest -O-

Ben helaas nogal een beelddenker en krijg nu erg nare beelden op mijn netvlies %)

fotoshoot van mijn knappe ventje !!

[ITP] hop hop hop quarter in galop, dankzij emdr!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:36

overigens zijn de snorharen ook erg kort zie ik. Tastharen bij de ogen zijn amper aanwezig.. apart zeg.. Moet zon diertje niet onder een warmte lamp, en als hij in het hooi zit, prikt het dan niet? Komen veel vragen bij me op bij zon diertje, ik vind het interessant hoe we een dier van hun vacht kunnen ontdoen voor het mooi, vraag me af wat het diertje ervoor terug krijgt.. en in hoeverre het zal storen.. Zou wel willen onderzoeken of een cavia zonder haar minder gelukkig zal zijn

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:41

Anoli schreef:
Ik kan gewoon nooit meer naar naakt-cavia's kijken zonder dit direct te associëren met het woord "befbever" . Voor de rest vind ik zelf wel apart om te zien, weet niet of ik het mooi vind maar fascinerend is het zeker :j

en bedankt hé -O-
:')

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:45

Anoli schreef:

seriously. YOU just made my day _O-

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:45

ahh wat een leukerd ! zo lelijl dat tie echt heel schattig is.
het zou wel handig zijn voor mij! (al mijn dieren moeten buiten leven ivb met dat is zwaar allergies ben voor dieren.
zou je hier dan niet last van krijgen weet iemand dat?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:49

Goh, keer wat anders :D.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-12 23:38

Pinuts; Ik heb gekozen voor een skinny, omdat het geweldige cavia's zijn. Niet alleen het uiterlijk, maar ook het karakter, is totaal anders dan andere rassen. Verder hebben we ook gewoon de mogelijkheid om een skinny een goed leven te geven, wat natuurlijk het belangrijkste is en het meeste heeft meegespeeld :)

Oja, Rozehorse; Je hebt pb.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:39

Geryon schreef:
Ik snap dat ze zo gefokt worden. Maar dat klopt gewoon niet, inderdaad alleen maar voor de leuk.. De diertjes zijn niet voor niks altijd geevolueerd met haar, dat bedoelde ik ermee. Cavia's hebben trouwens al erg moeite met kou. De mijne kropen helemaal tegen elkaar aan en moest het hele hok vullen met hooi waar ze helemaal in gingen.. Dit diertje heeft niet eens haar.

De gemiddelde KWPN'er is ook alleen maar voor de leuk in de dressuur- of springring.. Ook lekker doorgefokt. Niet veel anders dan dit beestje. T is weer eens wat anders.. Zou er zelf alleen geen hoeven, als het ontsnapt en ineens op m'n bed zit midden in de nacht, zit ik denk ik tegen het plafond :') My gosh wat een engerd!

'In het land der blinden is eenoog koning'

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 00:03

wat voor karakter heeft een skinny? Totaal anders dan een ander ras? Ben benieuwd. Hoe moet je een skinny een goed leven geven? Niet banketstaaf bedoelt hoor, ben heel benieuwd wat je zoal anders moet doen voor een kale cavia. Vind het interessant om te weten waarom mensen kiezen voor dit soort rassen. Mijn vorige vragen, of ze geen last hebben van kou, het prikken van het hooi/zaagsel, de geur van de vacht, en de snor/tastharen.. heeft ze daar geen problemen mee?

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:13

Geniaal! Ik heb hier een naaktrat tussen mijn harige ratten lopen. Je moet inderdaad erg oppassen met kou en tocht. Maar ik merk er niks van dat ze minder haar heeft. Ze lopen sinds kort niet meer op een bodembedekking, maar op een badkamerkleedje op de bodem van de kooi :)) Dit omdat één van de ratten allergisch voor alle bodembedekkingen was. Maar op deze manier beschadigd haar huidje ook niet als ze lopen te spelen op de bodem. En als ze het wat kouder krijgt dan kruipt ze wat dichter tegen de anderen aan in een warm fleece-hangmatje. Je ziet alleen minder goed wanneer ze ziek worden. Normaal zetten ze (ratten in ieder geval) hun vacht overeind als ze zich niet helemaal oké voelen. Maar als je je beesten een beetje kent dan vallen andere gedragingen je uiteraard ook op.

Dus nee, ik heb geen problemen met naakt. Zolang je maar rekening houdt met de gevolgen van naakt zijn ;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:15

Ariebombarie schreef:
Anoli schreef:

seriously. YOU just made my day _O-

Ja graag gedaan...

Mijn oude werkgever heeft dat ooit verzonnen omdat het net lijkt of ze een plukje schaamhaar rond de bek hebben zitten...

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:10

pinuts schreef:
Ik denk er zo over: Is het voor het dier fijner om kaal te zijn? "nee" Dus waarom dan fokken? Ja.. voor de leuk

ts: waarom een kale cavia eig?

is het voor een langharige cavia fijn ? al dat zaagsel in zijn haar , mensen die de vacht niet goed verzorgen . NEE !
wat een gezeik , als de ts een naaktcavia wil is dat haar keus . je kan ook blij voor haar zijn met haar nieuwe aanwinst ;) !

Horses can't talk, but they speak if you listen

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:53

Geryon schreef:
Ik snap dat ze zo gefokt worden. Maar dat klopt gewoon niet, inderdaad alleen maar voor de leuk.. De diertjes zijn niet voor niks altijd geevolueerd met haar, dat bedoelde ik ermee. Cavia's hebben trouwens al erg moeite met kou. De mijne kropen helemaal tegen elkaar aan en moest het hele hok vullen met hooi waar ze helemaal in gingen.. Dit diertje heeft niet eens haar.

Ben het hier mee eens, sneu dat ze zo gefokt worden. Niet alleen cavia's maar alle naaktdiertjes, alleen voor het plezier van de mens.
Blijft een beetje triest.

Maar deze cavia is zo te horen wel bij een goeie eigenaar terecht gekomen :). Zou er zelf niet voor kiezen om zo een cavia te kopen en daarmee deze fok te blijven stimuleren. Maar ieder zn keuze.
Veel plezier met dit schatje :)

Ronnie

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:53

Een cavia is een cavia toch? Kan me niet voorstellen dat een naaktcavia een ander karakter heeft dan een cavia met haar.
Ligt helemaal aan het dier zelf hoe zijn karakter is, daar kan je niet op fokken :).

Vind naaktcavia's trouwens ook maar niks. Zijn natuurlijk leuk voor mensen met een allergie die toch graag een cavia hebben, maar als ik al hoor over het met creme insmeren... Worden gefokt naar de wensen van de mens, niet van het dier.
Zelfde met al die angora konijnen en die langharige cavia's. Denk niet dat het dier het leuk vind om zo'n vacht te hebben en iedere dag gekamd te worden.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:01

Vind sommige dingen hier wel wat ver gaan. Nu zijn langharige cavia's ineens ook zielig? En langharige katten/honden dan? Die ook?

Ik heb hier twee langharige cavia's zitten (en drie kortharen) en heb niet het idee dat hun leven nou zo slecht is omdat ze een lange vacht hebben. Kammen hoeft echt niet dagelijks, ik doe het 1 keer per week en is binnen 30 sec. klaar. Ze hebben nooit klittten...

Ik vind een naaktcavia niet 'zielig'.. Als hij/zij gewoon goed verzorgd wordt en vooral niet te koud zit... wat maakt het dan uit?

[o]

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:38

Geloof me, als je in een opvang werkt en langharige cavia's binnenkrijgt waar je de cavia in moet zoeken dan denk je er héél anders over.
Er zijn genoeg mensen die een langharige cavia kopen, hem een paar weken kammen en dan denken 'ach ja, 't zal wel'.

Pas nog een langharige cavia in de opvang binnengekregen die achter aan zijn kont één grote massa poep en klitten had.