Last krijgen van koffie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Last krijgen van koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-18 21:05

Omdat ik me sterk afvraag of ik nu echt de enige ben die hier last van heeft en omdat ik het niet ernstig genoeg vind om er mee naar de huisarts te gaan... :+

Ik ben dus dol op koffie. Helaas drink ik het maar weinig, omdat ik merk dat ik last krijg van mijn maag na een kop koffie. Een opgeblazen gevoel en soms licht misselijk. Dit is helaas bijna altijd zo. Het is de ene keer erger dan de andere keer, vandaar dat ik het nog wel drink. Naast dat ik het heel lekker vind natuurlijk! Ik heb het idee dat het met cappuchino erger is dan met normale koffie, dus cappuchino drink ik helemaal niet meer. Op een volle maag hoef ik helemaal geen koffie te proberen want dan word ik echt misselijk. Wanneer ik juist wel honger krijg en ik drink vervolgens koffie, dan heb ik weer weinig tot geen last.

Ik vraag me oprecht af hoe dit komt. Bestaat er iets van een allergie tegen? Ook cafeïnevrije koffie heb ik al geprobeerd, maar dit maakte ook geen verschil. Ook verschillende merken geprobeerd. Ik heb echt nog nooit eerder gehoord dat iemand dit heeft.

Is dit voor iemand herkenbaar en kun je er iets aan doen, naast het afstemmen van wanneer je koffie drinkt? Merk namelijk dat ik het toch wel erg jammer vind, omdat ik koffie zoooo lekker vind. <3


Dammie

Berichten: 3315
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Last krijgen van koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:09

Heb je wel eens cold brew coffee geprobeerd ?
Misschien heb je daar minder last van, het is zachter van smaak.
En anders aan de filterkoffie, het filter houdt wat afvalstoffen tegen.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

amsterdam10
Berichten: 590
Geregistreerd: 03-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:09

Heb ik ook. Drink 't gewoon heel af en toe, maar heb er meestal geen zin in omdat ik dat nare gevoel al bijna voel als ik er aan denk ;)

Volgens mij hebben veel mensen dit. In mijn omgeving hoor ik het regelmatig.

janneke_S

Berichten: 334
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:10

Oud collega van mij had iets soort gelijks volgens mij. Bij haar kwam het door de melk (of creamer) die erbij ging. Met gewoon zwarte koffie had ze geen klachten.

Misschien maakt dat voor jou ook verschil?

Femme Fatale <3 Kyte <3

Schuur_

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Last krijgen van koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:12

Hoe drink je je koffie? Ik krijg last van koffie met melk. Buiten dat ik dat ook niet wegkrijg

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Lindsey_99
Berichten: 2473
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:13

Wat voor koffiezetapparaat gebruik je dan?
Wij drinken veel, de hele dag door, koffie, maar dan uit een espressomachine en espressobonen. Geen last van de cafeine, want die heeft geen kans op te lossen. En met opgeschuimde melk is het veel te machtig en zwaar op de maag.
Van filterkoffie heb ik gelijk last, en senseo vind ik niet te zuipen.

Over de IJssel

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Last krijgen van koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-18 21:15

Ik heb nu net sinds vandaag een Nespresso. Net mijn eerste kopje gehad maar dan ook zonder melk, dus dan is het qua apparaat misschien niet goed te vergelijken. Komisch genoeg heb ik nu eigenlijk geen last. Dit is letterlijk het eerste kopje dat ik zonder melk probeer... :+. Ik ga dit eens een paar dagen volhouden, hopen dat dat werkt. Had er geen idee van dat het door melk/creamer kon komen eigenlijk.

Schuur_

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Last krijgen van koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:19

Aha, je drinkt koffie met melk. Dat verklaart het dan wrs ;)

Zeker speciale koffiemelk is zwaarder en romiger dan gewone melk

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:21

Ik heb het ook, ik heb dit en ik word er zo verschrikkelijk druk van...
Ik drink nu gewoon weer lekker thee :+
Ik ben blijkbaar niet gemaakt voor koffie :')

Lindsey_99
Berichten: 2473
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:31

Van gewone filterkoffie krijg ik trillende handjes als het cafeïne gehalte te hoog is. Erg lastig werken als je zit te stuiteren achter je monitor... :):)

Over de IJssel

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:46

Ik drink ook (bijna alleen) koffie, maar juist op nuchtere maag moet ik dit niet doen, word dan echt heel misselijk.

Heb inmiddels een bonenmachine, dus drink ook vaak cappuccino (anders zwart).


Floko

Berichten: 407
Geregistreerd: 31-10-18

Re: Last krijgen van koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:16

Ik krijg ook last van koffie, maar niet van mijn maag (op een bevordere stoelgang na :o )
Bij mij uit het zich in migraine. Na 1 kopje is het niet direct volledig raak, maar komt het voorstadium wel tot uiting. Heeft lang geduurd voordat ik erachter kwam en voel me algemeen zoveel lekkerder sinds ik geen 5 koppen koffie per dag meer drink. Veel minder gestresst.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Last krijgen van koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:31

bij mij slaat koffie heel erg op mijn prikkelbare darm en dat begint ook in mijn maag met een wat misselijk gevoel. Dus je bent niet de enige en je bent niet raar haha.
Het helpt bij mij ook wel dat ik eerst wat eet en daarna pas een bakkie neem. Meestal Senseo met choco ^_^

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Last krijgen van koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:33

Ik heb niet wat jij hebt, maar ik ga heel erg trillen als ik koffie drink maar niet net gegeten heb. Ook heel hinderlijk..

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Last krijgen van koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:00

Ik heb ook last van koffie drink senseo wel zwart maar ook opgeblazen buik. heb wel een prikkelbare darm.

Janneke2

Berichten: 22712
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Last krijgen van koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:33

Ik heb iets vergelijkbaars bij koffie.
Ik vind het heerlijk maar drink het niet.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Zoolgangster

Berichten: 9567
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:39

Mijn dochter had er ook last van, ook van thee trouwens.
Ook bij haar bleek het aan de melk te liggen. Ze kan trouwens wel tegen yoghurt, dus het is bij haar de vertering van melksuiker , nou ja, het gebrek eraan dus, wat het probleem is. Lactase pilletjes zouden ook het probleem kunnen verhelpen, als je die op het juiste moment inneemt.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3333, Ann, carineken, ElSea, GrapeshotBot, Hanneke1989, noomie1, Silenna, Soepblik en 157 bezoekers