Voormalig Brits Grand Prix paard Dikkiloo overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Voormalig Brits Grand Prix paard Dikkiloo overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-10 20:20

Nieuwsredactie / www.eurodressage.com

Het voormalig Olympisch Grand Prix teampaard Dikkiloo van de Britse Kirsty Mepham is overleden. De gelderse ruin werd geeuthanaseerd toen hij afgelopen zaterdag een ernstige koliekaanval kreeg die een slag in zijn darmen veroorzaakte.

Dikkiloo werd in 1985 gefokt door G.J. van 't Hof uit Laag Zuthem. Dikkiloo (Tourist x Monarch x Fameus) kwam als zesjarige bij de familie Mepham. Daarvoor liep hij nog in het internationale vierspan van Peter Munt. Dane Rawlins ontdekte de vos en adviseerde Kirsty om hem te kopen. Het hart van Dikkiloo lag niet bij de mensport en hij was dan ook altijd de herrieschopper in het team van Peter.

De combinatie Kirsty en Dikkiloo bleek erg succesvol en ze waren dan ook diverse keren van de partij om Engeland internationaal te vertegenwoordigen. Dikkiloo kwalificeerde zich zelfs op ieder niveau tijdens de Britse Nationale Kampioenschappen, en mocht mee in het dressuurteam tijdens de Olympische Spelen van 2000 in Sydney.

"Nadat Dikkiloo in 2002 werd teruggetrokken uit de wedstrijdsport, werd hij een ontdeugend leerpaard voor de leerlingen van Kirsty. In 2006 ging het paard definitief met pensioen nadat hij last kreeg van hoefbevangenheid," aldus Mepham.

Dikkiloo werd afgelopen zondag thuis ingeslapen. De beslissing werd in samenwerking met onze dierenarts gemaakt. Op zijn leeftijd had hij een operatie niet overleefd."

"Ik heb mijn beste vriend verloren en ik zal hem ontzettend missen," aldus Kirsty Mepham.

Dikkiloo is 25 jaar oud geworden.

Klik hier voor een foto.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Sweetgirl1

Re: Voormalig Brits Grand Prix paard Dikkiloo overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:31

Zonde.. Hij heeft wel een mooie leeftijd behaald voor een sportpaard

Rust Zacht Anouk, 2 Januari 2012
Rust Zacht Natasja, 22 April 2014
Rust Zacht Roxy, 30 Juli 2015

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:33

Jammer, was een voorbeeld dat een tuigpaard ook hoog kan lopen. Voor een toppaard een mooie leeftijd.

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:31

Echt jammer,
maar toch over de leeftijd valt niet te klagen en zeker niet voor zoown top paard !
maar het is natuurlijk nooit leuk als je je paard verliest

Lucky mijn toppertje <3
Pinczow jij houd een plekje in mijn hart .

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:37

Schangah schreef:
Jammer, was een voorbeeld dat een tuigpaard ook hoog kan lopen. Voor een toppaard een mooie leeftijd.

Maar wel een Gelders Tuigpaard. Geen Hackney bloed.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:41

Kijk, da's nou een echte stoere Gelder! Daar zitten nog benen onder!
25 jaar, da's een mooie leeftijd, jammer dat het op deze manier eindigen moest.

In the circle of life, you should never take more than you need....................

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:44

NatasjavE schreef:
Schangah schreef:

Maar wel een Gelders Tuigpaard. Geen Hackney bloed.

Tja toevallig hebben mijn twee paarden wel hackney bloed. Daar is niets mis mee.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 07:16

Een heel klein beetje Hackney bloed kan geen kwaad.

Een Negro x Fabricus zou ik overigens geen Tuiger noemen maar gewoon een Gelderse ;)

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

UMayDream

Re: Voormalig Brits Grand Prix paard Dikkiloo overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:38

Een respectabele leeftijd voor een toppaard! Maar natuurlijk altijd verdrietig om een paard te moeten verliezen :(:)

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie