Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 12:35

:D

Ik heb even een vraagje. Ik heb een 1-jarige border collie uit het asiel. Deze is daar gebracht door haar vorige baasje, omdat hij door de weeks werken was en zijn vrouw kon niet zo goed om met het drukke karakter van een BC. Man heeft haar met veel pijn in het hart achtergelaten. We hebben goed contact en volgt graag wat ‘zijn’ hond zoal uitspookt.
Nu had de beste man aangegeven wel eens een weekendje op de hond wou passen als we eens een uitstapje gingen maken zonder hond.

Nu gaan vriend en ik dit weekend twee dagen naar de Ardennen met de motor, dus honden kunnen niet mee.
Ze kan gerust bij mijn schoonouders logeren, zij hebben ook honden en kennen haar goed. Natuurlijk zou ik haar vorige baasje een groot plezier doen met de vraag of hij een weekendje op haar wil passen.

Echter vraag ik me af: wordt dit verwarrend voor de hond? Ik gun haar vorige baasje echt nog wat tijd met haar, maar ik wil niet dat dit ten koste van haar gaat. Die twee waren een hand en een poot op één buik zeg maar. Dus als het mentaal te moeilijk is voor haar gaat ze gewoon naar m’n schoonouders.

Iemand tips :)? Dankje.


ZoZenn

Berichten: 3160
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:37

Ik zou het echt niet doen, dit kan je hond flink in de war maken en aangezien je een prima andere optie hebt, vind ik dat het risico niet waard.

"It takes three flints to make a fire." – Louisa May Alcott

Sansevieria
Berichten: 4180
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:45

Nee, dat zou ik in het belang van de hond ook niet doen.
Klinkt hard, maar dan hadden ze haar niet moeten afgeven in het asiel, of beter nog, er helemaal niet aan moeten beginnen.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 12:49

Ik snap je reactie hoor Sassy. Mensen in kwestie hadden al hun hele leven borders. Weet ook niet waarom de vrouw plots moeilijk ging doen.

Maar dan ga ik het inderdaad niet doen en haar bij schoonouders laten logeren :).

Brainless

Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:54

ZoZenn schreef:
Ik zou het echt niet doen, dit kan je hond flink in de war maken en aangezien je een prima andere optie hebt, vind ik dat het risico niet waard.

Ik heb mijn hond van mijn vriendin, zij komt nog elke week een paar x op visite en dat gaat gewoon super.
Als we hier een dagje weg zijn dan laat ze hem ook uit.
Of hij gaat daar een dagje heen.

Mijn eerste hond was van mijn opa en haar nam ik ook nog regelmatig mee naar hun huis.
Ging ook prima.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:58

Waarom niet? De hond is daar juist gewend.. Mijn herder schiet snel in de stress ergens anders en hij gaat daarom juist bij zijn fokster logeren. Zij heeft hem terug gekregen waarna hij bij mij gekomen is en juist omdat hij daar precies weet hoe en wat gaat het goed. Andersom heeft zij een hond van mij en zij was in het begin veel blijer als ik kwam dan nu ( :') ) Als ik weg ga hoeft ze ook niet meer mee. Thuis is thuis en t is gezellig dat ik kom maar t is ook goed dat ik weer ga.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:59

Ik zou het niet doen, meer omdat je die mensen niet zo goed kent en wie weet wat er kan gebeuren. Je hoort genoeg gekke verhalen.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:01

Ianthe schreef:
Ik zou het niet doen, meer omdat je die mensen niet zo goed kent en wie weet wat er kan gebeuren. Je hoort genoeg gekke verhalen.

Ze hebben goed contact zegt TS, dus ik denk dat echt niet goed kennen niet het geval is.

Hond is zijn oude baasje wel gewend, dus ik denk dat het weinig verwarring brengt.

Wij hebben de hond van mijn vriend bij zijn ex opgehaald, maar nemen de hond ook af en toe mee als we de kleine gaan halen. Lijkt ze leuk te vinden.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

Lestrange01

Berichten: 2788
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:01

Ik zie geen probleem voor de hond, we "vermenselijke" honden veel te veel. Die zal echt niet in de war raken omdat hij bij zijn vorige baasje logeert, daar wennen honden zo snel aan.

Ik zou alleen wel uitkijken met de intenties van de vorige eigenaar.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 13:02

Ik heb inderdaad goed contact met hem en we hebben wat gemeenschappelijke kennissen etc. Ik weet dat ze betrouwbaar zijn :). Enige reden dat ik twijfel is inderdaad de verwarring voor de hond zelf.

NoGo

Berichten: 1891
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:04

Hier iemand van de andere kant, hond was mijn schaduwtje, echt 2 handen en 2 pootjes op 1 buik.
Maar hond was echt niet gelukkig met mijn levensstijl en altijd geroepen als ze naar een oud vrouwtje kan die de hele dag koekelt/thuis is en kleine stukjes loopt dan mag ze gaan.
Ze zit daar super heeft helemaal naar haar zin maar als ik haar kom halen voordat deze dame op vakantie gaat is ze zielsgelukkig om mij weer te zien.
Als ik haar na 2 weken terug breng weet ze niet hoe snel ze bij de voordeur moet komen en op haar plekje moet gaan liggen bij deze dame, waarna ze nog net aan gedag komt zeggen alvorens ze weer gaat liggen slapen.
Hier dus juist goede ervaringen en ik zou het zeker doen, zeker als de hond zich fijn voelt bij zijn oude baasje.

ik ben gewoon wie ik ben, en als je dat niet hebben ken, blijf ik lekker toch wie ik ben
*klik*voor mijn [o]beestenbende

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 13:05

Ze heeft haar oude baasje al een keer toevallig terug gezien toen we aan het wandelen waren. Ze liep er meteen enthousiast heen terwijl ze normaal wat terughoudend is naar vreemden, ze vind hem dus wel aardig enz.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:06

Ik geloof niet zo dat een hond daar heel veel moeite mee heeft? Misschien wanneer de wisseling te kort geleden is?

Honden die in huizen opgegroeid zijn maar met een kind uit huis gegaan zijn gaan ook weleens terug naar ouderlijk huis, geeft toch ook geen problemen? Oké wel een iets ander verhaal,maar ik zie het probleem niet zo. Meeste honden zijn vrij flexibel en weten wel waar ze thuis horen na een tijd.

Karaat_the_newforest op Instagram

NoGo

Berichten: 1891
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:08

Noblesse_ schreef:
Ze heeft haar oude baasje al een keer toevallig terug gezien toen we aan het wandelen waren. Ze liep er meteen enthousiast heen terwijl ze normaal wat terughoudend is naar vreemden, ze vind hem dus wel aardig enz.

En daarna ging de hond zonder problemen weer met jullie mee en hebben jullie niets bijzonders gemerkt aan de hond?
Zo nee dan zou ik hem/haar gewoon naar het oude baasje brengen.

ik ben gewoon wie ik ben, en als je dat niet hebben ken, blijf ik lekker toch wie ik ben
*klik*voor mijn [o]beestenbende

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 13:10

Ze keek wel even dom toen haar oude baasje daar plots aan kwam lopen en ze na een knuffelsessie weer mee ging met mij. Maar toen hij gewoon wegliep was ze er ook oké mee en ging ze terug enthousiast mee met mij.

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:12

Degenen die reageren zeggende dat ze rustig een hond bij een vorig baasje brengen, vergeten voor het gemak even dat hond van TS daartussen in een asiel heeft gezeten.
Ik vraag me af of ze niet de hele tijd bang is dat ze weer naar het asiel gebracht wordt.

@TS komen ze in jouw huis oppassen of gaat de hond naar hun huis?

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:12

Ik zou het zelf eerlijk gezegd niet doen. Tenzij je 100% zeker bent dat je verder contact wilt met de vorige eigenaren.

Als je echt van je hond houdt, doe je hem toch niet naar een asiel? Er zijn toch andere hondvriendelijkere manieren om een oplossing te vinden?

Tenzij je door ziekte, ouderdom, onverwachte armoede en/of omstandigheden echt geen andere mogelijkheid hebt. Als dit de reden was, zou ik hem wel nog wat tijd gunnen met de hond.

Je moet zelf aanvoelen wat jij zelf wilt. Wil je wel verder contact met deze mensen? Want contact via facebook is anders dan hem in het echt met de hond samen laten zijn.

Als het contact goed voelt, gewoon doen. Jij kunt de situatie het best inschatten denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:15

Lusitana schreef:
Degenen die reageren zeggende dat ze rustig een hond bij een vorig baasje brengen, vergeten voor het gemak even dat hond van TS daartussen in een asiel heeft gezeten.
Ik vraag me af of ze niet de hele tijd bang is dat ze weer naar het asiel gebracht wordt.

@TS komen ze in jouw huis oppassen of gaat de hond naar hun huis?


Want als een hond naar pension gaat als de eigenaar op vakantie gaat dan zijn ze de rest van hun leven ook elke dag weer bang dat ze daar weer heen moeten?

daantjuhhh

Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:16

Mijn hond woont bij mijn ouders.

Ik heb de hond aangeschaft en het is ook echt mijn buddy. Super blij als ik op visite kom.
Mijn ouders zijn met pensioen en ik werk fulltime en woon 3 hoog. Daarom niet ideaal als hij bij mij zou wonen. maar als mijn ouders op vakantie zijn komt de hond gewoon bij mij.

Hij is nooit verward of zo als hij weer terug gaat.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 13:17

Ik heb het internet doorzocht en man in kwestie heeft haar niet ‘zomaar’ naar het asiel gebracht. Hij heeft echt moeite gedaan haar meteen in een nieuw huisje te plaatsen zonder die ‘tussenstap’ van een asiel. Helaas niemand geschikt gevonden en geduld van vrouw in kwestie was op. Over de situatie binnen hun gezin ga ik verder niet oordelen :), ik weet dat hij z’n best gedaan heeft het asiel te vermijden, dit is helaas niet gelukt.
Contact wil ik zeker blijven houden. Toen we hem tegen het lijf liepen wist ik niet eens wie hij was. Was puur de hond die zo gek reageerde en toen hij vroeg of die hond toevallig *naam* heette sprongen de tranen hem in de ogen. Hij heeft het dus zeker niet zo gewild, helaas.

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:17

Ik zou 't gewoon doen. Wij hebben ook tijdelijk een bc in huis gehad van mensen die gingen verbouwen. Drie honden verspreid over drie adressen die dan weer wel samen, dan weer niet, dan weer bij de een en dan weer bij de ander was.

Bc's zijn razend intelligent en super gevoelig maar ook ontzettend goed in zich aanpassen aan situaties als je weet hoe je met ze om moet gaan.

Juist fijn voor de hond dat ie ergens kan blijven waar ie het kent. Wel sneu voor die man. Fijn dat je nadenkt over deze optie.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

daantjuhhh

Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:20

Het is alleen maar te prijzen dat de vorige eigenaar zijn verantwoordelijkheid heeft genomen.
Als een hond niet in het gezin past is het niet diervriendelijk om de hond te houden omdat jij geen afstand kunt doen. Ik denk dat de vorige eigenaar gekozen heeft voor het geluk van de hond in plaats van zijn eigen geluk als ik TS zo hoor.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

MissYvette4u

Berichten: 2981
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:24

Wat vindt zijn vrouw er van aangezien zij 1 vd redenen was dat de hond moest vertrekken?

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 13:26

Voor zover ik zo hoor heeft ze geen probleem met een weekendje. Man is ondertussen ook op pensioen en heeft dus de tijd om een weekend met haar te spenderen zonder dat vrouwlief er mee ‘opgescheept’ zit.


Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:29

Ik begrijp dat je meerdere honden hebt?
Ik zou het dan niet doen, zodat je je "roedel" niet uit elkaar haalt.






Wie is er online

Gebruikers op dit forum: genja en 33 bezoekers