Een jaar met mijn paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Een jaar met mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 11:08

Mijn paarden, nooit gedacht dat dat mijn jaar zou worden, als je me dat in december 2017 had gevraagd.
[RIJ-ITP] Het jaar van Shan!. Toen ik dit topic plaatste zag ik alles heel positief in, ik was ervan overtuigd dat ik dit jaar wel weer op Shan zou gaan rijden. Helaas is dit niet gelukt. In december ging het alweer mis, waar toen besloten werd dat ik nooit meer op Shan zou gaan rijden. Nu moesten we bedenken wat we gingen doen.

En zo begint Januari. Ondanks dat ik niet meer op Shan reed, werkte ik nog wel op de grond met hem. Ook maakte ik veel leuke foto's van hem.

Afbeelding

In Februari speelde ik vooral veel met Shan. Allerlei leuke dingen doen en vooral niet te veel druk erop leggen.
[ITP] Foto's van knappe Shan!
Ook vonden we een nieuwe plek voor Shan, waar hij heerlijk staat. (Hij is nog steeds van mij hoor!) Maar op deze plek 24/7 buiten, is hij veel gelukkiger dan op een pensionstal.


Deze maand besloot ik na lang overleggen dat ik toch wel heel graag een eigen paard zou hebben om op te rijden. Ik reed dan wel op manegepaarden, maar dat voelde natuurlijk niet hetzelfde.
Daarom ging ik kijken bij verschillende paarden, en bij eentje ging mijn hart toch wel wat sneller kloppen.



Maart
In maart was Ivy nog bij haar oude eigenaar, maar ik kreeg heel veel filmpjes doorgestuurd van hoe ze het deed. Ik vond haar steeds leuker worden.


April
In April hebben we uiteindelijk besloten om Ivy te kopen. Hoe geweldig, weer een paard om op te rijden voor mezelf! Maar we gingen natuurlijk ook aan de slag met grondwerk, omdat dat toch de basis van alles is.


Mei
Dan komen we aan in mei. Ondanks dat ik een nieuw paard had, was ik Shan natuurlijk nog niet vergeten. Ik ging minstens één keer per week naar hem toe om lekker te knuffelen en te tutten.

Afbeelding

Ook maakte ik in mei dit topic aan om te laten zien wat ik allemaal al met Ivy had gedaan, meer dan ik met Shan ooit had gekund in een jaar kreeg ik met Ivy voor elkaar in een maand.
[ITP] Mijn nieuwe paardje Ivy

Juni

In Juni maakte een vriendin van me hele leuke foto's van Ivy en mij.


Afbeelding
[ITP] Eerste fotoshoot met Ivy!
Ook bleef ik leuke dingen doen met allebei mijn paarden.
[ITP] Lekker bezig met Shan en Ivy!

Waaronder een keer een parcours springen met Ivy.

https://boktimg.nl/img/m/f4LMAl.jpg

Juli

In Juli oefende ik verder met het springen met Ivy. Ook kreeg ik mijn eerste les in het vrijheidsdressuur.
[ITP] Ivy in the picture

Ook ging ik op trainingsweek met Ivy. Hier heb ik weer veel dingen geleerd. Hier kregen we ook een les met de flex chair, heel interessant!

Afbeelding
[ITP] Op trainingsweek met Ivy


Daarna ging ik op vakantie. Terwijl ik op vakantie was, werd Ivy supergoed verzorgd en had zij ook een beetje vakantie.
https://youtu.be/U4ssybJNLp4

Augustus

In Augustus kwamen vriendinnen die ik gemaakt had op de trainingsweek een keer mee naar Ivy om met haar te werken.


Afbeelding
Ook maakte ik heel veel lol met allerlei paarden. Ik mocht zelfs op een shire rijden!

[ITP] Lol met de paarden!

Ook kreeg ik de foto's door die een vriendin van me van Ivy had gemaakt toen ik op vakantie was.

https://boktimg.nl/img/m/u2wer0.jpg

September

In September begon ik te oefenen met het krukje met Shan. Hem leren dat hij er echt niet bang voor hoeft te zijn, zodat we hopelijk ooit het rijden weer kunnen oppakken.

Afbeelding
[ITP] Mijn knappe "pony" Shan
Ook mocht een vriendin van de trainingsweek Ivy een keer longeren, ik vind het namelijk belangrijk dat Ivy ook braaf is als andere mensen iets met haar doen.
https://boktimg.nl/img/m/PgD07x.jpg

Oktober
In oktober oefende ik met Shan lekker door met het krukje.

Afbeelding
[ITP] Trots op Shan en blij met Ivy!
Van Ivy maakte ik leuke foto's.

Afbeelding
Ik ging steeds stapjes verder met het krukje en Shan en met Ivy ging het rijden steeds beter!
[ITP] Lekker aan de slag met Shan en Ivy!
Deze maand werden er weer leuke foto's gemaakt van mij en Ivy, dit keer in het bos.

Afbeelding

Afbeelding

November
In november heb ik besloten met Ivy het springen wat meer op te pakken. Ik heb haar ten slotte gekocht als allround paard en dat ga ik steeds meer in praktijk brengen.


Ook ga ik lekker naar het bos en spring ik steeds vaker.
[ITP] Leuke momenten met Shan en Ivy

December
In December oefen ik het springen lekker verder, ook rijd ik een keer zonder zadel en bitloos op Ivy.
[RIJ-ITP] Springen en spelen met Ivy!

Ook rijd ik deze maand weer een keer een wedstrijdje met Ivy. We zijn gestart in de F6 en zijn 2e geworden met 217 punten *\o/*
https://youtu.be/zqpYe9f3eP0


Maar helaas eindigt deze maand ironisch genoeg hetzelfde als vorig jaar. Ik liet de dierenarts bij Ivy komen, omdat ze erg chagrijnig is de laatste tijd. Hieruit bleek dat ze veel last had van haar rug en gingen we weer een revalidatietraject in. We hebben net een week stappen aan de hand achter de rug en mogen nu twee weken longeren met touwtjes. Daarna moet de fysio komen en gaan we kijken hoe het verder gaat.

Shan heeft deze maand iets meer vakantie gehad, omdat er bij mij thuis en in de familie wat dingen aan de hand waren. Hierdoor had ik wat minder tijd voor hem. Wel heb ik hem vaak gelongeerd en losgegooid, hij is verschrikkelijk blij! Volgende week wil ik weer een keer met hem gaan oefenen met het zadel en het krukje en ik hoop dat ik eens kan proberen op te stappen.

Bedankt voor het kijken naar dit jaaroverzicht! Tips of reacties zijn altijd welkom!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 30-12-18 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Filmpje in link geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

MarjanB

Berichten: 16435
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Een jaar met mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:21

Super leuk overzicht! Fijn dat je nu weer wat meer durft en je ook stappen kan maken!

Misschien een idee om ivy bijvoorbeeld 1 a 2 keer in de week door een ervaren ruiter bij te laten rijden zodat ze wat meer over de rug komt? Maakt het voor jou ook weer makkelijker.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Een jaar met mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 16:18

Bedankt! Als ik weer mag rijden zal ik dat sws in mijn achterhoofd houden! Helaas kon het meisje dat ik eerst had niet meer regelmatig, dus ik zal op zoek moeten naar iemand anders