vuurwerk bij de buren en paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

vuurwerk bij de buren en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 09:46

Hallo allemaal,
Helaas zijn wij niet gezegend met de leukste buren. Wij gaan nu voor de 7e keer oud en nieuw mee maken in ons huis en tot nu toe is het op 1x na (toen viel het op een zondag...) een drama geweest.
De buren vinden het erg leuk om vuurwerk af te gooien, op zich geen problemen mee als je een beetje rekening houdt met elkaar, het terrein is groot waar zij wonen dus het kan daar prima als ze op een andere plek gaan staan zodat onze paarden er geen last van hebben. Nee het moet altijd net achter de stallen, naast de buitenbak als ik aan het longeren ben, noem het maar op. Het eerste jaar tijdens het longeren vlogen de vuurpijlen over de paarden heen terwijl oud en nieuw nog niet aan de orde was, was zelfs nog voor de kerst. Onze oude merrie toen interesseerde het niet onze ruin wel, die gaat compleet van de leg.
Uiteraard heb ik er wat van gezegd, moest weg duiken om een vluchtend paard van over de 1.80 te ontwijken die zich kapot schrok van de vuurpijlen boven hem.
Hoe meer ik er van zeg hoe erger het wordt. De laatste jaren is de politie er dan ook bij geweest, de buren trekken zich er niets van aan, heb bewijzen op video staan, de restanten vuurwerk liggen overal en ze komen er gewoon mee weg.
Zo ook nu zijn ze al weer ruim 1½ week aan het knallen, krijg zelfs app-jes van bezorgde buren als ik weg ben, want zo hebben ze het tot nu toe gedaan, ik was nog niet de straat uit of ze begonnen al. De paarden waren in paniek omdat de buren aan het knallen waren. Zodra ik bijna thuis ben stopt het want ze houden het in de gaten of ik er weer aan kom, dan kan ik er weinig tot niets van zeggen omdat ik er op dat moment niet bij was. Natuurlijk merk ik aan de paarden dat ze overstuur zijn maar dat is samen met het app-je dan ook het enige zeg maar.
Tot kerstavond, ze gingen helemaal los, paarden stonden net binnen, was bijna donker. Onze fries die normaal de nuchterheid zelf is wilde zelfs niet eten, we hebben hem nu 1 jaar en niet eten heb ik nog niet bij hem meegemaakt.
Politie is gebeld, deze belde netjes terug, verhaal aangehoord, paar vragen gekregen, ze gingen langs bij de buren. Deze ontkende niet dat ze vuurwerk hadden gegooid, maar ja ik was ook niet zo netjes geweest met mijn opmerking. In eerste instantie zei ik niets omdat ze niet bij de paarden aan het gooien waren, ik ging de paarden controleren om te kijken hoe ze reageerden, op dat moment waren de buren ook verplaatst achter de stallen begonnen ze te gooien. Toen heb ik de opmerking geplaatst dat het nog lang geen oud en nieuw was en dat ze moesten stoppen met het vuurwerk. Hierop verplaatsen ze zich naar een andere plek en probeerden ze het vuurwerk over de schutting te gooien precies op de plek waar ik altijd mijn auto parkeer. Toen heb ik inderdaad niet al te vriendelijk gemeld dat als het echt over de schutting heen gaat komen en op mijn auto dat ik ze beide benen kom breken. Was er op dat moment zo klaar mee. Zij gingen naar binnen, ik dus ook. Nog geen 5 minuten later begon het gezeur weer dus heb ik de politie gebeld.
Politie vindt het een lastige kwestie en weet niet goed hoe te handelen, ze willen zelfs niet naar de beelden kijken dat ze dus wel degelijk af gooien bij de paarden en dat het vuurwerk bijna over de schutting heen kwam.
Wat nu? Hoe gaan we dit jaar de oud en nieuw overleven?
Hoe gaan de paarden het doorstaan? Ik weet het niet meer en op sommige momenten ben ik echt woest, moet ik me inhouden om er niet naar toe te gaan. Maar dan?

GUSTIxBILL

Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: vuurwerk bij de buren en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 09:53

Ik weet dat het niet ideaal is,
Maar is er geen optie dat je je paarden tussen kerst en nieuw op een pensionstalling zet?

Ik weet dat het te gek voor woorden is dat jij je paarden moet verplaatsen.
Maar op die manier haal je bij hun het plezier eruit. En het is maar voor een week.

Ik weet natuurlijk niet of je die mogelijkheid hebt. Maar ik zou hier wel even naar kijken.

Wat je buren aangaat:
Ik denk niet dat je meer kunt doen als elke keer opnieuw de lokale politie te bellen en de bewijzen vast te leggen.
Mischien met een paar buren samenspannen? Als ze vroegtijdig afsteken dat de buren die je appen zelf even ook de politie bellen hiervoor?
Uiteindelijk moet de politie wel iets doen als er meerdere klachten van meerdere personen langs komen.
Bij onze gemeente kunnen we dit zelfs anoniem melden om zo buiten schot te blijven en verdere buren ruzie te voorkomen

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: vuurwerk bij de buren en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 09:59

Maak je melding of ook daadwerkelijk aangifte? Aangifte moeten ze namelijk serieus nemen...

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:01

Waardeloze actie van de politie. Hoezo de beelden niet bekijken?? Je kunt overwegen een klacht in te dienen over de politie zelf, dat ze niet willen handhaven en zelfs geen gebruik willen maken van het bewijsmateriaal dat er is (de beelden, de buren die dus weten wat er gebeurt.)

Ook kun je kijken of je contact op kunt nemen met de gemeente. Misschien kunnen die nog iets doen al zou ik niet precies weten wat.

(Kun je de auto tijdelijk op een andere plek zetten? Zijn de andere buren bereid om zelf melding te doen van vuurwerkoverlast - afschieten is tenslotte nog niet toegestaan!)

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:03

Wat een rotsituatie. Een oplossing uit de hoek van je buren hoef je dus niet te verwachten en evenmin van de politie. Misschien kun je eens een praatje maken met een advocaat, kijken of er gerechtelijk iets opgelost kan worden?

Anders zie ik als enige optie om zelf voor een oplossing te gaan zorgen. Maak je paarden knalproof. Regel een vuurwerkcd en ga oefenen evt. met een clicker. Als de vuurwerkcd goed gaat, ga je met echt vuurwerk aan de slag zodat ook de geur vertrouwd wordt. Het is best een klus, maar als je van niemand hulp of begrip krijgt zul je zelf maatregelen moeten treffen.

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:04

Ik ga mee met de bovenstaande reacties, en daarnaast, is er niet een manier om je paarden minder bang te maken voor vuurwerk? (De buren zitten natuurlijk alsnog gewoon fout en moeten stoppen, maar meer voor jezelf?)

Net zoals bij honden of zo. Maar ik weet niet of dat mogelijk is hoor.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 10:05

GUSTIxBILL schreef:
Ik weet dat het niet ideaal is,
Maar is er geen optie dat je je paarden tussen kerst en nieuw op een pensionstalling zet?

Ik weet dat het te gek voor woorden is dat jij je paarden moet verplaatsen.
Maar op die manier haal je bij hun het plezier eruit. En het is maar voor een week.

Ik weet natuurlijk niet of je die mogelijkheid hebt. Maar ik zou hier wel even naar kijken.

Dan kan ik ze weg brengen van half december tot half januari, want zolang gooien zij vuurwerk af.
Ik heb er ook aan gedacht en rond gekeken, maar voor nu zit weg brengen er niet meer in met de uitbraak zitten de stallen hier in de buurt er niet op te wachten om vreemde paarden van buitenaf aan te nemen, als ze al niet vol zitten.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:08

Is het erf van hun open. Knalvuurwerk halen en vanaf nu elke nacht, als ze net slapen, onder slaapkamerraam gaan af uren. Kijken hoe lang het dan duurt voor de politie je serieus neemt.

mairead

Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:09

Maar vuurwerk afsteken vóór 31 december 18:00 is toch gewoon verboden?
Bij jochies die er op uit gaan om vuurwerk af te steken en door het dorp heen lopen kan je moeilijk de politie bellen, want dan weet je niet waar het vandaan komt.
In dit geval is het toch wel overduidelijk waar het vandaan komt en van wie. Waarom worden de buren niet gestraft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:13

Voor die 4 weken per jaar een camera ophangen , en daadwerkelijk aangifte doen.
Dus naar het bureau toe en aangifte doen van pesterijen etc.

Wees dan wel de wijze en laat jezelf niet gaan op camera , alles slikken en daarna pakken.

Paarden binnen houden of op de vroege uurtjes beweging geven als de buren nog slapen bv.

Je maakt het voor hun alleen maar leuker om je te sarren als je uit je stekker gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:15

Kan je zoiets niet desnoods voor de rechter leggen?
Heb je al wel stappen ondernomen met aangifte?

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 10:15

Mijn auto staat inmiddels op een andere plek, hij staat normaal naast het huis binnen de hekken, nu dus niet meer.

De rest van de buren zijn niet zo dapper dat ze zich er in willen mengen, 1 misschien nog wel omdat deze niet afhankelijk is. Het terrein van onze buren en het terrein daarnaast is van een en dezelfde eigenaar waar ze financieel afhankelijk zijn omdat ze daar mogen wonen en de kalveren voeren enzovoorts. Een aantal andere buren ook weer d.m.v. het voergeld wat ze krijgen voor de kalveren. Ze zijn dan bang dat ze daar gedoe mee krijgen. Wat ik ergens ook wel kan snappen.
1 van de buren is dat allemaal niet en zou dat wellicht nog wel willen doen.

mairead schreef:
Maar vuurwerk afsteken vóór 31 december 18:00 is toch gewoon verboden?

In dit geval is het toch wel overduidelijk waar het vandaan komt en van wie. Waarom worden de buren niet gestraft?

Ja het is verboden en dat weten ze best. Ze komen er mee weg, ze geven het zelfs toe dat ze af hebben gegooid....

Lithya schreef:
Is het erf van hun open. Knalvuurwerk halen en vanaf nu elke nacht, als ze net slapen, onder slaapkamerraam gaan af uren. Kijken hoe lang het dan duurt voor de politie je serieus neemt.

Het erf wordt wel afgescheiden door een hoge heg, tussen de huizen in zeg maar en aan de voorkant door een heg die net 1 meter hoog is.
Aan de achterkant waar geen heg meer is, ter hoogte van de stallen staat vanaf daar een hoog gaashekwerk van 1.80 á 2 meter.
Ik heb er wel aan zitten denken ja samen met mijn man (hij heeft dezelfde gedachte) om eens wat terug te gaan gooien, maar dan waar houdt het dan een keer op?

Shadow0 schreef:
Waardeloze actie van de politie. Hoezo de beelden niet bekijken?? Je kunt overwegen een klacht in te dienen over de politie zelf, dat ze niet willen handhaven en zelfs geen gebruik willen maken van het bewijsmateriaal dat er is (de beelden, de buren die dus weten wat er gebeurt.)


Hier had ik nog niet aan gedacht, dit in combinatie inderdaad met een echte aangifte.
Tot nu toe zijn het elke keer meldingen geweest alle jaren, politie heeft de tip ook nog niet gegeven om dat te doen. We hadden nu 2 hele jonge agenten, die niet weten wat ze er mee aan moeten. De buren komen zo vriendelijk over, het zijn jonge kinderen (leeftijd van 4 tot 19). En ach ja daar moet je wat van kunnen verdragen. Ik kan prima leefgeluiden hebben, maar doelgericht vuurwerk afgooien op dieren en dan ook nog eens mijn dieren, nee dat gaat te ver. Ze gooien het vuurwerk trouwens ook naar de dieren die bij hun in de wei lopen van iemand anders, schapen. Ook naar hun eigen kippen.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-12-18 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Meerdere berichten samengevoegd

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:28

Inderdaad daadwerkelijk aangifte doen. En continue politie bellen. Leg ze ook uit dat het voor mens en dier heel gevaarlijk kan zijn als de paarden zo over de flos gaan.

Verder; wijkagent benaderen en daar een gesprek mee aanknopen. En haal de gemeente er bij; ook zij zijn verantwoordelijk voor toezicht en handhaving.

Leg vooral de nadruk op het feit dat als er paarden uitbreken, het een gevaar voor iedereen zal vormen.

En inderdaad; voor oud & nieuw MAG er gewoon geen vuurwerk afgestoken worden. Mensen en ook kinderen/jongeren die gepakt worden tijdens het illegaal afsteken van vuurwerk, worden gestraft met hoge boetes, en de jeugd krijgt een traject bij HALT!.

Edit; ik zie dat het om jonge kinderen/pubers/tieners gaat.
Die kunnen absoluut juist door HALT worden aangepakt.

Daarvoor moet een politieagent óf een BOA ze verwijzen. Ik zou met je meldingen naar het dichtstbijzijnde politiebureau gaan, en daar een gesprek aanvragen en aangeven aangifte te willen doen. Dat dit al járen speelt, dat je steeds politie belt maar dat zij niets doen.

Als je zelf naar bureau komt, wordt je vaak serieuzer genomen.
En neem dus ook de gemeente hier mee in. Maak bij de politie duidelijk dat als ZIJ hun plicht verzaken, je naar de gemeente stapt met een klacht over de politie.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 27-12-18 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 10:28

Peanutbutter schreef:
Voor die 4 weken per jaar een camera ophangen , en daadwerkelijk aangifte doen.
Dus naar het bureau toe en aangifte doen van pesterijen etc.

Wees dan wel de wijze en laat jezelf niet gaan op camera , alles slikken en daarna pakken.

Paarden binnen houden of op de vroege uurtjes beweging geven als de buren nog slapen bv.

Je maakt het voor hun alleen maar leuker om je te sarren als je uit je stekker gaat.


Normaal zeg ik alleen dat het nog geen oud en nieuw is maar dit jaar ging het vuurwerk dus ook gericht naar mijn auto. De paarden vind ik al erg genoeg, ze weten ook dat ze ons daar mee hebben. De rest van de acties het hele jaar door kan ik alleen maar om lachen. Het komt ze vanzelf een keer terug op het bordje denk ik dan.
De camera's hangen er al anders had ik de bewijzen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:28

meggiemeg schreef:
Ik heb er wel aan zitten denken ja samen met mijn man (hij heeft dezelfde gedachte) om eens wat terug te gaan gooien, maar dan waar houdt het dan een keer op?


Een mestbom misschien :+

Maar dat lijkt me niet verstandig, dat lokt alleen maar uit en dan neemt de politie je misschien ook wel minder serieus.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 10:29

Zelf het kind van 4 gooit vrolijk mee, 1 van 12 heeft het syndroom van down en gooit ook af.

emptyy schreef:
meggiemeg schreef:
Ik heb er wel aan zitten denken ja samen met mijn man (hij heeft dezelfde gedachte) om eens wat terug te gaan gooien, maar dan waar houdt het dan een keer op?


Een mestbom misschien :+

Maar dat lijkt me niet verstandig, dat lokt alleen maar uit en dan neemt de politie je misschien ook wel minder serieus.


Heb ik net te vroeg de mesthoop leeg laten halen, hij is net geleegd vanmorgen... Ik was eigenlijk niet van plan om me naar hun niveau te gaan verlagen.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-12-18 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:32

Ik zou idd aangifte doen ipv een melding.

Of eens in gesprek gaan met de kids. Vraag ze eens waarom ze op onschuldige dieren gooien en of ze wel beseffen hoe angstaanjagend dat is voor dieren.

Ik vind dat je nog erg netjes bent gebleven. Als ik zie dat iemand gericht vuurwerk op dieren gooit dan weet ik niet of ik mezelf in de hand zou kunnen houden. Kinderen of niet :o

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: vuurwerk bij de buren en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 10:37

De kids hebben zelfs een brutale mond tegen hun moeder, noemen haar zelfs trut, ze krijgen het voorbeeld van de vader dus dan zal het wel heel normaal zijn. Vader jut ze zelfs op als ik er wat van zeg. Dan zal het weinig nut hebben denk ik om met die kinderen te gaan praten.
Moet zeggen dat het erg moeilijk is om netjes te blijven.
Dieren scheelt ze daar helemaal niets. Toen de hond er nog was lieten ze die gerust alleen achter 2 weken als ze op vakantie gaan, jakkeren er met een golfkar tegen aan, schapen op een hoopje drijven en er dan proberen met de brommer over heen te jagen, met de kippen net zo. De oudste had een hok achter op het erf met vogels en konijnen, ze gingen op vakantie en er werd niemand geregeld voor die dieren, beesten lagen na 2 weken dood in het hok door geen water in de hitte en waren aangevreten door de maden. Goh daar snapten ze helemaal niets van.. 1 konijn leefde nog en werd al levend aangevreten door de maden.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: vuurwerk bij de buren en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:42

Hmmm lekker volk dus. Nee als de ouders er zo instaan weten die kids helaas niet beter. Dan ga je weinig bereiken met praten.

Maar als ze zo belabberd met dieren omgaan zou ik toch eens een melding maken bij de dierenpolitie en wellicht een instantie voor opvoeding. Worden de kinderen verder wel goed verzorgd? Het klinkt toch niet bepaalt als een gezonde situatie zoals je het vertelt. Pa mist zo te horen ook een aantal hersencellen.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 10:47

fjordnina schreef:
Wat een rotsituatie. Een oplossing uit de hoek van je buren hoef je dus niet te verwachten en evenmin van de politie. Misschien kun je eens een praatje maken met een advocaat, kijken of er gerechtelijk iets opgelost kan worden?

Anders zie ik als enige optie om zelf voor een oplossing te gaan zorgen. Maak je paarden knalproof. Regel een vuurwerkcd en ga oefenen evt. met een clicker. Als de vuurwerkcd goed gaat, ga je met echt vuurwerk aan de slag zodat ook de geur vertrouwd wordt. Het is best een klus, maar als je van niemand hulp of begrip krijgt zul je zelf maatregelen moeten treffen.

Voor nu is dat geen optie meer, voor volgend jaar wellicht wel, een cd is wel aan te komen, maar vuurwerk in de loop van het jaar niet meer, dan zou ik dat nu in moeten kopen en bewaren voor dan. De buren zullen dan wel gaan klagen denk ik als ik dan aan het oefenen ben, zo zijn ze dan ook wel weer.

capopjekop schreef:
Hmmm lekker volk dus. Nee als de ouders er zo instaan weten die kids helaas niet beter. Dan ga je weinig bereiken met praten.

Maar als ze zo belabberd met dieren omgaan zou ik toch eens een melding maken bij de dierenpolitie en wellicht een instantie voor opvoeding. Worden de kinderen verder wel goed verzorgd? Het klinkt toch niet bepaalt als een gezonde situatie zoals je het vertelt. Pa mist zo te horen ook een aantal hersencellen.

Ja ze zien er verder goed uit, schoon, dure merk kleding, absoluut niet verwaarloosd. Dierenpolitie hier in de buurt doet niets met meldingen, komen regelmatig bij paarden hier verderop, beesten zijn graat mager en staan tot de knieën in de mest en modder.Dit duurt ook al een aantal jaren, ze komen er meerdere keren per jaar en er veranderd niets. Dus voor dat soort akties hoef ik dan zeker niet te bellen. Ook al staat het op video. Ik weet jammer genoeg ook niet van wie de schapen wel zijn, anders gaf ik de eigenaar wel de beelden. Is ook regelmatig een schaap kreupel. Onze buurman kan ook alleen in de IK vorm praten, ik wil dit , ik wil dat, om dan te vervolgen met jij MOET dit jij MOET dat. Bij de vorige buren hadden ze daar succes mee bij ons dus niet. Ben zeker niet om mijn bekkie gevallen en dat weet hij ook.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-12-18 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: vuurwerk bij de buren en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:00

Zie mijn tips en aanvullingen daarop hier wat boven.

Zelf aanspreken werkt dus niet.
Kom in actie en eis v/d politie, wijkagent en gemeente, dat ze toezicht gaan houden EN handhaven!
Ga zelf fysiek naar het bureau.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: vuurwerk bij de buren en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 11:05

Ja dat ga ik zeker doen, heb nu vrij dus ga vragen of er iemand hier in huis wil komen dat ik naar het bureau kan, neem dan ook de beelden mee en mijn telefoon met de app-jes. Ik ga nu niet onnodig weg omdat ik bij de paarden wil blijven, moet ik wel weg zorg ik dat er iemand is, mijn man moet helaas nog werken tot zaterdag. Dan is hij ook 1 week vrij en thuis.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: vuurwerk bij de buren en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:12

Oooh was jij niet diegene met dat topic over de hond van de buren??

Ik denk echt dat je het in de politie hoek moet zoeken. Bij hun de boel op stelten zetten. Zij horen in te grijpen. Belachelijk dat ze niks doen.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: vuurwerk bij de buren en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 11:16

Ja klopt, dat topic, hun hond en onze oprit, uiteindelijk heb ik toen een galagher op zonne-energie aangeschaft en kort daarna is de hond denk ik weg gelopen en op de weg opgepakt of dood gereden.

amie1965
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-09-13

Re: vuurwerk bij de buren en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:23

Klinkt als mijn buren.... dit ga jij niet winnen en je moet echt middelen vinden om de politie aan het werk te zetten. Doe vooral niet wat zij doen, wees verstandig. Ik zet mijn paarden zo ver mogelijk er vandaan, de stal grenst tegen hun tuin dus daar gaan ze niet in, ik zet een stuk af in de uiterste hoen van de wei en zit er de halve nacht gezellig tussen tijdens oud en nieuw.
En ieder jaar hetzelfde liedje. Zorg ook dat de politie je meldingen vastlegt zodat je een dossier opbouwt. Misschien dat het ooit van pas komt.
Sterkte er mee!