Problemen met afvallen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Problemen met afvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-18 11:29

Ik zit momenteel voor mezelf in een donker gat.

Ik probeer al een hele tijd om wat extra kilootjes eraf te halen, maar tevergeefs.. Ik had de intentie om dit rustig aan te pakken, maar zijn nu al een hele tijd verder (1 jaar) maar ik ben enkel nog maar bijgekomen. Ik weet dat ik niet 100% gezond eet, maar de calorie inname lijkt in mijn ogen aanzienlijk laag. Dus ik snap er niks van.

Wat ik op een dag eet en drink:

Sochtens 1 kopje koffie bij aanvang werk

Smiddags 3-4 crackers met kaas en wat Philadelphia, en een kopje koffie

Savonds een stukje vlees (schnitzel of blinde vink ofzo) met krieltjes of pasta bolognese of wok of ovenschotel met prei of bloemkool of kip kerrie met rijst, 1x in de week eten we frietjes.

Gemiddeld drink ik 1 a 2 kopjes koffie of 1 a 2 glazen cola als ik thuis ben van het werk.

In het weekend eet ik rond 12u een worstenbroodje of tosti, en dan savonds een normale maaltijd. Een klein bakje chips durf ik in het weekend wel qua snacken.

In mijn ogen lijkt de calorie inname niet zo veel? Of verkijk ik me daar zo op?

Qua sporten ligt het even stil, 1x in de week rijden op de manege. Ben een hele tijd terug begonnen met fitnessen maar na 3 weken gelijk blessures wegens overbelasting. Mijn lichaam is al niet op z'n best qua gewrichten en spieren, en dan nog eens dat overgewicht erbij... Blijf ik in die visieuze cirkel hangen. Zolang ik niet afval kan ik maar beperkt sporten, maar zolang ik niet sport val ik ook niet af...

(toelichting op mijn lichamelijke beperking: ik heb als baby fout in de baarmoeder gelegen met mijn voeten, waardoor oa mijn spieren in mijn enkel/voeten te lang zijn geworden. Hierdoor heb ik dus soort van platvoeten gekregen. Doordat ze te laat met zooltjes begonnen zijn, is er niks meer dat er aan gedaan kan worden. Hierdoor staat mijn lichaam soort van scheef waardoor gewrichten fout afslijten, wat het bekende gevolg is bij platvoeten. Omdat het een afwijking is bij geboorte kunnen ze er vrij weinig aan doen. Daardoor heb ik bij de minste belasting blessures en weinig spierkracht. Zooltjes helpen iets voor de pijn in mijn voeten te beperken, maar daar houdt het ook mee op)

Ik weet het even niet meer. De striemen staan voortaan op m'n onderbuik...

Ik ben 1,55 groot en weeg nu 75 kilo. Toen ik nog een jaar of 14-15 was woog ik iets van 53 kilo. Ben ook niet meer gegroeid sindsdien. Ben er 24 nu :+

Langs de ene kant durf ik niet zo goed naar de dokter te gaan, die zal waarschijnlijk toch zeggen van, gewoon sporten. Zei ze ook toen ik klachten had van mijn rug.

Hou het vriendelijk aub :')

Every accomplishment starts with the decision to try.


julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Problemen met afvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:32

Ik zou toch eens ernstig gaan kijken naar wat je een en wanneer. Koffie is geen ontbijt, vlees en krieltjes/pasta zijn energierijk. Is de cola suikervrij? Anders is dat ook een beste schep suiker. Worstenbrood of tosti... Daarvoor kan je ook best een stapel knackebrotjes eten qua energie inname.

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:33

Tja het heel simpel als je niet afvalt eet je dus teveel. Das rot maar de enige mogelijke conclusie. Je zult dus minder moeten eten. Maar! Om minder te eten terwijl je wel gezond blijft eten is niet zo makkelijk dus is mijn tip om een dietist te zoeken en je goed te laten begeleiden. Sporten is prachtig en gezond maar je wordt er geen gram lichter van tenzij je zeer intensief gaat sporten, dagelijks je in het zweet werken enzo, dat lukt alleen met veel tijd en een super gezond lijf..

Rennie89
Berichten: 37241
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:35

Je ontbijt niet.,, dat is al het eerste wat mij opvalt.

Ik moet er ook weer tegenaan, weeg 76 kilo met 1.61 en ben dus ook te zwaar. Ben nu weer aangekomen omdat ik heel weinig doe door medische klachten waar ik een operatie voor krijg in januari. Maar voorheen ben ik een hele hoop afgevallen met alleen mijn eten aanpassen en afentoe hardlopen. Ontbijten-tussendoortje-lunch-tussendoortje-avondeten-tussendoortje. Geen frisdrank, minder koolhydraten en regelmatig eten en veel water drinken. Ook geen frituur uiteraard! Tosti’s enzo kan prima. Het gaat er meer om dat je het op het juiste moment eet. Je kan het best zo zwaar mogelijk ontbijten omdat je dat verbrand.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Problemen met afvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-18 11:40

Oké, dus ik verkijk me aardig op het eten. -O-

Zelf ben ik geen held in vroeg opstaan, bij mij is dat uit bed, aankleden en de auto in. Op het werk heb ik mijn eten al liggen in de koelkast.

Wat zou een goed en praktisch ontbijt zijn?

Every accomplishment starts with the decision to try.

moonsparkle
Berichten: 21702
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:40

Misschien kun je echt bijhouden wat je eet? Er is een topic wat heb jij vandaag gegeten? Daarin post iedereen wat ze die dag hebben gegeten en omdat je het echt uittypt gaan je soms dingen opvallen.

Gebruik je woksaus voor de wok? Want daar zitten heel veel suikers in. Pasta bevat heel veel koolhydraten. Hoe groot is het glas cola dat je drinkt? Want twee longdrinkglazen per dag vindt ik nog best veel. Ik was voorheen verslaafd aan cola, nu drink ik het alleen nog in het weekend en dan ook nog maar een glaasje.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:40

Ontbijten met wat suikervrije meusli en kwark, om tien uur een kracker met magere smeerkaas, in de middag een salade met veel groente en een klein beetje pasta , smiddags handje noten of een stuk fruit. In de avond, stukje mager vlees/vis , veel groente en minimaal aardappelen. Daarnaast veel water en je koffie en thee zonder iets er in. Ga daarnaast elke dag twee keer een half uur bewegen(hometrainer?) en dan garandeer ik je dat je over vier weken een paar kilo's kwijt bent. Maar dan wel hier aan houden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Problemen met afvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:43

Meet en weeg eens een weekje alles af en voer het in in bijvoorbeeld My Fitnesspal. Dan zie je de werkelijke kcal-inname en kun je kijken of dat inderdaad zo weinig is als dat je zelf denkt :j
En dan werkelijk alles invoeren en afwegen, ook boter en olie etc.

moonsparkle
Berichten: 21702
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:45

bigone schreef:
Ontbijten met wat suikervrije meusli en kwark, om tien uur een kracker met magere smeerkaas, in de middag een salade met veel groente en een klein beetje pasta , smiddags handje noten of een stuk fruit. In de avond, stukje mager vlees/vis , veel groente en minimaal aardappelen. Daarnaast veel water en je koffie en thee zonder iets er in. Ga daarnaast elke dag twee keer een half uur bewegen(hometrainer?) en dan garandeer ik je dat je over vier weken een paar kilo's kwijt bent. Maar dan wel hier aan houden.


Dat klinkt inderdaad wel goed, maar die verandering is misschien te drastisch, als ik het zo lees kan ze ook proberen eerst een paar kleine dingen te veranderen, dat zal ook al verschil maken en dan is het misschien makkelijker vol te houden.

1× per week patat kan misschien ook naar 1 keer per twee weken. Een soepje opwarmen kost minder tijd dan patat halen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Suzanne_J

Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:48

Als je bijkomt, eet je meer kcal dan je verbruikt, helaas werkt het toch echt zo. Om af te vallen zul je toch je kcalinname moeten verminderen of je verbruik moeten verhogen. Het beste dieet voor jou maak je zelf!

Sporten is een goed hulpmiddel bij het afvallen, maar de grote winst zul je toch echt moeten halen in de keuken. Met een halfuur cardio verbrand je immers zo’n 200 - 300 kcal en dat eet je met 2 koekjes zo weer bij. Houd eens een tijdje een lijstje bij met wat je echt eet elke dag. Veel mensen die zeggen dat ze weinig eten, eten ongemerkt echt best veel kleine dingetjes die snel optellen.

Je zult dus minder kcal moeten eten op een dag. Dit kun je op 2 manieren doen: kleinere porties eten of bepaalde kcalrijke producten minder of niet meer eten. Persoonlijk ben ik iemand die graag eet en kleine porties vind ik moeilijk. Daarom eet ik bijvoorbeeld weinig koolhydraten in de vorm van aardappelen, pasta, brood en rijst om mijn kcalinname te beperken. Maar je moet vooral je eigen manier vinden. Lees zelf hoe afvallen werkt. Wat wel en niet gezond is en onderzoek in welke producten er veel of weinig kcal zitten. Zoek vooral een manier van eten dat bij jou past en wat je voor de rest van je leven kunt volhouden. Als je bent afgevallen moet je immers net zo blijven eten als je deed tijdens het afvallen.

Tenslotte, sporten helpt mij wel echt om in een goede mindset te blijven en afvallen of op gewicht blijven te helpen. Dus zoek in je mogelijkheden, alle beetjes helpen!

L'est en faisant n'importe quoi, qu'on devient n'importe qui

Janneke2

Berichten: 22721
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:49

Ten eerste : balen...!
Ten 2e: hoogste tijd voor een 'hartig woordje' met de huisarts. Het klinkt alsof je je afgescheept voelt. :(:)
Nu heb ik zelf ook platvoeten en jawel, artrose vanaf mijn 23ste, maar ik loop als een kiviet op mijn 58ste. Dus dat kan. (En artrose bij jongvolwassenen kan ook.)
Goed begeleid sporten is geen luxe, maar wellicht dat je huisarts vindt dat je dat met de fysio moet bespreken. (...laat de ha dat dan met zoveel woorden zeggen! Scheelt enorm.)

Verder 4 zaken die mij goed helpen.

1) doe een kuurtje mondflora. ('Pro bio oral' heet het spul.) Er zijn bacteriën overal in je spijsverteringsstelsel - en van bepaalde mondbacteriën is aangetoond dat ze ons aanzetten tot het eten van zoetigheid. "Beter kwijt dan rijk".

2) 'Ontbijt als een vorst', 's middags wat minder en 's avonds een klein hapje.
Jij hebt een ander patroon - een van de voordelen van ontbijten als die vorst is dat je het gewoon verbruikt in de loop van de dag. (Ik reis regelmatig per ov, maar heb gelukkig wel altijd een zitplaats, al is het op de trap.)

3) Train je alvleesklier.
Dwz: meestal zit de voorloper van het bloedsuiker (=glycogeen) in ruime mate in je spieren.
De truc is: wen je lichaam er aan om die voorraden aan te spreken.
Dit doe je door: 'nuchter te bewegen' dwz niet alleen sporten met gezond verstand ;) maar ook efkes iets doen voor je gaat eten.
En: SCHRAP het idee dat je tussendoortjes nodig zou hebben. (Of nu ja, soms zijn ze nog nodig, maar dit is een toestand die verholpen kan en moet worden. Zelfs bij diabetes type II kan dit.)

(Je kunt bijvoorbeeld een hoeveelheid noten bij je hebben om 'zoet snaaien' te voorkomen, maar dan is je 'training van de alvleesklier' nog niet geslaagd.)

4) 'Zet je vetverbranding aan'. Niet ieder lichaam kan dit makkelijk.
Zo heb je zink, magnesium, carnitine, ijzer en B vitaminen nodig om vetten te verbranden.
Hoe minder jouw lichaam dit op dit moment kan, hoe groter de behoefte aan koolhydraten. (Koolhydraten zijn op zichzelf genomen prima, maar graag een 19e eeuwse hoeveelheid en geen 'lege' koolhydraten.)

In principe is vetverbranding "moeilijker" - je hebt er volwaardige voeding voor nodig. Snelle, lege koolhydraten eten is in wezen de spoedprocedure (...haast, stress, gevaar...) die is altijd beschikbaar. Maar maak er svp niet te vaak gebruik van als je leven niet op het spel staat.
En mbt sport : je zet je vetverbranding aan met duursport: een lekkere lange wandeling.

Verder ben ik niet zo van het calorieën tellen: voelen dat je goed gevoed bent is belangrijker.
Zo is er een ayurvedisch advies dat iedere maaltijd de smaken zoet, zuur, bitter, scherp, zout en wrang moet hebben - dat voedt je zintuigen.

En als chocolade fanaat maak ik heerlijke hapjes met cacaopoeder, kruiden en sinaasappelsap. (Soms met kersen op sap en kaneel, etc.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 23-12-18 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

marleen_88

Berichten: 14040
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:49

Ik mis je ontbijt, dit is belangrijk om je spijsvertering op te starten. Verder lijkt het mij verstandig om te beginnen met de glazen cola te verruilen voor water. Succes

Doe wel en zie niet om

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:50

moonsparkle schreef:
bigone schreef:
Ontbijten met wat suikervrije meusli en kwark, om tien uur een kracker met magere smeerkaas, in de middag een salade met veel groente en een klein beetje pasta , smiddags handje noten of een stuk fruit. In de avond, stukje mager vlees/vis , veel groente en minimaal aardappelen. Daarnaast veel water en je koffie en thee zonder iets er in. Ga daarnaast elke dag twee keer een half uur bewegen(hometrainer?) en dan garandeer ik je dat je over vier weken een paar kilo's kwijt bent. Maar dan wel hier aan houden.


Dat klinkt inderdaad wel goed, maar die verandering is misschien te drastisch, als ik het zo lees kan ze ook proberen eerst een paar kleine dingen te veranderen, dat zal ook al verschil maken en dan is het misschien makkelijker vol te houden.

1× per week patat kan misschien ook naar 1 keer per twee weken. Een soepje opwarmen kost minder tijd dan patat halen.

Misschien wel een flinke verandering maar ik denk dat het voor ts beter werkt wanneer ze snel resultaat ziet want dan houd ze het beter vol.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:54

Ga eens eten, wat jij naar binnen werkt is geen voedsel.

Ik ontbijt het liefst met Griekse yoghurt 10% vet met een hand amandelen of walnoten en een theelepel onbewerkte honing. Het eerste volgende wat ik dan eet is lunch rond 2/3 uur, eerder heb ik ook echt geen honger.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:55

Wat me opvalt is dat je niet perse heel veel eet, maar wel vaak kiest voor ongezonde producten.
Ik raad je aan eens te gaan praten met een dieetist. Die kan je helpen met een eet/beweegschema dat goed bij je past. Je probeert het al zo lang alleen, het kan echt helpen om iemand mee te laten kijken.

Zeker omdat je al klein bent en niet optimaal kan bewegen, zal het nou eenmaal iets moeilijker zijn dan wanneer je groot en beweeglijk bent.

Je kan alvast beginnen met dagelijks opschrijven en wegen wat je eet en drinkt en beweegt. Dan weet je echt precies wat je binnen krijgt en wat je mist. Want ik denk dat je met je huidige schema ook niet voldoende gezonde voedingstoffen binnen krijgt.

Janneke2

Berichten: 22721
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:57

Melewel94 schreef:
Oké, dus ik verkijk me aardig op het eten. -O-

Zelf ben ik geen held in vroeg opstaan, bij mij is dat uit bed, aankleden en de auto in. Op het werk heb ik mijn eten al liggen in de koelkast.

Wat zou een goed en praktisch ontbijt zijn?


Overweeg om in 2020 een speedpedelec aan te schaffen.

Wat mij practisch lijkt: schrik niet. - geleidelijk aan naar toe werken: een stevige salade van boerenkool, zonnebloempitten, hennepzaden en leg er een mesje en een appel naast.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

ellepel

Berichten: 47320
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:58

Wat ik er van weet is dat een bezoekje aan de dieetist word vergoed vanuit je basisverzekering.
Zoek dat uit en ga daar eens heen.
Ik dacht ook dat het mee viel wat ik at,maar was teveel vlees,teveel koolhydraten.
Zij heeft me toen veel, tips gegeven.

Wat een goede app is om je te helpen inzicht te krijgen in wat er nou allemaal in je eten zit is my fitness pal
https://www.myfitnesspal.com/nl/

En 4 crackers is misschien niet veel,maar 4 x beleg er op zijn al meer calorieën.
Ik eet 2 boterhammen,maar beleg dun en snijd ze in 8 stukjes.
Dan heb ik dus 16 hapjes, en dat vult beter en langer.
Dus ook bewust zijn wat je eet,neem de tijd er voor..ook al zou je dan dus eerder je bed uit moeten.
Succes!

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:59

Is bovengenoemde werkelijk waar dat je dat al één jaar lang eet. Of heb je toch stiekem snaaibuien en vermeld je dat niet?


Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:02

Je eet net als ik veel te weinig, maar ook drink je niet genoeg. Ik mis ook fruit in je dagelijks eetpatroon.
Wat mijn diëtist mij adviseert en wat ik nog steeds niet doe. Mijn gemiddelde eetpatroon van de dag bestaat uit 3 crackers en avond eten... toch kom ik aan en dat komt toch echt omdat ik mijn motortje niet draaiende houd. Maar je moet echt 6x eten bijv:

‘S ochtends: 1 kopje thee (is beter dan koffie) 3 crackers met mager beleg.

Tussendoor: fruit, smoothie, komkommer, paprika iets in die trant.

‘Smiddags: salade, soep, brood (volkoren) iets in die trant

Tussendoor: weer iets van fruit of groente

Diner: wat je normaal eet

En rond 20:00: je laatste tussendoortje
En veeel water drinken minstens 2 liter per dag!

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:02

Ik zou ook naar een diëtist gaan.
Ik vind dit geen gezond voedingspatroon :o Het is idd niet heel veel, maar ook niet echt voedzaam voor je lichaam.
De cola zou ik gelijk schrappen, lekker water of thee gaan drinken.

[o]

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:06

Ik zou persoonlijk eens wat meer eiwitten en vetten gaan eten, en wat minder koolhydraten. Vult stukken beter en je hebt er veel langer plezier van.

Dus geen krieltjes, maar lekker veel groenten. Vervang rijst en pasta eens door de groente-versies.
Neem tussen de middag een royaal omelet, twee of drie eieren en wat groenten en kruiden er door, heerlijk! Als je wilt toppen met wat kaas.

En niet elke week frietjes, dan is het lekkere er toch vanaf? Ik heb gisteren voor het eerst in ik denk een half jaar friet gehaald. Heerlijk, maar dan ben ik er eerst ook wel weer klaar mee.
Wil je per se friet? Haal een airfryer en begin met zoete aardappel friet. Zelf lekker kruiden.

Vervang je cola met water of spa rood, heerlijk! Of misschien nog beter... thee met veel antioxidanten. Ik kreeg toevallig zelf een tip over Tastea, moet ik zelf nog eens nakijken. Schijnt heel lekker én gezond te zijn. Zelf drink ik alleen maar verse thee, thee uit zakjes vind ik smerig.
Cola en andere frisdranken drink ik niet, ik drink wel graag eens een wijntje in het weekend. Maar ik heb zelf ook het idee dat alles beter smaakt zonder frisdrank. :+

Snacken in het weekend is verder niet echt een probleem naar mijn idee... Maar probeer er wel wat tegenover te zetten. In mijn geval is dat doordeweeks gewoon niets in huis hebben. En als ik doordeweeks écht ergens zin in heb. Dan bak ik een verantwoorde cake.

Ik weet niet of zwemmen een optie is voor jouw lichaam? Maar dat geeft wel enorm snel resultaat!

En voor die striemen op je buik, lekker gaan smeren met een lekkere lotion. Je mag dan wel overgewicht hebben, maar dat betekent niet dat je je lichaam maar moet negeren/ontkennen.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:09

Ik zei ook altijd dat ik niet kon afvallen, ik gezond at enzo. Maar de 40 kilo overgewicht ( 110 kg en 1.73) die loog er niet om.

Je liegt alleen jezelf voor. Download mfp, voer eerlijk iedere hap die je eet in. Je gaat van jezelf schrikken.
Wist je dat in een kop cappuccino uit een automaat op de meeste werkvloeren net zo veel kcal Zitten als een bruine boterham?
En in jou krakers mogelijk nog meer?
Om over kaas niet te spreken.

Maak jezelf bewust van wat je eet. Kies gezonde producten zonder jezelf uit te hongeren.
Maak een negatieve voedingsbalans en je valt af. Je moet alleen echt zelf willen.

Te weinig eten bestaat overigens niet. Dan eet je alsnog teveel kcal. Ongezonde kcal.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:11

smurffie schreef:
Ik zei ook altijd dat ik niet kon afvallen, ik gezond at enzo. Maar de 40 kilo overgewicht ( 110 kg en 1.73) die loog er niet om.

Je liegt alleen jezelf voor. Download mfp, voer eerlijk iedere hap die je eet in. Je gaat van jezelf schrikken.
Wist je dat in een kop cappuccino uit een automaat op de meeste werkvloeren net zo veel kcal Zitten als een bruine boterham?
En in jou krakers mogelijk nog meer?
Om over kaas niet te spreken.

Maak jezelf bewust van wat je eet. Kies gezonde producten zonder jezelf uit te hongeren.
Maak een negatieve voedingsbalans en je valt af. Je moet alleen echt zelf willen.

Te weinig eten bestaat overigens niet. Dan eet je alsnog teveel kcal. Ongezonde kcal
.


En waarom als ik dan volgens mijn diëtist eet en dus veel meer val ik wel af. En het zelfde beleg maar dan veel minder kom ik aan. Je kan volgens mij echt wel te weinig eten. Anders zou de gemiddelde diëtist dat toch niet zeggen.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:14

Lau schreef:
En waarom als ik dan volgens mijn diëtist eet en dus veel meer val ik wel af. En het zelfde beleg maar dan veel minder kom ik aan. Je kan volgens mij echt wel te weinig eten. Anders zou de gemiddelde diëtist dat toch niet zeggen.


Volgens mij rekent de gemiddelde diëtist ook nog steeds volgens de schijf van 5. Iets dat ook al redelijk achterhaald is.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:15

Omdat je nu je lichaam beter voedt waardoor het niet schreeuwt om eten wat dan onherroepelijk tot een eetbui gaat leiden. Oftewel: onder de streep eet je weldegelijk minder.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrophe, CarpeDiem_, Jolynne, karelien, Wescha, ZarahZoe en 166 bezoekers