Amerikaanse federatie maakt cursus SafeSport verplicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Amerikaanse federatie maakt cursus SafeSport verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 22:29

Equnews / USEF
Ruiters

Afbeelding
Foto: Raphael Macek Photography


Vanaf 2019 staat ‘SafeSport’ centraal in Amerika. In het nieuwe jaar zal de Amerikaanse federatie (USEF) zijn leden van +18 jaar verplichten een cursus SafeSport te volgen.

De cursus wordt een verplicht onderdeel om aan nationale wedstrijden te kunnen deelnemen en bevat drie onderdelen. Deze omvatten bewustwording van seksuele misstanden, verplichte rapportages en emotioneel en lichamelijk wangedrag.

Nieuwe leden moeten de cursus binnen dertig dagen hebben afgerond. Als leden de cursus gevolgd hebben, wordt dat in de eigen internet-omgeving van een lid binnen de USEF-website zichtbaar: ‘SafeSport Training Completed’.

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Amerikaanse federatie maakt cursus SafeSport verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:33

Zo.. dus de usef is bang om voor een metoo affaire voor het gerecht te belanden?? Ik ben acuut nieuwsgierig wat er uitgespookt is!

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:46

ik nog denken bij de term 'safesport' dat het zou gaan om bewustvorming wat betreft capgebruik, veiligheidsbeugels, veilig omgaan met paarden...zoiets.......blijkt het om wangedrag en seksuele misstanden te gaan.
Dat is dan wel heel veel gaande denk ik dan, dat er een cursus nodig is.

Al moet ik zeggen dat ik in mijn kinderpennytijd ook een paar dubieuze eigenaren tegen ben gekomen, wat voor mij altijd goed gegaan is, maar heb later wel verhalen gehoord van meiden na (en voor) mij waarbij dat helaas anders was. Wat dat betreft valt er hier in Nederland ook genoeg winst te behalen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 07:35

Ik dacht precies het zelfde.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Amerikaanse federatie maakt cursus SafeSport verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:12

Valtechniek, maar dan anders ...

Ibbel

Berichten: 49127
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Amerikaanse federatie maakt cursus SafeSport verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:16

Als die Amerikanen nou eens zouden beginnen met niet zo hysterisch te doen over anticonceptie en seksuele voorlichting, zodat pubers domweg weerbaarder worden, en volwassenen niet als onbevredigde hormonenbommen zouden rondlopen zou er al een hoop winst worden behaald... Over symptoombestrijding gesproken.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:26

Ibbel schreef:
Als die Amerikanen nou eens zouden beginnen met niet zo hysterisch te doen over anticonceptie en seksuele voorlichting, zodat pubers domweg weerbaarder worden, en volwassenen niet als onbevredigde hormonenbommen zouden rondlopen zou er al een hoop winst worden behaald... Over symptoombestrijding gesproken.


Ik denk dat dit meer uit de gevolgen van de problemen bij de turnbond vandaan komt, ook denk ik dat we slechts een heel klein deel van de cursus omvang voorgeschoteld krijgen om de aandacht te trekken.

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:14

BMHP schreef:
Ibbel schreef:
Als die Amerikanen nou eens zouden beginnen met niet zo hysterisch te doen over anticonceptie en seksuele voorlichting, zodat pubers domweg weerbaarder worden, en volwassenen niet als onbevredigde hormonenbommen zouden rondlopen zou er al een hoop winst worden behaald... Over symptoombestrijding gesproken.


Ik denk dat dit meer uit de gevolgen van de problemen bij de turnbond vandaan komt, ook denk ik dat we slechts een heel klein deel van de cursus omvang voorgeschoteld krijgen om de aandacht te trekken.


Het is inderdaad een reactie/gevolg op het schandaal rond Larry Nassar, de dokter van de nationale turnbond, die honderden jonge turnster heeft misbruikt. Om een herhaling van zo'n immens en onmenselijk trauma te voorkomen worden nu maatregelen genomen binnen de meeste andere sportfederaties.
Misbruik (psychologisch en fysiek) is nog steeds een onderschat probleem binnen sport, nochtans is het een omgeving waar de grens tussen wat kan en niet kan vaak te vaag is.

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:14

Ibbel schreef:
Als die Amerikanen nou eens zouden beginnen met niet zo hysterisch te doen over anticonceptie en seksuele voorlichting, zodat pubers domweg weerbaarder worden, en volwassenen niet als onbevredigde hormonenbommen zouden rondlopen zou er al een hoop winst worden behaald... Over symptoombestrijding gesproken.

Ik dacht het, jij zei het.

Daar komt nog bij, wat willen ze doen met die seksuele misstanden? Volgens mij is Kavavaugh alsnog toegetreden tot het hoge gerechtshof..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:49

Ibbel schreef:
Als die Amerikanen nou eens zouden beginnen met niet zo hysterisch te doen over anticonceptie en seksuele voorlichting, zodat pubers domweg weerbaarder worden, en volwassenen niet als onbevredigde hormonenbommen zouden rondlopen zou er al een hoop winst worden behaald... Over symptoombestrijding gesproken.

Denk je echt dat de Amerikanen de enige zijn die hier last van hebben?
Ze er kennen het probleem gewoon. Alle andere landen doen nog alsof hun neus bloed wb de kwetsbaarheid van sporters op dat gebied.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: Amerikaanse federatie maakt cursus SafeSport verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:30

Hele goede zaak ! Ben meerdere maanden in de usa geweest (paard gerelateerd) en vind safe sport ene super initiatief en daarna kunnen vele problemen voorkomen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 08:52

linda_gigant schreef:
Hele goede zaak ! Ben meerdere maanden in de usa geweest (paard gerelateerd) en vind safe sport ene super initiatief en daarna kunnen vele problemen voorkomen worden.


Ben je van mening dat dit nodig is daar als ik vragen mag? :o
Is het echt zo erg, je zou bijna denken dat er al wat voorgevallen moet zijn.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:31

emptyy schreef:
linda_gigant schreef:
Hele goede zaak ! Ben meerdere maanden in de usa geweest (paard gerelateerd) en vind safe sport ene super initiatief en daarna kunnen vele problemen voorkomen worden.


Ben je van mening dat dit nodig is daar als ik vragen mag? :o
Is het echt zo erg, je zou bijna denken dat er al wat voorgevallen moet zijn.


Nou in de usa is het toch meer een taboe om te praten over seks of ongewenste wat dan ook. Dus dit gaat zeker helpen omdat je gewoon anoniem het kan melden

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Amerikaanse federatie maakt cursus SafeSport verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:46

Lijkt mij een redelijke stap in de goede richting, als ze ook werkelijk handhaven en mensen zonder pardon de sport uitkieperen als er dingen aan het licht komen.

Ibbel: je hebt niet per se ongelijk, maar op de manier van doen van het hele land heeft de federatie geen invloed, en op wat zij binnen hun eigen sport doen wel.