Springzadel: zijn er nog opties?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:54

Dan zou ik het gaan zoeken in een extra balance strap (klein echtra v-singelstootje achterin je zadel), goede singels zonder elestiek en wellicht ook een borsttuig.
Je je singel op de foto is sowieso veel te kort. Dat helpt ook niet. Beter zoek je iets wat vastgesingeld een hand onder je blad komt.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 11:28

Sizzle schreef:
Dan zou ik het gaan zoeken in een extra balance strap (klein echtra v-singelstootje achterin je zadel), goede singels zonder elestiek en wellicht ook een borsttuig.
Je je singel op de foto is sowieso veel te kort. Dat helpt ook niet. Beter zoek je iets wat vastgesingeld een hand onder je blad komt.


Bedankt voor de info.
Doel is eigenlijk nog een korte singel met buikflap. Maar die zijn helaas erg duur -O-
Ik wist niet dat deze te kort was.
Ik zal eens zoeken naar welke type zadels dat zijn.
Borsttuig accepteert ze niet. Dan gaat ze helemaal uit haar panty. Ligt te verstoffen in de kast.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:37

De zadelmaker kan gewoon een balance trap in je zadel maken. Is een extra stoot die ook niet in de weg zit als je hem achteraf toch niet fijn vind.
Zoek eerst maar een langere singel en goed werken aan rechtrichten dat is de goedkoopste oplossing.
Singel met buikflap (stiften flap) is zelden een goed idee voor dagelijks gebruik, dat is echt een wedstrijd ding. In dagelijk gebruik geven die vaker drukkingen dan wat anders.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 11:43

Sizzle schreef:
De zadelmaker kan gewoon een balance trap in je zadel maken. Is een extra stoot die ook niet in de weg zit als je hem achteraf toch niet fijn vind.
Zoek eerst maar een langere singel en goed werken aan rechtrichten dat is de goedkoopste oplossing.
Singel met buikflap (stiften flap) is zelden een goed idee voor dagelijks gebruik, dat is echt een wedstrijd ding. In dagelijk gebruik geven die vaker drukkingen dan wat anders.


Rechtrichten zijn we druk mee inderdaad! Dus dat blijft altijd een basis onderdeel.
Langere singel. Adviseer je een rechte, anatomische (zoals deze)?

Pony van bovenaf :=


Afbeelding

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Springzadel: zijn er nog opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:47

Een singel die goed zit en mooi aansluit.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 20:11

Momenteel hebben we een zadel op proef. Geheel ander type zadel, andere boom, ander model/merk. Dit zadel zakt ook naar rechts. Zadelmaker geeft aan dat linksom pony de rechterkant rugspier laat zakken waardoor het zadel scheef gaat. Ze moet lopen met meer buitenstelling.
Dressuur ging redelijk goed met de zadelmaker erbij. Vandaag mee gesprongen, dekje schuift ietsje weg, zadel klappert toch wat van achter in draf en zakt toch ook weg. Met name in de rechtergalop duwt pony me helemaal weg naar links :=
Struggles....
Dinsdag andere zadel merken proberen om te kijken. Grootste probleem is dat ze dus onwijs rond is en geen schoft heeft.
Afbeelding

Ze sprong wel veel fijner. Geen hangende voorbeentjes meer. Geen balkjes. Mij gaf het zadel een erg safe gevoel waardoor pony eigenlijk erg zeker op de sprong af liep.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:14

Zelfde probleem, veel te veel opbouw in de kamer voor jouw paard.

Als ik jou wad zou ik naar aan Balance zadel kijken, maar dan zonder onderleggers.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 20:19

Kan daar op internet niks over vinden. Alleen een topic van bokt van 2 jaar geleden. Heb je misschien een zadelmaker die ik kan benaderen welke dit zadel verkoopt?

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:23

Ik weet helaas niet wie in NL verantwoordelijk is. Ik neem aan dat iedere Frank Baines importeur eraan kan komen.
Een Albion kun je ook met low head laten maken normaal gesproken. Waarschijnlijk zijn de meeste te laks om een customized zadel voor je te bestellen helaas.
Ik heb destijds voor mijn tonnetje een spring blad aan een ijslander zitting laten maken. Die zat echt prachtig mooi aangesloten.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 20:29

Echt hopeloos word ik hiervan.. -O- :n


Albion is wat makkelijker aan te komen en WoW? Ben niet erg fan van lucht/cair ed maar als t past. -O-

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:45

Als zij je naar links duwt dan lijkt ze rechtsgebogen te zijn. Waarschijnlijk als je haar recht zet en iets lateroflexie links dan is ze rechter en zakt je zadel ook niet meer weg.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 20:48

MyChoice schreef:
Als zij je naar links duwt dan lijkt ze rechtsgebogen te zijn. Waarschijnlijk als je haar recht zet en iets lateroflexie links dan is ze rechter en zakt je zadel ook niet meer weg.


Ik snap niet zo goed wat je bedoeld. Jip en janneke graag :o

Zadelmaker gaf aan dat ze linksom teveel stelling neemt. Dus dat ik meer de buitenkant eraan moet houden met het gevoel alsof ze met buitenstelling loopt. Dan blijft zadel recht. Maar hoe fix ik dat als ze al helemaal uit der panty gaat als er een balk ligt. Dat vind ze geweldig en lijkt spontaan hypermobiel :+
Maar over rechtsom galopperen had hij niks gezegd. Normaal is ze dan ook een stuk rechter in het lijf. Te recht want ze neemt weinig stelling en kan mn binnenbeen wel een beetje negeren. Trainen we op...

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Springzadel: zijn er nog opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:11

Haha ok :-) je hebt waarschijnlijk meer gewicht in je linkerhand? Daar trekt ze meer aan? Dan kun je het beste juist de teugel aannemen waar je geen gewicht op hebt en de andere juist even loslaten. Dat is niet prettig voor ze waardoor ze zichzelf gaan corrigeren door terug te gaan 'trekken' aan je rechterteugel. Daarmee zet ze zichzelf dan recht en zal je recht zitten en je zadel niet meer wegzakken. Want zolang je dit probleem hebt zal elk zadel wegzakken. Ik zou dit eerst bevestigen in je basistraining en dan pas weer gaan springen. Mocht je er hulp bij willen dan weet ik wel iemand die je daar een paar keer mee kan helpen zodat je er zelf verder mee kunt.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 21:16

eigenlijk niet. Ik heb altijd meer gewicht van haar op rechts. Maar het is wel een type die daar in periodes van kan verschillen. Springen deden we al een tijdje niet enkel nog balkjes ivm zadel. Maar we hebben wel een springles opgegeven. Want cross seizoen komt er weer aan. :+

Ze staat wekelijks in de aquatrainer om rechter en beter door het lijf te komen. Ik heb ook elke week les op een soort academische manier. Echt met je buitenteugel de schouders plaatsen.
Al ben ik zelf wel sterker in mijn rechterhand. Waardoor ik rechtsom te strak ben in mijn binnenhand.

Ik ontken zeker niet dat het een combinatie van pony-ruiter met zadel is. Niet enkel zadel. Maar ik ben dan zo gefrustreerd dat het zadel voorheen altijd goed lag. Alle springzadels die ze op gehad heeft.
Laatst bijgewerkt door Saaams op 16-01-19 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Springzadel: zijn er nog opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:18

Hopelijk is het snel opgelost dan :-)

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 21:19

Ik denk dat het ook scheelt als er misschien wat kilo’s af gaan :=

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Springzadel: zijn er nog opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:20

Ik zag iets op Instagram over haar spekjes ja haha

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 21:22

MyChoice schreef:
Ik zag iets op Instagram over haar spekjes ja haha


Wie ben jij dan?

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 08:05

Isabel schreef:
Bij mjj helpt het om mijn beugels uit te doen, mijn ogen dicht te doen en goed te voelen of ik recht zit.


Tip beugels uit werkt bij mij ook