Brazilië, tips en aanbevelingen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Brazilië, tips en aanbevelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-18 21:23

Het gaat dan ein-de-lijk gebeuren, de lang gewenste reis naar Brazilië <3

Maar Brazilië is groot en ik ben heel benieuwd naar ervaringen van Bokkers die er gereisd hebben of zelfs wonen :)

Wat moeten we echt niet missen of welke route is aan te bevelen voor een reis van 2-3 weken?
We gaan sowieso naar Sao Paulo maar de rest van de reis staat nog open. Plan zal zijn om de reis rond mei-juni te doen.

Ik zag prachtige en enorme zandduinen in het noorden met meertjes erin en ik kom het surfstrandje Pippa ook vaak tegen. Maar er is zo veel moois <3 Dus persoonlijke ervaringen hoor ik graag!

En voor de reizigers onder ons, hebben jullie losse onderdelen op eigen initiatief samen gesteld of juist een reis volledig gepland en geboekt via een reisorganisatie?

"Een draver, is gaver" :D


Dammie

Berichten: 3316
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Brazilië, tips en aanbevelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:24

Deze staat ook nog op mijn wensenlijst.
En dan een stuk de Amazone afvaren :))

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Brazilië, tips en aanbevelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:57

Net terug uit Brazilië. We zijn 2 weken in Combuco geweest, dit ligt even ten noorden van fortaleza. Je kunt tegenwoordig met een rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam naar fortaleza. De duinen beginnen meteen buiten de stad. Het is er naar mijn mening te heet en te vochtig voor paarden. Er lopen er genoeg rond op de stranden, maar er wordt enkel door onwetende toeristen een stap of galopritje op gemaakt. Alle penny’s die ik gesproken heb vonden het ook te zielig voor die beessies.
Ik weet niet hoe het in andere delen van Brazilië is, maar van fortaleza tot in ieder geval jericoacoara zou ik de kust mijden met paarden. Daarnaast is het vanaf maart tot juni regentijd.


RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Brazilië, tips en aanbevelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-18 21:07

Bedankt Taucha! We hebben geen plannen om iets met paarden te doen aan de kust, doe ik mijn vriend ook geen plezier mee ;) Surfen daarentegen wel :D
Waarom heb jij gekozen voor Combuco?

"Een draver, is gaver" :D

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:46

Oh leuk nog een surfende bokker! *\o/*

In combuco is het kitesurfen, kitesurfen, nog meer kitesurfen en zowaar nog een beetje heel veel extra kitesurfen en als je er dan nog niet genoeg van hebt kun je ook nog kitesurfen. :+

Verblijfplek was Boutique hotel 0031. Super plek, iets van het strand, maar dat neem je dan wel voor lief als je de appartementen, bedden en ontbijt gezien en geproefd hebt. Nederlandse eigenaren die gasten graag in de watten leggen.

Golfsurfen kun je in Pecem, even regelen via kitebrothers. Wel bij het regelen even aangeven wat voor soort plank je wilt, ze hebben een paar oude shortboards en een paar soort van sups die ze voor lessen gebruiken, maar heb je liever een longboard dan even specifiek naar vragen. Een kite-downwinder kun je ook via kitebrothers doen, zij vragen omgerekend 900 euro voor 9 dagen.

Kitelessen kun je via 0031 in het nederlands krijgen, maar een scherpe prijs kun je regelen als je bij dura beach naar Pieter Masurel vraagt en zegt dat je door de katwijkers gestuurd bent :D
Kitespullen huren is in combuco nagenoeg onmogelijk. Wat wel kan is een setje kopen en als je vakantie erop zit kopen ze het voor ca. 30% minder weer van je terug. Windsurfspullen zijn er helemaal niet te vinden.

Vanaf het strand bij Jericoacoara zelf mag je alleen golfsurfen omdat het in een natuurreservaat ligt. Mocht je daar willen windsurfen dan kun je een stukje verderop starten. Ik heb niet precies meegekregen waar het "windsurfdorp" is. Het klonk als praia (strand), maar als je op de kaart kijkt zie je ten oosten een dorpje prea liggen, dat zou het ook kunnen zijn. Als jet het juiste gevonden hebt dan kun je daar voor de deur van hotels op het strand wegvaren...schijnt het. Ik ben er zelf dus (nog) niet geweest, staat wel op de wishlist.... [o]

Jeri is alleen mbt off-road vervoer (jeep of buggy) te bereiken en tel per 20 km een uur ongeveer.
Ter vergelijk van de afstanden icm de berijdbaarheid van de weg; vliegveld Fortaleza is een uur van Combuco met een gewone personenwagen over 'glad asfalt' maar enorme drukte in de stad. Combuco centrum is 30-40 minuten van Pecem-havenhoofd met buggy waarbij de kortste route door de duinen en over het strand genomen wordt. Leuk als je je verveelt tijdens kerst om dat even na te meten via google earth. =:)

Mocht je nog geen portugees spreken, installeer dan nu alvast de app Duolingo en probeer elke dag een kwartiertje te 'leren'. Veel brasilianen spreken geen woord engels en handen en voetenwerk is me zwaar tegen gevallen terwijl me dat meestal wel lukt. Gelukkig heb ik tijdens de vakantie nog het eea aan Duolingo kunnen doen en zo de laatste dagen zowaar nog een klein beetje portugees kunnen snappen. Terug praten is evenwel nog steeds een utopie....

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Brazilië, tips en aanbevelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-19 23:49

Helemaal vergeten te reageren :o

Vriendlief is de iets ervarenere golfsurfer, ik ben nogal een beginner. Maar vind het wel leuk om te doen :D
Misschien met deze beschrijving ook maar eens kitesurfen proberen! :P

Bedankt voor de Duolingo tip! Dit ga ik nu installeren! VL spreekt redelijk Spaans, dus we kunnen ergens komen tussen die twee talen, maar voor mij is het allemaal letterlijk een buitenlandse taal :P

Wat was je gevoel verder? Hoe was de sfeer die er hing en merkte je een verschil tussen Fortaleza en Combuco?

"Een draver, is gaver" :D

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Brazilië, tips en aanbevelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:42

En bij welk level ben je al aanbeland met Duolingo? Ik vond het lastig na een week of 2 om de dagelijkse herhaling erin te houden, maar uiteindelijk loont het toch. Succes!

De reden dat we naar Combuco gegaan zijn is omdat we wisten dat Pieter er zit, we een hotel wilden met een beetje zekerheden, dus Nederlandse eigenaren was een enorme pre, en mochten we ooit toch naar Jericocoara gaan, dat we dan wisten via welke tussenstap we zouden kunnen reizen. Want ineens vanuit het vliegtuig naar Jeri is niet echt lekker.

Zoals ik al schreef kun je je in Combuco en omgeving voor 2 weken wel lekker bezig houden. Ga je langer dan kun je echt nog een heleboel meer zien. *D

Fortaleza hebben we alleen gezien bij aankomst en vertrek. Grote drukke stad trekt ons beiden niet. %)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MariskadeJ en 82 bezoekers