Ervaringen met de Award zadels ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lauraneyens
Berichten: 144
Geregistreerd: 10-10-13

Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-18 15:18

Hoi,

Zie sinds enkele dagen zadels met het merk "Award" voorbij komen..
Word verdeeld door "Merkzadel"= sebastiaan emmelkamp.

Zien er op de foto heel gaaf uit !

Uitleg op de pagina:

AWARD SADDLE:

Een goed passend Engels leder Award zadel begint bij een goede zadelmaker, die gekwalificeerd is en uw paard bekijkt, voelt en meet. Onze zadelservice geeft u alle tijd om de zadels uit te testen en te ervaren. U kunt contact op nemen om het fantastisch gevoel van de geheel handgemaakte zadels van Award te ervaren. Deze passervice is geheel gratis, bij aanschaf van een zadel.

Award saddle, is ontwikkeld in samenwerking met de beste zadelmakers uit de wereld, het is bijzonder vormgegeven zadel. Het zadel is ontwikkeld na jarenlang onderzoek in de anatomie van het paard en ruiter. Dit onderzoek heeft geleid tot een zeer anatomisch gevormd zadel waardoor er optimaal beweging mogelijk is dit bied resultaat bij paard en ruiter. Door dit onderzoek is er een zadel ontstaan die ervoor zorgt dat u optimale beweging kunt volgen en u volledig in balans kunt zitten. Door de ruimte tussen de kussens van het zadel krijgt het paard de ruimte de ruggenwervels goed te kunnen buigen waardoor u het beste resultaat bereikt. De Award modellen worden aangemeten met de kale boom van het betreffende zadel zodat wij in het zadel op de rug van het paard kunnen kijken. Daarnaast word er een template gemaakt om de ontwikkeling van het paard bij te houden.

Alle Award modellen zijn volledig zelf samen te stellen hoe u het wilt. De stiksels, type wrong, leer soorten, piping op het zadel, de achterkant en de kleuren. Alles is mogelijk bij Award Saddle.
Een volledig op maat gemaakt zadel binnen 4-6 weken geleverd geheel naar wens.
2 jaar garantie op de boom die tevens aanpasbaar is, mocht het paard breder worden of afvallen.
Gratis aflevering en op maat afvullen.
Mogelijk op afbetaling.

Bij aanschaf van een nieuw aangemeten Award Saddle adviseren wij u tussen de 3-6 maanden het zadel te laten controleren de kosten hiervan bedragen 85 euro excl voorrijkosten. U kunt deze kosten delen door de zadels van uw stalgenoten ook te laten controleren door ons.

Iemand ervaring met deze zadels en/of deze verkoper ?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:36

Ziet er mooi uit!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:21

De eerste 2 zadels, vooral de eerste, daar trekt het leer onder de wrong op het zweetblad. Het eerste zadel heeft kussens die de rug nooit mooi kunnen volgen van het paard (is mogelijk een paspaard, maar hier past het niet op).
Ik zeg niet dat de zadels slecht zijn, maar dit is het zoveelste gerebrande merk. Iedereen kan een eigen zadel laten ontwikkelen. Voor deze zou ik graag weten of ze uit Engeland komen (dan vaak goede kwaliteit), of uit een ander land (wisselende kwaliteit).

Deze zadels zou ik zelf wegens de nogal fixerende wrong niet uitkiezen. Het zadel is zelfs vermoedelijk niet eens passend te maken voor mijn lange bovenbenen. Ik zou dus zeker als jij hier voor gaat echt een proefrit willen maken. Het is een nogal dwingende wrong.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Nielojram

Berichten: 7795
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:55

Citaat:
AWARD SADDLE:

Een goed passend Engels leder Award zadel begint bij een goede zadelmaker, die gekwalificeerd is en uw paard bekijkt, voelt en meet.

Waarin gekwalificeerd?

Citaat:
Onze zadelservice geeft u alle tijd om de zadels uit te testen en te ervaren. U kunt contact op nemen om het fantastisch gevoel van de geheel handgemaakte zadels van Award te ervaren. Deze passervice is geheel gratis, bij aanschaf van een zadel.

ELK zadel is handgemaakt.
Er bestaan geen zadel-machine's.


Citaat:
Award saddle, is ontwikkeld in samenwerking met de beste zadelmakers uit de wereld, het is bijzonder vormgegeven zadel.

Namen..
Als ' de beste' zadelmakers hebben meegewerkt, zijn ze trots, dus willen ze hun naam verbinden aan het product.

Citaat:
Het zadel is ontwikkeld na jarenlang onderzoek in de anatomie van het paard en ruiter.
Dit onderzoek heeft geleid tot een zeer anatomisch gevormd zadel waardoor er optimaal beweging mogelijk is dit bied resultaat bij paard en ruiter.

Welk resultaat?

Citaat:
Door dit onderzoek is er een zadel ontstaan die ervoor zorgt dat u optimale beweging kunt volgen en u volledig in balans kunt zitten. Door de ruimte tussen de kussens van het zadel krijgt het paard de ruimte de ruggenwervels goed te kunnen buigen waardoor u het beste resultaat bereikt.


Ruggenwervels kunnen niet buigen...
Toch een knappe constatering na die jarenlange onderzoeken.

Citaat:
De Award modellen worden aangemeten met de kale boom van het betreffende zadel zodat wij in het zadel op de rug van het paard kunnen kijken. Daarnaast word er een template gemaakt om de ontwikkeling van het paard bij te houden.

Dit is heel positief, het paard waar het zadel voor opgemeten wordt, wordt in ieder geval op een template gezet! Dat scheelt een hoop gedoe, als het dier na 3 maanden zo veranderd is, dat er veel aangepast moet worden.
En dan kunnen we ervan uitgaan dat de gekwalificeerde verkopers precies weten waar ze moeten meten.

Citaat:
Alle Award modellen zijn volledig zelf samen te stellen hoe u het wilt. De stiksels, type wrong, leer soorten, piping op het zadel, de achterkant en de kleuren. Alles is mogelijk bij Award Saddle.
Een volledig op maat gemaakt zadel binnen 4-6 weken geleverd geheel naar wens.
2 jaar garantie op de boom die tevens aanpasbaar is, mocht het paard breder worden of afvallen.
Gratis aflevering en op maat afvullen.
Mogelijk op afbetaling.

En dat is wat we willen. Elk kleurtje, elk stikseltje, tijgerprint, krokodillenmaten, afbetalen, top!

Twee jaar garantie op de boom???
Neem je jezelf dan serieus als verkoper..?

Wat kosten de zadels?
Prima alternatief wellicht tov de custom-zadels, zelfde look, volgens mij een realistischere prijs.

Es war schön.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 08:42

2 jaar garantie? Dat is niets. Een boom van een A-merk gaat levenslang mee. Mocht er na 15 jaar iets spontaan misgaan met een stubbenboom, dan doen ze bij stubben niet moeilijk. Hoe zit dat hier?
Vergeet niet dat 2 jaar gewoon de wettelijke EU termijn is op elk produkt.

Ik ben ook wel benieuwd wat de prijs is en waar ze gemaakt worden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Ballard_L

Berichten: 2488
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 08:57

Naast datbik ze echt heel lelijk vind heb ik hier ook wel vraagtekens bij...zadels kosten meer dan €2000,-. Dan zou ik liever voor een Custom gaan

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 08:59

Ballard_L, heb je de prijzen ergens gevonden? Op facebook lees ik 'stuur een pb'. Mogen prijzen niet open zijn?
Voor onder de 2000 heb je ook Fryso onder de maatwerk zadels (wat ik zelf een heel fijn zadel vind)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Ballard_L

Berichten: 2488
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:37

germie schreef:
Ballard_L, heb je de prijzen ergens gevonden? Op facebook lees ik 'stuur een pb'. Mogen prijzen niet open zijn?
Voor onder de 2000 heb je ook Fryso onder de maatwerk zadels (wat ik zelf een heel fijn zadel vind)


Bij sommige advertenties die ze plaatsen op fb staat wel een prijs ;)

Ja ik heb dan ook liever een Fryso :)

Edit: foto
Afbeelding

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:03

Voor dat geld heb ik veel meer keuzes. Daaleman, Fryso, Ryder, MFSC, Custom, enz. En dan heeft Fryso of Ryder toch wel mijn voorkeur. Als je nu iets in de markt wilt zetten denk ik dat je rond de 1500 euro moet gaan zitten en dan dezelfde kwaliteit moet leveren als de 1800 zadels.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

MandyRM
Berichten: 1
Geregistreerd: 12-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:50

Hoi Laura,

Ik rij zelf sinds een maand of 6 met het Award Heaven zadel. Nadat ik zelf 3 jaar lang op zoek geweest ben naar een goed passend zadel en 2 zadels volledig op maat heb laten maken door 2 bekende en duurdere merken die ook niet passend bleken ben ik bij Award terecht gekomen.

Ik rij met mijn paard lichte tour dressuur, maar hij bleef schraal bij de schoft en op de rug onder het zadel. Kelly van merkzadel heeft mijn paard uitvoerig opgemeten en nagekeken en zag dat mijn paard zeer gevoelig op de rug was veel bespiering miste daar. Na het uitproberen van 2 andere modellen van Award die niet ideaal op de rug van mijn paard lagen, pakte Kelly het model Heaven. Dit zadel lag als gegoten op de rug van mijn paard. Het zadel voelt ook super zacht. Toen ik erop stapte zat ik gelijk heerlijk door de diepe zit van het zadel. Ik merkte in de stap al dat mijn paard losser aanvoelde en ruimer bewoog, maar met aandraven voeld ik zo duidelijk verschil! Het voelde gewoon gelijk goed.

Kelly is heel erg kundig, legt alles super goed uit en geeft goed advies.

Na 3 maanden leek mijn paard meer bespiering bij schoft en op zijn rug te krijgen. Kelly heeft mijn paard toen opnieuw opgemeten en mijn paard bleek aan beide kanten 0,5 cm in zijn bespiering te zijn gegroeid!!
Kelly legt de eerste meting vast op een template zodat je dit dus later weer na kan kijken en daarop was duidelijk te zien dat hij op meerder punten was gegroeid en op 1 punt aan beide kanten zelfs 0,5 cm dus.

Ik ben dus nog steeds zeer tevreden over mijn Award zadel en kan het iedereen aanraden. De kussens zijn nog steeds super zacht en het materiaal ziet er nog steeds als nieuw uit na 6 maanden intensief gebruik. Tevens ben ik zeer tevreden over de service van merkzadel. Het contact met Kelly is erg fijn en het zadel was al na 4 welen binnen!

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:06

Heb je ook foto's van het zadel op het paard hoe het er nu uitziet, en ook hoe de onderkant er uit ziet en hoe jij op het zadel zit?
Het is je eerste bericht op bokt en je profiel is leeg.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:39

Ik heb toevallig gisteren bij Kelly een zadel laten aanmeten. Ja, het is een smak geld maar ik vind het het compleet waard.
Persoonlijk vind ik het geen lelijk zadel, maar daar is ieders smaak anders voor toch? De wrong kon op het 'pas'zadel zo versteld worden dat we verschillende wrongen konden testen en ook konden veranderen kwa positie. Zo kwam er voor mij een ideale wrong uit op een eigen gekozen positie. Het is dus niet alleen een zadel voor mijn paard straks, maar ook voor mij.
Ik heb nu nog geen foto want het duurt nog 4-6 weken voordat hij er is.
Kelly is vakkundig, ze maakte een 2e template gisteren nadat ze na een maand weer langs was gekomen. Hierin was duidelijk dat mijn paard zwaar was aangekomen na verslapping van de training. Met haar adviezen en straks een fijn zadel kan ik weer aan de slag met hem. Ze kon mij ook namelijk vertellen hoe het zat in zijn lijf. Het staat misschien wat stom in de Award beschrijving over de rugwervels, maar daarmee bedoelen ze de buiging en bolling in het lijf.
Ik ben tevreden met de service die ik kreeg en kan niet wachten tot mijn zadel er is. Sterker nog, elk ander zadel zit voor mij niet meer zo lekker nu ik een keer op de Award heb gereden. Heerlijk zacht en comfortabel, voor mij en mijn paardenkind.

BYOUX&SYOUX
MILAN
DaniqueByoux op Instagram

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:54

Zijn er toevallig al meer mensen met ervaring van de Award zadels ?
Ik vind het zelf ook gruwelijk veel geld, voor iets wat net een paar maanden op de markt is en voorderest nog niks over bekend is ..?

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:15

Marjoleinvde schreef:
Zijn er toevallig al meer mensen met ervaring van de Award zadels ?
Ik vind het zelf ook gruwelijk veel geld, voor iets wat net een paar maanden op de markt is en voorderest nog niks over bekend is ..?


Ik denk dat je Kelly moet laten langskomen en het zelf ervaren. Zelf het zadel voelen ect :j

BYOUX&SYOUX
MILAN
DaniqueByoux op Instagram

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:56

Daniquebyoux schreef:
Marjoleinvde schreef:
Zijn er toevallig al meer mensen met ervaring van de Award zadels ?
Ik vind het zelf ook gruwelijk veel geld, voor iets wat net een paar maanden op de markt is en voorderest nog niks over bekend is ..?


Ik denk dat je Kelly moet laten langskomen en het zelf ervaren. Zelf het zadel voelen ect :j


Ik heb helaas €70 voorrijkosten.., dat vind ik zelf wel een hoop geld om ‘eventjes’ alles aan te voelen :D

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:00

Dat is idd wel flink..

BYOUX&SYOUX
MILAN
DaniqueByoux op Instagram

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:39

Geen idee of je het nog wilde weten maar ik heb inmiddels mijn zadel en ik ben verkocht. Het zit heerlijk, natuurlijk ook omdat ie naar mij ‘gemaakt’ is en ik merkte dat mijn paard zoooveel spanning liet gaan tijdens het rijden. Normaal knarste hij onder het zadel, nu was ie aan het briesen. Duidelijk verschil na 1 rit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BYOUX&SYOUX
MILAN
DaniqueByoux op Instagram

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:55

EN kun je ook foto's maken van hoe het zadel op je paard ligt en hoe jij er op zit? de wrong lijkt me nogal dwingend.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:20

Daar heb ik nog geen fotos van, maar ik heb bewust gekozen voor deze wrong. Ik heb de neiging om mijn knieeen op te trekken en dat kan hiermee niet.
Plus ik wilde een diepe zit met veel wrong.

BYOUX&SYOUX
MILAN
DaniqueByoux op Instagram

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:50

Daniquebyoux schreef:
Daar heb ik nog geen fotos van, maar ik heb bewust gekozen voor deze wrong. Ik heb de neiging om mijn knieeen op te trekken en dat kan hiermee niet.
Plus ik wilde een diepe zit met veel wrong.

Aha

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:59

Ik dacht bij de 1e aanblik eerlijk eerlijk gezegd dat het goedkope, opgepimpte zadels zijn. Kunststof, kwam in me op.

Ik kan met bewondering kijken naar een mooi leren zadel. Dat gevoel roepen deze zadels niet bij me op.

2000 euro zou ik dan ook nooit geraden hebben.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:37

Jammer dat alle "nieuwe" merken die op de markt komen meteen dik over de 2000 moeten kosten.


Geef mij maar 1500 voor een degelojk zadel zonder al die bling bling opties. Eenvoudig maar goed

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:17

Boras schreef:
Ik dacht bij de 1e aanblik eerlijk eerlijk gezegd dat het goedkope, opgepimpte zadels zijn. Kunststof, kwam in me op.

Ik kan met bewondering kijken naar een mooi leren zadel. Dat gevoel roepen deze zadels niet bij me op.

2000 euro zou ik dan ook nooit geraden hebben.

Ik dacht er precies hetzelfde over! Heb sinds 2,5 week een nieuw zadel en in mijn zoektocht kwam ik ook de Award zadels tegen. Ik vond ze erg plastic overkomen, en dan die prijs.

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:30

Ik volg ze op Facebook. Ik vind het wel interessant dat er met een kale boom gepast word en er een template gemaakt word. Ik heb gevraagd tot in hoeverre het zadel mee kan groeien, en ze schijnen wel een aantal maten kleiner en groter gemaakt kunnen worden.

Ik heb altijd zadels met verwisselbare voorboom, dus vind het nog iets spannend om iets met een vaste boom te kopen. Zeker omdat ze een behoorlijk prijskaartje hebben.

Ik kan goedkoper een kent en masters of Ruiz Diaz kopen, voor hetzelfde geld een Fairfax of hastilow, of ik geef meer uit aan een wow. Maar met die merken heb ik meer kan op langer passend blijven. Nadeel is dat de zit (op wow na) vrij standaard is, en ik eigenlijk een zadel nodig ben die meer op mij is aangepast.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:32

magootie schreef:
Boras schreef:
Ik dacht bij de 1e aanblik eerlijk eerlijk gezegd dat het goedkope, opgepimpte zadels zijn. Kunststof, kwam in me op.

Ik kan met bewondering kijken naar een mooi leren zadel. Dat gevoel roepen deze zadels niet bij me op.

2000 euro zou ik dan ook nooit geraden hebben.

Ik dacht er precies hetzelfde over! Heb sinds 2,5 week een nieuw zadel en in mijn zoektocht kwam ik ook de Award zadels tegen. Ik vond ze erg plastic overkomen, en dan die prijs.

Op basis van de foto's snap ik het ook hoor. Het is net of er een soort coating over het leer zit.

Maar wat me het meest stoort is dat ze allemaal onder de wrong lijken te trekken. Overal zitten daar vouwen in het leer.

Maar foto's kunnen enorm vertekenen. Ik ken ook voorbeelden van goedkope zadels die op foto's super lijken.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimberly520 en 84 bezoekers