Het eerste jaar van onze labrador Puck

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Het eerste jaar van onze labrador Puck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 13:00

Wat gaat dat snel zo'n eerste jaar! Als pupje geboren op 24 oktober 2017. We zijn meerdere keren mogen gaan kijken bij de fokker. Puck is de pup linksvoor met de witte stip op zijn kop.
Afbeelding


Hier ligt Puck bij één van onze dochters. Toen wisten we nog niet dat dit ons labje zou worden. De fokker heeft goed naar de karakters gekeken van de pups, onze gezinssamenstelling en woonruimte en naar wat wij graag wilden doen met onze lab. Op basis daarvan heeft zij met 7 weken de pups toegewezen en kregen wij de pup met 1 stip op de kop.
Afbeelding


Kleine Puck net een dag bij ons
Afbeelding


27 dec 2017. Ruim een week bij ons en inmiddels 9 weken oud.
Afbeelding


Januari 2018. Lekker luieren op de bank :+
Afbeelding


Januari 2018. Al weer ruim 13 weken oud.
Afbeelding


Februari 2018. Mee voor een heel klein rondje bos.
Afbeelding


Maart 2018.
Afbeelding


Mei 2018. Voor het eerst mee naar het strand.
Afbeelding


Juni 2018. Hij begint nu echt groot te worden :oo
Afbeelding

Afbeelding


Augustus 2018. Een logeervriendinnetje erbij.
Afbeelding


Oktober 2018. Deze maand ook geslaagd voor zijn EGH1 met een hele mooie beoordeling!
Afbeelding


December 2018. Inmiddels al weer 14 maanden
Afbeelding

Afbeelding


Het is echt een geweldige labrador. Een ontzettend lieve hond voor de kinderen en rustig in huis. Maar ook erg gehoorzaam, een grote will to please en lekker wat power als ik met hem aan het werk ga.
Ik heb inmiddels puppycursus, vervolgcursus, EGH1 en apporteercursus met hem afgerond.
Momenteel ben ik halverwege de EGH2 en start ik in januari met de jachtcursus.
Tijdens de apporteercursus heeft hij laten zien dat hij het model apport goed beheerst, hij schotvast is en hij er veel plezier in heeft. Daarmee is hij helemaal klaar om met de jachtcursus te beginnen.
In de toekomst hoop ik zeker wat proeven en wedstrijden met hem te kunnen lopen.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:06

<3 Wat een lief snoetje !
Labjes hebben toch letterlijk die hondstrouwe blik.
Veel plezier met 'm !

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Het eerste jaar van onze labrador Puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:34

Puck is leuk!! Mooi beestje en glanst je tegemoet !

Spotje2
Berichten: 81
Geregistreerd: 22-10-18

Re: Het eerste jaar van onze labrador Puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:04

Wat een prachtige hond!

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Het eerste jaar van onze labrador Puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:18

Wat een mooi dier en wat doe je leuke dingen met hem! Wij hebben een koningspoedel 'besteld'. Onze fokker doet het op dezelfde manier als die van jou, pas bij het ophalen wordt de definitieve keuze gemaakt op basis van karakter en gezinssituatie en wat je ermee wilt. Wij gaan donderdag voor het eerst kijken, ze zijn bijna 5 weken. Veel plezier met jullie mooie hond!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 23:49

Pandora2 schreef:
<3 Wat een lief snoetje !
Labjes hebben toch letterlijk die hondstrouwe blik.
Veel plezier met 'm !
Ja hé, ik ben gek op labjes. Zo trouw en lief, er zit hier echt geen kwaad in. Echt een fijne gezinshond <3


PanamaD schreef:
Puck is leuk!! Mooi beestje en glanst je tegemoet !
Dank je! Ja, ik krijg er vaak opmerkingen over dat hij zo mooi glanst.


Spotje2 schreef:
Wat een prachtige hond!
Dank je wel :)


Anna79 schreef:
Wat een mooi dier en wat doe je leuke dingen met hem! Wij hebben een koningspoedel 'besteld'. Onze fokker doet het op dezelfde manier als die van jou, pas bij het ophalen wordt de definitieve keuze gemaakt op basis van karakter en gezinssituatie en wat je ermee wilt. Wij gaan donderdag voor het eerst kijken, ze zijn bijna 5 weken. Veel plezier met jullie mooie hond!
Oh wat een leuk vooruitzicht! Ik moet eerlijk zeggen dat ik in eerste instantie het jammer vond dat we niet zelf onze pup mochten uitzoeken. Maar achteraf zou ik het niet anders gewild hebben.
De fokker ziet de pups het meest en kent de karaktertjes het beste. Hier werden de pups ook pas enkele dagen voor het ophalen toegewezen. En naast dat we de pup toegewezen kregen, kregen we ook echt een karakteromschrijving erbij en het klopte echt!
Ze heeft ook echt wel gekeken naar met welke pup wij een klik hadden (al zijn natuurlijk alle pups heel erg leuk en lief).
Koningspoedels zijn ook heel leuk! Daar kun je ook lekker mee aan de gang straks! Heb je al een idee of je er iets mee wilt gaan doen? Ga je (puppy)cursus volgen?

Ik vind het zelf zo leuk om actief met hem bezig te zijn. Ik baal er gewoon van dat de cursus nu in de vakantie stil ligt. Alvast veel plezier met het kijken naar jullie pup. En dan nog een paar weekjes aftellen voor jullie hem/haar op mogen halen!

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Het eerste jaar van onze labrador Puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:11

Ja ik wil zeker diverse cursussen met onze hond gaan doen! Inderdaad aan de ene kant wel jammer dat we niet zelf mogen kiezen maar ik vind het heel fijn dat de fokker er zo serieus mee om gaat, bij ons worden de pups ook nog door een gedragsdeskundige getest. Ik ben heel benieuwd en ja wachten duurt lang... gelukkig krijgen we elke paar dagen wel filmpjes en foto's!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 00:39

Anna79 schreef:
Ja ik wil zeker diverse cursussen met onze hond gaan doen! Inderdaad aan de ene kant wel jammer dat we niet zelf mogen kiezen maar ik vind het heel fijn dat de fokker er zo serieus mee om gaat, bij ons worden de pups ook nog door een gedragsdeskundige getest. Ik ben heel benieuwd en ja wachten duurt lang... gelukkig krijgen we elke paar dagen wel filmpjes en foto's!


Ja, dat gevoel had ik ook maar achteraf toch blij dat het zo gelopen is. We zijn een paar keer gaan kijken en ook dan observeerde ze hoe de pups reageerde op ons en onze kinderen.
Hier heeft de fokker zelf een puppytest met ze gedaan. 2x geloof ik zelfs. In het verleden zijn er al meerdere pups van haar ingezet als hulphond, o.a. als blindengeleidehond en autismehond. Een goede fokker is zo belangrijk! De pups waren al gewend aan een vuurwerkCD en alle huiselijke geluiden, al mee geweest in de auto, mee naar de DA voor controle. Ook heeft ze ze spelenderwijs laten wennen aan de bench, wat Puck nog steeds een fijn plek vindt. En ze waren al gewend om daar op de bak te poepen en plassen. Dat heeft denk ik wel geholpen met het zindelijk krijgen, want hij was binnen 2/3 weken echt goed zindelijk.
Leuk hé om steeds die foto's en filmpjes te krijgen. Ik vond het echt leuk dat aftellen. Steeds naar de dierenwinkel voor spulletjes :')

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Het eerste jaar van onze labrador Puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 01:09

Haha, jullie fokker werkt zo'n beetje hetzelfde geloof ik als de onze. Inderdaad ook cd's met geluiden afdraaien en ze gaat ook van alles met ze doen. Ik had een heel goed gevoel bij de fokker daarom uiteindelijk voor deze gekozen ondanks dat het nest voor ond wat snel kwam want we zijn net verhuisd. Ik zat er een beetje over in vanwege onze katten, al die veranderingen. Maar gelukkig zijn de katten al helemaal gewend aan ons nieuwe huis, ze lijken zich hier zelfs prettiger te voelen dan in het oude dus die zorg kan ik van me af zetten!