Trust Inno Sense Flexi Soft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Corelli_2018
Berichten: 380
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: dedemsvaart

Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 16:24

Hallo! *\o/*

Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik een bus of een watertrens van Trust zal gaan gebruiken.

Wie heeft er ervaring met 1 van de 2 bitten.
Waarom ik wil veranderen is omdat mijn paard moeilijk het bit wil aannemen.
Ik probeer op dit moment een Beris bit van een stalgenoot. Dit is een watertrens. Het rijden gaat al stukken fijner maar heb soms het gevoel dat dit het nog net niet is.
Daarom twijfel ik om toch voor de bustrens te kiezen. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om die langere tijd te proberen van iemand.

Dus wie kan mij welke van de 2 aanraden?

Ohja en heb je er nog eentje te koop maat 12.5 dan mag die ook zeker aangeboden worden.

Corelli L1 + 1 :)


droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:41

Ik rijd nu zelf sinds ongeveer een maand met dit bit en ik ben echt om!
Mijn merrie deed telkens haard mond open en haar kaken heen en weer, het maakte echt niet uit wat voor bit ik in hing. Daardoor verbrak ze vaak het contact met mij. Ook schuimde ze nooit tijdens het rijden. Ik las een tijdje terug een review van iemand in de Hoefslag waarvan haar paard hetzelfde deed en dit bit voor haar de oplossing was. Ik heb gelukkig wel de luxe gehad dat ik hem eerst kon uitproberen van iemand. En vanaf het moment dat ik hem in heb gehangen heeft ze haar mond niet meer open gehad. Ook begint ze nu na een tijdje eindelijk goed te schuimen op het bitje. Ze pakt ook fijner de aanleuning en mijn merrie is heel licht in haar mond eigenlijk, dus dat vind ik helemaal niet erg dat er wat meer druk is nu :)

Crealief
Berichten: 180
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:50

Ik heb deze ook!
Echt super tevreden. Heel fijn,zacht bit.
Veel fijnere aanleuning
Voor het springen en cross heb ik wel een ander bit, omdat hij zich hierop dan te sterk maakt

egnie

Berichten: 2366
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:51

Ik heb ook gekeken naar deze bitten. Maar wat mij nog tegen houdt is de dikte. Ik vind ze ontzettend dik. Om die reden blijft het dus ook nog bij kijken.

DIRK 13/12/2009 ABE 31/07/2011 SEP 07/10/2015

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:52

De dikte valt mee, ze zijn in het midden een stuk dunner. Ben zelf helemaal om, voor mij geen ander bit meer.

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

Corelli_2018
Berichten: 380
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 17:45

droversrun schreef:
Ik rijd nu zelf sinds ongeveer een maand met dit bit en ik ben echt om!
Mijn merrie deed telkens haard mond open en haar kaken heen en weer, het maakte echt niet uit wat voor bit ik in hing. Daardoor verbrak ze vaak het contact met mij. Ook schuimde ze nooit tijdens het rijden. Ik las een tijdje terug een review van iemand in de Hoefslag waarvan haar paard hetzelfde deed en dit bit voor haar de oplossing was. Ik heb gelukkig wel de luxe gehad dat ik hem eerst kon uitproberen van iemand. En vanaf het moment dat ik hem in heb gehangen heeft ze haar mond niet meer open gehad. Ook begint ze nu na een tijdje eindelijk goed te schuimen op het bitje. Ze pakt ook fijner de aanleuning en mijn merrie is heel licht in haar mond eigenlijk, dus dat vind ik helemaal niet erg dat er wat meer druk is nu :)


Oh super!! Dit is ook mijn 'probleem'waar ik tegen aan loop. Mond open en klooien met het bit en weinig tot niet schuimen.
Met het bit wat ik nu probeer gaat dit al wel beter.

Heb jij een bus of water trens?

Corelli L1 + 1 :)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:29

Bustrens, daar reed ik haar altijd al op want met een watertrens liep ze sowieso altijd al te kloten :roll:

Saaams

Berichten: 13243
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:31

Mijn pony werd heel zwaar/hangerig en stug op het bit. Moest echt met twee handen de bocht om sturen anders liep ze zo dwars door :+

Heb de flexibele, vaste en tongboog getest.

Laerkens Beauty

FCSA

Berichten: 6378
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:07

Heb je dat via het testcenter van dochorse gedaan, Saams?

Saaams

Berichten: 13243
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:10

FCSA schreef:
Heb je dat via het testcenter van dochorse gedaan, Saams?


Nee via de sportmasseur, die is bitfitter dus ik mocht de bitjes even lenen.

Als reden: pony is stug in de kaken en onrustig in de aanleuning. Inmiddels zijn alle problemen met de noorderzon vertrokken :=

Laerkens Beauty

FCSA

Berichten: 6378
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:45

Door de aquatraining?

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:05

Ik heb de watertrens in maat 14,5 voor mijn groene 5 jarige Shire ruin gekocht.
Hij had een 13,5 cm enkelgebroken watertrens in zijn hoofdstel toen ik hem twee maand terug kocht, er was geen kenner voor nodig on te merken dat dit het niet was voor hem, iets te klein en te dun. Hij was lastig te sturen en deed zijn mond open bij elke teugelhulp.
Eerst een keertje een dubbelgebroken D trens 14 cm (viel ruim) geprobeerd, maar daar werd het erger van, veel gelezen en gezocht en dus de Inno Sense Flexibel soft in watertrens besteld. Hij hield meteen zijn mond netjes dicht, zit tussendoor rustig te knabbelen op het bit en schuimt wat bij intensiever grondwerk. Binnen 2 grondwerksessies was hij fantastisch te sturen! Ik ben echt om, het is een geweldig bit en ik vind het echt geen dik bit. Ik gebruik de rubberen bitringen niet, heb geen enkel probleem gehad met velletjes er tussen, het systeem is eigenlijk zo dat als je de goede maat hebt, er geen velletje tussen kan komen, want de watertrens ring valt perfect in de metalen fitting in het mondstuk, geen millimeter ruimte er tussen en iets verzonken in het kunststof.

Het is elke cent waard! Wel goed de bit maat van je paard opmeten voor die tijd. Mijn paard zou een 14,1 bit moeten hebben, ik ben dus voor 14,5 gegaan.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:08

Dapharaz, valt het bit dus iets klein? Mijn ruin (een normale KPWN) heeft nu 14.5 Elliptical watertrens van Trust, alleen deze past echt net aan :x :\ Ben bang dat de Flexi Soft te smal gaat zijn. De 14,5 zijn lastig uit te proberen, weinig zaken hebben ze op voorraad. Ben juist benieuwd of het nog beter kan voor mijn paard, die ook wat sterk kan zijn.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:17

__denise schreef:
Dapharaz, valt het bit dus iets klein? Mijn ruin (een normale KPWN) heeft nu 14.5 Elliptical watertrens van Trust, alleen deze past echt net aan :x : Ben bang dat de Flexi Soft te smal gaat zijn. De 14,5 zijn lastig uit te proberen, weinig zaken hebben ze op voorraad. Ben juist benieuwd of het nog beter kan voor mijn paard, die ook wat sterk kan zijn.


Je zit in Gelderland he? Nog ergens bij Olst in de buurt? Dan mag je de mijne wel passen! Mijn paard heeft 14,1 als ik een (zacht) meetlint door zijn mond trek. Dus 14 cm zou in theorie te klein zijn. Deze 14,5 zit mooi, beetje ruimte over aan weers kanten als de teugels niet aangenomen zijn. Bij het aannemen van de teugel ontstaat een huidplooi in de mondhoeken, maar hij heeft geen last van beknelde velletjes.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

nicole_floor

Berichten: 3211
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:31

Ik hou dit topic even in de gaten. Ik rij mijn merrie nu met een simpele enkel gebroken watertrens, maar ze doet ook vaak haar mond open en is heel onrustig in de mond. Dus ik zit er ook aan te denken om dit bit aan te schaffen.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

Saaams

Berichten: 13243
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 06:37

FCSA schreef:
Door de aquatraining?


Nee dat verwacht ik niet.
Ik had eerst een nieuw bit (neue schule turtle)
Stabielere aanleuning maar nog even stug. Daarna tandarts en nieuw type hoofdstel en zo’n 1,5 week later werd ze steeds fijner en liet ze de kaken los en heb ik zelfs de dierenarts laten kijken of ze geen problemen had ontwikkelt in haar mond omdat ze in 3 jaar tijd nog nooit zo fijn gelopen had. :=

Laerkens Beauty

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:06

Daphara schreef:
Je zit in Gelderland he? Nog ergens bij Olst in de buurt? Dan mag je de mijne wel passen! Mijn paard heeft 14,1 als ik een (zacht) meetlint door zijn mond trek. Dus 14 cm zou in theorie te klein zijn. Deze 14,5 zit mooi, beetje ruimte over aan weers kanten als de teugels niet aangenomen zijn. Bij het aannemen van de teugel ontstaat een huidplooi in de mondhoeken, maar hij heeft geen last van beknelde velletjes.


Ik zit een stuk lager, bij Wageningen/Arnhem.
Zal het ook eens echt meten met een lintje...
De 14,5 die hij nu heeft kan, maar hij heeft geen ruimte over zegmaar. Ook geen last van velletjes of wondjes, waar die wel gevoelig voor is.
Bustrens blijft ook een optie, misschien dat die wat beter past. Voorheen heeft die altijd op 13,5 bustrens gelopen, geen idee waarom die nu ineens op dik 14,5 zit.

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:11

Ik gebruik dit bit al jaren, ik heb een watertrens en een babypelham met dit ongebroken flexi soft mondstuk. Mijn paard liep nooit fijn op rvs of iets anders. Hier durft ie wel op ontspannen. Nu heeft ie een iets afwijkende tong dus dit speelt vast ook mee. Hij is best erg vooruit dan is een watertrensje net iets scherper als bustrens

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:14

Benfan schreef:
De dikte valt mee, ze zijn in het midden een stuk dunner. Ben zelf helemaal om, voor mij geen ander bit meer.


Ik zou wel flink uitkijken met de dikte van dit bit. Hij lijkt dun in het midden maar het paard wat ik ermee reed kreeg er tijdens het rijden een paarse tong mee, zodra er druk op kwam te staan. Dat zie je dus alleen als je tijdens het rijden druk op de teugel zet en dit direct checkt. Dit paard heeft absoluut geen dikke tong en ook niet perse een kleine mond.

Zo kwam ik er per toeval ook achter met mijn instructrice. Ik rijd overigens nu met een Myler, bevalt ontzettend goed.

Edit: Het paarse trekt snel weg, dus het na het rijden bekijken heeft niet altijd zin... Paard liep er niet minder om, dacht juist hij loopt er prima op.
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 28-12-18 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

heb vertrouwen, houd moed

Westhof

Berichten: 2890
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:19

Ik twijfelde ook over dit bit vanwege de dikte. Uiteindelijk toch aangeschaft om te proberen. Mijn Haflingerruin heeft gelukkig geen last van de dikte van het bit. Hij loopt er ook echt fijner mee dan met een ijzeren bit.

Enige nadeel vind ik de bitringen van mijn watertrens. Die had ik aangeschaft omdat die een stukje goedkoper was dan de bustrens en ik wist van tevoren natuurlijk niet hoe hij zou reageren. Achteraf had ik toch graag een bustrens gewild. Als ik ooit een mooie korting zie, schaf ik die nog wel aan.

FCSA

Berichten: 6378
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:10

Saaams schreef:
FCSA schreef:
Door de aquatraining?


Nee dat verwacht ik niet.
Ik had eerst een nieuw bit (neue schule turtle)
Stabielere aanleuning maar nog even stug. Daarna tandarts en nieuw type hoofdstel en zo’n 1,5 week later werd ze steeds fijner en liet ze de kaken los en heb ik zelfs de dierenarts laten kijken of ze geen problemen had ontwikkelt in haar mond omdat ze in 3 jaar tijd nog nooit zo fijn gelopen had. :=


Fijn, die vooruitgang!

Corelli_2018
Berichten: 380
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: dedemsvaart

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-18 10:07

Super bedankt voor alle reacties.

Ik heb intussen toch nog met een bustrens kunnen rijden.
Ook al was het 1 keer en weet ik dat voor het goed uittesten wel vaker moet rijden met een bit maar hij pakte het bit niet gelijk zo fijn aan als de Beris watertrens.

Had de bustrens achteruit laten leggen maar ga toch voor de watertrens.

Nu alleen vandaag dan zijn mond even goed op proberen te meten!

Dank voor alle reacties al tot nu toe :)

Corelli L1 + 1 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:40

Zijn er ook paarden met een klein mondje ( niet veel ruimte) die toch fijn lopen met dit bit?
WAnt het is aardig dik?

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:32

Anoniem schreef:
Zijn er ook paarden met een klein mondje ( niet veel ruimte) die toch fijn lopen met dit bit?
WAnt het is aardig dik?


Ja! die van mij heeft een heel klein mondje en loopt er ideaal op

Anoniem

Re: Trust Inno Sense Flexi Soft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:51

En niet met mond open oid?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, boemel, carina, charootje, Fabienne_Z, GrapeshotBot, MirjamRobin, mirriejj, XladyX en 9 bezoekers