Plannen voor een kerstmis thuis? Dit is er te zien op tv!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Plannen voor een kerstmis thuis? Dit is er te zien op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 00:15

*Bokt
Bokt community

Afbeelding
Foto: Wonderlane /Flickr


Met de kerstdagen voor de deur zijn er altijd weer tal van films op tv te zien. Oude klassiekers, maar ook nieuwe films. Hierbij een klein overzicht van films die zeker de moeite waard zijn de komende dagen.

Kerstavond, 24 december
Kerstavond begint goed met om 18:25 de film A Christmas Carol op Net 5. Dit klassieke verhaal over de gierige Ebeneezer Scrooge moet iedereen een keer gezien hebben. Scrooge krijgt bezoek van de geest van zijn overleden zakenpartner Marley die Scrooge komt waarschuwen voor al het kwaad dat hij anderen toedoet.

Dezelfde avond is ook de eerste Home Alone te zien. In deze klassieke, humoristische film blijft de achtjarige Kevin (Macaulay Culkin) per ongeluk alleen achter wanneer zijn familie op vakantie gaat. Hij leert snel voor zichzelf te zorgen maar moet zich zien te verdedigen tegen de stuntelige inbrekers Harry en Marv (Joe Pesci en Daniel Stern) die van plan zijn in te breken in het huis van Kevin. De film is om 20:30 te zien op SBS 6.

Voor degene die liever geen film kijken, is er traditiegetrouw de All You Need is Love kerstspecial met Robert ten Brink. Sla de tissues maar vast in, de special begint om 20:40 op RTL 4.

Daarna is er 's avonds nog een horrorfilm te zien voor degene die liever willen griezelen. De film "Gremlins" is om 22:20 te zien op Veronica. In deze film krijgt Billy een schattig klein diertje van zijn vader, een Mogwai. Er zijn 3 belangrijke regels bij een Mogwai: ze mogen niet nat worden, niet blootgesteld worden aan fel licht en ze mogen nooit eten na middernacht. Wanneer Billy niet goed op het diertje let, en het begint groene Gremlins te kweken, breekt de hel los.

Eerste Kerstdag, 25 december
Wanneer de kinderen vroeg wakker zijn op Eerste Kerstdag is daar al gelijk een mooie film te zien. Om 08:15 zendt RTL 8 My Little Pony: Best Gift Ever uit. In deze film trekken Twilight Sparkle, Pinkie Pie, Fluttershy, Applejack, Rarity, Rainbow Dash en Spike lootjes en gaan voor elkaar op zoek naar het perfecte cadeau. Dat blijkt nog een hele uitdaging. De pony's beleven spannende avonturen en als ze bijeenkomen in het kasteel van Twilight, ontstaat er een grote chaos.

's Middags is er dan wederom een kerstklassieker te zien. The Sound of Music wordt om 12:45 uitgezonden op Net 5. De film gaat over Maria, die een levendige jonge vrouw is die het klooster verlaat om gouvernante te worden van de zeven kinderen van Kapitein Von Trapp, een autocratische weduwnaar wiens strikte huishoudelijke regels geen ruimte laten voor muziek en plezier. Ze danst door de heuvels en inspireert iedereen om te zingen en om schoonheid in de kleinste dingen te zien.

In de avond is het vervolg op Home Alone te zien. Home Alone 2: Lost in New York wordt om 20:30 op SBS 6 uitgezonden. In deze film gaat de familie van Kevin weer op vakantie, maar raken ze op het vliegveld gescheiden waardoor Kevin per ongeluk in het verkeerde vliegtuig stapt. Gewapend met de creditcard van zijn vader neemt Kevin er het goede van. Ondertussen blijken de boeven Harry en Marv uit het eerste deel het voorzien te hebben op de grootste speelgoedwinkel van New York die zij op kerstavond willen overvallen.

Op Net 5 is tegelijkertijd, om 20:30, een heerlijke romantische film te zien. Love Actually volgt het liefdesleven van 8 Londenaren in de aanloop naar kerst. De nieuwe premier wordt verliefd op het meisje dat hem thee brengt, terwijl zijn zus huwelijksproblemen heeft. Een vader en zijn stiefzoon moeten het verlies van de moeder verwerken terwijl de stiefzoon tot over zijn oren verliefd is op een klasgenote.

Ook is er nog een Nederlandstalige film te zien, Pak van mijn Hart is te zien op RTL 4, eveneens om 20:30. De broers Tom (Benja Bruijning) en Niek (Fedja van Huêt) runnen een kledingverhuurbedrijf en sinterklaascentrale. Ze zijn net de voorbereidingen voor de feestmaand begonnen, als de aantrekkelijke Julia (Chantal Janzen) hun familiebedrijf binnenloopt met een aanbod dat alles verandert.

Later op de avond kan er nog even lekker gegriezeld worden bij de horror film Krampus. Deze film is om 23:00 op Veronica te zien. De familie van Max (Emjay Anthony) krijgt flinke ruzie tijdens de feestdagen. Max is zwaar teleurgesteld en raakt het kerstgevoel volledig kwijt. Hierdoor trekt hij de aandacht van de kwade demoon Krampus, die iedereen straft die niet in Kerstmis gelooft. De hel breekt los en allerlei bekende Kerstfiguren in het huis komen op monsterlijke wijze tot leven. De familie moet elkaar nu wel helpen en samenwerken om de Kerstdagen te overleven.

Tweede Kerstdag, 26 december
Ook op Tweede Kerstdag zijn er weer vroeg films te zien op tv. Om 09:00 zendt NPO 3 Pietje Bell uit. Pietje Bell weet als geen ander de stad op stelten te zetten met zijn avonturen. Sommigen spreken er schande van, maar anderen vinden hem een held, zoals zijn vriendje Sproet. Wanneer hij een circusvoorstelling organiseert en deze in rook opgaat, slaat hij op de vlucht en komt hij op het spoor van een echte dievenbende. Wanneer niemand Pietje wilt geloven, zelf Sproet niet, besluit hij onzichtbaar te worden.

's Middags is om 14:15 de komedie film Elf te zien op Net 5. Deze film gaat over een jongetje dat door de kerstman geadopteerd wordt en opgroeit tussen de elfjes op de Noordpool. Jaren later besluit hij terug te gaan naar de mensenwereld om zijn echte vader te gaan zoeken.

In de avond is de derde Home Alone 3 te zien. Deze film start om 20:30 op SBS 6. In deze film belandt een speelgoedautootjes met een gestolen, uiterst geheime computerchip in handen van Alex Pruitt (Alex D. Linz), die alleen thuis zit vanwege waterpokken. Wanneer de bendeleden het huis van Alex proberen binnen te dringen met high-tech snufjes, stuiten ze op heftig verzet van onze slimme held, die tal van valstrikken en booby traps heeft verzonnen om de bende op te rollen.

Nog niet overtuigd? Op deze website staat een uitgebreider overzicht van alle kerstfilms die te zien zijn op tv: https://www.filmvandaag.nl/kerstfilms .

Of heb je geen zin in films? Op Eerste Kerstdag start de Top 2000, die dit jaar aftrapt met Teardrops van Womack & Womack. Meekletsen over de Top 2000 kan overigens in dit topic: [PF] Top 2000 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:24

Waarom staat dit op de voorpagina? Bewust geplaatst?
Dan had ik minimaal de docu over de stormruiter ertussen verwacht. :P

Maar ik gok dat bokkers of bij familie zitten, of druk de paarden aan het verzorgen zijn.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:24

Hmmmm ik zet netflix wel aan. :+

Anoniem

Re: Plannen voor een kerstmis thuis? Dit is er te zien op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:39

Ik opende dit topic en dacht Joepie, superveel paardenfilms met Kerst!
Blijken het allemaal normale films te zijn. 8-)
Maar op zich een leuk overzichtje. :)

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Plannen voor een kerstmis thuis? Dit is er te zien op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:42

Yay, bokt is niet alleen een forum, maar ook een tv gids!

fohadie
Berichten: 4297
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:46

He, de op is aangepast! Net stonden er nog films die vanavond te zien waren op. Beetje mosterd na de maaltijd dacht ik toen nog..

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Plannen voor een kerstmis thuis? Dit is er te zien op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:50

Lieve nieuwsredactie, ik ben altijd heel blij met jullie nieuwsberichten, maar kunnen jullie uitleggen waarom jullie een overzicht met niet-paardgerelateerde kerstfilms hebben gepost? Ik en ik gok meerdere bokkers met mij zijn niet op zoek naar een doodnormale tvgids voor kerstfilms. Dit voelt een beetje als een 1 april-grap.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:52

Ik had op zijn minst de stormruiter in het overzicht verwacht :o
Die moet deze week te zien zijn bij omroep Friesland namelijk.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Plannen voor een kerstmis thuis? Dit is er te zien op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:59

Geen Sissi? -O-

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 01:19

My Little Pony staat er tussen, dus paard-gerelateerd! :))
Ik vind het een leuk/handig overzicht :)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Plannen voor een kerstmis thuis? Dit is er te zien op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 01:30

Ahhh geen van de dagen Bad Santa op tv.

Die wil ik jullie aanraden....

En nee komt geen paard in voor...of jawel een eenhoorn knuffel....

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Plannen voor een kerstmis thuis? Dit is er te zien op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 01:33

Net de beste kerstfilm van allemaal gezien Die Hard :)

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 02:08

In het circus vanuit Monte Carlo zijn misschien wel paarden te zien :(:)

Qucolu

Berichten: 44
Geregistreerd: 02-01-10

Re: Plannen voor een kerstmis thuis? Dit is er te zien op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 07:50

De tv hoeft niet aan met kerst. Wat een oubollige films.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Plannen voor een kerstmis thuis? Dit is er te zien op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 09:58

Eigenlijk vind ikzelf dit wel handig *\o/*

j_nine

Berichten: 196
Geregistreerd: 09-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:05

Jolien87 schreef:
Geen Sissi? -O-

Dat was het eerste wat bij mij ook opkwam..... :


Kimmie25501 schreef:
Eigenlijk vind ikzelf dit wel handig *\o/*

Vind het ook wel handig....
Maar idd niet veel soeps….op de kerstspecial van all you need is love na dan...

Pien63
Berichten: 172
Geregistreerd: 28-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:11

Afbeelding
Vanavond op NPO3 21:05 Lion

Verfilming van het boek A Long way home, waargebeurd verhaal.

Indrukwekkende film over een 5 jarige Indiase jongen die verdwaald in Calcutta, wordt geadopteerd door een Amerikaans stel en later op zoek gaat naar zijn familie.

Allemaal kijken !!

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:00

Jolien87 schreef:
Geen Sissi? -O-


|( Alleen op Ard dit jaar.

Ze hebben wel Heidi...

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Plannen voor een kerstmis thuis? Dit is er te zien op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:15

Love actually, de melige kerstfilm die ik ieder jaar gezien moet hebben. Gisteren was die gelukkig al op de Belgische televisie, dus ik heb mijn portie cliché al gehad :D

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Plannen voor een kerstmis thuis? Dit is er te zien op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:22

OMG serieus???
Neeeee!!! Niet weer Gremlins, Home Alone en al die andere oude shitzooi.....

Vre-se-lijk!! Tv mensen, verzin eens wat nieuws....

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Plannen voor een kerstmis thuis? Dit is er te zien op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:27

Vanavond komt the sound of music al. :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Plannen voor een kerstmis thuis? Dit is er te zien op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:35

Ik hou van de Home Alone films! :+: Vanavond dus heerlijk het eerste deel kijken. Morgen zit ik bij mijn ouders en ik gok dat we geen tv gaan kijken dan. := Dus deel 2 mis ik maar ach, dat is niet erg.

Ik wist niet dat HA vanavond al was dus ik ben blij dat ik dit topic heb aangeklikt. :D

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:31

Gaby schreef:
Lieve nieuwsredactie, ik ben altijd heel blij met jullie nieuwsberichten, maar kunnen jullie uitleggen waarom jullie een overzicht met niet-paardgerelateerde kerstfilms hebben gepost? Ik en ik gok meerdere bokkers met mij zijn niet op zoek naar een doodnormale tvgids voor kerstfilms. Dit voelt een beetje als een 1 april-grap.


Komkommertijd :Y)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 19:56

mala26 schreef:
Net de beste kerstfilm van allemaal gezien Die Hard :)



Ik ga ook altijd voor Die Hard :D gewoon lekker knokken met kerst ipv al dat zoetsappige gedoe.

Met de kerst heb ik Netflix.

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 19:58

Cowgirl schreef:
mala26 schreef:
Net de beste kerstfilm van allemaal gezien Die Hard :)



Ik ga ook altijd voor Die Hard :D gewoon lekker knokken met kerst ipv al dat zoetsappige gedoe.

Met de kerst heb ik Netflix.


Precies, jij snapt het!