Paard onzeker in de ring, magnesium?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Paard onzeker in de ring, magnesium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 13:39

Hallo bokkers,


Ik kamp dit indoor seizoen met een probleempje. Nouja best wel een groot probleem. Mijn paard vind het enorm spannend zodra hij alleen de ring in moet. Hij kan volledig blokkeren en dan kom ik niet meer bij hem binnen. Ik probeer dit altijd met rust op de lossen, maar helaas gaat dit niet altijd. Nu wilde ik magnesium gaan proberen om bij te voeren zodat het misschien wat minder scherp binnen komt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:40

Ik las laatst een stuk dat magnesium niet helpt bij stress. Volgens mij op bokt. Zal eens kijken of ik het kan vinden!

Edit
[VN] Magnesium lijkt paarden toch niet te kalmeren

Hier staan ervaringen in van mensen en wordt nog ergens een artikel genoemd. Leuk om door te lezen als je je erin wil verdiepen!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 13:43

Cioccolato schreef:
Ik las laatst een stuk dat magnesium niet helpt bij stress. Volgens mij op bokt. Zal eens kijken of ik het kan vinden!

Edit
[VN] Magnesium lijkt paarden toch niet te kalmeren

Hier staan ervaringen in van mensen en wordt nog ergens een artikel genoemd. Leuk om door te lezen als je je erin wil verdiepen!


Dat heb ik inderdaad gelezen. Alleen dat is een kleine groep en ze hebben het maar 1 week gevoerd. Magnesium heeft naar mijn weten een tijdje nodig om echt werkzaam te worden.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Paard onzeker in de ring, magnesium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:44

Dat wordt ook allemaal genoemd in het topic, tevens hoe het werkt.

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:55

Hoi!

Ik heb een beetje het zelfde probleem. Met losrijden is mijn paard vaak lekker voorwaarts en los, maar zodra ik de ring in ga blokkeert mijn paard en sluit hij zich voor al mijn hulpen af. Dan is zo'n Z2 proef erg zwaar kan ik je vertellen :')

Toevallig begon iemand vorige week er ook over dat magnesium wellicht kan helpen. Ik ben daar echter wat sceptisch in, omdat ik het idee heb dat magnesium wellicht mijn paard vertraagt, en mijn paard is in de ring nu al traag genoeg doordat hij zich afsluit.

Als ik het topic wat hier genoemd wordt lees, heb ik het idee dat het vooral getest is op paarden die door stress er vandoor gaan. Mijn paard vlucht niet en oogt ook niet bang, het is ook helemaal geen type die naar bloemetjes of juryhokjes oid kijkt.

Ik zou dus ook graag ervaringen horen van anderen met dit probleem, die magnesium hebben geprobeerd. :)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Paard onzeker in de ring, magnesium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 14:13

Ja mijne kijkt dus wel, en is dan dus echt bang voor iets. Maar dit is echt bijna op elke locatie wel. Blokkeert dan compleet en is het in de achteruit of omhoog. Heb ik hem er door kan het zijn of dat hij zich fijn laat rijden of inderdaad wat jij beschrijft. En dat is heel hard werken idd.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 14:59

Magnesium is geen kalmeringsmiddel. Het zorgt er voor dat spieren en zenuwen beter werken en zich gemakkelijker kunnen ontspannen.
En alhoewel een druk paard hierdoor sneller kan opnieuw ontspannen, lost het het ‘probleem’ niet op.
Er moet al een lichamelijk onbalans aan vooraf gaan, zoals bijvoorbeeld constante stress, om een hele grote invloed te hebben.

Zou eerst laten controlleren of het nodig is bij te geven. Zo ja, doen, maar het lost je probleem niet op. Het haald de scherpe rand er af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:28

Ik zou dan eerder adviseren om even los van wedstrijden op ander terrein te gaan trainen. Vaak is het ook nog een extra spanning van de ruiter die de situatie versterkt, door op een andere locatie te oefenen kun je de tijd nemen en stil staan wat er gebeurt, zowel bij jou als bij het Xavier :)

Pepper2005

Berichten: 36
Geregistreerd: 24-12-18

Re: Paard onzeker in de ring, magnesium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:42

Interessant van dat magnesium...