Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-10 22:33

http://www.nationalemediasite.nl

Aankomende zondag aflevering over paardenhandelaar in Undercover in Nederland.

Een vrouwelijke paardenhandelaar die zondag centraal staat in ‘Undercover in Nederland’ op SBS 6 heeft aangifte wegens mishandeling gedaan tegen tv-presentator Alberto Stegeman. Ook probeert ze de uitzending te verbieden. Dat heeft SBS maandag laten weten. Volgens Stegeman heeft hij de vrouw zeker niet mishandeld. “Ze beweert dat ik haar heb mishandeld en dat ik haar tijdens de confrontatie heb geslagen en gestompt. Gelukkig heb ik beelden die het tegendeel bewijzen.“

In de uitzending laat Stegeman met behulp van verborgen camera-beelden zien hoe de vrouw slachtpaarden en zieke paarden als gezonde rijpaarden verkoopt. Ook is te zien hoe respectloos de vrouw omgaat met haar paarden. “Deze vrouw presenteert zich tegenover kopers als betrouwbare handelaar die het goed met haar paarden voor heeft. Ondertussen liegt ze over de gezondheid van de paarden en maakt ze veel slachtoffers bij zowel mensen als dieren“, zegt Stegeman.

Stegeman sprak voor de uitzending tal van gedupeerden. “Het zijn heel schrijnende verhalen. Bijvoorbeeld die van een moeder die de droom wilde verwezenlijken voor haar tienjarige dochter door een gezond springpaard voor haar te kopen. Het paard blijkt vervolgens helemaal geen goed springpaard te zijn.”

Undercover in Nederland heeft de beelden die zijn gemaakt ook laten zien aan voorzitter Frank Dales van de Dierenbescherming. Dales: “Het is pure misleiding, dat ten koste gaat van de paarden. Het gaat deze vrouw puur om geld en de paarden zijn geen levende wezens voor haar.”

“De vrouw probeert nu op allerlei manieren de uitzending tegen te houden“, zegt Stegeman.
Het kort geding vindt woensdag om 15.30 uur plaats in Amsterdam.

Katja schreef:
Moderatoropmerking:
Op 16 mei is de uitzending en daarin zullen vast namen genoemd worden. Voor alle duidelijkheid, als er op Bokt discussies over bedrijven gevoerd worden, dan worden alleen ervaringen uit de eerste hand geaccepteerd en is het ook niet de bedoeling ongefundeerde beschuldigingen te plaatsen.

Het is ook niet de bedoeling om mensen op te roepen om een pb te sturen voor de naam of te verwijzen naar een ander forum waar de naam genoemd wordt.

Berichten die niet aan de bovenstaande eisen voldoen zullen verwijderd worden.

Laatst bijgewerkt door Katja op 11-05-10 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote toegevoegd.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:36

Tja, betreffende handelaarster is hier ook al in den treure besproken geweest..... waar rook is, is vuur..... mag het ook een bos, heide en duinbrand zijn?
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 10-05-10 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Zij die achter mijn rug over mij spreken, staan op de juiste plek om mijn "bips" _O- te kussen :D tekst geciviliseerd :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:39

alleen maar goed als het uitgezonden word!!
aan de andere kant, je laat je paard toch keuren?

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:40

ik ben benieuwd naar de uitzending, hoop dat ie gewoon door gaat, en dat Alberto goed in het proces staat, kan haast niet anders, geloof niets van de beschuldigingen

Kris now she's an angel in heaven...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:11

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om in dit topic over allerlei namen te gaan speculeren. Op 16 mei is de uitzending en daarin zullen vast namen genoemd worden. Voor alle duidelijkheid, als er op Bokt discussies over bedrijven gevoerd worden, dan worden alleen ervaringen uit de eerste hand geaccepteerd en is het ook niet de bedoeling ongefundeerde beschuldigingen te plaatsen.

Er zijn als gevolg van die speculaties een aantal berichten verwijderd.

daantje_gt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:12

iedere handelstal heeft natuurlijk positieve en negatieve verhalen.positieve worden snel door mensen vergeten en de negatieve onthouden.ga zondag de uitzending zeker kijken (als hij doorgaat).

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:13

daantje_gt schreef:
iedere handelstal heeft natuurlijk positieve en negatieve verhalen.positieve worden snel door mensen vergeten en de negatieve onthouden.ga zondag de uitzending zeker kijken (als hij doorgaat).

daar kun je wel van uit gaan.. ze nemen vaak de boetes die er op staan voor lief.

~~~~ Milan Maxim ~~~~
Bevallen :D Milan & Jorrit <3

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:14

Het is erg dat zulke dingen gebeuren, vaak worden onervaren en onwettende mensen met liefde voor paarden zo de dupe van zo iets ergs!

Ik hoop dat de uitzending doorgaat en de mensen die gedupeerd zijn geholpen kunnen worden!

If you want beautiful memories later, make them today!
    Greetje

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:17

Als het de stal is die ik denk dat het is. Die is vaak in opspraak op bokt. Ben er ooit geweest met mensen die wilde kopen en ook kochten. Ging raar, ik had hem laten staan, het zaakje stonk. Net als het tuig en de afgeknipte labels vd zadeldekjes.

Ben benieuwd!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:31

Huh? :o? Over dit onderwerp liep toch al een topic? Kan 'm nergens meer vinden in m'n berichtenlijst..

Anoniem

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:34

bitje stom he, om een rechtszaak aan te gaan terwijl het tegenbewijs op band staat :')

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:37

Je moet toch wat proberen om de uitzending tegen te houden :P Ik hoop dat de uitzending gewoon doorgaat!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:40

Ik zit zondagavond voor de buis, popcorn erbij, glaasje cola ...... :P

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:56

gezellig vrienden avondje van maken :')

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 00:01

Ik zit zondag in de rimboe op werktoestand. :\
Hmmm....dan maar maandag met uitzending gemist terugkijken, vind dat zo'n handige tool.

Albert is in ieder geval niet te bang uitgevallen. Denk dat hij ook wel royale ruggesteun zal hebben van zijn zender. Mag aannemen dat een dergelijk gepromoot programma niet gestoeld is op nonsens en hear say?

:wave: Always look on the briiiiiight sight of life..tudu..tudu..tudutudutuduuu
https://www.liefdevandewolf.nl

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 05:35

Denk niet dat sbs6 rouwig is over deze rechtzaak. Geeft een hoop publiciteit.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara), Bon Jaylin EC (2024) Bon Mailin EC (2023, te koop), Indy (20) B ruin amazones)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 05:42

Ik wou dat er eens iemand een item ging over paarden ging maken die het verschil tussen een merrie en een ruin weet. Zowel op tv als in de krant staan altijd zulke domme opmerkingen. Tuurlijk mag je geen paarden met en mankement als gezond verkopen. Maar soms wordt er iets "opgeruimd" waar een ander nog heel veel plezier kan hebben. Het is jammer dat een hele branche met mensen die hard werken voor hun geld weer eens helemaal door de mangel gaan. Het maakt Alberto niks uit. Die maakt alleen maar schokkende reportages omdat het zijn werk is. En verder zal het hem een worst wezen. Volgende week weer een nieuw item wat in zijn ogen voorpagina nieuws is. Waar was hij toen er tientalle paarden in de oostvaardesplassen dood gingen? Was hem zeker te koud.

Waarom hebben de meeste manege's en pensionstallen een grote kantine?
..Dan is er voor alle "beste stuurlui" en "technische jury" plek!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 05:46

JJane, ik vind je vergelijking mbt de verschillende nieuwsitems niet opgaan. Zeker niet voor dit programma.
En ook de oostvaardesplassen zijn in het nieuws geweest.

En helaas zijn er ook genoeg eigenaren die hun verantwoordelijkheid tegenover hun "op te ruimen" paard onvoldoende nemen en b.v. gaan voor minder verlies door paard nog een x te verhandelen ipv af te laten maken.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara), Bon Jaylin EC (2024) Bon Mailin EC (2023, te koop), Indy (20) B ruin amazones)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 05:50

en erger nog er zijn ook mensen die die handel in stand houden omdat ze denken een totilas te kopen voor 1000 euro.........

dat het dier totalloss is voor dat geld, dat gaat er dan even niet in........

hoofddader is de oplichter, die gaat bewust te werk........ maar die kan alleen maar zn werk doen als mieppie daar in wil stinken

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 05:53

Ach ja ieder z'n mening. We gaan het zien wat hij zondag te melden heeft. Blijft een programma wat de zaak vaak eenzijdig belicht

Waarom hebben de meeste manege's en pensionstallen een grote kantine?
..Dan is er voor alle "beste stuurlui" en "technische jury" plek!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 06:22

KiWiKo schreef:
en erger nog er zijn ook mensen die die handel in stand houden omdat ze denken een totilas te kopen voor 1000 euro.........

dat het dier totalloss is voor dat geld, dat gaat er dan even niet in........

hoofddader is de oplichter, die gaat bewust te werk........ maar die kan alleen maar zn werk doen als mieppie daar in wil stinken

Zoals een springPAARD voor een 10 jarige dochter? :D Je woord grap van Totalloss ipv Totilas vind ik ook werelds!

****edit*****

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 06:25

Shivatjuh01 schreef:
Het is erg dat zulke dingen gebeuren, vaak worden onervaren en onwettende mensen met liefde voor paarden zo de dupe van zo iets ergs!

Ik hoop dat de uitzending doorgaat en de mensen die gedupeerd zijn geholpen kunnen worden!

En vergeet de paarden niet....

Maar er is ook veel mis binnen de paardenhandel & verzekeringen... afgekeurde sportpaarden mogen van de verzekering de handel in als recreatiepaard, tsja 3 handelaren later evt voorzien van nieuwe chip enz moet zo'n paard toch weer de sport in... is het niet in NL dan wl over de grens

Ben erg benieuwd naar het programma!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 06:27

Wat een rare actie om een rechtzaak te beginnen terwijl beelden het tegenbewijs geven.. :?

Wat erg zeg dat er nog van dit soort mensen rondlopen die zo handelen. Dat zijn gewoon trieste acties!! :n :\
Ik ben ook wel benieuwd naar die uitzending :oo
Laatst bijgewerkt door maximee op 11-05-10 06:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Dazzle Me CL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 06:27

Dit kan je gewoon niet goedkeuren zoiets!
Deze mensen zijn gewoon beesten! :(

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 06:29

feitelijk zijn het gewoon handelsmensen........ het is bizar dat dit soort paarden in de handel komen........ en voor mij ligt die verantwoordelijkheid bij de oude eigenaar.......

voor de paardenhandelaar in kwestie is er geen verschil tussen een paard en een koelkast.