En dan ineens heb je een 1,5 jarige spruit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

En dan ineens heb je een 1,5 jarige spruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 16:16

Lieve bokkers,

Afgelopen oktober heb een van mijn 2 Shetlanders in laten slapen. Hierna moest ik een keuze maken; plaats ik mijn andere pony bij een ander of zoek ik er eentje bij?

Toen mijn pony net was ingeslapen had ik besloten om een nieuw plekje voor de ander te zoeken. Tot ik in de wei stond. De keuze was snel gemaakt. Je zou mee verhuizen naar mijn nieuwe huis en er kwam een vriendje bij. Ik had dit huis ook uitgezocht op de ruimte voor pony’s.

De ex-buren van mijn ouders en de vorige eigenaren van de shet hebben nu buren die minipaardjes fokken. Zij wilden wel even vragen of ze iets wisten. Uiteindelijk vonden die buren het allemaal zo sneu, ze hadden nog een pony over, dus die mocht ik wel hebben als ik er maar heel goed voor zou zorgen.

Zodoende staat er nu een lieve kleine smurf van 1,5 jaar in mijn weiland. Maar nu? Ik heb veel ervaring met probleempaarden en omscholing maar ervaring met jonge pony’s eigenlijk niet :+
Ik wil sowieso begeleiding/les zoeken tenzijnertijd maar over 2,5 jaar wil ik een hele brave, goed luisterende pony hebben.

Ik heb absoluut geen haast, morgen komt mijn eigen pony dus met hem aan de slag ga ik sowieso nog niet maar ik ben wel benieuwd hoe je begint met zo’n kleintje. Hij kan echt nog helemaal niks, niet stilstaan, niet meelopen, niet aaien, etc. Hij heeft wel een hoefsmid nodig dus ik wil de komende weken werken aan stil staan en voetjes geven. Hoe zijn jullie bokkers begonnen? Hebben jullie tips voor mij?

Merci alvast.

Groetjes, Lisa & Coco