Duits leren

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Duits leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-18 23:27

Ik heb nu een jaar een fijne relatie met een hele lieve Duitse jongen, en nu het wat serieuzer wordt tussen ons en ik meer leden van zijn familie leer kennen wil ik toch wel graag Duits gaan beheersen. Vooral omdat niemand in zijn familie Engels spreekt, en mijn vriend en ik communiceren in het Engels. Ik versta Duits goed, ik kan eigenlijk altijd wel volgen waar het gesprek over gaat maar ik kan de taal niet spreken of schrijven. En dat is dus wat ik wil leren.

Een taalcursus heb ik aan gedacht maar het is rete duur en op een wajong heb ik het geld niet 1, 2, 3 bij elkaar. Dus ik zoek andere goede opties om Duits te leren, eventueel schoolboeken oid.

Ik heb autisme, en zal soms bepaalde dingen anders verwoorden of opvatten als bedoeld.


Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Duits leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:31

Het snelste en het goedkoopste is gewoon met je vriend oefenen :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Duits leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:32

Duolingo!

Verder, ga een leuke serie kijken in het Duits (hij kan je vast wel adviseren). Ook leuk; kinderprogramma's zoals Spongebob want ze synchroniseren daar alles na. Maar kinderprogramma's zijn wat makkelijker te volgen qua taalgebruik en humor dus dat is makkelijker te leren.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:50

Ik zou je adviseren om eens na zelfstudie boeken te kijken, niet echt duur en prima om de grammatica onder het knie te krijgen.

Verder heeft het mij erg geholpen om boeken te lezen. Helpt met grammatica, spelling en woordvolgorde.

Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer met je vriend in het duits te praten (minm vriend en ik praten na 10 jaar nog steeds engels thuis :+ dus ik weet dat het niet meevalt om dat te veranderen)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Duits leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:54

Duolingo! :D Ik ben frans aan het leren via deze app super leuk enz een echte aanrader en hij is gratis, ook wel zo leuk :D

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Duits leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:33

Duitse tv :)

Zo heb ik Duits geleerd.

En gewoon gaan praten. Klinkt raar in het begin. Maar daarna gaat het vanzelf.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xAlice, YandexBot en 18 bezoekers