Sieraad met paardenhaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Sieraad met paardenhaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-18 17:45

Van het haar van onze pony wil ik graag een sieraad laten maken. Liefst wel een beetje betaalbaar, dus geen honderden euro's. Nou heb ik een aantal vragen die ik aan bokt wil stellen:

- Waar heb je je sieraad met paardenhaar laten maken en waarom de keuze voor een bepaalde maker?
- Heb je een ring, armband, ketting of iets anders laten maken? Waarom heb je gekozen voor dat soort sieraad?
- Blijven de sieraden lang mooi of gaan er na verloop van tijd toch haren uitvallen?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden dus brand los!


Lightmare
Berichten: 351
Geregistreerd: 25-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:13

Ik heb een armband van make dreamz https://www.makedreamz.nl/nl/

had hun stand met meerdere mooie sieraden op equiday gezien. Verder was de prijs ook goed te doen in vergelijking met andere sites en is het van goede kwaliteit.
Ik wilde liever niet het haar opsturen, aangezien het erg kostbaar was voor mij. Heb een afspraak gemaakt en kon langs komen. Heb toen nog alle modellen gezien voor ik het echte besluit maak.

Ik wilde een armband aangezien dat het enigste sieraad is die ik draag. Heb hem niet elke dag om, maar wel regelmatig en hij is nog steeds mooi.

Volgens mij is er heel veel mogelijk bij makedreamz dus ik raad het dan ook zeker aan.

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Sieraad met paardenhaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-18 18:19

Die site had ik inderdaad gezien. Lijkt inderdaad een stuk goedkoper dan de andere sites. Misschien moet ik daar dan toch eens informeren.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:12


facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Sieraad met paardenhaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:17

Ik heb een ring en Pandora bedels laten maken bij beadalot, super mooi en helemaal niet duur. En een paar armbanden bij armbandpaardenhaar, ook heel tevreden al hield de lijm het na een paar jaar niet meer zo goed.
En een paar oorbellen, ik geloof bij horsier.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Anoniem

Re: Sieraad met paardenhaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 08:45

Ik had vroeger een soort amuletje waar ik wat paardenhaar in bewaarde. Misschien ook iets? Ik had een hartje en daarin de haren van mijn overleden pony.

Elisa2

Berichten: 36996
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 09:28

http://sieradenpaardenhaar.nl/paardenha ... armbanden/

Ik heb hier net een armbandje laten maken, is mij goed bevallen..professioneel en alles in goed overleg, betaalbare prijzen.

Hoelang het mooi blijft weet ik niet, maar het resterende haar kreeg ik weer netjes terug dus mocht het nodig zijn dan kan ik tzt gewoon weer een nieuwe laten maken.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 09:31

Hier ook zeer goede ervaringen met Make Dreamz.
Fijne vrouw, doet haar werk met passie en maakt erg mooie producten.

Ik ben begin dit jaar bij haar thuis geweest omdat ik vanuit de website geen keus kon maken uit de armbanden.
Ben super blij met de armband die ze voor mij gemaakt heeft, die is echt supermooi geworden.

Afbeelding

Afbeelding

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Sieraad met paardenhaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 15:19

Bedankt allemaal voor de reacties. Onze pony is vandaag ingeslapen. Het is beter zo. En wat hebben we prachtige, leuke en grappige herinneringen aan haar. Toch fijn om iets tastbaars over te houden.

Marije_jiplover jouw sieraden zijn erg mooi zeg! Ik denk dat ik daar eens ga informeren.

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Sieraad met paardenhaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 15:47

Marije_jiplover hoeveel haar heb jij opgestuurd voor die armband? Hoe dik en hoe lang was die pluk?

Elisa2

Berichten: 36996
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Sieraad met paardenhaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:50

Heel veel sterkte

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:53

Sterkte met je pony, dit zijn altijd moeilijke momenten :(:)

Bij Make Dreamz heb ik ook mijn armband laten maken (armbanden zijn het enige dat ik draag qua sieraden). Die heb ik nu ruim 2 jaar en hij is nog steeds net zo mooi als toen ik hem net had!

Ook is er veel mogelijk bij Make Dreamz, zo heb ik in 1 armband het haar van 3 verschillende pony's!

Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Sieraad met paardenhaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 16:57

Bedankt! Zijn geen leuke dingen nee...

Cathy, dat is ook een mooi idee. Het haar van meerdere paarden erin verwerken. Alleen dan lopen onze twee andere pony's rond met een flinke hap uit hun staart...

Lightmare
Berichten: 351
Geregistreerd: 25-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:05

anniekow schreef:
Marije_jiplover hoeveel haar heb jij opgestuurd voor die armband? Hoe dik en hoe lang was die pluk?


Ik heb voor een soortgelijke armband een redelijke pluk opgestuurd,maar wat over bleef heeft ze (op verzoek) weer netjes terug gestuurd.

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:52

anniekow schreef:
Bedankt! Zijn geen leuke dingen nee...

Cathy, dat is ook een mooi idee. Het haar van meerdere paarden erin verwerken. Alleen dan lopen onze twee andere pony's rond met een flinke hap uit hun staart...


Die hap uit de staart valt denk ik wel mee (of je pony's moeten echt een hele dunne staart hebben). Maar als je een stukje, ongeveer vinger breed, uit het midden van de staart knipt dan zie je er eigenlijk niks van :D

Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:01

Sterkte met het verwerken van je verlies.

anniekow schreef:
Marije_jiplover hoeveel haar heb jij opgestuurd voor die armband? Hoe dik en hoe lang was die pluk?

Ik geloof iets van een goede cm dik.
Wat ze over heeft krijg je gewoon weer terug.
En ik heb het uit de staart van mijn nog levende pony geknipt, ter ere van mijn pony zijn 30e verjaardag mocht ik van mijn ouders een sieraad naar keuze laten maken van zijn staart.
Ik heb het aan de achterkant eruit geknipt, valt verder helemaal niet op.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Sieraad met paardenhaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:25

Ach wat sneu, veel sterkte! Vorige maand heb ik mijn pony ook in moeten laten slapen en nu ook bezig om een mooi sierraad te laten maken.
Ik draag nooit armbanden, dus heb gezocht naar iemand die een mooie hanger voor een aan ketting kan maken. Ik heb nu bij https://www.armbandenvanpaardenhaar.nl/colliers en hanger en collier in bestelling staan, de Bluebell, maar dan niet in blauw, maar barnsteengeel. Heb al een voorbeeld gehad in de mail. Fijn contact en wensen zijn dus gewoon bespreekbaar. Als ik hem heb, zal ik wel een foto plaatsen, maar hij moet dus nog gemaakt worden.

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Sieraad met paardenhaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 17:06

Bedankt, jij ook sterkte :(:)

Op die site hebben ze ook mooie dingen! Inderdaad een goede oplossing als je geen armbanden draagt. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Een foto zou leuk zijn.

Ik heb inmiddels bij makedreamz een armband (kiënto) besteld. Ik ben benieuwd!

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Sieraad met paardenhaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:35

Dank je wel, als het klaar is zal ik zeker een foto posten. Laat je die van jou ook nog even zien?


anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-18 00:03

Ja doe ik! Na ontvangst van het haar duurt het 10 dagen voor het klaar is geloof ik...

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:13


anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Sieraad met paardenhaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-19 23:04

Ooh die is inderdaad heel mooi geworden! Mooi aandenken zo. Mijn sieraad is nog in de maak...

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Sieraad met paardenhaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:31

Zonder twijfel; makedreamz.
Ik heb tot nu toe 8x armband laten maken. 2x hanger. 2x ring. Allen nog super mooi, sommigen zijn nu 5 jaar oud.

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

Boerske
Berichten: 9
Geregistreerd: 11-12-18

Re: Sieraad met paardenhaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:12

Wauw, hier had ik nog nooit aan gedacht.
Die gevlochten armbanden vind ik zooo mooi, ik ga ze daar ook bestellen.

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Sieraad met paardenhaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-19 20:38

Ik heb vandaag mijn armband binnen gekregen. Ik ben er echt super blij mee en heel tevreden.
Afbeelding
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MyChoice, OmgiliBot en 48 bezoekers