[Kat] Help.. Ik weet het nu gewoon niet meer..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FennyPower

Berichten: 1457
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

[Kat] Help.. Ik weet het nu gewoon niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 00:52

Lang bericht sorry !!

Ik zit met een probleem.... Eigenlijks met een best wel pijnlijk groot probleem..
Ik weet niet meer wat ik kan doen nu...

Ik heb hier een 10 jarige gecastreerde rode kat die we vanaf kitten al hebben.
Ging allemaal prima, er is echt nog nooit een dierenarts bij hoeven komen in die jaren die voorbij zijn gegaan.
5/6 jaar geleden zijn we verhuist naar het huis waar we nu wonen, in de jaren tot aan nu zijn we er achter gekomen dat dit niet zo'n erg kat vriendelijke buurt is...
Zeker nu heb ik dat gemerkt, ik weet dat mijn kat wel eens gevoerd is door anderen. ( ik heb dit toen achterhalen en de mensen erop aangesproken.) Maar er zijn vele mensen meer..
Letterlijk gezegd een aso buurt... Want de gooien ook gewoon de vuilniszakken op straat, en alle katten vreten er van terwijl er glas en alles tussen zit..
Al maanden was mijn kat echt vreselijk humeurig, poepte door het hele huis heen terwijl we vloerbedekking hebben. Het was ook geen normale poep, echt gewoon zo blubberig.. terwijl dit nooit zo geweest is ( In het vorige huis, hij was ook gewoon zindelijk en ging altijd naar de kattenbak)
26 november zijn we voor het eerst naar de da gegaan omdat die begon te vermageren en ook bijna niet meer at en dronk.. We zagen echt gewoon een hopeloze kat voor ons met pijn? Want hij kon niet meer zitten, liggen ging met behoorlijk veel gemopper..
Wel met het in het hoofd gehouden dat die wel misschien niet meer mee naar huis zou gaan die avond.
Naja dierenarts vond hem nog te jong om hem te laten gaan. (Ja oke dat snap ik, maar ja als die pijn heeft?...)

Alles wat de da voorstelde hebben we maar laten doen, bloed onderzoeken, hij is er nog verbleven 1 week lang. Injectie's gehad etc..
Vele kosten in ieder geval, maar ik heb het er voor over! Het is nou eenmaal mijn vriendje en weetje, dan werk ik volgende maand maar wat harder weer..

Op advies hebben we speciaal voer gekocht voor hem, en toen die weer thuis kwam was het een tijdje weer rustig. Hij ad weer, zijn poep was al ietsjes harder dan eerst.
Af en toe nog een ongelukje. En dit hielt aan, hij begon weer vrolijk te worden, en zelf weer heel lief te spelen wat hij echt maanden niet gedaan heeft....
Maar helaas.... alle kosten voor niks....
Net voor 2019... we zijn weer terug bij af..
Hij gedraagt zich weer net als eerst.. En hij gaat op zijn hurken zitten en het giet er weer uit....
Ik vind dit gewoon zo sneu voor hem... Want ik wil heb niet naar buiten dringen nu...
Maar we hebben ook geen gelegenheid om hem op tegels op te sluiten. Vanwege de vloerbedekking overal ( Behalve douche en keuken..)

En naar mijn mening hoor je een kat gewoon nergens op te sluiten in huis... Of vast te houden in huis...
Een kat hoort ook gewoon buiten te kunnen lopen.. (Ook al is het lastig in deze omgeving dus..)
Ik kan hem ook niet dwingen om binnen te blijven wanneer die naar buiten wil... echt een binnen kat is en zal hij ook nooit worden.
Ik vind het 10 x niks nu, ik vind dit heel sneu maar ik vind het ook wat dat het hele huis eronder zit..
Ik weet niet wat ik nu nog kan doen.. :(
Want hij is echt mijn vriendje en ik wil toch wel echt het beste voor hem..
Helaas was hij net gewoon zo niet te houden en wou en moest hij gewoon naar buiten.. elke seconden ging hij wel op zijn hurken en liep het.. Maar hoe ga ik dit de aankomende dagen doen?... Want vanaf een deze dagen mogen mijn katten echt niet meer naar buiten eigenlijks... rond deze tijd...

In dit bericht wil ik niet overkomen als een niet dierenvriend... ( Heb ook echt getwijfeld of ik dit moet plaatsen, maar wil het graag even kwijt, en bokt is zo groot met oplossingen want heb vaker katten topics gelezen..)

Eerder heb ik reacties gehad in het real life van 'doe je kat naar een asiel voor een nieuw thuis', als hij een plekje kan krijgen met een goede omgeving waar die gewoon ook normaal buiten kan lopen. ( een boerderij ofzo.) Is het oké... maar een asiel, nee.Opgesloten in een hok.. Wat kan de kat er nu aan doen dat hij zo is door een schuld van een ander? Bij de dierenarts toen ook, hij was zo blij dat we hem op kwamen halen, zo'n knuffelig dier toen.. Dan ga je hem toch niet naar een asiel brengen waar hij mensen ziet komen en gaan, wachtend tot een nieuw baasje.. En dan zie je hem wel nooit meer..

Ik weet niet wat ik moet nu.. Help :(

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:57

Ik zou beginnen met opnieuw naar de dierenarts gaan, evt een andere DA voor een second opinion.
Ook zou ik de kat echt binnen houden, een, misschien wel, ziek dier hoort imo echt niet op straat te lopen. :(

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:58

Hij heeftvzware diarree dus vooral? Is de ontlasting breed onderzocht? Ook op giardia? Vervelend hoor, ook voor hem. :(

Sws opnieuw naar de dierenarts.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:59

Zorgen dat je kat weer beter wordt (dus toch weer naar da) en in de tussen tijd de tuin afzetten, dan kan je kat gewoon naar buiten en hij kan dan geen gekke dingen eten.

FennyPower

Berichten: 1457
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 01:01

Afbeelding
Foto's hieronder zijn deze week nog gemaakt toen het gewoon oke was nog.
Afbeelding
Afbeelding

Dit is de kat trouwens waar het om gaat.
Laatst bijgewerkt door FennyPower op 29-12-18 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:03

ontlasting laten onderzoeken en indien mogelijk buiten de tuin katvriendelijk maken? afschermen of een grote ren maken? sneu maar denk echt dat je weer naar de da moet of een andere en dan uitzoeken wat het probleem is... is het echt het eten van straat dan heb je idd een uitdaging.... succes

FennyPower

Berichten: 1457
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: [Kat] Help.. Ik weet het nu gewoon niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 01:09

De da wist ook niet waar de diarree aan zou moeten liggen, hij heeft op alle twijfelende dingen controle gedaan. Ook een gehele bloedonderzoek, maar uit alles is niks uitgekomen.
Ik vermoed toch echt dat het door de buurt/omgeving komt. Want eerder is er ook al een kat overleden (In laten slapen wegens voedsel vergiftiging.)
Tuin kat vriendelijk maken gaat wat lastig worden met een balkon.. , Als ik mijn balkon af zal dekken zal die kat helemaal gek worden en dood ongelukkig...

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [Kat] Help.. Ik weet het nu gewoon niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:15

Balkon is meestal vrij makkelijk dicht te maken.
Mijn katten zitten graag buiten op het balkon maar zijn zo een ander niet tot last en tevens zijn ze veilig.

Mbt diarree, DA ook een remmer gegeven?? En probiotica? Psyllium vezels?

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: [Kat] Help.. Ik weet het nu gewoon niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:17

Maar is er nu wel of niet ontlastingonderzoek gedaan? Foto's van de maag/darmen gemaakt gezien mogelijkheid tot vreemde voorwerpen daarin?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:17

Er is dus ontlasting onderzoek gedaan of niet?

Terug naar de dokter, nogmaals onderzoek, misschien echo/rx van de buik?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:18

Hoe vervelend ook, je zult ervoor moeten zorgen dat je je kat in je eigen tuin houdt. Ten eerste om de gevaarlijke situaties die je in het begin van je bericht noemt en ten tweede omdat het vrij nutteloos is om een dieetvoer te voeren als je kat buitenshuis alles wat los en vastzit kan eten.

Dat van de diarree en de vloerbedekking is heel vervelend, maar vloerbedekking is nou eenmaal ook niet de meest handige/hygiënische keus met honden/katten. Dus er zit niets anders op dan flink te boenen elke keer (totdat je een andere vloer hebt liggen).

Dan de komende dagen met het vuurwerk: hou je kat nou gewoon binnen. Echt, wil je dat ze in jouw kat een rotje stoppen en aansteken? Nee? Dan binnenhouden. Dat gaat hij zo te lezen niet leuk vinden en jij blijkbaar ook niet, maar als je je dan weer afvraagt wat je moet doen en denkt dat het niet houdbaar is zo, denk dan nog maar aan dat rotje.

Als laatste de darmklachten. Er zit duidelijk iets niet goed maar wat het precies is ben je nog niet achter. Je hebt nu een behandeling ingezet (het dieetvoer) maar je houdt je er nog niet aan aangezien hij buiten ook kan eten, dus ga er eerst voor zorgen dat je deze behandeling daadwerkelijk inzet en kunt evalueren. Dus ga morgen naar de bouwmarkt, haal de benodigdheden om je tuin katproof af te zetten en zorg dat je dat binnenkort installeert. Totdat je dat geregeld hebt hou je je kat binnen of neem je hem aan een tuigje mee.
Blijft hij ondertussen vermageren of verergeren de klachten dan uiteraard meteen weer naar de DA.

Succes en sterkte.

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: [Kat] Help.. Ik weet het nu gewoon niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:38

Erg voor het beestje maar ik snap het probleem van de buren niet.

Kunnen zij toch niet aan doen, dat iemand anders HUISdier in hun zakken zit.

Ik ben een dierenvriend maar loslopende katten wat gezellig in je tuin poepen. Neen dank je.

Beste terug naar de dieren arts misschien is er nu wel iets te vinden.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:42

FennyPower schreef:
De da wist ook niet waar de diarree aan zou moeten liggen, hij heeft op alle twijfelende dingen controle gedaan. Ook een gehele bloedonderzoek, maar uit alles is niks uitgekomen.
Ik vermoed toch echt dat het door de buurt/omgeving komt. Want eerder is er ook al een kat overleden (In laten slapen wegens voedsel vergiftiging.)
Tuin kat vriendelijk maken gaat wat lastig worden met een balkon.. , Als ik mijn balkon af zal dekken zal die kat helemaal gek worden en dood ongelukkig...


Ga het eerst maar eens regelen en doen, dan een maand of twee kijken hoe het gaat. Ondertussen zorgen dat je in huis en op het balkon alles fijn inricht naar de behoeften van een kat (allerlei klim- en ligplekjes, plekken waar de kat hoog kan zitten, ligplekken met uitzicht op buiten, dagelijks met hem spelen etc.). Na twee maanden dat uitvoeren is het vroeg genoeg om te zeggen dat het niet leefbaar is.

FennyPower

Berichten: 1457
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 01:47

Kmbrly schreef:
Erg voor het beestje maar ik snap het probleem van de buren niet.

Kunnen zij toch niet aan doen, dat iemand anders HUISdier in hun zakken zit.

Ik ben een dierenvriend maar loslopende katten wat gezellig in je tuin poepen. Neen dank je.

Beste terug naar de dieren arts misschien is er nu wel iets te vinden.


Er is hier een regel dat de containers in de schuur moeten. Maar ze laten weken lang de containers voor de flat staan en zetten ze nooit bij de weg die maar 10 stappen verder lopen is.
Gooien de zakken er boven op en er naast en klaar. (voor bewijs , stuur gerust een pb, heb hier zo foto's van 4 containers. met ook zakken erop en ernaast.) , want is het normaal dat mensen hun troep of vuilniszakken in de tuin lopen te verbranden?

FennyPower

Berichten: 1457
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 01:51

GDG schreef:
FennyPower schreef:
De da wist ook niet waar de diarree aan zou moeten liggen, hij heeft op alle twijfelende dingen controle gedaan. Ook een gehele bloedonderzoek, maar uit alles is niks uitgekomen.
Ik vermoed toch echt dat het door de buurt/omgeving komt. Want eerder is er ook al een kat overleden (In laten slapen wegens voedsel vergiftiging.)
Tuin kat vriendelijk maken gaat wat lastig worden met een balkon.. , Als ik mijn balkon af zal dekken zal die kat helemaal gek worden en dood ongelukkig...


Ga het eerst maar eens regelen en doen, dan een maand of twee kijken hoe het gaat. Ondertussen zorgen dat je in huis en op het balkon alles fijn inricht naar de behoeften van een kat (allerlei klim- en ligplekjes, plekken waar de kat hoog kan zitten, ligplekken met uitzicht op buiten, dagelijks met hem spelen etc.). Na twee maanden dat uitvoeren is het vroeg genoeg om te zeggen dat het niet leefbaar is.

De balkon is niet heel groot. Er past net een bankje op. en een lig stoel voor de katten.
En ik zie dat als je de balkon afdekt dat een kat ook niet alleen op de balkon mag zijn, dat zou dan lastig worden op sommige momenten.
Ik wil ook niet dat het een straf gaat lijken voor hem, maar zo kan het ook niet zoals het nu is dat klopt.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [Kat] Help.. Ik weet het nu gewoon niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:59

Als hij op dieet voer moet zul je hem toch echt binnen moeten houden (tuin / balkon afzetten)
Anders heeft je dieet voer totaal geen zin. Dan kan ie overal eten. En wie weet wat ie nog meer gevoerd krijgt van andere mensen.

Je denkt in problemen. Niet in oplossingen. Als afzetten geen optie is heb je 2 keuzes:
- inslapen
- ander huis zoeken

FennyPower

Berichten: 1457
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 02:12

Nessa schreef:
Als hij op dieet voer moet zul je hem toch echt binnen moeten houden (tuin / balkon afzetten)
Anders heeft je dieet voer totaal geen zin. Dan kan ie overal eten. En wie weet wat ie nog meer gevoerd krijgt van andere mensen.

Je denkt in problemen. Niet in oplossingen. Als afzetten geen optie is heb je 2 keuzes:
- inslapen
- ander huis zoeken


Inslapen wil de da sowieso niet doen, en dat diarree krijgt hij echt van buiten dus. ( Van deze omgeving, want toen we nog bij het andere huis woonden was er niks aan de hand.)
Eerste flinke dagen na dat die thuis was gekomen ging het helemaal goed namelijk, tot dat..
Ander thuis, ja hoe vind je een persoon die zo'n kat wil, of hoe plaats je überhaupt zo'n advertentie? Er word hier nu opgevat alsof hij ernstig ziek is.
Dit was hij toen.. waarvoor we naar de da gegaan zijn, maar we weten dat dit door de omgeving komt.
Als een kat zijn hele leven al buiten loopt is het net een straf dat die binnen moet zitten.
Ik wil het beste met hem voor ook, maar opsluiten is geen optie...

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 02:22

FennyPower schreef:
Kmbrly schreef:
Erg voor het beestje maar ik snap het probleem van de buren niet.

Kunnen zij toch niet aan doen, dat iemand anders HUISdier in hun zakken zit.

Ik ben een dierenvriend maar loslopende katten wat gezellig in je tuin poepen. Neen dank je.

Beste terug naar de dieren arts misschien is er nu wel iets te vinden.


Er is hier een regel dat de containers in de schuur moeten. Maar ze laten weken lang de containers voor de flat staan en zetten ze nooit bij de weg die maar 10 stappen verder lopen is.
Gooien de zakken er boven op en er naast en klaar. (voor bewijs , stuur gerust een pb, heb hier zo foto's van 4 containers. met ook zakken erop en ernaast.) , want is het normaal dat mensen hun troep of vuilniszakken in de tuin lopen te verbranden?



Wij moeten effectief de "zak" buiten zetten op bepaalde dagen.
Daarom dat ik dat niet zo apart vond .
Mijn excuses!

Verbranden in de tuin is niet normaal maar hier ook voor mensen met lange arm nog steeds mogelijk.
Zelfde persoon deed het vuilnis ook eigen land onder de grond gooien.

Het mag niet natuurlijk maar het is nog altijd zijn terein.

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: [Kat] Help.. Ik weet het nu gewoon niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 02:40

Waarom geef je geen antwoord op de vraag of er ontlastingsonderzoek is gedaan? Het lijkt mij véél aannemelijker dat er sprake is van bijv. giardia of iets dergelijks dan van een nieuwe omgeving en dingen eten. Mijn katten eten ook wel eens iets wat niet eetbaar is maar dit komt er in principe altijd met overgeven weer uit, ze krijgen er nooit diarree van. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je kat in zijn nieuwe omgeving besmet is geraakt met een parasiet of iets dergelijks doordat hij ook weer met andere katten in aanraking komt.

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 02:47

Hebben jullie een tuin? Zo ja, zet deze/maak deze catproof.
Het zal mij niets verbazen dat ie zo ziek wordt elke x omdat ie alles aan het opeten is, heeft tijd nodig dat dit hersteld. Tegenwoordig kunnen katten niet vrij meer rondlopen (los van een hutje op de hei) omdat mensen hun troep naar buiten donderen of een rotje in een kat z'n kont stoppen of jatten.
Tijdelijk in een aparte ruimte opsluiten zou ik dan idd doen. En ik zou Giardia laten onderzoeken. Of is dat al gedaan?

Edit: Ik zie dat je een balkon hebt! Deze kan je ook catproof maken. Kan je proberen.. Als je hem los laat lopen, is de kans groot dat ie zieker wordt en wel een prikje moet grof gezegd.. Of een ander huisje zoeken met tuin die je wel kan afzetten. Zelf had ik die must voor een huis, anders ging ik er niet wonen. :)

FennyPower

Berichten: 1457
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 02:53

Sourire schreef:
Waarom geef je geen antwoord op de vraag of er ontlastingsonderzoek is gedaan? Het lijkt mij véél aannemelijker dat er sprake is van bijv. giardia of iets dergelijks dan van een nieuwe omgeving en dingen eten. Mijn katten eten ook wel eens iets wat niet eetbaar is maar dit komt er in principe altijd met overgeven weer uit, ze krijgen er nooit diarree van. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je kat in zijn nieuwe omgeving besmet is geraakt met een parasiet of iets dergelijks doordat hij ook weer met andere katten in aanraking komt.


Sorry ik dacht dat ik al gezegd had dat overal al onderzoek is naar gedaan, ja ontlasting onderzoek is ook gedaan alleen daar was niks uitgekomen.
De dierenarts vond het ook raar en wist het ook niet en vondt hem verder als een gezonde kat ogen.

FennyPower

Berichten: 1457
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 02:55

KellyDV schreef:
Edit: Ik zie dat je een balkon hebt! Deze kan je ook catproof maken. Kan je proberen.. Als je hem los laat lopen, is de kans groot dat ie zieker wordt en wel een prikje moet grof gezegd.. Of een ander huisje zoeken met tuin die je wel kan afzetten. Zelf had ik die must voor een huis, anders ging ik er niet wonen. :)

Gaat een beetje lastig als je bij je ouders woont nog en hun die keus gemaakt hebben toen. :o

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 02:57

FennyPower schreef:
KellyDV schreef:
Edit: Ik zie dat je een balkon hebt! Deze kan je ook catproof maken. Kan je proberen.. Als je hem los laat lopen, is de kans groot dat ie zieker wordt en wel een prikje moet grof gezegd.. Of een ander huisje zoeken met tuin die je wel kan afzetten. Zelf had ik die must voor een huis, anders ging ik er niet wonen. :)

Gaat een beetje lastig als je bij je ouders woont nog en hun die keus gemaakt hebben toen. :o

Oh ja, dat snap ik :Y)
Ja heel lastig.. Dan zou ik echt het balkon proberen af te schermen.
Na een tijdje gaat het wel wennen dat ie minder ruimte heeft, en als ie wel gezond is dan..
Zou het iniedergeval een paar maanden tijdelijk proberen, om te kijken of het daar aan ligt.

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 03:08

als jouw da de oorzaak maar niet weet te achterhalen, waarom ga je dan niet eens naar een goede kliniek?
Daarnaast zoals meerdere keren geadviseerd je balkon kat-proof maken en de kat thuis houden. Vindt hij in het begin misschien niet leuk, maar door dit niet te doen hou je zelf mede zijn ziekte in stand.

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [Kat] Help.. Ik weet het nu gewoon niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 05:20

Het is wel heel makkelijk om te zeggen ik kan m niet binnen houden.
Tuurlijk kan je m binnen houden.
Het is meestal meer een ik wil m niet binnen houden.
Balkon is zo af gezet en wat de meeste al zeggen. Ze leggen zich er zo bij neer.

Ga naar de da. Je gewone of een second opinion. Laat de ontlasting door een lab onderzoeken. Liefst van 3 verschillende dagen.

Als daar niets uitkomt ( wat echt bijna nooit voorkomt bij zulke heftige diarree) dan is het voeding. Ga dan het advies van de da opvolgen. Licht verteerbare voeding of soms zelfs hypoallergene voeding.
Ja, ook na 10 jaar kunnen ze allergisch worden.

Je zegt al 6 jaar geleden verhuisd te zijn en dat hij in vorige huis nooit diarree had. Heeft hij nu al 6 jaar diarree dan? Anders was t in dit huis eerst ook niet en is er laatst dus iets veranderd voor of bij hem