Hond & vakantie, wat doet Bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Hond & vakantie, wat doet Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 14:28

Hallo Bokkers,

Wij hebben sinds augustus 2017 een hele lieve hond, die is vorig jaar mee geweest op vakantie en alhoewel dat heel leuk was heeft het ook zo zijn beperkingen. Wij zijn vorig jaar naar Schotland geweest en het klimaat was heerlijk voor de hond, we hebben best wel wat dingen kunnen doen maar ook een heleboel niet omdat ze niet mee mocht en ik haar in een vreemd land liever niet alleen laat. Maar wat dan? Ik laat haar ook eigenlijk niet liever bij familie of vrienden achter. Dat heeft eigenlijk niets met hen te maken :') maar alles met mijn nogal controlfreak neigingen. Onze hond vreet namelijk ALLES van glas tot hout, tot schuim tot aan alles wat op te eten is op en ik ben altijd bang dat mensen niet goed genoeg opletten. Ze zou naar haar dagopvang kunnen gaan, alleen daar twijfel ik over omdat ze dan zolang alleen zit, van 18:00 tot de volgende ochtend en dat is ze niet gewend.

Waarschijnlijk is er maar een oplossing voor mijn probleem :') en dat is let it go, relax en het komt echt wel goed, ze is niet van porselein maar ben toch benieuwd naar hoe Bokt het doet!

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!


daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hond & vakantie, wat doet Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:36

Ik herken je probleem.

Wij hebben een hond die erg gestrest wordt van andere honden dus ik wil hem niet in een kennel.
Daarnaast is hij heel erg bang voor bijna alles.
Hij heeft voernijd dus je kunt hem ook niet zomaar bij vrienden kwijt (kinderen)

We hebben hem.nu in een pension (vanwege oud en nieuw) waar hij in een klein woonkamertje zit.
Maar om eerlijk te zijn heb ik mijn bedenkingen bij het pension.
We kwamen aan en ze wou hem in een kennel doen. Terwijl ik vorig jaar al gereserveerd had voor de binnenkamer. Ik heb dit halverwege het jaar nog eens laten bevestigen via app. En nu was ze het weer vergeten.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

bosox
Berichten: 123
Geregistreerd: 22-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:37

Ik heb het geluk dat mijn oma op ons huis & mijn hond komt passen. Maar we hebben ook een jaar gehad dat dat niet kon, toen hebben we haar naar een vakantieverblijf gebracht. Kleinschalig, en de honden de hele dag buiten met de groep. Dus geen grootschalige pension waar ze in benches zitten oid. Goede ervaring mee, maar het fijnste blijft natuurlijk thuis met een bekende die wilt oppassen.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:44

Wij blijven thuis :')
Zonder gekheid, met paarden en honden aan huis en 2 kleine kinderen hebben we gewoon geen zin om op vakantie te gaan. Dat gesleep met al dat spul.
Als we echt eens weg moeten, laatst een begrafenis aan de andere kant van het land, dan regel ik een oppas aan huis zodat de dieren in elk geval op hun eigen plek zijn.

Daantje klinkt inderdaad iets dubieus dat pension. Vroeger ging onze oudste hond nog wel eens naar een pension waarvan ik later hoorde dat ze om 16:00 ‘s middags voor het laatst werden uitgelaten :oo 8)7
Ineens viel het kwartje op zijn plek dat de hond bij het ophalen altijd meteen daar in de berm ging zitten poepen voordat hij de auto in wou. Sindsdien heb ik hem ondergebracht bij familie.
Bij een ander veel te groot pension in de buurt hebben ze aan een kennis een keer de verkeerde zwarte labrador mee terug gegeven.

Bosox dat van jou klinkt wel als een goed alternatief voor de grote pensions.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:47

Ik heb een soort ruilafspraak met een collega: mijn hond naar hen als ik op vakantie ben, en ik pas op hun huis inc dieren als zij weg zijn. Heel fijn!
Wonen buitenaf dus dat mijn hond een HR-kop heeft wordt als voordeel gezien.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:47

de eerste 3 jaren is onze hond altijd meegeweest maar bleven we in Nederland of België. onze hond heeft last van autorijden en toen we naar Frankrijk wilde naar de zon is ze een jaar in een opvang geweest en dat was zo goed bevallen dat we nu eigenlijk dit elk jaar doen. het is een klein pension en onze hond mag bij de eigenaar in huis ( omdat ze zo gek op der is en het zo leuk gaat met haar eigen hond) afgelopen jaar waren we naar zweden en toen miste ik der wel want dat land is bij uitstek geschikt voor lange wandeltochten met je hond... dit jaar gaan we niet op vakantie en volgend jaar willen we een camper proberen en dan gaat ze gewoon weer mee... ze is dan bijna 11 dus hopelijk is ze er dan nog

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Hond & vakantie, wat doet Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:51

Ik neem haar altijd mee.
En bij een weekendje ofzo kan ik haar achterlaten bij bekenden.
Maar aankomend voorjaar ga ik voor het eerst op wintersport en ik ga niet van familie en vrienden verwachten dat ze 10 dagen op mijn hond passen.
Dus een particulier met een vakantie opvang gevonden.
Misschien heeft jouw dagopvang tips?

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:57

Ik neem mijn hond altijd mee op vakantie.
Ik kan ten eerste niet zonder hem, ten tweede is het geen makkelijke om in een een kennel of bij een oppas te doen en ten derde vind ik het heerlijk als hij er bij is.
Wij kunnen niet naar Frankrijk of Spanje meer vanwege het ras van mijn hond, nou landen zatvom wel heen te gaan
Wij reizen meestal door NL België Duitsland Oostenrijk Zwitserland Slovenië en Kroatië.
We zijn idd beperkt in weggaan of uit eten gaan, wij gaan daarom of naar restaurants waar honden welkom zijn of eten bij de camper , uitjes doen we als het niet te warm is zodat hond even in de camper kan blijven of we doen iets waarbij de hond mee kan.
Het voordeel vind ik dat ik met de hond mee op nog veel meer mooie plekjes kom omdat we wat af wandelen en altijd en overal lekker gaan zwemmen met hem.
Ik geniet gewoon zo als hij erbij is dat ik de beperkingen voor lief neem.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:00

Dat weekje weg af en toe blijven ze gewoon in de tuin. En buuf/vriend(in)/huisbaas/whatever komt vast wel voeren.

Ik ga ze de stress van het meenemen niet aandoen.


Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:03

Ik gooi mijn honden bij voorkeur ook niet in de kennel, zeker mijn oudste vindt dat echt niet tof. Toen hij nog alleen was ging ie meestal mee of naar vrienden of familie Maar nood breekt soms wet en ik ga niet van mijn familie/vrienden vragen dat ze op 2 stuks hond passen waarvan er eentje ook nog eens niet alleen kan blijven. Is nogal een opgaaf zeg maar. Dus meestal passen we onze vakantie aan aan de honden, maar soms moeten de honden zich even aanpassen aan onze vakantie. Gaan ze echt niet dood aan ;)

En als ik ze wegbreng voel ik me alsnog een ontaarde hondenmama hoor, maar ze hebben het er prima en zodra ze thuis zijn zijn ze het ook weer vergeten :P

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Hond & vakantie, wat doet Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:07

Die van mij heeft dus echt geen stress van mee gaan op vakantie, hij is dan de gelukkigste hond die er is, 24 uur per dag beide baasjes om hem heen en enorm veel vaak en lang leuke dingen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:12

1 gaat naar de fokker. Voor de andere komt iemand in huis

Die naar de fokker gaat accepteert vaak niks van andere mensen. En word dan ook gewoon doorgetraind door fokker (ipo)

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:12

Ik heb kleine hondjes die gaan altijd mee, en ik heb nu een beagle in de opvang die slikt prednison en die eet alles op. Sokken, een broodje gaat zonder te kouwen in 1 keer naar binnen.Ze komt vaker en als ze er is gaat ze s.nachts in de bench en overdag laat ik haar nooit alleen.

Zo.n hond mee nemen op vakantie is niet te doen.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 15:20

marleen_usar schreef:
Ik heb kleine hondjes die gaan altijd mee, en ik heb nu een beagle in de opvang die slikt prednison en die eet alles op. Sokken, een broodje gaat zonder te kouwen in 1 keer naar binnen.Ze komt vaker en als ze er is gaat ze s.nachts in de bench en overdag laat ik haar nooit alleen.

Zo.n hond mee nemen op vakantie is niet te doen.


Zo een hebben wij dus ook, een Beagle. Op vakantie ben ik dus ook constant bezig met opletten, ook met uiteten en ergens heen gaan, moet haar constant in de gaten houden. Dus ik denk dat zij het beste op de dagopvang kan blijven in pension maar dan moet ik even overleggen hoe het gaat daar 's avonds en 's nachts.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Hond & vakantie, wat doet Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:27

De oudste is bij mijn ouders. Hij is al oud en geniet echt van zo’n logeerpartij. De jongste twee gaan altijd mee. Wij vinden het geen hinder. Ze kunnen prima alleen blijven dus we laten er niets voor.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:34

Amandavd schreef:
marleen_usar schreef:
Ik heb kleine hondjes die gaan altijd mee, en ik heb nu een beagle in de opvang die slikt prednison en die eet alles op. Sokken, een broodje gaat zonder te kouwen in 1 keer naar binnen.Ze komt vaker en als ze er is gaat ze s.nachts in de bench en overdag laat ik haar nooit alleen.

Zo.n hond mee nemen op vakantie is niet te doen.


Zo een hebben wij dus ook, een Beagle. Op vakantie ben ik dus ook constant bezig met opletten, ook met uiteten en ergens heen gaan, moet haar constant in de gaten houden. Dus ik denk dat zij het beste op de dagopvang kan blijven in pension maar dan moet ik even overleggen hoe het gaat daar 's avonds en 's nachts.

Die van mij is ook verschrikkelijk met van alles van de grond eten. Die krijgt een muilkorf om als we ergens op visite zijn, uiteten of andere locaties waar er veel troep op de grond ligt. Ideaal!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Hond & vakantie, wat doet Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:46

Als wij op vakantie gaan, is het met de hondjes. Nu zijn wij dus niet van de zon vakanties naar spanje ofzo dus wij gaan richting sneeuw :D Iets met poolhonden ;) karma vreet dus ook alles en die heeft een muilkorfje om vaak. Het is echt niet zielig om een hond een korfje om te doen. Uiteraard wel met beleid trainen :j

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Hond & vakantie, wat doet Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:55

Die van ons gaat naar de buren, en als hun op vakantie zijn is hun hond hier

Arethe
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Hond & vakantie, wat doet Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:57

Hond gaat hier zoveel mogelijk mee maar gaan vaak op auto vakantie. Bij vliegvakantie’s gaat ze naar vrienden, familie of via pawshake. Laatste doen we in februari voor het eerst, dan gaan we naar Curacao.

:)ddd Live a life you will remember. :)ddd

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:00

Die van mij gaan mee op vakantie, idd sommige dingen moet je dan laten maar 't is nou eenmaal zo. De jongste zou in een pension kunnen de oudste niet.. Die word daar niet gelukkig van!

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hond & vakantie, wat doet Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:23

Wij nemen vaak de hond(en) mee op vakantie.
De enkele keer dat we gaan vliegen is mijn schoonmoeder zo lief om op te passen.

Hond van mijn zusje logeert weleens bij mij.

[o]

Goof

Berichten: 28754
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hond & vakantie, wat doet Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:17

Ik moet ook op zoek naar een nieuwe optie.
Mijn vorige hond ging altijd naar mijn ouders, maar zij was een rustig, oud dier. Ik heb nu een jonge stuiterbal die echt veel meer duidelijkheid en beweging nodig heeft en deze gaat dan ook niet naar mijn ouders. Waar hij wel heen zal gaan komende zomer weet ik echter nog niet.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:48

Ja kan iets plaatsen bij hondenoppasgezocht.nl

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:28

Hier gaan ze naar een bevriende Fokker /clubgenoot
Is Bekender Met het ras en werkhonden dan wij zelf zijn (hij draait al heel wat jaar langer mee dan wijzelf ;) )
En ik weet dat mijn honden daar goed en veilig zitten
Ja wel in een kennel, maar die paar keer dat ze daar heen moeten , overleven ze dat wel hoor
Meenemen vind ik Met onze reu niet optioneel (reactieve pipo )

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 04:30

Hier gaat Hunter altijd mee kamperen, vind hij geweldig. En voor ons is het goed om eens tot onszelf te komen en vooral niet te veel te willen doen. En soms doe je verrassende dingen samen. Dit jaar zijn we gaan kanoën met hond! Was heel erg leuk.
Als we een citytrip doen/met vliegtuig gaan, gaat Hunter naar een collega met kinderen die dolgraag een hond zouden willen. Hij wordt daar overladen met aandacht, knuffels, wandelingen en nieuwe trucjes die hij moet leren. Of naar mijn ouders voor een weekendje.

Kortom, hij heeft nog nooit naar een kennel gemoeten, omdat wij op vakantie gingen. Ergens vind ik dat ook wel fijn. Ik lees vaak niet zo'n goede ervaringen met andere honden van het ras van onze Hunt en (grote) kennels of pensions. En eerder ging hij naar een dagopvang, maar dat is ook niet zo goed bevallen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Celiien, Elegance_, Eliana, Fris, Furst, LesleyAnne, Luna2013, NikkivanOlst, Selina, tinker_sally, Traiectum en 160 bezoekers