Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:45

Ik meld me met mijn LBE :o

Joy heeft het zowat allemaal... Ze is een onwijze showoff, leergierig en wil alles onderzoeken met haar mond. Ik voer daarom nooit uit de hand. Of uberhaupt niet tijdens oefeningen.





Ze schraapt veel (helaas) als ze ongeduldig wordt (gaat wel steeds beter)

Ze leert heel snel en denkt ook veel voo zichzelf. Aan mij de uitdaging om het afwisselend en interessant genoeg te houden. :+

En dan is ze pas 2 jaar en 8 maanden... :') _/-\o_

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:16

Grappig te lezen, ik haal juist met voedselbeloningen het beste in mn lbe'er naar boven. Drammerige is er snel uit als ik niks geef. Wel is ze heel mee denkend. 'oh, als ik dit kunstje doe, krijg ik vast wat lekkers' :')

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 10:28

Wat leuk dat dit topic weer begint te lopen en zelfs weer nieuwe mensen er bij!

Mijn paard reageert wel goed op voedselbeloningen. Een voorwaarde is wel dat je die binnen 3 seconden geeft, anders associeren ze het niet meer met wat ze hebben gedaan.
Kan het misschien zijn dat daar het drammerige van komt wat sommigen hier beschrijven?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:07

Nou... Joy is nog jong en dan heel gefocused op eten. Ik wil niet dat ze alleen maar met haar neus in mn zak zit... Zoals je hier ziet:

Afbeelding
Afbeelding

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:41

Krijg je wel leuke foto's van _O-

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:52

Mijne zit sowieso eerst bij iedereen in de zakken. Dat zal ik er wel niet helemaal uit krijgen, tis ook wel wat shet eigen om zo op voer gefocust te zijn. Ook heeft hij voernijd, maar hij weet heel goed de regels en dat is dat ie tijdens het voeren niet in de stal komt waar Jorie staat te eten. Maar daar houdt hij zich alleen aan als ik binnen zicht blijf _O-
Mijn mobiel werd ook getest op eetbaarheid vanochtend tijdens het voeren.
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:56

Ik werk met een clicker. En dus ook met voerbeloning. Werkt bij die van mij ook goed.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:47

Nouja mn paard krijgt wel iets lekkers als ik hem kom halen of terug zet.. Maar met het werk niet.. Hij wordt ongeduldig, kan niet meer stilstaan en ik ben niet zo van de trucjes, maar gelijkwaardige samenwerking. Hij leert wel snel.. Vandaag had ik een oefening gedaan met pionnen. Ik wil dat hij op een mini slingertje op de cirkel halthoud precies bij de pion. Hij snapte het super snel, waardoor hij al ging voordenken bij de andere pionnen hahah.. Stiekem laat hij dan toch wel zien dat tie het leuk vindt en echt met mij mee denkt.. Hij kan van introvert ook omslaan naar en extravert.. Vooral als hij iets leuk vindt of het ergens niet mee eens is.. Hij heeft weinig geduld en is snel afgeleid. Uren poetsen is niks voor hem, terwijl hij knuffelen wel heel leuk vindt..

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:15

Maar ik kan de hoop dat dat gesnuffel over gaat met ouder worden dus wel laten varen... :')

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:43

Ik werk ook met een clickergeluid (dat ik zelf maak want clicker is altijd kwijt :D ) dat werkt goed bij treas! Bovendien ‘wapper’ ik hem bij mijn handen weg als hij zelf zoekt naar snoep. Hij is vrij sensibel dus dat snapte hij heel snel. Met wel als gevolg dat hij je ‘onderzoend’ als hij zin heeft in lekkers :)

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:05

Gimme_Joy schreef:
Maar ik kan de hoop dat dat gesnuffel over gaat met ouder worden dus wel laten varen... :')

Kan wel hoor, Walter is inmiddels 15, en sinds zijn 10e wordt hij niet meer staatsgevaarlijk van voedselbeloningen :') :j

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:05

Wat leuk dat het weer op start.
Ik heb mij hier dacht ik al wel eens voor gesteld misschien toen nog wel met mijn vorige/andere paard.
Maar mijn oude en ook weer huidige paard herken ik erg veel van de dingen die jullie zeggen.
Snoepjes beloningen werken bij mijn merrie ook niet zo goed.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:38

Clicker kan ik misschien gaan introduceren. Gister trailer laden geoefend. Dit keer een tweepaards. Dat had ze nog nooit gedaan, dus twee benen op de klep en mevrouw was met geen tien trekkers meer vooruit te krijgen _O- .

Maar, en daar zijn we weer, hou een bak lucerne onder haar neus en ze rende er zowat op... := >;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:56


:') :') :')

Edit: heel herkenbaar!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:18

_O- ja, dat filmpje had ik al eens gezien. Ik heb ook 2 LBE’s. Het zijn inderdaad grapjassen!

Ik heb er1 die altijd overal in of op moet gaan staan. Dus geen kruiwagens, emmers of mestvorken ombeheerd in de paddock laten staan <<) . En dan uiteraard met zijn áchterbenen erin en niet met zijn voorbenen.....

De andere is een fjord en die is vooral van het alles omgooien. Emmers water, pionnen, kruiwagens.... Ook heel erg lollig >;) _O-

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:24

Ik kan in mijn stal ook niks veilig achterlaten zonder dat het om ligt, kapot gemaakt moet worden of ermee gegooid moet worden :')

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:45

Gek genoeg doen die van mij het alleen het hun eigen spullen.
De pakketjesbezorger heeft namelijk 2 keer een pakketje met wijnflessen in de paddock gezet, maar die vonden ze blijkbaar niet interessant genoeg :')

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 22:00

Ik heb vandaag ook trailerladen geoefend. Ik heb hem twee keer erin gekregen.. Idd ook grapjes maken.. Maar een voedselbeloning werkte hier positief.. Uiteindelijk deed hij zelf de stappen erop.. Hij snapte het spel..

LENTI
Berichten: 152
Geregistreerd: 29-12-18

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 00:25

Wat leuk! Ik herken mijn paard als left brain introvert.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 10:02

zo herkenbaar op het eerste filmpje, zou ik ook eens moeten doen en alles bij elkaar zetten, zou idem zijn hahaha.
Leuk dit topic weer levendig te zien, die van mij is erg LBE en op sommige dagen RBE, dan staat de vlucht en schrikmodus op :')
het blijft spannend om hem te zadelen, geen enkele dag is dezelfde en het is elke keer mezelf weer opnieuw bewijzen van leiderschap.
Het enige paard dat spontaan op me af komt als ik met zijn lichtblauwe halster te voorschijn kom *\o/*
Ik wil mee, wat gaan we doen? :D

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:40

Hmm ik zie nu dat ik mijn knappert nog niet voor gesteld heb hier.

Dan bij deze (al twijfel ik soms wel een beetje of ze echt LBE)

Paspoortje:
Naam: Watch Out Tequila, in de volksmond Watch
Leeftijd: 15
Ras: KWPN

Heeerlijk goud maar dan ook echt goud eerlijk paard.
Vroeger op wedstrijden altijd een uitdaging om proefjes te oefenen van te voren. Als ik het proefje 2x gereden had wist ze het proefje zelf de 3e keer ook wel en deed ze alles zelf wel XD Leverde interesante proefjes op. Daar in tegen als we dan op wedstrijd waren liet ze zich wel altijd netjes rijden en ging ze niet te ver vooruit denken.

Verder als we te lang hetzelfde doen gaat ze zich stierlijk vervelen.
Verder leert ze wel onwijs snel. Laatst voor de 1e x achtjes geoefend met grondwerk, ze snapte er weinig van. Een maand later nog eens geoefend en toen deed ze hem vanaf de 1e x alsof ze het al jaaaaren doet en het super simpel is :D

Alleen haar (denk ik) niet zo LBE kant is dat ze een onwijze kijker kan zijn. O weeee als er een grassprietje de verkeerde kant op wijst (dat er aan de andere kant een spandoel wappert maakt dan natuurlijk niks uit O:) ). Helaas heeft ze waarschijnlijk 5 jaar als cross paard mogen dienen en moet ik er nodig weer een ho in werken. Het is al een heel stuk beter (ze is 5 jaar tussendoor van iemand anders geweest). Waar ze vroegeer als er buiten iets eng was gewoon stil ging staan en mij simpelweg vertelde dat het haar ging op eten en we een andere manier moest bedenken om erlangs te gaan, al kon ik haar meestal wel overtuigen dat het niks was, staat ze nu compleet in de stress en bijna in paniek als er iets engs is. Alsof ze alleen nog maar denkt 'ik moet vooruit, maar ik durf het niet, maaaar ik MOET vooruit" wat dus wel best soms gevaarlijke taferelen op kan leveren.

Ook wat ik van jullie juist veel lees het met alles spelen, dat heeft mijn merrie volgens mij zo goed als niet.

Vanaf halverwege januari/begin februari gaan we weer lekker actief grondwerken en de nieuwe omgeving buiten eerst aan de hand verkennen en dan ook erop. Ik kan niet wachten :D

Hier een foto van mijn knappert <3
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:38

Die 2 van mijnzijn ook erg kijkerig, hoor. Ik ga met beide nooit lekker een stuk in galop. Want als er ineens een verkeerde tak ligt, dan schieten ze zo een paar meter opzij :roll: .

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:39

Fabster schreef:
Die 2 van mijnzijn ook erg kijkerig, hoor. Ik ga met beide nooit lekker een stuk in galop. Want als er ineens een verkeerde tak ligt, dan schieten ze zo een paar meter opzij :roll: .

hahaha dat durf ik dus ook niet aan, ik zie mezelf al ten velde liggen dan :')

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:53

mindful schreef:
Fabster schreef:
Die 2 van mijnzijn ook erg kijkerig, hoor. Ik ga met beide nooit lekker een stuk in galop. Want als er ineens een verkeerde tak ligt, dan schieten ze zo een paar meter opzij :roll: .

hahaha dat durf ik dus ook niet aan, ik zie mezelf al ten velde liggen dan :')


:D ik galoppeer alleen op goed overzichtelijke plaatsen en dan nog niet al te lange stukken. En dan nog ontdekt ze soms dingen die mijn blote oog niet kunnen waarnemen :') . De ruin was in t begin lastiger, maar die leert beter. De dame vindt alles verdacht...

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:02

Ik ben dan wel blij dat ik een quarter heb. Ze is erg cool in haar koppie. En als ze schrikt past ze op dat ik niet in de weg sta bij het wegspringen, of ze verstijfd. Hier nog 2 leuke voorbeelden van mijn LBE puber quarter: