Rugzak als kleine tas mee in het vliegtuig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Rugzak als kleine tas mee in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-18 14:22

Hoi allemaal,

Eind januari vlieg ik naar Napels met RyanAir. Ik heb al vaker gevlogen, ook via RyanAir, maar ik heb toch een vraag.

Ik heb nu een vlucht geboekt met 2 stuks handbagage. Dit betekend dat je één klein koffertje en één kleine tas mee kunt nemen. Nu nam ik tot nu toe eigenlijk altijd mijn cameratas mee die binnen het formaat van de kleine tas valt. Deze keer heb ik echter geen ruimbagage mee waardoor ik alles in mijn koffertje moet proppen en ik ben bang dat dit net niet gaat lukken :') Nu vroeg ik mij dus af of ze heel moeilijk zouden doen als je een rugzak als kleine tas mee zou nemen. Uiteraard zet ik deze dan gewoon bij mijn voeten neer.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Joy

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram


Spenk
Berichten: 21743
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rugzak als kleine tas mee in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:27

De afmetingen staan er gewoon bij. Als het er binnen valt mag het.

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-18 14:54

Yvank_ schreef:
De afmetingen staan er gewoon bij. Als het er binnen valt mag het.

Nouja de afmetingen van de kleine tas zijn zegmaar echt klein. Een rugzak gaat daar dus nooit binnen vallen.


Ik vraag het omdat ik vaak mensen zie die een rugzak, klein koffertje en een kleine tas meenemen. Maar ik weet eigenlijk niet of ze die echt door laten of niet.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:00

Mijn ervaring is. Als je er op rekend dat het goed gaat, doen ze moeilijk. En wanneer je je strak aan de afmetingen houd, zijn ze super makkelijk. Conclusie geen pijl op te trekken. Zelf koop ik bij de boekhandel achter de douane mijn tijdschriftjes en vraag daarbij een lekkere grote plastic tas. Daar gooi ik dan mijn extra tasje bij in tijdens het boarden. Nog nooit heeft iemand daar aandacht aan besteed.


Afbeelding

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:07

Bij ryan air geen rolkoffertjes meer sinds november. Die moeten het ruim in (tegen toeslag a 8,-)

Wat ze met grote rugzakken doen weet ik niet.. ik gok dat die nog wel in het bagageruim mogen. Let wel op dat ryan air echt strikt is en alles dus in 2 tassen moet als je 2 handbagage items hebt. En ja, de afmetigen meten ze na. KLM/Transavia zijn wat losser is mijn ervaring.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Rugzak als kleine tas mee in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:14

RyanAir doet super moeilijk. Dus als t niet binnen de afmetingen past, dan mag t niet mee. Ga daar in iedergeval maar vanuit. Is je rugzak flexibel (dus niet met een hard achterpand) dan past hij misschien met wat duwen nog wel binnen de afmetingen.

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Rugzak als kleine tas mee in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-18 15:35

Ik heb extra betaald om de twee koffers mee te nemen dus dat zit goed. Maar ik ga het risico dan niet nemen. Zal binnenkort even kijken of het toch in een klein koffertje past en anders ruimbagage bijboeken.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:39

Dit vond ik op de site van cheaptickets.nl

Wat zijn de afmetingen van handbagage bij Ryanair?
Je handbagage mag bij Ryanair maximaal 55 x 40 x 20 cm groot zijn. Als je bagage groter is zal je deze in het ruim moeten laten vervoeren.

Je kunt verschillende soorten bagage meenemen als handbagage, maar het makkelijkste is natuurlijk een handbagagekoffer of een handige rugzak. De maximaal toegestane grootte van je handbagage is 55 x 40 x 20 cm. Voor het persoonlijke item geldt een limiet van 40x20x25 cm.

Zoals ik het lees moet je handbagage aan de afmetingen voldoen ongeacht of het nu een handkoffer is of een rugzak. Voor je rugzak zal het lastig zijn om te meten maar voor de zekerheid zou ik hwt toch proberen te doen.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono


Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Rugzak als kleine tas mee in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:46

Rugzak mag mee als kleine bagage. Althans dat is mij gelukt. Ik heb het zelfs nagevraagd. Mocht die toch te groot zijn dan zul je hem bij het instappen de tas moeten afgeven en dan zorgen zij ervoor dat je tas in het ruim terecht komt.

Ik vloog toen eind oktober.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, Eleionomae en 157 bezoekers