Pup heeft kale plekjes

Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight, xingridx

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Aranel

Pup heeft kale plekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-10 12:11

:wave:
Mijn pup van 3.5 maanden begint wat kale plekjes te krijgen. Boven haar linkervoorpoot op borsthoogte, en nu begint ze dit aan de rechterkant ook te krijgen, alleen dan wat hoger (richting hals). Daarbij heeft ze soms ook een soort puistjes op haar buikje (momenteel niet, laatste keer was +-2 weken geleden). De huid lijkt op die plekjes ook wat donkerder, de huid onder haar 'normale' vacht is gewoon mooi witroze. Ik vind ook dat ze wat meer dan normaal krabt, maar het gekke is dat ze vaak op haar staartje bijt, en die ziet er gewoon normaal uit.
Ik dacht zelf aan een hormonale kwestie, vlooien of mijt kunnen het niet zijn denk ik, omdat ze met een goed middel ontvlooid wordt, en we hebben de omgeving ook meegespoten. Ze krijgt vanaf dat ze vast voedsel at, royal canin puppybrokjes speciaal voor kleine hondjes. Hieroverheen krijgt ze nog visolie. Momenteel eet ze ook niet zo goed, maar dat ligt er denk ik aan dat ze aan het wisselen is (rechts heeft ze niet veel tandjes meer :Y) ).
Verder is ze gewoon pups (pubertje), speels, uitdagen, slaapt normaal, kortom verder is er niets op aan te merken, al lijken die plekjes me toch niet helemaal goed.
Ze zit nu trouwens op een antibiotica kuur omdat ze een blaasontsteking had. De kale plekjes zaten er voor deze kuur echter ook al.

Iemand een idee wat het is en vooral wat ik eraan kan doen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-10 18:14

Niemand die mij verder kan helpen? -O-

corinne1981

Re: Pup heeft kale plekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:16

Heb je misschien een foto als voorbeeld? Het zou kunnen zijn dat ze een vlooienallergie heeft, dan hoeft een vlo maar een keer te bijten en dan kan ze er al op reageren.
Wanneer ze met bijvoorbeeld frontline is behandeld, kunnen vlooien nog wel bijten maar gaan daarna dood.

Een taartje voor ieder moment! Nu ook workshops taart decoreren en cupcakes versieren in de omgeving Helmond/Gemert: http://www.wix.com/corinne_jansen/cake-colours-and

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:16

ik denk misschien de diernarts?
Die begint met een schraapseltje te nemen om in iedergeval schurft uit te sluiten en daarna vermoedelijk iets op kweek zetten om te kijken of het om een schimmel gaat.

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:19

Het kan heel veel oorzaken wezen.
Ten eerste kan het wezen dat je een vlooienallergie heeft. Dus waarneer ze maar 1 vlooi heeft al zeer geiriteerd raakt.
Ten tweede kan het aan het voer liggen. Goed voor hoeft niet voor elke pup te betekenen dat ze het daar goed op doen
Ten derde heeft de DA er al naar gekeken en bijv. een kweekje genomen.
Bij pups is het vaak moeilijk om erachter te komen. Als ik jou was zou ik gewoon de DA bellen voor advies en zolang het niet veel erger word en ze niet ontzettend jeuk krijgt. Er niet teveel aandacht aan besteden

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:21

Demodex misschien? Zou even naar de dierenarts gaan om een schraapsel te laten maken.

Trotse mama van dappere Sep - 21-04-2012

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-10 18:32

corinne1981 schreef:
Heb je misschien een foto als voorbeeld? Het zou kunnen zijn dat ze een vlooienallergie heeft, dan hoeft een vlo maar een keer te bijten en dan kan ze er al op reageren.
Wanneer ze met bijvoorbeeld frontline is behandeld, kunnen vlooien nog wel bijten maar gaan daarna dood.

Door Frontline kan de vlo ook nog gewoon blijven leven hoor, vlooien zijn resistent geworden tegen dat middel :Y) . Daarbij is ze heel goed behandeld tegen vlooien en de omgeving ook :)

Demodex dacht ik zelf in eerste instantie ook aan, maar ze heeft verder een mooi glanzende vacht en geen schilfers in de haren.

Een vlooienallergie lijkt me wel mogelijk , ze heeft dus een paar weken terug wel vlooien gehad. Ik heb er bewust voor gekozen om niet naar de DA te gaan, omdat we er vaker geweest zijn en dat er eigenlijk niets aan de hand bleek. Mocht het komende week erger worden, dan gaan we natuurlijk wel. Ik heb in ieder geval tea trea olie gekocht om op de plekken te doen, dat houdt vlooien ook op afstand, mocht er nog eentje in huis zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:19

Ik zou dr mee naar een DA gaan en niet zelf gaan dokteren, straks is het een schimmel vergeet niet dat dit ook besmettelijk is voor de mens en het ook zeer hardnekkig is.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-10 20:32

Ik blijf dit toch nog even proberen komende week. Ik heb namelijk het idee dat het krabben en bijten al minder is! Op verschillende sites waar mensen homeopatische middelen gebruiken bij honden, las ik positeve reacties zowel bij vlooienbestrijding als bij een alternatieve dermodex behandeling. Ik wil de tea tree dus toch nog even proberen, mocht het erger worden, dan ga ik natuurlijk naar de dierenarts.
Laatst bijgewerkt door Aranel op 13-07-10 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:35

Tee trea dood geen vlooien, het verjaagd ze voor even, om vervolgens weer terug te keren en veel schade achter te laten, zit nu ook met een hond met hot spot.
Doe ik hier niets aan kan de hele hond aangetast worden. Met één dag was de plek al gegroeid van 2 mm naar 20 cm.

Heb je toevallig een foto van de kale plekken?

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:40

Mijn hond had dit ook aan het begin als pup zijnde, maar dat was doordat ze niet tegen het voer van royal canin kon. wij waren overgestapt op peddigree en nu heeft hij nergens meer last van. ( andere brokken wil hij ook niet meer eten )

Of eventueel toch een vlooien allergie, maar het lijkt er wel op dat je pup ergens allergisch voor is.

Moeder van Damian geboren op 16 december 2011
Zwanger van baby 2 uitgerekend 20 december 2014

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-10 20:41

Zal even kijken of ik een camera met volle batterijen kan vinden :Y)

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:44

Misschien een voedselallergie?? O:)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie