Zaruk op visite bij zijn broertje (Tsjechische Herders)

Moderators: xingridx, Firelight, Essie73, NadjaNadja, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

d_ruiter

Zaruk op visite bij zijn broertje (Tsjechische Herders)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-09 16:04

Afgelopen donderdag zijn wij met onze Tsjechische herder, Zaruk (3 en een half). op visite geweest bij zijn 2 jaar jongere half broertje (zelfde vader, moeders zijn zussen) Kenai. Kenai's zusje Zowie was er ook. Die twee hadden elkaar al eerder ontmoet en lieten Zaruk aan het begin een beetje links liggen. Hij was zelf ook wel een beetje afwachtend, maar uiteindelijk was het hardstikke leuk en zijn er ook mooie foto's uitgekomen.

Wij hebben met de baasjes van Zowie en Kenai afgesproken, omdat we graag wilden zien hoe zij zich tot nu toe ontwikkeld hebben. De Tsjechische herder is namelijk een vrij uniek ras in Nederland. Zaruks ouders (+2 tantes) komen van een fokker in Duitsland en verder zijn er, naar ons weten, geen andere honden van dit ras in Nederland. De eigenaresse heeft nu 4 nestjes gehad. Zaruk komt uit het eerste. Zowie en Kenai uit het tweede. Ook hebben wij contact met iemand die een pup heeft uit het derde nest, maar daar hebben we nog niet mee afgesproken omdat die nog te jong is om echt een flinke tijd mee te spelen. Het vierde, en tevens het laatste, nest is pas geboren. Die zijn nog bij de moeder.

Nou, na een lang verhaal wil ik jullie de foto's niet onthouden.

Zaruk
Afbeelding

Kenai
Afbeelding

Zowie
Afbeelding

van links naar rechts: Zowie Zaruk en Kenai
het kostte even moeite voor ze daar met zijn drieën lagen, maar uiteindelijk toch gelukt haha
Afbeelding

Zaruk en Kenai
Afbeelding

Zowie
Afbeelding

van voor naar achter: Zaruk Zowie Kenai Geloof ik haha
Afbeelding

en natuurlijk moesten de minipaard-(veulen)vriendjes van Kenai ook even op de foto
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Dat was het wel, bedankt voor het kijken!!

daphneM

Re: Zaruk op visite bij zijn broertje (Tsjechische Herders)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:14

wat een heerlijke foto's!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:25

Mooie foto's.
Ik vind het echt te zien dat het een reu en twee teefjes zijn. Hebben jullie plannen om met Zaruk te fokken? Aangezien het ras zo minimaal vertegenwoordigd is in NL.

Neem je 'm trouwens wel eens mee hardlopen?

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-09 17:28

dankjewel.
We gaan niet met hem fokken, omdat er in Nederland alleen maar familie van hem is. Uiteindelijk hebben we ook besloten om hem te laten helpen, omdat hij op alles ging lopen rijden.. Je kon geen normaal rondje meer met hem door het park lopen, want elke hond die we tegen kwamen besprong hij. Als hij dit niet deed hadden we hem zeker lekker man gelaten.

Ja, hij gaat wel eens mee hardlopen, aan het begin vond hij het maar niks en ging hij alleen maar voor mij stil staan en als ik door liep in mijn knie 'bijten'. Nu loopt hij braaf mee haha

Ik vond het trouwens erg grappig om te zien dat ze niet alleen qua uiterlijk zo op elkaar lijken, maar ook qua gedrag. Ze zijn alle 3 even waaks. Blaffen voor dezelfde dingen, en beginnen ook op dezelde momenten (bv als ze in de auto zitten en ze het dorp inrijden). Ze liggen op dezelfde manier, hun tong hangt op dezelfde manier en ze zijn alle 3 even zenuwachtig, eigenwijs, maar ook zo ontzettend slim.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:40

Wat een leuke foto's zeg! :+:

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:01

Dat zijn écht leuke honden :D !

Uncle Percy pet boutique | de leukste webshop voor honden |

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:23

Wat grappig, Aftekeningen van een Rottweiler, dat viel me wel op xD
Maar figuur en haar van 'n herder

Leuke beessies

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:29

Wat zijn Tjechische herders? Varianten van Duitse, Belgische en Hollandse Herders? Tjechische Wolfhonden kan ik een rasstandard van vinden maar van Tjechische Herders niet. Help mij eens?

www.fci.be is waar ik gezocht heb.

**'Typical' - De honden**'The Logicats'- De katten**à Compagner - De salon**

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-09 15:51

jah zijn zeker leuke beestjes, als ik op straat loop met m, wordt ik ook heel vaak aangesproken haha.

Het is gewoon een ras ook, net als de duitse, hollandse, belgische, turkse, zwitserse ... :P Alleen hij is nog niet zo bekend.. In Tsjechie en Polen/Duitsland is hij veel bekender al. Het is in Nederland ook nog geen erkend ras, dus ik denk in Belgie ook nog niet. Op internet kan je ook erg weinig van hem vinden.. Zijn tsjechische naam is Chodsky Pes.
Voor meer informatie over het ras kun je ook kijken op: www.manegebeekshof.nl en dan onder het kopje: hondenkennel

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:44

Wat een leuk idee, en leuke foto's zijn eruit gekomen!
Als je er een wilt af laten drukken zou ik de eerste doen, lekker alert koppie en mooie foto.
Gave honden trouwens, jammer dat ze nog niet zo bekend zijn.

Los met Lois hondenuitlaatservice | Haarlem en omstreken

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-09 18:53

nee vind het niet jammer dat ze niet zo bekend zijn, want anders wordt het straks ook zo'n 'modehond' en dat zou zonde zijn.. Denk ook niet dat hij daar geschikt voor is.. Dan krijg je dat, dat kinderen een hondje voor hun verjaardag willen en dan vinden ze deze zoo schattig.. Maar ik denk niet dat het een ras is dat je even kado geeft.. Hij heeft zoveel aandacht nodig en je moet echt consequent zijn bij hem, want ze zijn zo slim en eigenwijs dat het niet een soort is dat je even in een opwelling 'neemt' zeg maar.. en dat zou je als je ze als pup ziet echt niet verwachten:

Afbeelding

Ja, die eerste foto is wel alert inderdaad, maar hij heeft ook een beetje slome ogen hahah denk dat hij net knipperde :+ maar k vind het wel mooie foto's :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:33

Ja oke, maar iets populairder zou wel goed zijn voor het ras

Los met Lois hondenuitlaatservice | Haarlem en omstreken

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-09 19:59

jah opzich wel.. haha

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:02

Ik heb nog nooit van het ras gehoord haha, maar het zijn mooie honden, lijken n beetje op de tervuerense herders, maar dan andere kleuren. Menn dat je ze uit elkaar kan houden zeg haha

Even niets..

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-09 20:08

hahah k moet op sommige foto's wel goed kijken hoor, en als je even snel zn naam wilt roepen tijdens het spelen, zo van: hee Zaruk/Zowie/Kenai, doe eens voorzichtig ofzo, dan keken we naar de halsbanden als je t even niet zag haha :+ zowie is nog wel te onderscheiden, dies een stukje kleiner

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:22

Mooie honden zeg! Hoe is het karakter van dit ras?
Ik heb ze inderdaad ook nog nooit eerder gezien, maar ze zijn erg mooi.

Lezen, schrijven en de realiteit

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-09 20:52

het zijn hele zenuwachtige honden, waaks, eigenwijs, vol energie en tegelijk heel lui :P die van ons kan wel tot 1200 uur uitslapen als wij dat ook doen haha. Verderzijn ze heel wendbaar, slim, trouw en ze willen graag hun groepje bij elkaar houden.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:54

klinken als lastige honden, maar je hebt er als maatje een goeie aan! Zoiezo vind ik herders pittige honden.

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-09 20:56

jah dat zijn ze zeker hahah.
ze kunnen trouwens ook echt arrogant zijn, als je naast ze staat en zegt zit en ze luisteren niet kunnen ze gewoon echt zo hun hoofd de andere kant op draaien en je niet meer aankijken.. Als ze t konden zouden ze ook nog even hun middelvinger opsteken en zeggen: ga zelf maar zitten haha.. maar dat is dus het eigenwijze... Als je gewoon blijft wachten gaat die van ons vanzelf wel zitten haha en ondertussen is het ook een mietje hoor :P

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:59

hahaaha, komt me bekend voor. Ik heb thuis ook zo'n hond die het af en toe vertikt. Hij doet het alleen als hij bij een weg moet oversteken, of als hij zelf baat ermee heeft (koekjes).
Echt geweldig hoe ze je dan ook kunnen aankijken :D. Een stoer uiterlijk, maar een klein hartje :P.

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-09 21:01

haha jah precies, moet r stiekem ook wel om lachen als hij dat doet, majah dan heeft hij dat ook weer door :P
Ze zijn natuurlijk ook zo pik zwart, ook hun ogen.. ze kunnen dan heel zielig kijken haha.. Dan krijgen ze van die witte randjes onder hun ogen.. zo schattig O:)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:02

aaaah... dat viel me ook al op. Hun hebben ook van die lichtbruine ogen. Mijn hond heeft dat ook, dat vind ik zo mooi! Dan zijn die ogen gelijk zo sprekend.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:08

d_ruiter schreef:
jah zijn zeker leuke beestjes, als ik op straat loop met m, wordt ik ook heel vaak aangesproken haha.

Het is gewoon een ras ook, net als de duitse, hollandse, belgische, turkse, zwitserse ... :P Alleen hij is nog niet zo bekend.. In Tsjechie en Polen/Duitsland is hij veel bekender al. Het is in Nederland ook nog geen erkend ras, dus ik denk in Belgie ook nog niet. Op internet kan je ook erg weinig van hem vinden.. Zijn tsjechische naam is Chodsky Pes.
Voor meer informatie over het ras kun je ook kijken op: http://www.manegebeekshof.nl en dan onder het kopje: hondenkennel

ok, van de naam Chodsky Pes had ik idd wel gehoord. Ze zijn alleen nog erkend in hun land van oorsprong. Internationaal nog niet.

Mooie honden hoor!

**'Typical' - De honden**'The Logicats'- De katten**à Compagner - De salon**

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-09 08:27

Dankje!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie