2018 een jaar waarin dromen uitkwamen !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

2018 een jaar waarin dromen uitkwamen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 22:19

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That is why it is called the present.

2018 loopt nu echt op zijn einde...
Wat een jaar is het geweest, eentje vol prachtige hoogtepunten, momenten om nooit meer te vergeten! Al kenden we ook onze dipjes maar die hebben ons als team enkel sterker gemaakt.

Geniet mee van een terugblik op ons droomjaar!

januari
Ons jaar begint niet zo denderend. Jules en ik liggen beide flink in de lappenmand. Jules herstelt van zijn koliek operatie eind december en ik zit thuis met een gebroken rug.
We spenderen veel tijd met elkaar, samen revalideren zorgt ervoor dat onze band echt groeit. Ookal begint het niet zo geweldig, 2018 gaat echt ons jaar worden!
Jules spendeert helaas het grootste deel van de tijd in zijn stal, gelukkig zijn er Vlekje en Walter de stal kat om Jules gezelschap te houden. Die is nog steeds graag van de partij :j
Afbeelding

februari
Februari staat nog steeds vooral in het teken van revalideren. Al beginnen we onszelf beide terug beter en beter te voelen. Jules mag weer naar buiten en ik kan stilaan terug uit de voeten. Ik kan kleine wandelingetjes gaan maken met Vlekje en geniet volop van mijn paardjes!
Ook met Jules ga ik langzaam aan terug aan de slag. We nemen grondwerk les en beginnen met basic oefeningen, die van ons beide fysiek niet veel vragen.
Afbeelding

maart
In maart worden we beide 'officieel' hersteld verklaard *\o/*
Ik mag weer aan het werk, en Jules en ik grondwerken vrolijk verder, onze band groeit alleen maar meer en ondertussen zijn we een echt onafscheidelijk 'trio' geworden!
We gaan ook de strijd aan tegen het haar! Wat voor veel leuke kroel momentjes zorgt.
Mijn droomteam!
Afbeelding

april
Na dik 5 maanden, stap ik in april voor het eerst weer op de rug van Jules! We zijn beide weer fit genoeg om aan de slag te gaan samen.
Verder genieten we van het mooie weer in april, werken we veel vanaf de grond en poets ik verder tegen het haar op. Een rustige maand, maar dat is ook wel eens fijn!
Afbeelding

mei
In mei vieren we feest! Jules is begin deze maand jarig, en Vlekje viert met ons mee (we kennen haar echte verjaardag niet, dus vieren we ze samen :) ). Bij een verjaardag hoort natuurlijk een feestje. Samen met mijn nichtjes vieren we de 16e verjaardag van Jules en de 30ste (?) verjaardag van Vlekje.
Afbeelding

juni
Op medisch gebied is juni helaas alles behalve een top maand :( Vlekje komt niet zo lekker uit haar vacht als ik zou willen en hoewel ik in maart nog bloed liet onderzoeken, laat ik ze nu terug testen op PPID. Daar komt uit dat ze zich in de risicozone bevindt, we starten preventief medicatie op (om te voorkomen dat ze echt PPID krijgt).
Kort daarna begint Vlekje te hoestten ik liet haar door 2 DA's onderzoeken, de 1e vond dat er niet aan de hand was, de 2de concludeerde RAO. Weer medicatie, van hooi naar voordroog en vanaf nu ook plots 24/7 buiten...
Alsof mijn kleine meisje nog niet genoeg te verduren had gekregen, werd ze ook nog eens bevangen :(:)
Gelukkig bleef Vlekje er zelf wel de lol van inzien en herstelde ze vlot :j
Afbeelding
De paardjes vinden het 24/7 buiten leventje heerlijk. Ze genieten er duidelijk van. Ik tref ze regelmatig lekker soezend aan buiten. Ik kan ook voor het eerst bij Jules gaan zitten als hij ligt <3
Afbeelding

juli
Juli staat in het teken van ons huwelijk! Op paardengebied is het rustig, want naast het feit dat we druk zijn met de trouwvoorbereiding, is het ook nog eens gemiddeld 35 graden ofzo...
Trouwfoto's maken met de paarden was niet zo'n succes, maar he, ze staan er toch bij op ^&+
Afbeelding
Naast trouwplannen, groeien er in juli ook paddock plannen. Ik droom al lang van een kleine paddock paradise aan huis, nu de paarden verplicht 24/7 buiten moeten, schept dat ook mogelijkheden om die dromen echt waar te maken!

augustus
In augustus komen de paddock plannen echt in uitwerking, ik krijg een extra stukje grond van mijn schoonouders en kan nu mijn fantasie de vrije loop laten gaan!
De paardjes helpen vrolijk mee met de uitvoering van mijn paddock plannen...
Afbeelding

september
In september ben ik jarig!
Jules en ik ontdekken horse aigility en wat is er leuker dan een verjaardagsfeest met vlaggetjes voor je mens :)) Ik bevind mezelf vooral naast mijn paard in plaats van erop, dat wijt ik vooral aan het feit dat september altijd een drukke maand is op het werk (ik werk in het onderwijs)...
Afbeelding

okotober
In oktober bevind ik mezelf voornamelijk naast mijn paard in plaats van erop, soms hobbelen we nog wat door het weiland, maar meestal werken we vanaf de grond.
Ook ons paradijsje begint steeds meer vorm te krijgen. We maken een klein 'speelparkje' met oude tractor banden en daar maken we graag gebruik van!
Afbeelding
Afbeelding

november
Nadat ik mezelf voor de zoveelste keer heb 'verplicht' om op Jules zijn rug te stappen, beslis ik dat het (voorlopig) genoeg is geweest.
In april was ik blij dat ik weer op mijn paard mocht, maar ondertussen merk ik dat ik er geen plezier meer in kan vinden en dat ik alleen maar rijd 'omdat het zo hoort'. Onzin natuurlijk, dus ik hak de knoop door en voorlopig werken lekker vanaf de grond!
Ik merk aan Jules dat het een goede beslissing is geweest, we hebben weer veel meer plezier samen en Jules bruist van de energie. Hoe kouder het wordt, hoe enthousiaster mijn 2 koudbloedjes worden!
Afbeelding
We werken ook de schuilstal af in november, heerlijk, nu kunnen we droog de winter tegemoed! De vorderingen van ons paradijsje houd ik bij in dit topic...
[VSW] Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

december
En ondertussen zijn we al weer december..
Vorig jaar rond deze periode, was alles plots heel onzeker en voelde ik de grond onder mijn voeten wegzakken. Dit jaar genieten we van de meest gezellige periode van het jaar en hebben we samen super veel plezier.
Vlekje helpt ons tijdens de lesjes grondwerk en zorgt voor wat extra uitdaging tijdens het targetten. We hebben echt ons ding gevonden. Vanaf de grond hebben we veel meer plezier samen en dat is echt waar het om draait. Genieten met je paardjes <3
Afbeelding

En zo zit ons 2018 er al weer op...
In 2019 hoop ik dat er nog meer dromen uit mogen komen en vooral dat ik heel erg mag blijven genieten van mijn twee beste maatjes!

"Some friends walk around on four legs, just so they can carry around such big hearts :+: "
Afbeelding

:wave:

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: 2018 een jaar waarin dromen uitkwamen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:32

Wauw wat heb jij een lol met je paarden +:)+ Heerlijk om naar te kijken.

En je shet is echt té schattig.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-18 12:39

Speirs schreef:
Wauw wat heb jij een lol met je paarden +:)+ Heerlijk om naar te kijken.

En je shet is echt té schattig.


Dankje!
Plezier hebben staat echt voorop bij ons, gewoon genieten van elkaar <3

Vlekje is inderdaad een kleine knuffelbeer, ik zou ze echt niet meer kunnen missen na 15 jaar!

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: 2018 een jaar waarin dromen uitkwamen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:14

Heel leuk overzicht en heerlijk dat je hebt gevonden waar jullie drie het meeste plezier uit halen! Op naar 2019

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:07

Een mooi verslag, en mooi dat je kiest voor dat waarbij jij je goed voelt! Heel veel plezier met de paardjes (en je man :D ) in 2019!

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:09

wat zijn ze toch leuk! op naar een mooi 2019 :)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: 2018 een jaar waarin dromen uitkwamen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 12:20

Uitgelicht, wat leuk *\o/*
Bedankt voor de lieve reacties <3

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: 2018 een jaar waarin dromen uitkwamen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:14

Leuk om te zien hoe ongedwongen je bezig bent met je paardjes. Lekker genieten! Ook volg ik je paddock topic, vind het leuk om te zien hoe je het tot een waar paradijsje aan het maken bent! Op naar een mooi 2019! :D

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: 2018 een jaar waarin dromen uitkwamen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:30

Wat ben jij op een leuke manier bezig! Daar wordt ik helemaal blij van :+:

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: 2018 een jaar waarin dromen uitkwamen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 18:28

Bedankt voor de lieve reacties!
Plezier staat inderdaad voorop, leuk dat mensen dat ook merken uit ons topic <3