Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:43

dus dan zit je met de hoogte....want de mijne kan het allemaal dus wel dat is een ander argument!
Al eens aan een higlandpony gedacht....komt meer in de buurt van jou wensen van hoogte en kleur
En mbt een kruising koniks vererven klein, dan moet je een groot paard er op zetten.
Afbeelding kruising paintx konik nu met 4jaar 1.37

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:05

Bedankt voor de tip!

Ik ben overigens gek op dat klassieke, maar mijn meisje wil bling := :D

Koekie73

Berichten: 2648
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:22

Onze 4 jarige maakt het ook allemaal niet uit. Het lijkt wel of hij zadeldak geboren is ook. Dochter springt al een parcours rond van 60cm, al springt hij soms nog wat hoog :D (en dat vindt dochter dan wel weer spannend ;-)
Omdat hij nog ziek is, maar een schriktraining.... hij schrikt alleen niet _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn tip voor betaalbare wedstrijdkleding is inderdaad FB groepen of Marktplaats. Zeker ook voor de kleine maatjes denk ik. Je hebt ook een Bixie groep op FB. Of je zou eens kunnen informeren op de ponyclub in de buurt? Op sommige Bixie wedstrijdjes hebben ze trouwens ook wel een rommelmarktjes waar e.e.a. ligt!

Koekie73

Berichten: 2648
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:42

En ik bedenk me ineens; heb je al eens op http://www.kramer.nl gekeken? Daar hebben ze vaak ook betaalbare maar mooie wedstrijdkleding (mooier dan decathlon ;-))

Wij hebben op marktplaats een superleuk rood jasje gescoord (maar mijn dochter is al 12) en bij kramer een leuk rood wedstrijdshirt:
Afbeelding

Anoniem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:08

Kwita die bonte is geweldig helemaal mijn type

Ik heb voor de kinderen jodphurs gehad van kramer maar die gingen maar heel kort mee

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:13

Hebben laatst leren laarsjes 2e hands overgenomen. Op zich mooi. Maar die aigle / Elt / whatever rubberen laarzen zijn eigenlijk veel makkelijker :D

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:28

Gaaf dat rood! Maar madame wil zwart of grijs en het liefste met een rok :+

Deau heeft een soort van skai leren laarsjes. Super mooi. Ook met boog, veters en rits aan de achterkant.

Koekie73

Berichten: 2648
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:31

@BloemBloem met een rok? :D Geweldig, ik hou er van. Dameszadeltje dan maar! :-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:31

Voor onze dochter nu ook rubber gekocht omdat de pony waar ze mee rijdt 24/7 in de paddock staat. Maar ze kon er amper mee rijden van de week, dus gister maar weer de jodphurs met chaps aan gedaan dat gaat veel beter. Ik heb voor de wedstrijdkleding ook diverse verkoopsites in de gaten gehouden en uiteindelijk alles nieuw gekocht want ze bieden alleen hele kleine maatjes aan daar is mijn ervaring. Maar misschien heb je met maat 128 net geluk. In 146-152 was er niks 2e hands te krijgen.

Deze jodphurs heeft onze dochter: https://www.agradi.nl/horka-jodhpurs-st ... -zwart.htm gaan heel lang mee en blijven ook lang mooi.

Deze bestaan in kleine maatjes: https://www.horseshopinternational.nl/v ... -kind.html zijn helaas bij deze winkel niet leverbaar volgens mij.

edit: https://www.horka.com/jodhpur-stalschoen-mini.html hier is wel uit te zoeken waar je ze kan passen/bestellen.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:33

Koekie73 schreef:
@BloemBloem met een rok? :D Geweldig, ik hou er van. Dameszadeltje dan maar! :-)


Nee Koekie, een echte jas met dressuurrok :D :)) En ik maar vertellen dat dit nog wel heel lang zal gaan duren.

Koekie73

Berichten: 2648
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:37

Oh joh ze is ambitieus :-) Hahaha wat een geweldig kind. Kan me er ook wel iets bij voorstellen, dat is natuurlijk ook supermooi :-)

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:38

Die korte frack ( fairplay , bijvoorbeeld) mag wel.

Heb n keer een heel pakket kleding overgekocht. Vanaf 128 t/m 152. Alles Anky en PK etc.

Laatst op wedstrijd reden er 2 zusjes mee. Beiden een leuke pony en niet de goedkoopste KEP ( 1 met rosé glitters,mooooi!) op hun hoofd.
Laatst bijgewerkt door Getup op 29-12-18 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:38

Je hebt ze wel al in dat soort model. Voor kort en achter wat langer, maar ik vind €100 voor een jasje echt te dol.

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:40

Of een handig iemand laten maken. Neem je n wat glimmender stofje,voor kort en achter langer.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:08

Oh dure smaak zeg!
Hier gewoon Decathlon hoor.
Moet zeggen dat het met een jongen al helemaal lastig is voor 2e hands spul. Meeste is met roze of glitters....

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:45

Getup schreef:
Of een handig iemand laten maken. Neem je n wat glimmender stofje,voor kort en achter langer.

Dat heb ik dus zelf gedaan, een vezorgster reed de wedstrijd mijn dochter was groom, en haar ook lekker verwent met een zelfgemaakt jasje van deze stof softshell
www.stoffen.net/80-kc8147-012_softshell ... -roze.html
roze met paardjes, 't patroon kwam uit de knippie.
waar veel mama 's vroegen van welk merk dat jasje was.... :D
Heb ook zo een uber meisje, dat is eigenlijk best leuk.....ook al heb ik dat zelf niet roze en glitters ondertussen een hele kast vol en bijna een huis vol

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:08

sneeuwpop schreef:
BiancUgo, mooie pony!
Ik zie dat je dochter al aan de teugel rijdt met haar 8 jaar.
Hoe heb je dat geleerd?
Ik hoor en lees vooral dat ze dat motorisch pas kunnen vanaf een jaar of 10...


Dank je sneeuwpop, ze rijdt al vanaf haar 6de jaar heeft 2 x een groene pony gehad met de bonte pony mocht ze bijna M gaan starten en daar was de nageefelijkheid iets moeilijker dan bij de pony die ze nu heeft. Maar ze rijdt nu 4/5 x in de week en heeft 1 x in de 2 wk privé les. En daarnaast leidt ik haar op en ben er altijd bij als ze aan het rijden is.

Pony’s bijzetten doe ik niet zo gauw ze is natuurlijk al wat handiger omdat ze zo groot is maar mist op sommige dingen nog zeker haar balans.

En ze is heel fanatiek dus wil graag leren en de pony pakt het ook allemaal heel fijn op ondanks dat deze pas 5 jaar en ook nog volledig groen.

Daarnaast rijdt ze 1 x in de week op een internationaal paard waar ze ook veel van leer.

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:10

SusanH schreef:
Nou idd onze dochter wordt 9 in maart maar kan dat echt nog niet. Ze leert wel steeds netter zitten :j


Komt vast goed susanh je hebt de tijd☺️
En netjes zitten is ook heel belangrijk

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:20

Bedankt BiancUgo, 1 x per week op een hoger opgeleid paard, lijkt me idd ook erg helpen.
Leuk hoor, dat ze zo fanatiek is op haar leeftijd.
Ze zullen haar denk ik wel regelmatig ouder schatten denk ik, vanwege der lengte?

Onze zoon is 7 en merk wel dat de meeste kinderen een stuk ouder zijn op de wedstrijden.
Wij zijn overigens nog maar net begonnen hoor met wedstrijden.
Eerst bixie, maar dat gaf geen uitdaging meer.
Springen nog wel, dat mag zo hoog als je zelf wilt en officieel vind ik het erg hoog voor een A pony.

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:24

Ik heb laatst mijn nichtje van 6 op mijn pony gezet en er een rondje mee gestapt. Natuurlijk met toezicht enz ben namelijk zelf 13. En ik vond het wel heel goed gaan. Ze wou het heel graag en ze zit zelf al op paardrijden. Bij mij is Birthday druk , maar bij haar dus totaal niet. Ze vond het heel leuk. We hadden ook voor de eerste x voor haar over balkjes gestapt. Ze was helemaal blij aan het glimlachen.

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:26

Ik zit namelijk zelf nu in het gips, door dat ik tijdens het spribgen van Birthday was gevallen en tegen een stalen staander ben gevlogen. Dus was wel fijn. Ben nu iemand aan het zoeken die ondertussen haar beweging kan geven. Longeren lukt me zelf wel, alleen rijden enz niet

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:58

ValkWhitney schreef:
Ik heb laatst mijn nichtje van 6 op mijn pony gezet en er een rondje mee gestapt. Natuurlijk met toezicht enz ben namelijk zelf 13. En ik vond het wel heel goed gaan. Ze wou het heel graag en ze zit zelf al op paardrijden. Bij mij is Birthday druk , maar bij haar dus totaal niet. Ze vond het heel leuk. We hadden ook voor de eerste x voor haar over balkjes gestapt. Ze was helemaal blij aan het glimlachen.


Leuk hoor!
Sterkte met het herstel van jezelf.

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:10

Auwwww beterschap!

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:46

sneeuwpop schreef:
ValkWhitney schreef:
Ik heb laatst mijn nichtje van 6 op mijn pony gezet en er een rondje mee gestapt. Natuurlijk met toezicht enz ben namelijk zelf 13. En ik vond het wel heel goed gaan. Ze wou het heel graag en ze zit zelf al op paardrijden. Bij mij is Birthday druk , maar bij haar dus totaal niet. Ze vond het heel leuk. We hadden ook voor de eerste x voor haar over balkjes gestapt. Ze was helemaal blij aan het glimlachen.


Leuk hoor!
Sterkte met het herstel van jezelf.


Dankje

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:47

Getup schreef:
Auwwww beterschap!


Dankje