Opgesloten in je eigen huis? Niet voor lang!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Opgesloten in je eigen huis? Niet voor lang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-18 14:48

Ik heb een knip op mijn voordeur zitten, zo eentje:
Afbeelding

Ik kwam er net achter dat die knip afgebroken was: het knopje draaide lam en deed niets functioneels meer. En uiteraard afgebroken in standje 'op slot'. Dus ik kon het huis niet uit (de poort achter klemt zo dat die 's winters niet open kan). Nog geprobeerd het zelf te fixen, maar dat lukte niet. Ouders gebeld, maar op afstand kunnen die ook zo weinig.

Dan maar de Woningbouw bellen, want daar huur je voor, toch? Zodat iemand het probleem kan komen fixen als er iets stuk is?
De eerste vraag begon al goed "hoe kan het dat dat afgebroken is". Ja, weet ik veel. Metaalmoeheid? Feit is dat het zo is en dat het fijn zou zijn als iemand het kan komen repareren.
"Nee mevrouw, we hebben niemand die nu kan komen, dat wordt op zijn vroegst pas maandag"
"Oké, maar ik kan op een andere manier mijn huis niet uit, u wilt mij vertellen dat ik minimaal tot maandag niet naar buiten mag?"
Na veel mitsen en maren kwam ze dan met de oplossing dat ik na 17.00 de spoedlijn maar moest bellen, dan konden die misschien wel iemand sturen.

Uiteraard was ik het daar niet mee eens. Ik hou van mijn huis, maar niet om me hier tot maandag gevangen te laten houden. En ik weet hoe dat gaat met zo'n spoedlijn, dan heb je geluk als er om 22.00 een keertje iemand langskomt.

2 deuren verderop is een aannemer (in opdracht van de woningbouw) bezig om het huis volledig te strippen. Dus ik heb de stoute schoenen aangedaan, door het woonkamerraam naar buiten geklommen en gevraagd of hij een slijptol had die hij er even voor me tussendoor kon halen.
En zo geschiedde. Er klom een grote aannemer door mijn woonkamerraam naar binnen, gebruikte zijn slijptol en binnen een minuut kon de deur weer open.

Dat ik er dan zelf een nieuwe knip in moet zetten neem ik maar voor lief.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 21-12-18 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.


Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Opgesloten in je eigen huis? Niet voor lang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:51

Hahaha, bureaucratie ten top hoor _O-
Goed aangepakt, aardig van de aannemer ook dat hij je even wilde helpen!

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Opgesloten in je eigen huis? Niet voor lang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:59

Echt he, waar bestaat doe woningbouw voor.....
Die hoort gewoon een slotenmaker of aannemer langs te sturen.
En dan op zijn vroegst maandag. Op zijn laatst in het nieuwe jaar zeker.
Hadden je ouders het kerstmaal door de brievenbus heen kunnen schuiven.

Goed opgelost in ieder geval!

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Opgesloten in je eigen huis? Niet voor lang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-18 15:01

Ik had nog gevraagd of ik op hun kosten een slotenmaker mocht laten komen (dit is hun slot namelijk). Nee daar gingen ze echt niet aan beginnen. Maar ze kwamen zelf ook niet met een andere oplossing. Het hele idee dat "we hebben geen tijd" niet altijd een optie is kwam niet echt in ze op geloof ik...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:06

>;) 8)7
Zijn die even gek!
Alleen al met oog op eventueel hulpdiensten en brand vind ik het al idioot!
Lang leve een sterke kerel met een slijptol. :D

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-18 15:08

moonfish13 schreef:
>;) 8)7
Zijn die even gek!
Alleen al met oog op eventueel hulpdiensten en brand vind ik het al idioot!
Lang leve een sterke kerel met een slijptol. :D


Ja toch. Maar wat maakt het uit, dat je van de trap kunt vallen en je nek kunt breken? Zij hebben het druk!

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Opgesloten in je eigen huis? Niet voor lang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:11

Wat een verhaal! Gelukkig was die aannemer zo aardig om je te helpen!
Echt belachelijk van de woningbouw hoor :n .

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:15

Ja exact, of dat je hart stopt met tikken en de brandweer eerst de deur moet forceren voordat iemand je kan reanimeren, want de buurman kan niet binnen komen..
Dan weten ze in elk geval zeker dat ze geen schadeclaim krijgen, want dan lig jij tussen zes planken. :+
Maar nee we hebben het druk, right.
Het lijkt de zorg wel, daar heb je ook zulke achterlijke praktijken tegenwoordig.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:16

Tuurlijk mvr we komen eraan, maandag 10.00 is de eerste de beste mogelijkheid..




Ooit ook een keer gehad. Was in de bad gegaan en heb altijd de tik dat ik de deur op slot doe. Klaar met bad, in handdoeken gewikkeld en ik doe de deur van slot..... tja dat ging dus niet.

Moest wachten tot mijn stiefvader weer thuis was met de wandeling van de hond want uit het raam klimmen was geen optie (1, kleine raam en 2, op de eerste verdieping) Blijkt het hele slot kapot gedraaid te wezen (tja ding zat er al 30 jaar in) maar was geen los slot, een ingebouwd slot. Deur is uiteindelijk stuk gezaagd door hem en na 3 uur! kon ik eruit....

Nu 4 jaar later doe ik nog steeds de deur niet op slot als ik in de badkamer ben...

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Opgesloten in je eigen huis? Niet voor lang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:41

Slim om de aannemer in de straat om hulp te vragen.
Ik zou wel naar je poort laten kijken. Gewoon voor het geval dat je er toch uit wil.

[o]

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-18 15:43

luuntje schreef:
Slim om de aannemer in de straat om hulp te vragen.
Ik zou wel naar je poort laten kijken. Gewoon voor het geval dat je er toch uit wil.


Doe ik ook, maar van het voorjaar :)

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:47

Vjestagirl schreef:
Ik had nog gevraagd of ik op hun kosten een slotenmaker mocht laten komen (dit is hun slot namelijk). Nee daar gingen ze echt niet aan beginnen. Maar ze kwamen zelf ook niet met een andere oplossing. Het hele idee dat "we hebben geen tijd" niet altijd een optie is kwam niet echt in ze op geloof ik...

Ik kan zo slecht tegen dit soort geneuzel van personeel, of het nou de woningbouwvereniging, de gemeente of welke instantie of bedrijf dan ook.
Fijn dat je het met die aannemer je uit de brand kon helpen.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Opgesloten in je eigen huis? Niet voor lang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:53

Haha, mazzel dat er een aannemer zo dichtbij aan het werk was! :j

Ooit had ik ook zo'n geluk met een fietsslot dat vast zat. Ik kom met volgeladen zakken uit de supermarkt, vul mijn fietstassen, wil mijn fiets los maken, maar kreeg er met alle wil van de wereld geen beweging meer in -O- . Toevallig op dat moment rijdt er een camionette met werkmannen de parking op, heb ik ook 1 van die gasten aangesproken of ze toevallig niets hadden zitten om mijn slot te smeren. Ik was ook snel gedepanneerd *\o/*


Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-18 15:54

Ceetje_bokt schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik had nog gevraagd of ik op hun kosten een slotenmaker mocht laten komen (dit is hun slot namelijk). Nee daar gingen ze echt niet aan beginnen. Maar ze kwamen zelf ook niet met een andere oplossing. Het hele idee dat "we hebben geen tijd" niet altijd een optie is kwam niet echt in ze op geloof ik...

Ik kan zo slecht tegen dit soort geneuzel van personeel, of het nou de woningbouwvereniging, de gemeente of welke instantie of bedrijf dan ook.
Fijn dat je het met die aannemer je uit de brand kon helpen.


Ik ook, heb hier bijzonder weinig geduld mee.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Opgesloten in je eigen huis? Niet voor lang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:00

Gewoon een beetje onmenselijk vind ik. Hoe zouden zij het vinden om tot maandagochtend opgesloten te zitten? :=

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:00

maar je kon er toch gewoon uit via het raam?

haha, nee ik snap je wel hoor...maar het kan nog gekker..hier in DL moesten mensen om bij de trein te komen maandenlang door een raam klimmen...geen idee wat dat nou precies was, maar via de normale ingang ging niet wegens verbouwing, dus dat ging allemaal via het raam naar binnen, en dan door het gebouw naar de treinen :D

mairead

Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:03

Ik hou van zulk soort verhalen.
:') Stomme woningbouw.

Maar 1 ding snap ik niet: je kon wel door je raam naar buiten? Of kom je dan op een galerij uit?

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Opgesloten in je eigen huis? Niet voor lang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-18 16:06

Ik kan door het raam naar buiten, dan sta k in de voortuin. Alleen, ik kan dat raam van buitenaf niet dichtdoen, dat moet van binnenuit. Dus ik kon wel even naar buiten (kliko oprapen, naar de aannemer lopen) maar ik kon niet weg-weg en ik heb vanavond een afspraak waar ik toch wel graag heen wil

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Opgesloten in je eigen huis? Niet voor lang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:00

U kunt toch door het raam naar buiten, dan komen we 2 januari in de namiddag om uw deur te maken :+

Ik kan me soms zo kwaad maken om dat totale gebrek aan urgentiegevoel in combinatie met een enorme drang naar bureaucratie van sommige mensen :o

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Opgesloten in je eigen huis? Niet voor lang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:38

Je raam openlaten is vragen om ellende.
Wel slim om je poort te laten maken.
Heb je een alternatieve weg.

Wij hebben sleutel van de voordeur bij 2 buren liggen.
Sleutels van familie hebben wij in huis.
Kon laatst bij schoonzusje haar deur open doen.

[o]

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:42

moonfish13 schreef:
Ja exact, of dat je hart stopt met tikken en de brandweer eerst de deur moet forceren voordat iemand je kan reanimeren, want de buurman kan niet binnen komen..
Dan weten ze in elk geval zeker dat ze geen schadeclaim krijgen, want dan lig jij tussen zes planken. :+
Maar nee we hebben het druk, right.
Het lijkt de zorg wel, daar heb je ook zulke achterlijke praktijken tegenwoordig.


Als je een werkende knip erop hebt zitten en je ligt daar met een hartaanval op de grond moeten ze ook de deur forceren hoor ;)

Berdien

Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Opgesloten in je eigen huis? Niet voor lang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:03

Sinds ik het verhaal heb gehoord over iemand (woonde alleen) die een pan aardappels op het vuur zette, naar de wc ging, de deur op slot draaien en toen de klink aan de andere kant eraf hoorde vallen.. ben ik wat voorzichtig met sloten geworden := Die mevrouw kon dus geen kant op, buren hoorden haar niet en die pan stond op het vuur met het gas lekker goed open. Ze is daarna nooit meer hetzelfde geweest :n Dus als ik alleen thuis ben ga ik altijd naar de wc met de deur open :')

Goed opgelost TS! Bizar dat zoiets zo lang moet duren. Een beetje met iemand meedenken zit er tegenwoordig niet meer in..

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Opgesloten in je eigen huis? Niet voor lang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:32

herkenbaar!!! hebben wij ook gehad. mijn man heeft een half uur staan zagen met 30graden van de zomer

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Opgesloten in je eigen huis? Niet voor lang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 23:34

Mijn vroegere bovenbuurman heeft dat ook gehad. Toen moesten ze met een ladder via zijn balkon naar binnen (2e etage).
Wij hebben er erg om kunnen lachen toen, maar de woningbouw kwam wel gelijk :D

noviceh

Berichten: 4780
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Opgesloten in je eigen huis? Niet voor lang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 23:51

Goed opgelost! Wel zou ik nu wat aan de poort laten doen, gezien deze nu klemt en je nu ziet waar het probleem zit.

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Amazonbot, ardanwan, ChanelR, chinnie, DWitzel, Eleadoras, flooooo, Laibadji, NadjaNadja, Schuur_, Tazzey en 118 bezoekers