Vluchten met een lange overstap?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Vluchten met een lange overstap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-18 18:44

Hoi Bokkers,

Ik hoop dat dit hier goed staat!

Van de zomer wil ik graag met mijn vriendin naar Colombia op vakantie. Haar ouders wonen daar, dus ideaal om daar langer te verblijven en het land door te trekken *\o/*

Nu gaan vluchten vaak via de US. Het leek ons heel gaaf om daar eventueel een tussenstop van een paar dagen te maken. Weet iemand hoe dit precies werkt? Moet je dan meerdere losse vliegtickets kopen of kan je dit ook ergens aangeven zodat het tarief niet oploopt?

Tips en tricks zijn meer dan welkom! :D


_Cathalijne

Berichten: 855
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:50

Geen ervaring, maar voor amerika moet je sowieso van te voren esta aanvragen (een soort tijdelijk visum). Weet niet hoe het met visum voor colombia zit. Vaak kun je trips als roundtrip boeken, dus bijvoorbeeld ams-jfk (new york) en dan 5 dagen later oid new york (of ander vliegveld) naar colombia en dan van colombia terug naar nl. Ik heb de ervaring dat roundtrip vaak goedkoper is dan losse tickets boeken, maar je moet geluk hebben. Waar in amerika willen jullie evt verblijven?

TLove because He first loved Us
I John 4:19

Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:00

Via VS naar Colombia is echt om hoor. Wel een half continent... Als niets rechtstreeks gaat is de handigste route via Quito (Ecuador). Kijk maar een op de kaart.... KLM vliegt daar rechtstreeks op...

Geen idee wat jullie je erbij voorstellen maar klinkt voor mij als naar Berlijn willen, en dan in Rome 3 dagen willen shoppen, "omdat het toch op de route ligt" :D

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vluchten met een lange overstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:14

Vluchten naar zuid-Amerika via de USA? Net als hierboven heb ik daar echt mijn vraagtekens bij, idd wel enorm uit de route. Heb je al tickets gezocht?
Ik zou het dan als 2 aparte vakanties doen als je dat wilt. Je kan ze achter elkaar aan plakken, maar dan zit je wel echt veel in het vliegtuig.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:47

Ik verplaats dit topic van Het leven zonder paarden naar Bokt erop uit. Daar past het beter. :)

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:50

Ik heb even zitten Googlen, maar zie eigenlijk alleen Madrid als een logische tussenstop. Anders vlieg je gewoon rechtstreeks vanaf Amsterdam. Amerika is inderdaad behoorlijk om (minimaal 8 uur extra vliegen geloof ik zo snel gezien te hebben).

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-18 09:56

@ Shanna, bedankt voor het verplaatsen! :)

De goedkoopste vlucht gaat toch echt via de US! Miami of Houston om precies te zijn, dus dit was ons plan ook. We moeten nog even opzoeken wat de leukste stad is. Anders is Toronto (Canada) of Panama ook een optie. Je bent dan inderdaad een uur of 5 extra aan het vliegen, maar gezien we ongeveer een maand weg zullen gaan, vinden wij dat niet zo'n probleem. Zeker niet gezien de rechtstreekse vluchten snel op € 1200 uitkomen in plaats van € 620...

@ Cathalijne, kan je via elke maatschappij zo'n roundtrip boeken? Los zijn ze inderdaad veel duurder, maar ik zie bij bijvoorbeeld Skyscanner die mogelijkheid niet... Visa zijn we van op de hoogte.

In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken iedereen! :D
Laatst bijgewerkt door Celestial op 22-12-18 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Vluchten met een lange overstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 09:59

Ik ben afgelopen jaar naar Colombia geweest (eind juni/heel juli) en ben rechtstreeks met klm gevlogen op Bogota en terug vanaf Cartagena. Tickets waren iets van €800,-, dus zeker geen €1200,- :)

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-18 10:05

enny schreef:
Ik ben afgelopen jaar naar Colombia geweest (eind juni/heel juli) en ben rechtstreeks met klm gevlogen op Bogota en terug vanaf Cartagena. Tickets waren iets van €800,-, dus zeker geen €1200,- :)

Met welke maatschappij was dit? De directe vluchten die ik kan vinden in augustus zijn toch echt veel duurder...

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:19

Celestial schreef:
enny schreef:
Ik ben afgelopen jaar naar Colombia geweest (eind juni/heel juli) en ben rechtstreeks met klm gevlogen op Bogota en terug vanaf Cartagena. Tickets waren iets van €800,-, dus zeker geen €1200,- :)

Met welke maatschappij was dit? De directe vluchten die ik kan vinden in augustus zijn toch echt veel duurder...


Dat was met klm. Heb even gekeken en het ligt er heel erg aan op welke dag je vliegt, want er zitten ook wel vluchten van in de €800,- tussen. Maar prijzig blijft het wel natuurlijk :\

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Vluchten met een lange overstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 09:09

Heel veel vluchten naar Colombia zijn via de VS inderdaad! :)

Je zou ook kunnen kijken om eerst naar Parijs of Madrid te vliegen, vanaf daar gaan er wel rechtstreekse vluchten naar Bogota en Medellin.

Een kleine tussenstop in New York is natuurlijke hartstikke gaaf! Ik zou dan - denk ik - wel losse tickets kopen. Dus AMS - NYC en dan van New York naar Bogota. De vraag is echter wel of dit veel goedkoper is... Let er wel op dat je voor Amerika een ESTA moet hebben. Vooral met Amerika is het belangrijk dat je van te voren alles 'vast legt' (dus ook wanneer je door vliegt naar Colombia) omdat ze anders je niet toelaten. Dus 4 losse tickets kopen, of, en dat is denk ik goedkoper. Een ticket zoeken met een eeeeenorm lange overstap (bijv. 80 uur).

Succes en veel plezier in Colombia en Amerika! Beide fantastisch, maar Colombia is toch wel echt favoriet! :)


Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-18 15:57

Picassox schreef:
Heel veel vluchten naar Colombia zijn via de VS inderdaad! :)

Je zou ook kunnen kijken om eerst naar Parijs of Madrid te vliegen, vanaf daar gaan er wel rechtstreekse vluchten naar Bogota en Medellin.

Een kleine tussenstop in New York is natuurlijke hartstikke gaaf! Ik zou dan - denk ik - wel losse tickets kopen. Dus AMS - NYC en dan van New York naar Bogota. De vraag is echter wel of dit veel goedkoper is... Let er wel op dat je voor Amerika een ESTA moet hebben. Vooral met Amerika is het belangrijk dat je van te voren alles 'vast legt' (dus ook wanneer je door vliegt naar Colombia) omdat ze anders je niet toelaten. Dus 4 losse tickets kopen, of, en dat is denk ik goedkoper. Een ticket zoeken met een eeeeenorm lange overstap (bijv. 80 uur).

Succes en veel plezier in Colombia en Amerika! Beide fantastisch, maar Colombia is toch wel echt favoriet! :)

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ja, zo'n enorm lange overstap zou perfect zijn. Losse vluchten zijn toch helaas wat duurder... Maar we blijven doorzoeken!

Dankjewel! Ik kijk er echt ontzettend naar uit!

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:23

je kunt een vliegticket met meerdere bestemmingen boeken. overstap kun je dan zelf zo lang maken als je wil.

Ik ben afgelopen zomer van thaialnd terug gevlogen met een tussenstop op dubai van 5 dagen, en de prijs blijft dan tzelfde wanneer je een tussenstop boekt van 2 uur bijv.

Deze zomer doe ik precies tzelfde.

Bij cheaptickets kun je ook een meerdere bestemmingen ticket aanklikken tijdens t zoeken.

кαѕρєя voor altijd мιנи ℓιєνєℓιиg :+:

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:32

Kijk eens op kilroy (https://www.kilroyworld.nl/?gclid=Cj0KC ... kB5EALw_wc), hier kan je makkelijk tickets met meerdere bestemmingen boeken. Volgens mij kan dat bij skyscanner ook wel.

klm werelddealweken komen er ook weer aan trouwens. Als je buiten het hoogseizoen vliegt, dan scheelt dat ongelooflijk veel geld. Binnen het hoogseizoen gelden dit soort acties vaak niet.

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Re: Vluchten met een lange overstap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 06:51

Heel erg bedankt voor de tips! Ik ga het eens rustig nakijken. :D

NinaCharlie

Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Vluchten met een lange overstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 08:50

Let ook op dat je die ESTA ook nodig hebt al blijf je maar 1 uur in de US. Kleine toevoeging voor een ieder die dezelfde overstap wil maken..ik zie het nog veel te vaak misgaan. Een hoop doorverbindingen gaan ook via Atlanta dus daar kan je eens naar kijken. Met Delta bijvoorbeeld.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, Boheme, brennie85, Castilja, Emilihihihii, inge_romeo, josien_m_, L_Flo, runnerfan, Varenka en 62 bezoekers