Gezocht, stoffen kamer hekje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Gezocht, stoffen kamer hekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 02:43

Hoi allemaal!

Momenteel liggen mijn 2 honden bij mij in de gang. Verre van ideaal en ik zou ze graag naar de keuken willen verplaatsen voor de momenten dat ik van huis ben.

De keuken en woonkamer vormen een ruimte, mede doordat beide honden toch wel graag op de bank liggen, en ik dit niet zo tof vind :D zoek ik dus een afscheiding van minimaal 2.25 meter lang

Ik kwam dit tegen:

Afbeelding

Ik zoek dus een soort kamer scherm dat inschuifbaar/oprolbaar is. Zodat deze niet meer zichtbaar als Ik thuis ben.
zo'n accordeon hekje lijkt ideaal, ware het niet dat een van d'r twee honden een Chihuahua is :') en laat dit net degene zijn die' een holletje krabt' alvorens te gaan liggen.

Wie o wie weet welke zoekterm ik moet gebruiken of heeft een ander vindingrijk idee?

LiesxAnne
Berichten: 1459
Geregistreerd: 01-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 05:52

Ik wil mijn hond ook niet op de bank hebben als wij weg zijn, dus leg ik hier een paar stukken bakpapier ( huishoudfolie werkt ook prima ) verdeeld over de bank. Waarschijnlijk vind hij de geluiden van het papier vreselijk en kruipt er daarom niet op :')

( de stukken haal ik er bij thuiskomst weer af, vouw ze op in de kast voor de volgende keer hahah )

Misscien het proberen waard en een goedkope oplossing :Y)

Allejandro
Berichten: 18539
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 08:50

Ik heb het rekje als bovenstaand, de lascal. De katten hier kruipen er gewoon onderdoor, terwijl hij laag tegen de grond gemonteerd is. Ik verwacht dat een chihauhau hetzelfde kan doen :P

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Gezocht, stoffen kamer hekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 09:22

Ik legde destijds mijn eetkamerstoelen ondersteboven op de bank. Maar misschien dat een chihuahua daar nog onder kan gaan liggen?

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Gezocht, stoffen kamer hekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 09:39

Mijn ervaring met hekjes is, dat ze die op den duur zelf open krijgen.
Hier hebben wij dan ook de bank gebarricadeerd met stoelen zodat de hond er niet op kon.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 02:10

Mwah, de whippet is niet de snuggerste :') ik verwacht niet dat die traphekjes oid gaat openen. Die snapt nog niet dat de deur verder open gaat als hij z'n neus zou gebruiken en wurmpt zich vaak vol met zijn borst/schouderbladen door een deur die van je af dicht gaat, met als resultaat klem te zitten.

Ik ben van mezelf wat chaotisch aangelegd en heb wel eens haast om mijn huis te verlaten voor werk/afspraak etc. Ik zie me dan niet nog even vlug wat op de bank leggen. Of dit nu folie is of stoelen :D

Ik ben echt op zoek naar een afscheiding. De Chihuahua zal er niet onder doorgaan. Die wurmpt zich alleen door openingen heen waarvan hij weet dat hij er door kan.

Heb er nog aan zitten denken zelf een soort systeem te maken met canvas doek. Maar zou niet weten waar te beginnen.

Elke andere afscheiding is ook prima, zolang hij maar inklapbaar, oprolbaar of in ieder geval weg te werken is.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Gezocht, stoffen kamer hekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 02:30

Soort vouwscherm dus, zijn zat mogelijkheden voor, aantal panelen en scharnieren. Kan ook in 2 delen zodat ze aan weerszijde van de opening opgevouwen/opgeklapt zijn als ze open staan.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 02:39

Dat zat ik net dus ook te bedenken :Y) heb een handige stiefvader. Zo zou ik hem wellicht gewoon op pootjes kunnen zetten met idd 2 of 3 panelen met scharnieren.

Stuk handiger ook, hoef ik geeneens te boren in de degelijke betonnen muur.

Ene kant staat het dressoir en aan de andere kant steekt er een stuk kozijn uit waardoor deze in principe dan ook niet te verplaatsen is als de honden er toch tegen aan duwen.


Mezelf wel even aan gaan wennen geen etenswaar op het aanrecht te laten staan :+ whippet is dan ineens wel slim genoeg om te krijgen wat hij wil :))

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Gezocht, stoffen kamer hekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 06:59


vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 07:14

Wij hebben een trixie hondenhek met deur. Alle panelen zitten aan elkaar met scharnieren waardoor je ze kan zetten zoals je wilt.

Afbeelding

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 11:56

Dat is al een beetje meer wat ik bedoel! Die zou ik alleen wat hoeven te verstevigen zodat die blijft staan *\o/*

Edit, Google zegt dat deze niet groter zijn dan 125 cm. Hoe breed is de jouwe?

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Gezocht, stoffen kamer hekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:17

Je zou kunnen googlen op oprolbaar of uittrekbaar windscherm?

ireika

Berichten: 509
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Asse

Re: Gezocht, stoffen kamer hekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:25

Een haardhekje? Bij ons geraakt de oude magere kater net niet tussen de spijlen, dus ik denk dat het met de chihuahua ook moet lukken. Wij hebben eentje van Noma van bol.com afgehaald. Moeten wel vastgevezen worden

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 15:30

Wat bedoel je met vastgevezen?

Voor nu lijkt de simpelste oplossing de uiteinde van het hek op een lat hout vast te maken.

Zoiets maar dan een stuk minder massaal:

Afbeelding

En dan aan de palen het hekje bevestigen. Zo is hij voor mij makkelijk uit het zicht op te bergen en vlug op te zetten zonder te bukken e.d.

Edit: ik zie dat ze er al bij zitten bij het Trixie hondenhok :+ hij is alleen helaas niet breed genoeg.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:34

Gewoon een rolgordijn dwars monteren, is dat niets? Je zult denk ik wel een geleiderail oid boven en onder moeten hebben, maar dat heb je met 2.25 breedte altijd nodig, denk ik.

Of, heel klassiek, een vouwwand. Die zijn ervoor bedoeld.

ireika

Berichten: 509
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Asse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:36

Vastschroeven
Maar dat zou inderdaad moeilijker weg te halen zijn.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Gezocht, stoffen kamer hekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:26

Kun je niet twee van die trixies aan elkaar maken?

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:29

MissBambi schreef:
Dat is al een beetje meer wat ik bedoel! Die zou ik alleen wat hoeven te verstevigen zodat die blijft staan *\o/*

Edit, Google zegt dat deze niet groter zijn dan 125 cm. Hoe breed is de jouwe?


Ik zou straks even een foto maken aangezien de zijpanelen ook gewoon recht ernaast kunnen. Trixie heeft verschillende soorten hekken misschien zit er een ander hek tussen?

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Gezocht, stoffen kamer hekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 20:04

Zover ik kon zien niet.

Een rolgordijn is inderdaad wel een leuk idee. Alleen toch weer iets moeilijker uitvoerbaar. Zon hekje zal het hem worden. Wellicht dat er inderdaad twee prima aan elkaar te schroeven zijn wat ik wel verwacht met een setje scharnieren. Even vragen of stiefpa hierbij wil helpen. Of even kijken of hij nog goede ideeën heeft.

Hebben hier ook een houthandel in de buurt die redelijk goedkoop hout kan leveren. Dus wellicht kunnen we zelf iets verzinnen.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Gezocht, stoffen kamer hekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:44

Je kan ook een puppyren kopen.
Die delen zijn afzonderlijk aan elkaar te maken of los te maken.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 01:13

luuntje schreef:
Je kan ook een puppyren kopen.
Die delen zijn afzonderlijk aan elkaar te maken of los te maken.

Of konijnenren?

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 01:27

MissBambi schreef:
Hoi allemaal!

Momenteel liggen mijn 2 honden bij mij in de gang. Verre van ideaal en ik zou ze graag naar de keuken willen verplaatsen voor de momenten dat ik van huis ben.

De keuken en woonkamer vormen een ruimte, mede doordat beide honden toch wel graag op de bank liggen, en ik dit niet zo tof vind :D zoek ik dus een afscheiding van minimaal 2.25 meter lang

Ik kwam dit tegen:

[ [url=m/2aodBX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zoek dus een soort kamer scherm dat inschuifbaar/oprolbaar is. Zodat deze niet meer zichtbaar als Ik thuis ben.
zo'n accordeon hekje lijkt ideaal, ware het niet dat een van d'r twee honden een Chihuahua is :') en laat dit net degene zijn die' een holletje krabt' alvorens te gaan liggen.

Wie o wie weet welke zoekterm ik moet gebruiken of heeft een ander vindingrijk idee?


Ze gebruiken die bij mij op het werk (bejaardenhuis) en ze zijn niet makkelijk open te krijgen! Dan moet je het schuifje induwen en naar voren trekken dus dat zal je hond echt niet lukken!

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 01:29

noviceh schreef:
luuntje schreef:
Je kan ook een puppyren kopen.
Die delen zijn afzonderlijk aan elkaar te maken of los te maken.

Of konijnenren?

Konijnenrenpanelen zijn veel te slap voor een hond. Puppyren is ook optie.

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:33

Ik was net aan het rondneuzen op facebook en en zag toevallig dit voorbij komen:
Afbeelding

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Gezocht, stoffen kamer hekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 17:56

Zo'n soort had ik ook gezien inderdaad, deze is alleen helaas tekort