16 jarig meisje doodgeschoten op school Rotterdam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
7ofhearts

Berichten: 2756
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

16 jarig meisje doodgeschoten op school Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 10:12

Zo zeg, dat hakt er wel in.
En nu steeds meer nieuws naar buiten komt over de omstandigheden vraag ik me dus af; Wat moet een 16 jarig meisje met een 31 jarige man?

Hoezo nu "relatie "?
De verdachte bedreigde en mishandelde het meisje al eerder, maar naar nu blijkt ook haar oudere zus.
En ja, beide deden aangifte hiervan bij de politie, en de verdachte was geen onbekende van hen.
En tóch borrelt bij mij dan de vraag op waar de ouders zijn in dit verhaal.

Nu word/werd gevreesd door wraakacties op de verdachten door de familie van het slachtoffertje, maar waar waren die eerder?
Is dit niet een hele trieste zinloze dood, die voorkomen had moeten / kunnen worden vraag ik me af?
Ik ben niet goed bekent met de Turkse cultuur, maar dácht altijd dat juist de vaders en eventuele oudere broers juist zo beschermend waren voor hun dochters/ zusjes.
Misschien wel té beschermend in sommige gevallen.

Hoe dan ook had dit natuurlijk nooit mogen gebeuren, en is het intens triest voor de familie vrienden en verdere familieleden, maar bovenal toch voor het meisje zelf.
R.I.P mooi meisje, met al je dromen, hoop en verwachtingen voor de toekomst, dat gun ik jou van harte.

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 16 jarig meisje doodgeschoten op school Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:20

Even als eerste, ik reageer later wat uitgebreider, dat monster heeft gelogen over zijn leeftijd en Humeyra wist niet dat hij al zo 'oud' was. Daarnaast ben ik zelf ook moeder en helaas heb je echt niet altijd op alles invloed. Betreffende ouders zijn zeker wel betrokken bij hun dochter.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: 16 jarig meisje doodgeschoten op school Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:29

Wat ik vooral heel schokkend vond om te lezen was dat er aangifte is gedaan wegens bedreiging met de dood en dat de verdachte daar 6 weken (!!) gevangenisstraf voor kreeg waarvan 3 voorwaardelijk. Dus feitelijk heeft hij 3 weken gezeten.. Misschien word het eens tijd om de strafmaat in NL een beetje onder de loep te nemen.

Buiten dat is het natuurlijk een onnoemelijk trieste geschiedenis..

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 16 jarig meisje doodgeschoten op school Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:49

En vergeet de appjes niet die verstuurd zijn. Echt diep en dieptriest, ik vind in dit geval dat het rechtsysteem zo vreselijk gefaald heeft

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: 16 jarig meisje doodgeschoten op school Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:08

Dit had nooit moeten kunnen gebeuren, maar de politie is onderbemand en het rechtssysteem deugt van geen kant. Dit meisje had beschermd moeten worden, door de politie of door haar familie (voor zover zij er vanaf wisten). Gelukkig zit hij nu vast en door de manier waarop hij dit gedaan heeft zit hij gegarandeerd nog wel even vast, maar dat zal hoe dan ook te kort zijn voor wat hij gedaan heeft.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: 16 jarig meisje doodgeschoten op school Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:21

...geen enkele straf kan dit ook repareren, dus dat is simpel.

Verder lijkt hij mij een kandidaat voor de longstay van de tbs: levenslang dus.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: 16 jarig meisje doodgeschoten op school Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:37

Op de radio hoorde ik dat haar familie met die van hem heeft gepraat om hem te laten stoppen en dat hij idd gelogen heeft over zijn leeftijd. Heel sneu dat dit zo heeft moeten eindigen.

Bizar dat dit kan gebeuren na alle dreiging die hij geuit heeft. Maar hoe vaak hoor je (bij andere zaken) niet dat de politie niks kan bij stalking omdat er nog geen strafbaar feit is gepleegd? Daar zou toch eens kritisch naar gekeken moeten worden.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: 16 jarig meisje doodgeschoten op school Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:38

deze school zit zo dichtbij mijn school.... zit ook bij dezelfde scholen gemeenschap. om rouw te tonen dacht t systeem wat beide scholen gebruiken ermee op te houden... (:+)

toen ik thuis kwam was t eerste wat ik zei tegen mn moeder ‘ik ben oke’ want mijn god hoe heftig moet dit zijn ook voor de ouders...