na verhuizing geen nachtmerries meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

na verhuizing geen nachtmerries meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 21:42

Vorige maand zijn wij verhuisd naar een andere woning.
Wij komen uit een nieuwbouw woning waarvan wij de eerste bewoners waren. Ik heb het huis gebouwd zien worden en voor ze er bouwden, was het een wei met paarden.
Wij hebben er 5 jaar gewoond en zijn nu dus verhuisd naar een woning die 20 jaar oud is. Hier zijn wij dus niet de eerste bewoners van, maar ook dit huis heb ik vroeger gebouwd zien worden en hiervoor liepen er hier koeien :+

Wat mij is opgevallen is dat ik sinds ik hier slaap, geen heftige nachtmerries meer heb. De nachtmerries liepen uit 1 van vermoord worden, verdrinken met een auto, geesten etc. Ik leerde er mee leven, maar werd wel vaak trillend en schrikkend wakker, wat tot nu toe in deze woning niet meer is voorgekomen.

Ik dacht nog, misschien ligt het aan negatieve energieen in de vorige woning? Maar dat huis heeft dus geen verleden, gezien wij de eerste bewoners waren...dat zet mij dus weer aan het denken...hoe zou dit kunnen komen?


StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:44

Ik ben vrij nuchter maar ben ook wel spiritueel. Als je in die richting wil denken, kan het zijn dat er toch heel wat gebeurd is op die plek. Hoeft niet perse te liggen aan een paar stenen, die halen de energie dan niet weg lijkt mij.

Wat fijn dat je nu geen nachtmerries meer hebt! Misschien is het ook een stukje wat je letterlijk hebt afgesloten in je leven?

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: na verhuizing geen nachtmerries meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 21:45

Ja ik vind het heel fijn..beter voor de nachtrust ook ;)

Ja wat er natuurlijk voor er weilanden waren is gebeurt weet ik niet. Ik woon sinds 1996 in deze woonplaats.
Ik denk wel in de spirituele richting idd.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:52

Stond je vorige huis toevallig op een lijn tussen twee berkenbomen?
Daar hoor je ook wel vaker iets over. Of bijvoorbeeld ongunstige ligging van het bed ten opzichte van straling, soms door stopcontacten, soms een andere vorm; telefoonmast of hoogspanning...

Zelf kwam ik destijds van mijn traumatische (hond overleden, kwam elke nacht voor in mijn dromen, dead or alive :+ ) nachtmerries afgekomen door muziek te draaien voor het slapen gaan.

Bedenk ook eens hoe de vorige woonsituatie was. Ik ben onopgemerkt gestopt met het bijten van mijn nagels toen ik een huis kocht. Voor mij was dit toch een stukje zelfwaardering dat ik ineens kreeg, zo van: Kijk wat ik kan! (helaas is het al zo erg dat ik een nagelvijl bij me draag :+ )
Stress vanwege het bouwen, klussen, aankoop, noem maar op... kan een factor zijn bij het krijgen van nachtmerries.

Of ga eens terug naar het moment dat je bij je vorige woning ging kijken. Voelde je je meteen helemaal thuis? Of was het een 'moetje' bijvoorbeeld.

Ik voel me in mijn huis zó waanzinnig lekker en gelukkig, dat was vanaf het eerste moment dat ik hier binnen stapte om te kijken al zo. Ik heb ook geen enkel ander huis bekeken. Gemoedsrust is heel belangrijk.

Kortom, er zijn een heleboel factoren, het kan inderdaad ook iets spiriwiri's zijn omdat je daar zelf gevoelig voor bent. Dat wil zeggen: Dat iets onbewusts je heel erg uit balans kan krijgen zonder dat je het zelf doorhad.

Het lijkt me wel onwijs heerlijk om dan nu zo lekker rustig te kunnen leven, na een periode van nare nachtmerries.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:53

Het hoeft niet aan de woning te liggen. Kan ook de plek zijn.
Mensen die ik ken woonde destijds in nieuwbouw wijk. En hun zoon zag mensen. Later bleek dat er inderdaad mensen (geesten) rond liepen die hij zag. En er stond vroeger een slagerij. En deze mensen bleken daar te zijn omgekomen. Bizarre gedachte. Ze hebben iemand laten komen die ze verzocht heeft te vertrekken. Nooit meer last gehad.


Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: na verhuizing geen nachtmerries meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 22:01

@ janine
Het is een redelijk volgebouwde wijk ( en zijn nog aan het bouwen ) en staan geen tot nauwelijks bomen.
Qua straling weet ik niet. Vroeger had ik ook nachtmerries, voor ik daar woonde, dus ik dacht dat het erbij hoorde zeg maar. We hebben die woning samen uitgezocht en was zeker geen zaak van moeten. Ik dacht altijd dat ik me er thuis voelde, maar nu ik in deze wijk woon, voel me ik me wel meer thuis. Maar misschien komt dat omdat ik op mijn 11e in deze plaats ben komen wonen, en we in deze wijk kwamen te wonen en ik op mijn 21e het huis uit ging en dus deze wijk uit was. Ergens voel ik me hier ook lekkerder dus, maar ik snap echt niet waarom...

@marjo...ja over de plek weet ik dus alleen dat het weilanden waren, van beide huizen. Verder daarvoor weet ik niet, gezien ik toen nog in een andere plaats woonde en ben zelf ook nog maar 34 :D

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:11

Cinnepin schreef:
@ janine
Het is een redelijk volgebouwde wijk ( en zijn nog aan het bouwen ) en staan geen tot nauwelijks bomen.
Qua straling weet ik niet. Vroeger had ik ook nachtmerries, voor ik daar woonde, dus ik dacht dat het erbij hoorde zeg maar. We hebben die woning samen uitgezocht en was zeker geen zaak van moeten. Ik dacht altijd dat ik me er thuis voelde, maar nu ik in deze wijk woon, voel me ik me wel meer thuis. Maar misschien komt dat omdat ik op mijn 11e in deze plaats ben komen wonen, en we in deze wijk kwamen te wonen en ik op mijn 21e het huis uit ging en dus deze wijk uit was. Ergens voel ik me hier ook lekkerder dus, maar ik snap echt niet waarom...

@marjo...ja over de plek weet ik dus alleen dat het weilanden waren, van beide huizen. Verder daarvoor weet ik niet, gezien ik toen nog in een andere plaats woonde en ben zelf ook nog maar 34 :D


Wat betreft die bomen, dat kan best over een hele lange afstand zijn. En een verstoorde lijn is te herkennen aan van die rare 'nesten' in een boom. Anyhow, dat wordt lastig achterhalen.

Wel leuk om te lezen dat je je nu lekkerder voelt in jullie nieuwe huis! Dan zal er toch vast wel wat meer zijn geweest.

Mijn ouders wonen trouwens in een oude veldwachterswoning, waarvan één veldwachter in de jaren 20 dood is geschoten. Ik heb nooit rare dingen ervaren daar. De beste man is ook niet in of om het huis doodgeschoten. Mijn ouders wonen er nog steeds, maar het is niet echt een haunted mansion ofzo :P

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: na verhuizing geen nachtmerries meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 22:12

Oh super dat ze geen dingen aan over hebben.

Ja ik vind het ook heel vreemd dat ik me hier zo anders voel...

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: na verhuizing geen nachtmerries meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 18:25

meer mensen met suggesties?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: na verhuizing geen nachtmerries meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 18:41

Als je wat nuchterder wilt denken: Het kan heel best zijn dat je slaapcyclus nog niet helemaal is zoals het was. Als er een verandering is hoe lang je in welke slaapfase zit, kan dat uitmaken in wel of geen nachtmerries.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: na verhuizing geen nachtmerries meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 18:58

Ik volg
Denk zelf meer aan wat je zelf voorstelde maar ik ben heel openminden in die dingen van geschiedenis en ongeluk

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 18:58

Lalidan schreef:
Als je wat nuchterder wilt denken: Het kan heel best zijn dat je slaapcyclus nog niet helemaal is zoals het was. Als er een verandering is hoe lang je in welke slaapfase zit, kan dat uitmaken in wel of geen nachtmerries.


Maar dromen doe je in de remslaap, een onrustige slaap. Zou toch juist betekenen dat de slaapcyclus van TS is verbeterd? Dat wil zeggen meer diepe slaap.

Verhuizen en verbouwen is een behoorlijk intensieve periode, waarbij je eerder meer dan minder nachtmerries krijgt om de dagelijkse gang van zaken te verwerken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:05

Dat hoeft niet. Als je bijvoorbeeld korter in je remslaap zit (doordat je lichter slaapt, bijvoorbeeld) heb je ook kans de je juist minder nachtmerries hebt. Het kan dus beide kanten op gaan. Minder remslaap kan in die zin minder nachtmerries, maar toch slechtere kwaliteit van slaap betekenen.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:11

Goh...ik ben nogal nuchter in die dingen en ik zou als eerste aan stress denken.
Verhuizen brengt ( ook onbewust ) nogal wat dingen teweeg.
De dingen waarover je droomde, hebben vaak met controleverlies te maken lees ik. Zaken waar je zelf geen vat op hebt.
Ik heb een hele lange tijd bijna elke nacht gedroomd dat mijn auto geen remmen meer had.
Was in de periode dat mijn man ernstig ziek was...

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: na verhuizing geen nachtmerries meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 19:27

Klopt de dromen zijn zeker dingen waar ik geen controle op heb, maar die nachtmerries kwamen al ver voor de verhuizing voor, toen er nog geen sprake was van uberhaupt verhuizen. Als kind had ik ook heel erg last van nachtmerries


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, dezzie, fohadie, FransienE, Hannanasjuh, Herfstblad, Jeska2, JustMyZtje, meniekske, Mizora, Selina, stella92 en 150 bezoekers