[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
laran

Berichten: 700
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:03

De deken die nu doorgelekt was is ook een bucas, die heb ik geloof ik een jaar of 8 gehad. Dus ik klaag niet, ook elk jaar gewassen en waterdicht gemaakt. Gelukkig kan ik dat zelf door een hele grote wasmachine. Maar die prijzen :7

Anoek Palleti Bente Hugo


PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:29

Was hier toevallig iemand die zijn waterdichte deken bewerkt heeft met wax of iets waardoor de deken weer goed waterdicht werd?

Zo trof ik mijn bucas aan vandaag :(
Afbeelding

Afbeelding


Garantie kon de winkel niet geven dat het vergoed gaat worden aangezien de deken zelf niet lek is maar de naden ....

[o]

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:36

PanamaD schreef:
Was hier toevallig iemand die zijn waterdichte deken bewerkt heeft met wax of iets waardoor de deken weer goed waterdicht werd?

Zo trof ik mijn bucas aan vandaag :(
[ [url=m/pYo57B.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/faVm8d.jpg]Afbeelding[/url] ]


Garantie kon de winkel niet geven dat het vergoed gaat worden aangezien de deken zelf niet lek is maar de naden ....


Dat hoort toch niet... getapte naden horen niet te lekken... ik heb toen wel een nieuwe gekregen

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:10

Ik twijfel over de aanschaf van een bucas Smartex extra, alleen vraag ik me af of die niet snel te warm is, ondanks de aangegeven temperature range. Het gaat om een paard wat 24/7 buiten staat, onderkant hals en borst zijn geschoren. Kan ik hem echt rond de 8 graden met deze deken laten lopen, of is dat gewoon te warm?

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.


PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:32

CK88 schreef:
PanamaD schreef:
Was hier toevallig iemand die zijn waterdichte deken bewerkt heeft met wax of iets waardoor de deken weer goed waterdicht werd?

Zo trof ik mijn bucas aan vandaag :(
[ [url=m/pYo57B.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/faVm8d.jpg]Afbeelding[/url] ]


Garantie kon de winkel niet geven dat het vergoed gaat worden aangezien de deken zelf niet lek is maar de naden ....


Dat hoort toch niet... getapte naden horen niet te lekken... ik heb toen wel een nieuwe gekregen


Zowel mn 300g en 50g hebben het... baal echt enorm.

Deze foto’s zijn van eergister, verkeerd neergezet. De 300g. Die heb ik laten drogen dus stond ze vandaag onder de 50g met onderdeken en die was ook zijk en zijk nat.

Jij zegt dus terug gaan ermee?

[o]

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:43

@ PanamaD je zou het via Bucus Nederland kunnen proberen, misschien dat hij wel een dwingende reden ziet om je te compenseren. Ik vind dit niet bepaald reclame voor het merk.
Mocht het niks worden met reclameren, dan kun je het proberen met wax op de naden : de wax potjes die ook op waxcoats gebruikt worden. Ik doe dat zelf ook bij gerepareerde dekens (het stiksel moet totaal verzadigd worden met wax). Houdt het best lang uit. Maar het blijft natuurlijk belachelijk dat je zo'n dure merkdeken op deze manier waterdicht moet maken!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:46

Ik heb van agradi toen een nieuwe gekregen, ik moest hem terug sturen en ze hebben de cilinder test gedaan, waarop de deken is gezakt, kreeg keurig een nieuwe van Agradi super service

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:46

Ben het met je eens. Ga eerdaags naar de ej waar ze een waterdichtheid test gaan doen en als daar niets uit kont ga ik idd dat proberen.

Dan nog bedenken wat ik ga doen met die 50g die net zo lek is. Volgens mij kwam die van divoza weg, zal ze morgen bellen.

[o]

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 09:36

Zijn de naden echt lek of komt het door liggen, rollen of opwaaien van de regen?
Inspuiten met de spray wil ook wel eens helpen, ik had een later seizoen bij mijn Irish dat de aanhechting van de staartvlap niet meer waterdicht was.

Ik koop zelf graag mijn dekens bij de Paardendrogist, die hebben gewoon een hele goede service ook voor dit soort dingen.

"Een draver, is gaver" :D

Spenk
Berichten: 21743
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 09:38

Dit ziet er veel meer uit als rollen en dat het water erin trekt juist omdat het de afgelopen dagen alleen maar geregend heeft. Helemaal omdat je het met beide hebt. Ik heb het dit weekend al bij meer paarden gezien.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:29

Yvank_ schreef:
Dit ziet er veel meer uit als rollen en dat het water erin trekt juist omdat het de afgelopen dagen alleen maar geregend heeft. Helemaal omdat je het met beide hebt. Ik heb het dit weekend al bij meer paarden gezien.


Dit dus. Mijn nieuwe deken van 2 weken oud haalde ik ook half doorweekt van mijn paard. Ik weet dat zei veel rolt en de deken was ook zo smerig als wat op die plekken dus ik weet wel zeker dat het bij mij hierdoor komt :=

Spenk
Berichten: 21743
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:30

Ja want het is echt wel de plek voor rollen en opwaaien... Dan zuigt die onderdeken water op en daardoor wordt je buitendeken daar ook nat. Gebeurt echt heel veel! Daarom heb ik onderdekens van bucas die een waterdichte rand hebben precies dat stuk wat daar nu nat is. Dan gebeurt dat niet.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:14

Yvank_ schreef:
Dit ziet er veel meer uit als rollen en dat het water erin trekt juist omdat het de afgelopen dagen alleen maar geregend heeft. Helemaal omdat je het met beide hebt. Ik heb het dit weekend al bij meer paarden gezien.

Komt absoluut niet door het rollen

Het lekt op de naden

[o]

Spenk
Berichten: 21743
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:32

Heb je dat getest dan? Want dit echt een typisch rol plek.. Ik heb de precies dezelfde dekens en mijn paard staat buiten in de volle regen en modder... Die heeft er ook geen last van.

Wel typisch dat je dan 2 dekens hebt van verschillende zaken die lek zijn.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:40

Wel frappant dat de bovenkant van je deken dan kurkdroog is. Dat moet haast wel van het rollen en/of liggen zijn lijkt me.

Spenk
Berichten: 21743
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:41

Dat lijkt mij ook ja... En vergis je niet hoe met dit weer het water omhoog trekt ook.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 13:32

Het komt absoluut niet door het rollen!

Het is de vollige naad, niet een deel. Ook bij de staartnaad is het door. Ik ga de deken vd week bij de ej laten

[o]

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:10

Nat via de naad aan de zijkant heb ik ook met een deken gehad dus kan zeker wel.

Ik heb nu een smartex big neck maar ben bang dat die weer te groot rond de hals is, wat denken jullie?

En deze lijkt langer dan mijn Irish 198..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:55

Veel te ruim, te veel horizontale lengte in de voorkant. De deken zit bij de schoft veel te ver naar achteren.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 19:07

Dacht ik zelf ook maar de normale zit veel te strak en zoals je misschien nog wel weet zoek ik al heel lang.

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 19:11

Dat weet ik inderdaad. Jij hebt een behoorlijk ingewikkelde zoektocht.

Had je ook al Horseware met wug geprobeerd? Die zie ik zo gauw niet in het lijstje staan van modellen die je al geprobeerd had.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 19:26

Geprobeerd maar de emblemen van horseware vallen precies op het bottige deel van haar schouders.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:50

Fairytail schreef:
Dacht ik zelf ook maar de normale zit veel te strak en zoals je misschien nog wel weet zoek ik al heel lang.


Heb je er al eens over nagedacht om een deken wat aan te (laten) passen?
Stel deze zit verder goed alleen de hals opening is te groot dan kun je dat eenvoudig innemen en heb je toch een passende deken.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Spenk
Berichten: 21743
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:12

Fairytail schreef:
Geprobeerd maar de emblemen van horseware vallen precies op het bottige deel van haar schouders.

Nou dat laat je die toch verwijderen?

Precies wat Josien ook zegt. Je kan eindeloos doorzoeken maar vermoedelijk heeft je paardeen afwijkende bouw en vind je niks passends. Pas dan een deken aan. Dat hebben al veel meer in dit topic gedaan.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 18:25

Ik heb laatst de deken gewisseld van mijn paard, was iets ingeregend bij de hals. Maar hij ligt nu al een week te drogen maar deken blijft vochtig!
Heeft iemand tips hoe ik kan zorgen dat ie sneller droogt?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers