Hoe vaak bestel jij online?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-18 14:17

Zoals de titel zegt, hoe vaak bestel je iets online?

De pakketbezorger bij onze nieuwe woning wist na een week al wie we waren :D

Strooigoed


xSCWx
Berichten: 7054
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:21

Best vaak. Vooral omdat voor mijn werk de groothandels erg ver rijden zijn. En we in een dorp wonen met maar een beperkt aantal winkels die altijd net niet hebben wat we willen. De PostNL bezorger weet waar al mijn familieleden wonen (dichtbij) en probeert het dan gerust daar, of andersom als er iemand niet thuis is. Super handig.

La Vie en Rose 

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:26

Bijna altijd. Als ik niet aan het werk ben, ben ik bij de paarden of slaap ik.
Geen tijd en zin om te gaan shoppen. En al helemaal geen zin om te moeten betalen voor het parkeren. :+

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:28

1x per 3 maanden denk ik. Ik wil zien wat ik koop :j

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-18 14:30

Ik ben ook wel fanatiek besteller, altijd wel geweest. Probeer het vaak op 1 dag te laten bezorgen maar webwinkels werken niet altijd mee waardoor het toch vertraging krijgt.

Strooigoed

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:35

Praktisch altijd, behalve de dagelijkse boodschappen. :)
Tenzij we echt zin hebben om een dagje in de stad te gaan shoppen.

Suzanne F.

Berichten: 49152
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:03

Bijna wekelijks. Soms paar weken niet, maar toch wel best vaak.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Janneke2

Berichten: 22707
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:05

Zo weinig mogelijk. Drie keer per jaar oid.

Ik heb geen zin om op een pakket te wachten, en dat er elke dag 4 verschillende bedrijven langskomen om spul af te leveren vind ik van de zotte.
Ik vraag doorgaans of de winkelier het bestelt, dan komt het ook wel.

De toeters en bellen achter al dat on line gedoe word je ook niet vrolijk van: onderbetaald nachtwerk, schijnconstructies rond zzp'ers - een verbetering kan ik het niet vinden.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:07

Jeetje, wat hebben jullie allemaal nodig dat je zo vaak bestelt? :')

Het aantal keren per jaar dat ik iets bestel is op een hand te tellen denk ik. Kattenvoer in grootverpakking zodat we er lang mee doen, verder af en toe eens een kledingstuk of een apparaat. Je hoort ook steeds meer over de slechte werkomstandigheden in distributiecentra, daar doe ik liever niet aan mee.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:07

Ik bestel best wel wat online, maar er zijn ook echt wel spullen die ik liever lokaal bij een winkel haal.
En als het verschil niet al te groot is, ben ik zelfs bereid om iets meer te betalen voor een product in een winkel uit mijn woonplaats dan het online te bestellen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Suzanne F.

Berichten: 49152
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:10

Magrathea schreef:
Jeetje, wat hebben jullie allemaal nodig dat je zo vaak bestelt? :')

Het aantal keren per jaar dat ik iets bestel is op een hand te tellen denk ik. Kattenvoer in grootverpakking zodat we er lang mee doen, verder af en toe eens een kledingstuk of een apparaat. Je hoort ook steeds meer over de slechte werkomstandigheden in distributiecentra, daar doe ik liever niet aan mee.


Meestal kleding, maar ook drogisterij artikelen en sporttape/kinetisch tape bijv.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:10

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b18a9510/ Dit las ik vandaag. Ik zou echt wel blij worden van een "dit mag ook overmorgen ofzoiets"-knop. 9/10 keer dat ik iets bestel heb ik het echt niet diezelfde dag nog nodig, vind het idioot dat je dan toch aan die gekte meedoet.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:18

Waarom zou ik naar de stad rijden en benzine en tijd verspillen als ik ook álles online kan bestellen en vaak ook nog gratis geleverd? :=

Ik besteed mijn tijd liever aan leuke dingen doen dan aan bij de bodyshop shampoo halen. Vaak vind ik het online ook nog goedkoper. :P

Janneke2

Berichten: 22707
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:23

...een keer naar de stad fietsen met een paar boodschappentassen op de vroege ochtend - noch tijd noch benzine verspild.

Ik geef toe dat niet iedereen de tijd heeft en dat niet iedereen kan fietsen, maar on line bestellen is in mijn ogen een vorm van verspilling.

Niet alleen van benzine, ook het weg concurreren van de kleine middenstand en het "funden" van akelige arbeidsomstandigheden.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:27

Ik denk dat dit topic beter in 'Leven zonder paarden' past, daarom verplaats ik het daarnaartoe.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:28

Ik heb geen auto, de binnenstad is 10 minuten fietsen en op iets korter zit nog een groter winkelcentrum.

Dat je bestelt, prima, maar ik denk niet dat het probleem hem zit in mensen die online bestellen omdat ze niet anders kunnen.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:34

Janneke2 schreef:
...een keer naar de stad fietsen met een paar boodschappentassen op de vroege ochtend - noch tijd noch benzine verspild.

Ik geef toe dat niet iedereen de tijd heeft en dat niet iedereen kan fietsen, maar on line bestellen is in mijn ogen een vorm van verspilling.

Niet alleen van benzine, ook het weg concurreren van de kleine middenstand en het "funden" van akelige arbeidsomstandigheden.

Jawel, tijd.

En ik geef ook ruiterlijk toe dat het voor mij geen noodzaak is. Heb ik ook nergens gezegd meen ik. Maar het maakt mijn leven een stuk makkelijker en fijner, ik houd meer tijd over voor dingen die ik echt leuk vind.

En ik vind 'verspillend' een kul argument. Ik zie niet waarom het meer verspillend is dan wanneer ik met mijn auto heen en weer tuf naar de stad, daar moet parkeren, chagerijnig word van alle mensen die me "in de weg lopen" en de kans dat wat ik nodig heb er alleen nog is in een andere maat/hoeveelheid of dat het er überhaupt niet is waardoor ik nóg een keer langs moet. Dat is slechter voor het milieu, want meer auto's op de weg, meer parkeerplaats nodig, minder plaats voor bebouwing en daardoor een grotere krapte op de woningmarkt etc etc. Ik voorzie nu in werkgelegenheid, minder uitstoot, minder teleurstelling en minder aanslag op mijn humeur.

Ik kan ook allerlei argumenten erbij gaan halen die irrelevant zijn.

Ik word er blij van, dús ik doe het.

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:36

Magrathea schreef:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b18a9510/ Dit las ik vandaag. Ik zou echt wel blij worden van een "dit mag ook overmorgen ofzoiets"-knop. 9/10 keer dat ik iets bestel heb ik het echt niet diezelfde dag nog nodig, vind het idioot dat je dan toch aan die gekte meedoet.


He bah... vooral hoe mensen met hun retouren omgaan :( Ik sta er echt van te kijken. Ik bestel alleen iets als ik vrijwel zeker ben dat het niet retour hoeft. Maar als ik dat dan toch doe, doe ik dat wel in ongebruikte staat, logisch natuurlijk... Maar als je hier leest hoe er spullen retour gaan, onbeschoft gewoon.

Ik bestel overigens best wel vaak online. Eerder deed ik het nooit, maar onderhand wordt je wel zo’n beetje gedwongen. De winkels hier hebben iig zeer weinig assortiment en als ik dan iets nodig heb zeggen ze zelf dat ik het beter op internet kan bestellen. Tja... wat wil je dan?
En ondertussen verdwijnen er een hoop winkels, waar ik vaak ging winkelen en pas weer eens was voor wat cadeautjes staat gewoon de helft leeg :\

[o]

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:39

Bijna wekelijks. Vooral voor bepaalde aanbiedingen, maar als dezelfde winkel vlakbij zit dan haal ik het liever op.

Met bv sinterklaas alles via bol.com besteld, ideaal. Daarna ingepakt en klaar! Werk overdag en vind het soms best lastig om 'gewoon' naar de winkel te gaan.

Gaat bijna niets retour. Denk dat ik dat misschien 3x heb gedaan in zo'n 7 jaar?

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Hoe vaak bestel jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:43

Zeker wel maandelijks wat. Als je elke dag van 9 tot 5 bezig bent heb je weinig tijd om ook nog te gaan winkelen. En vind het ook weer zonde om dan in mijn kostbare weekend de drukte in het winkelcentrum te moeten trotseren. Ik laat het wel vaak bezorgen op een afhaalpunt, vind het zo sneu voor de bezorger als ik telkens niet thuis ben, en vertrouw eerlijk gezegd ook niet al mijn buren :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:44

verootjoo schreef:
Magrathea schreef:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b18a9510/ Dit las ik vandaag. Ik zou echt wel blij worden van een "dit mag ook overmorgen ofzoiets"-knop. 9/10 keer dat ik iets bestel heb ik het echt niet diezelfde dag nog nodig, vind het idioot dat je dan toch aan die gekte meedoet.


He bah... vooral hoe mensen met hun retouren omgaan :( Ik sta er echt van te kijken. Ik bestel alleen iets als ik vrijwel zeker ben dat het niet retour hoeft. Maar als ik dat dan toch doe, doe ik dat wel in ongebruikte staat, logisch natuurlijk... Maar als je hier leest hoe er spullen retour gaan, onbeschoft gewoon.

Ik bestel overigens best wel vaak online. Eerder deed ik het nooit, maar onderhand wordt je wel zo’n beetje gedwongen. De winkels hier hebben iig zeer weinig assortiment en als ik dan iets nodig heb zeggen ze zelf dat ik het beter op internet kan bestellen. Tja... wat wil je dan?
En ondertussen verdwijnen er een hoop winkels, waar ik vaak ging winkelen en pas weer eens was voor wat cadeautjes staat gewoon de helft leeg :


Als je dit al erg vind, de NOS is onlangs langs geweest bij een zekere kleding-postorder die ze niet bij naam wilden noemen :=
https://nos.nl/op3/artikel/2263443-jouw ... denkt.html
Ze lacht erom maar ik zou echt over mijn nek gaan bij dat verhaal over die lingerie :r

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:45

Redelijk vaak. Ik denk toch 2 á 3 x per maand. Zakelijk bestel ik ook online. Soms is dat 1 in de maand en soms in de 2x in de maand. Voor mij is het gewoon makkelijk. Ik zit niet heel dicht bij de winkels. Als ik zakelijke inkopen moet doen en ik moet er naar toe ben ik een paar uur kwijt en ik ben ook een stuk duurder uit dat is ook een belangrijk punt. Het scheelt echt een hoop geld.(vooral zakelijk)
De pakketdienst weet waar ze het kwijt kunnen mocht er niemand thuis zijn.

Ik ben niet van het retour sturen. Dat is me allemaal teveel moeite moet toch 80% zeker zijn dat het goed is.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:47

Oh retouren doe ik wel regelmatig. Als ik bijvoorbeeld een nieuwe broek nodig heb bestel ik gewoon een hele stapel, pas ze, hou er 1 of twee en stuur de rest terug. Net als in de winkel :+. Ik ga er wel altijd netjes mee om. Netjes terug in de originele verpakking en niet passen als ik net 5 km heb hardgelopen :+

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-18 15:49

Ik zie T ook niet als verspilling. Daarbij als ik T online bestel weet ik bijna zeker dat ze het hebben, als ik naar de winkel rijd is dat maar de vraag.

Wat ik online bestel:
Kleding
Spullen voor de baby
Luiers voor broer
Spullen voor in huis, meubels etc.
Spullen voor mijn paard

Ik werk bij een grote webshop en krijg daar nog extra korting dus ja dan is het helemaal lekker.

Retourneren doe ik ook gewoon hoor, als T toch niet past ofzo, maar wel netjes in T zakje

Strooigoed

Tiggs

Berichten: 7521
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:53

Ik bestel mijn boodschappen ook, dus ik kom wel op wekelijks.
Ik vind het eerlijk gezegd ideaal, omdat het veel tijd scheelt en ik in een drukke winkel rondlopen vreselijk vind.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, aliida, Antonius, GoogleAdsense, katinker, Lipstick, Stephaniiee_, Telpeva, Westhof en 199 bezoekers