Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Koekie73

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:46

@getup dat is fijn van die kleine groepjes he? Feline rijdt op de ponyclub ook in een groep van 5. Regelmatig komen er een aantal niet en heeft ze priveles of met zn 2en. Wel een intensief uur ;-)
Succes met jouw wedstrijd!

@sneeuwpop, dank!


Getup

Berichten: 8257
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:07

Ja,superfijn. Anna is ook k.o daarna. Ze moeten ook echt zelf rijden,ipv met z'n allen achter elkaar.


Getup

Berichten: 8257
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:36

Afbeelding

Afbeelding


Hier onze braverd. Kun je alles mee! Hier met n meisje van 12, afgelopen zondag op wedstrijd. Ze was 6e. Ik was in de andere proef 5e van de 58 met 65.74% ,joepie

Kinderen hebben gister n klein rondje in het bos gereden.

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 01:40

Koekie@ gave pony wat balen dat ie ziek is
Wij kochten onze eerste pony toen ze beide 3 waren nu naar 5 jaar is Isabella helaas al uit dr pony gegroeid met dr 8 jaar paste ze niet super meer op de B pony van 123 dus nu maar de overstap gemaakt naar een 5 jarige groene kleine D
Getup@ gefeliciteerd
Pinkprinces@zulke foto’s zijn zo gaaf

Tijdje niets gepost maar wel gelezen ☺️
Isabella en haar diamond gaan als een speer ze hebben inmiddels 18 wp in het B bij elkaar gereden in 10 wedstrijden we zijn nu maar een beetje voor het L1 aan het oefenen.

Omdat het eergisteren nog zulk mooi weer was had ik de camera maar even meegenomen naar stal en zie hier het resultaat


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trots op toen me 8 jarige dochtertje met de 8 jarige Calvitio’s Lizzy L2 + 5 (verkocht) & nu inmiddels met de 8 jarige Calvitio’s Diamond ( Nia Domo’s Bolero x Dempsy Yellow Star) B+18 L1+15 L2+12 M1+12 M2+10 Z1+6
Zelf opgeleid en in 2.5 jaar met corona naar het Z gereden.

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 02:50

Gave bolero heeft ze daar hoor

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:08

oh wat knap en wat een leuke pony,en dan de patroontjes op zijn billen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:44

Wat een knappe pony! Zoiets zoek ik ook, en dan waar dochter en ik samen op kunnen :j

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:19

BiancUgo, mooie pony!
Ik zie dat je dochter al aan de teugel rijdt met haar 8 jaar.
Hoe heb je dat geleerd?
Ik hoor en lees vooral dat ze dat motorisch pas kunnen vanaf een jaar of 10...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:25

Nou idd onze dochter wordt 9 in maart maar kan dat echt nog niet. Ze leert wel steeds netter zitten :j

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:00

Kinderen lijken me dat idd nog niet te kunnen zoiets. Ik denk veel bijzetten met longeren, dubbele longe kun je veel doen qua nageeflijkheid, zorgen dat het een gewoonte wordt, teugel aannemen betekent knikje en verder als je een pony aankoopt qua bouw kun je ook al veel. Een overbouwde of neerwaartse pony is een crime om nageeflijk te rijden voor een kind.

Wij zijn vanmiddag een kort stukje gaan buitenrijden.
Afbeelding

Weet iemand waar je kleine maatjes jodphurs vind? Maatje 23-24? Heb leuke schattige chaps gevonden voor als de laarsjes uitgegroeid zijn
Afbeelding

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:34

sneeuwpop schreef:
BiancUgo, mooie pony!
Ik zie dat je dochter al aan de teugel rijdt met haar 8 jaar.
Hoe heb je dat geleerd?
Ik hoor en lees vooral dat ze dat motorisch pas kunnen vanaf een jaar of 10...


Mijn dochter is deze maand 9 geworden maar die rijdt Flip ook aan de teugel(af en toe nog iets te diep maar dat wordt wel steeds minder)..alleen in de galop nog niet maar daar hebben ze zowiezo samen nog moeite mee.
Ze is de enige die hem rijdt en longeren doen we eigenlijk ook bijna nooit met bijzet..

Onze instructrice heeft het uitgelegd hoe ze de pony aan de teugel moet rijden..M’n dochter kwam er zelf mee dat ze dat graag wou leren en voor haar wordt het rijden makkelijker omdat Flip snel afgeleid is..en zo krijgt ze zijn aandacht er toch bij.
Laatst bijgewerkt door eefjuh20 op 28-12-18 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Flip b welsh

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:36

BiancUgo schreef:
Koekie@ gave pony wat balen dat ie ziek is
Wij kochten onze eerste pony toen ze beide 3 waren nu naar 5 jaar is Isabella helaas al uit dr pony gegroeid met dr 8 jaar paste ze niet super meer op de B pony van 123 dus nu maar de overstap gemaakt naar een 5 jarige groene kleine D
Getup@ gefeliciteerd
Pinkprinces@zulke foto’s zijn zo gaaf

Tijdje niets gepost maar wel gelezen ☺️
Isabella en haar diamond gaan als een speer ze hebben inmiddels 18 wp in het B bij elkaar gereden in 10 wedstrijden we zijn nu maar een beetje voor het L1 aan het oefenen.

Omdat het eergisteren nog zulk mooi weer was had ik de camera maar even meegenomen naar stal en zie hier het resultaat


[ [url=m/HUz57u.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bWja9B.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uViASF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5tdPdY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SROBz4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jAMjz2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een gave pony! Mooie combinatie ook!

Flip b welsh

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:30

Wij hebben voor onze dochter altijd in de gewone ruitersportzaak de jodphurs gekocht. Peerdewinkeltje in onze woonplaats. Die chaps zijn echt te schattig.

BloemBloem

Berichten: 16577
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:16

Sorry dat ik zo inbreek, maar ik vroeg me af of jullie weten waar je voordelige wedstrijd sets kan kopen in maat 128. Zoek me wild, maar blijf mij verbazen over de prijzen....

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:23

Susanh de meeste winkels verkopen maar vanaf 27/28. Zal denk ik toch weer shoppen worden in engeland. Die hebben zo veel klein spul.

Decathlon al geprobeerd?

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Calice

Berichten: 9811
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:24

Bloembloem, bij de decathlon kan je goedkoop slagen :j .

Cemlys, heeft de decathlon niet van die kleine jodphurs?
En wat een lieve foto :+: .

Getup, ook heerlijke foto's zeg :D .

Biancugo, wat een gave pony hebben jullie :+: ! Heel mooi team met je dochter :) .



Hier wordt er ook nog lekker gereden, wel minder fanatiek dan in de zomer maar dat mag de pret niet drukken :D .

Afbeelding
Afbeelding

En vandaag nog even op een hele grote van een vriendin :) .
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Calice op 29-12-18 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Instagram @shetlanderpoow

BloemBloem

Berichten: 16577
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:25

Ja cemlys, naar die jasje daar zijn echt mwah...... Heb een dure smaak blijkbaar een die meid van mij ook :+ :=

Calice

Berichten: 9811
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:27

En anders een jasje via marktplaats bloem?

Instagram @shetlanderpoow

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:34

Haha dure is smaak is vaak ook gewoon duur betalen. Ik haal veel spul uit de uk maar dat komt ook omdat ik alleen maar daar mooi showspul vindt voor de pony s. Maar dat hele klassieke moet ook maar weer van houden.

Nee decathlon al gekeken. Ze hebben alleen peuterlaarsjes en die heeft ze nu.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:42

Cemlys schreef:
Haha dure is smaak is vaak ook gewoon duur betalen. Ik haal veel spul uit de uk maar dat komt ook omdat ik alleen maar daar mooi showspul vindt voor de pony s. Maar dat hele klassieke moet ook maar weer van houden.

Nee decathlon al gekeken. Ze hebben alleen peuterlaarsjes en die heeft ze nu.


Kijken bij Boerenbond/petsplace. Vroeger waren er bij de Divoza ook hele kleine, tegenwoordig niet meer als ik het goed heb

Whitney en Birthday

Getup

Berichten: 8257
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:06

Hele gave pony ,Biancugo ! Helemaal mijn type .
Wbt aan de teugel rijden: houd me daar totaal niet mee bezig. Als ze namelijk wat handiger gaan rijden en de pony fijn naar voren kunnen rijden icm wat buiging,dan komt dat vanzelf. De ene pony doet dat natuurlijk ook makkelijker als de andere . Heb er bij mijn kinderen ( 5&7) vaak een bijzetje aan. Kunnen ze fijner zitten,dit is ook beter voor de pony. Nichtje van 10 rijdt gewoon zonder, natuurlijk.

Bloem,je kunt altijd een zoekertje plaatsen op die bixie pagina op Facebook. Of kijk goed om je heen naar kinderen op de manege oid. Die n stuk groter zijn,zodat je hun mooie jasjes kunt overkopen als ze te klein zijn :D . Ik koop ze over van n meisje van 12,die altijd op Fellow reed. Heb n mooie blauwe Animo hangen voor Anna. Voor 30€. Zij koopt nu vaak over van n meisje,die ook echt alleen maar dure jasjes koopt,dus dat zijn gewoon jasjes die misschien 20 keer gedragen zijn .

Dit is een HKM , nieuw voor €65
Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:14

Wat een mooie pony biancugo

Die fjord lijkt me zijn gewicht ook in goud waard

Mijn dochter is nu 6 en heeft de smaak van het galopperen helemaal te pakken. Ik heb gelukkig ook een shet die super naar haar luistert. Was altijd al gek met de shetten maar nu mijn eigen kinderen er zoveel plezier mee hebben worden ze helemaal verwend :D

Afbeelding

Ik denk dat wij over ongeveer 2 jaar aan een grotere pony toe zijn. Ik wil eigenlijk een gra fjord maar die zijn bijna onvindbaar

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:34

Cemlys schreef:
Susanh de meeste winkels verkopen maar vanaf 27/28. Zal denk ik toch weer shoppen worden in engeland. Die hebben zo veel klein spul.

Decathlon al geprobeerd?


ali express mischien die chineese kinderen zijn net een maatje kleiner dan hier!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:36

[***] schreef:
Wat een mooie pony biancugo

Die fjord lijkt me zijn gewicht ook in goud waard

Mijn dochter is nu 6 en heeft de smaak van het galopperen helemaal te pakken. Ik heb gelukkig ook een shet die super naar haar luistert. Was altijd al gek met de shetten maar nu mijn eigen kinderen er zoveel plezier mee hebben worden ze helemaal verwend :D

[ [url=m/dOldB4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat wij over ongeveer 2 jaar aan een grotere pony toe zijn. Ik wil eigenlijk een gra fjord maar die zijn bijna onvindbaar


mijn tip zoek een onderdanige konik,scheelt niet veel van uiterlijk en die zijn sterk,sober en best goedkoop over het algemeen! ( was echt een van de betere aankopen hier)
Ik zochtook een gra fjord,en stuitte hier op ook had ze nog een enorm leuk veulen in haar buik maar dat was toeval!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kwita op 29-12-18 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:40

Ik vind Koniks meestal niet zo voordelig gebouwd :o Ik vind de kleur mooi omdat we nu ook zo’n grijze shet hebben maar het is niet de enige eis :')
Een kruising ofzo is ook wel een optie maar ik wil wel een veelzijdige pony die ook kan springen en voor de wagen kan en rond de 1.50


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BrandWatchBot, chinnie, Clmr, Geertema, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Groetje, Ilayla, jaap_2005, Julia_, knockout1, La_Lune, Ruai, Unicorn79 en 142 bezoekers