Videoshoot ipv fotoshoot met deze mega knapperd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Videoshoot ipv fotoshoot met deze mega knapperd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-18 19:03

Hoi allemaal!

In mijn eigen bedrijf, maak ik veel trouw en bedrijfsfilms. Nu merkte ik dat ik de laatste tijd mijn uitdaging een beetje kwijt was.
Ik ben gaan nadenken hoe ik mezelf kon uitdagen, die uitdaging die heb ik lang en breed gevonden.
Mijn twee grootste passies, filmen en paarden heb ik gecombineerd.. Het leek mij te gek om in plaats van een fotoshoot ook een videoshoot aan te kunnen bieden aan mensen.

Zo gezegd zo gedaan, ik heb mijn vriendinnetje en haar paard als modellen gevraagd, een script geschreven en een heel moodboard opgezet zodat 'iedereen' wist wat de bedoeling en de stijl was.

Ik vond het echt waanzinnig om paarden en mijn werk op deze manier te kunnen combineren.
Uiteraard moet ik mezelf hier nog ver in ontwikkelen en zijn de beelden nog niet perfect, ik ben gewend aan bruiden die langzaam lopen en geen paarden die over hindernissen heen knallen. Maar, dit oefenen gaat helemaal goed komen.

Dus ik wou graag mijn eerste videoshoot met jullie delen.
(P.s. Zet de kwaliteit in de hoogste stand en de muziek wat harder.)

Laatst bijgewerkt door anoukkk. op 22-12-18 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

jeetje77

Berichten: 3455
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:20

Ik vind het idee leuk, de uitvoering wel mooi. Maar zeker in het begin zijn de shots eigenlijk net te kort om aan het beeld te wennen. Hoe moet ik dat nu uitleggen. Voor je hebt gezien wat het plaatje is is het alweer weg. Dat via jammer, als je dat iets langer zou doen zou het echt wel mooi zijn.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Videoshoot ipv fotoshoot met deze mega knapperd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:51

Gaaf gedaan. Ik vind vooral de muziek er veel aan bijdrage en het begin sterk

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 18:09

jeetje77 schreef:
Ik vind het idee leuk, de uitvoering wel mooi. Maar zeker in het begin zijn de shots eigenlijk net te kort om aan het beeld te wennen. Hoe moet ik dat nu uitleggen. Voor je hebt gezien wat het plaatje is is het alweer weg. Dat via jammer, als je dat iets langer zou doen zou het echt wel mooi zijn.


Thanks! en moet je nagaan dat de shots eigenlijk al aan de lange kant zijn qua 'regels' van filmmakers haha. Ik probeer ze altijd al iets langer te maken. Nu komen ze mooi mee in de muziek dus dan klopt het plaatje mooier. :-)

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 18:10

freetorun schreef:
Gaaf gedaan. Ik vind vooral de muziek er veel aan bijdrage en het begin sterk


Thanks! Leuk om te horen, klopt.. goeie muziek kunnen je beelden echt maken of breken, uiteraard moet je dan nog wel zorgen dat de beelden mooi op de muziek komen en de bewegingen ook. Dus tof dat je dat opvalt! :D

sumic

Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 20:51

Heel erg mooi gedaan! Het is weer eens wat anders dan een fotoshoot. Maar echt heel gaaf! (Toch wel weer jammer dat je een film niet aan de muur kunt hangen :Y) )

Anoniem

Re: Videoshoot ipv fotoshoot met deze mega knapperd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 21:08

Gaaf. Ik vind de beelden aan het begin zeker niet te kort! Maar ik heb dan ook een ‘hekel’ aan lange beelden en heb ook een jaartje video gedaan in mijn opleiding. Zo blijft het tenminste spannend. :)

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 14:46

sumic schreef:
Heel erg mooi gedaan! Het is weer eens wat anders dan een fotoshoot. Maar echt heel gaaf! (Toch wel weer jammer dat je een film niet aan de muur kunt hangen :Y) )


Haha ja klopt, dat is echt het enige nadeel.. Ik moet maar eens gaan broeden op een grote lijst voor aan de muur waarop je video kan worden afgespeeld ofzo haha.
Dankjewel voor je lieve compliment! <3

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 14:47

Ashleydk schreef:
Gaaf. Ik vind de beelden aan het begin zeker niet te kort! Maar ik heb dan ook een ‘hekel’ aan lange beelden en heb ook een jaartje video gedaan in mijn opleiding. Zo blijft het tenminste spannend. :)


Dankjewel!! Ja klopt, dat is echt iets wat je leert als filmmaker en dan ga je je daar ook zo snel aan irriteren haha!

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Videoshoot ipv fotoshoot met deze mega knapperd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:58

Ik vind het wel een heel leuk idee. Alleen zou ik er alleen zelf geïnteresseerd in zijn wanneer de video een verhaal vertelt. Bv. het opleren van een jong paard of het cliché voorbeeld van de evolutie van een 'stout, onhandelbaar' paard naar een paard waarop je bareback met neckrope door de velden galoppeert :D Maar dan ziet je wel met meerdere momenten over een langere periode die je moet filmen.

gerlindie

Berichten: 4637
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:00

Ik vind het er heel professioneel uit zien!
Ik dacht elke keer dat ik nog naar de reclame aan het kijken was, voordat het echte filmpje begon :+

8nnemiek

Berichten: 43392
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:02

Gaaf zeg! Wat een leuke uitdaging! En leuk dat je het een beetje cinematisch probeert vast te leggen, wat best lastig is in een 'saaie' rijbak als je begrijpt wat ik bedoel.

Wat je nog zou kunnen proberen, en daar ben ik zelf ook nog steeds mee aan het stoeien, is de beelden iets mooier in elkaar laten over gaan, niet met overgangen maar door beelden te zoeken die iets meer bij elkaar passen qua beweging/beeld of juist elkaar aanvullen. Zo loopt in het ene shot het paard uit beeld, en in het volgende shot staat het paard weer *floep* in beeld op dezelfde afstand en in dezelfde richting. Terwijl je daar vaak leuke dingen mee kan doen.
En als een bewegend object of het onderwerp van een film bijvoorbeeld in de rechter bovenhoek verdwijnt dan blijft de aandacht van de kijker in die bovenhoek hangen, en wil je het liefst het volgende shot ook weer in die regio verder laten gaan. Zo lijkt een film net iets vloeiender te lopen.
Maar ik zie ook juist heel mooie overgangen voorbij komen!
Erg leuk in ieder geval!

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 16:35

Gini schreef:
Ik vind het wel een heel leuk idee. Alleen zou ik er alleen zelf geïnteresseerd in zijn wanneer de video een verhaal vertelt. Bv. het opleren van een jong paard of het cliché voorbeeld van de evolutie van een 'stout, onhandelbaar' paard naar een paard waarop je bareback met neckrope door de velden galoppeert :D Maar dan ziet je wel met meerdere momenten over een langere periode die je moet filmen.


Is inderdaad ook erg tof, maar een heel ander concept inderdaad. Dat is ook onbetaalbaar helaas om daar elke keer qua tijd iemand naartoe te laten komen. Mocht ik ooit een kennis hebben waar ik vaak dichtbij in de buurt ben kan ik het wel eens uitproberen!

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 16:35

gerlindie schreef:
Ik vind het er heel professioneel uit zien!
Ik dacht elke keer dat ik nog naar de reclame aan het kijken was, voordat het echte filmpje begon :+


Haha, dankjewel dat is een heel mooi compliment want ik werd zelf erg geïnspireerd door de reclames van eurosport (Paardensport)! Hier wordt ik dus heel blij van haha!

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:37

Ik heb jou film bij Sarah op FB al voorbij zien komen! Zelf vind ik hem wel ontzettend leuk gefilmd!

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 16:37

8nnemiek schreef:
Gaaf zeg! Wat een leuke uitdaging! En leuk dat je het een beetje cinematisch probeert vast te leggen, wat best lastig is in een 'saaie' rijbak als je begrijpt wat ik bedoel.

Wat je nog zou kunnen proberen, en daar ben ik zelf ook nog steeds mee aan het stoeien, is de beelden iets mooier in elkaar laten over gaan, niet met overgangen maar door beelden te zoeken die iets meer bij elkaar passen qua beweging/beeld of juist elkaar aanvullen. Zo loopt in het ene shot het paard uit beeld, en in het volgende shot staat het paard weer *floep* in beeld op dezelfde afstand en in dezelfde richting. Terwijl je daar vaak leuke dingen mee kan doen.
En als een bewegend object of het onderwerp van een film bijvoorbeeld in de rechter bovenhoek verdwijnt dan blijft de aandacht van de kijker in die bovenhoek hangen, en wil je het liefst het volgende shot ook weer in die regio verder laten gaan. Zo lijkt een film net iets vloeiender te lopen.
Maar ik zie ook juist heel mooie overgangen voorbij komen!
Erg leuk in ieder geval!



Klopt, was voor mezelf ook weer echt van die leerpuntjes.. zo dacht ik tijdens het filmen dat ik van alle kanten mooie beelden had, maar kwam ik er tijdens het editen achter dat ik veel meer op de linkerhand aan het filmen was geweest. Of dat op de rechterhand sommige shots toch net niet lekker scherp waren. Daar heb ik echt weer heel veel van geleerd.
w.b.t overgangen vind ik ook erg mooi inderdaad en was ik ook al wat mee aan het stoeien geweest. Vond het in dit geval op deze manier wel mooier omdat hij nu helemaal kloppend op de muziek was. Maar ik snap je punt heel goed en dat is ook echt een leuke (voor ons) om lekker in te blijven puzzelen en uitzoeken inderdaad! Thanks <3

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 16:38

x_Jeanine_x schreef:
Ik heb jou film bij Sarah op FB al voorbij zien komen! Zelf vind ik hem wel ontzettend leuk gefilmd!


Ah wat leuk! Klein wereldje dan ook weer, haha! Dankjewel heel leuk om te horen! <3

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:41

anoukkk. schreef:
Gini schreef:
Ik vind het wel een heel leuk idee. Alleen zou ik er alleen zelf geïnteresseerd in zijn wanneer de video een verhaal vertelt. Bv. het opleren van een jong paard of het cliché voorbeeld van de evolutie van een 'stout, onhandelbaar' paard naar een paard waarop je bareback met neckrope door de velden galoppeert :D Maar dan ziet je wel met meerdere momenten over een langere periode die je moet filmen.


Is inderdaad ook erg tof, maar een heel ander concept inderdaad. Dat is ook onbetaalbaar helaas om daar elke keer qua tijd iemand naartoe te laten komen. Mocht ik ooit een kennis hebben waar ik vaak dichtbij in de buurt ben kan ik het wel eens uitproberen!


Inderdaad, in de praktijk is dat heel lastig uit te voeren. Maar video's zoals dit zijn ook zeer speciaal hoor. Kwalitatieve beelden, goede montage, de juiste muziek eronder. Dat is niet simpel om te doen en als jij dat dan kan aanbieden is er zeker een markt voor. :)

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Videoshoot ipv fotoshoot met deze mega knapperd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:14

ik vind het echt een mooi filmpje! mag ik vragen met welk programma jij de beelden hebt verwerkt tot een filmpje?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Videoshoot ipv fotoshoot met deze mega knapperd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:00

De lengte van de stukjes vind ik prima, langer wordt ook weer snel saai. Enigste wat ik mooier zou vinden is als het paard springt dat je dan ook het hele paard ziet, nu missen zijn voeten, vind ik dan weer jammer, niet bij de stukjes waar je bewust voor een stukje paard hebt gekozen, die vind ik prima, maar die waar je eigenlijk net niet het hele paard ziet. Wel heel leuk idee zo. Wat me wel heel lastig lijkt is het coachen van je model en het paard, op foto's al moeilijk zat, laat staan op film, dat moet wel heel lastig worden volgens mij.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Videoshoot ipv fotoshoot met deze mega knapperd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:10

Oh.. Ik vind het prachtig!!
Ik zou je zo in willen huren. Serieus!
( voor een ZZ licht pony , en een beginnende eventer)

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 11:17

BlackBeautyZ schreef:
ik vind het echt een mooi filmpje! mag ik vragen met welk programma jij de beelden hebt verwerkt tot een filmpje?


Dankjewel, super leuk om te horen! Ik edit alles in Adobe Premiere Pro. :-)

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 11:19

Sjolvir schreef:
De lengte van de stukjes vind ik prima, langer wordt ook weer snel saai. Enigste wat ik mooier zou vinden is als het paard springt dat je dan ook het hele paard ziet, nu missen zijn voeten, vind ik dan weer jammer, niet bij de stukjes waar je bewust voor een stukje paard hebt gekozen, die vind ik prima, maar die waar je eigenlijk net niet het hele paard ziet. Wel heel leuk idee zo. Wat me wel heel lastig lijkt is het coachen van je model en het paard, op foto's al moeilijk zat, laat staan op film, dat moet wel heel lastig worden volgens mij.


Ja dat klopt inderdaad, de kunst is vaak om je shots zo kort mogelijk te houden.. zo blijft de kijker het meest geboeid.

Klopt inderdaad, dat zijn de kleine stukjes die mij ook nog storen. Ik had een heel script uitgeschreven en een heel moodboard verzamelt, maar toen ik daar stond was het toch allemaal net iets lastiger als ik dacht.. Omdat het inderdaad allemaal zo snel gaat en je ook alles moet coachen. Maargoed, oefening baart kunst. Dus ik weet voor de volgende keer waar ik goed op moet letten. Krijg gelukkig onwijs veel toffe reacties, dus de volgende mag ik volgende week al opnemen. Ik ben helemaal blij! :D

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 11:20

Punz schreef:
Oh.. Ik vind het prachtig!!
Ik zou je zo in willen huren. Serieus!
( voor een ZZ licht pony , en een beginnende eventer)


Wat super leuk om te horen! heel lief, ik doe je even een pb <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:28

Heel knap en professionele uitstraling!
Het enige dat ik jammer vind is dat bij de eerste rijdende beelden de 'horizon' niet recht is, maar dat is stiekem ook echt een erger puntje van mezelf, daar zal niet iedereen misschien zo op letten :')
edit: of misschien bestaat dat ook gewoon helemaal niet bij film :o?