Andermans rommel op het land..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Andermans rommel op het land..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 14:31

Hoi!

Dit topic is ook vooral bedoeld om even frustratie van mij af te kunnen schrijven. Misschien dat sommige met soortgelijke ervaring(en) mee kunnen denken en/of advies kunnen geven.
Je ziet die topics wel eens voorbij komen waarin sommige bokkers problemen hebben met buurtbewoners of andere mensen. Daarbij denk je dan wel eens ''Zou het echt zo extreem zijn? Zijn mensen echt zo kort door de bocht en brutaal?'' Men zegt wel dat elk verhaal 2 kanten heeft maar nu heb ik ervaren dat het echt niet altijd zo is, dat mensen soms echt gewoon alleen aan zichzelf denken en er geen land met hen te bezeilen is. In dit geval de oude bewoner van een huis met een stuk land dat ik gekocht heb en waar wij vorige week zijn komen wonen. Mijn moeder heeft het huis gekocht waarin men echt de gekste dingetjes heeft meegenomen, van kroonsteentjes tot zelfs de brandmelder die eigenlijk bij het huis hoort. Ze gebruikten de grijze container ook nooit volgens de buren omdat ze alles altijd in een vat in het land verbrandden. Nu hebben ze er 55 kilo aan rommel ingegooid, wat dus gewogen word en per kilo betaald moet worden. Het gaat om een paar tientjes maar het is wel ontzettend kinderachtig. Dat ze dus ook in het land alles verbranden, van banden tot mest, heeft veel overlast veroorzaakt bij de buren. Zo waren er nog meer pesterijtjes. Alle buren, allemaal heel vriendelijk en wonen er soms al járen, zeggen hetzelfde. We zijn erg blij dat de buren zo begaan en vriendelijk zijn, dat het verder ook heel fijn wonen is en straks de paarden aan huis kunnen komen.
Maar nu weten jullie een beetje wat voor iemand het is.
Maar nu ligt er dus nog spul op het land. Dit zijn een paar dingen van waarde, o.a. een pitbike, een boog schuilhok en zelfs een schaap(ram). Maar zo liggen er ook nog spijkers en haakjes, een (kapot?) zwembad, een roestige oude brandhaard en zelfs een dood kalf. De laatste zag ik pas achterin het land na een paar dagen toen een buurtbewoner er op wees. De vorige bewoner had er dus kleine zwarte koeien en een stier lopen en beweerd dat het kalf niet van zijn koeien is, terwijl het toch echt een kalf is, op nu mijn land en ook van nog vrij recent. Nou, voor zo ver ik weet kunnen mensen ook geen kalven baren :+

Dus ik heb vorige week het hek ook al gelijk op slot gedaan omdat ik niet wil dat men zomaar op mijn land komt, want mijn spullen (springbalken en een kruiwagen etc.) liggen er ook. Nu is het dus zo dat hij bij de overdracht heeft gezegd de rommel (afgelopen) Zaterdag op te halen. Die ochtend heb ik geappt met hoe laat ik hem kon verwachten waarop hij reageerde dat hij het me nog zou laten weten. Dus ik de hele dag wachten maar hij liet niks van zich horen. Tegen schemering ben ik weg gegaan omdat ik paarden binnen moest zetten op de stal waar die van mij nu nog staan en nog stallen moest uitmesten etc. Toen ik terug kwam was hij ook niet (stiekem) geweest. Er is ook nog geen licht dus in schemering kan hij niet veel beginnen. De buren had ik al even op de hoogte gesteld en die zouden het ook in de gaten houden. Zondag ochtend ben ik naar stal gegaan en op de terugweg kreeg ik telefoon van de buurvrouw dat ze de oude buurman weg had zien rijden met een aanhanger. Dus ik pissig dat hij zomaar aan komt waaien zonder het te laten weten. Mijn moeder was er ook niet anders had die er ook echt wel wat van gezegd. We denken dus dat hij de dingen van waarde mee wil nemen en mij met de rotzooi gaat laten zitten. Dus ik wil er bij zijn en anders komt hij gewoon niet mijn land op. Maar hij is dus over het hek geklommen en heeft spullen lopen verplaatsen en heeft kleine dingen meegenomen. Nu heb ik een blauw bordje opgehangen met 'verboden toegang'-wetartikel zoveel en de politie op de hoogte gesteld, want die zijn bekend met deze man want in die 2,5 jaar heeft hij die al een aantal keer aan de deur gehad.

Gisteren heb ik hem een 'boze' app gestuurd met: ''Afgelopen Zaterdag heb ik gewacht tot je zou komen maar je bent niet geweest en je hebt ook niks van je laten horen. Aankomende Zaterdag wil ik dat je tussen 12:00 en 14:00 alles mee neemt als ik er ben.'' waarop hij zei al 3x te zijn geweest en er al weer heel wat weg is. Niks van waar, alleen maar wat kleinere spulletjes. Ook zegt hij aan te hebben geklopt terwijl hij mij in mijn kamer had gezien. Ook niet waar, want je kunt mij niet eens zien vanaf de straatkant. Bovendien hebben wij een bel die je echt door het hele huis hoort dus waarom aankloppen?
In dit geval zit ik dus een beetje met een boos gevoel dat het zo moet gaan en nog veel moet doen om het af te rasteren met schrikdraad etc. Op de app waar ik zei dat ik wil dat hij het tussen 12:00 en 14:00 op haalt heb ik nog geen reactie gekregen. Ik ga het zien. Mijn bericht is duidelijk. Maar als hij het niet doet, wat moet dan de volgende stap zijn? Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaring? Ik zie het wel. Fingers crossed.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:38

Ik denk dat ik er een tegenvoorwaarde aan had gehangen, iets in de trant van als het niet binnen die tijd is opgehaald gaat het naar de stort. En dat zou ik ook direct doen. Spreek een meetingpoint af 'bij het toegangshek', 'voor aan de weg' oid. Hoe het juridisch zit weet ik niet, maar als de overdracht is geweest lijkt het mij puur coulance van jullie kant om die man nog de mogelijkheid te bieden de spullen op te halen. Ik geloof dat ik hier heel snel klaar mee zou zijn.
De kosten voor de nog op te ruimen rotzooi, incl kadaver :( nam ik dan maar voor lief.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Andermans rommel op het land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:41

Pas er maar mee op dat je met een dood kadaver geen gedonder krijgt :j
Ik zou hier ook echt heel snel klaar mee zijn en alles buiten het hek zetten met de mededeling dat het daar staat.
Kijk maar hoe snel hij er dan is :)
Evt politie om advies vragen of een wijkagent ofzo dat het in ieder geval al bekend is

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Andermans rommel op het land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:46

Ik zou zeker de politie om advies vragen. Zeker als het om een kadaver gaat. Daar kun je nog wel eens ongevraagd problemen mee krijgen.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:48

De overdracht is al geweest, volgensmij zijn het technisch gezien nu jouw spullen. Want het ligt nig op jou grond en hij neemt niet de moeite om het op te halen.
Ik zou de spullen aan het hek zetten zeggen dat hij zaterdag tot 12 uur heeft om het op te halen en anders gaat het naar de stort.

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 14:55

Politie weet er van :j Gemeente heb ik ook geappt met uitleg waarop ze antwoordden: ''U kunt contact opnemen met de vorige eigenaar voor het dode kalf en overige rommel'' Waarop ik antwoordde: ''Al gedaan, geprobeerd te bellen ook en neemt niet op. Weigerde ook zijn nieuwe adres te geven bij de overdracht. Maar stuur hem nog wel een app met een datum want wil er bij zijn. Dacht dat het dode kalf eventueel door de gemeente opgehaald kon worden.'' waarop zei weer vertelden dat ik contact met de Dierenambulance op moet nemen. Nou, die doen niks met vee dus heb daar ook al niks aan..
Echter ben ik dus bang dat ik gedonder krijg als ik spullen wel zomaar weg gooi. Voor de koop wilde ik de overkapping eventueel wel overnemen maar daar wilde hij dus 500euro voor.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:56

Lau schreef:
De overdracht is al geweest, volgensmij zijn het technisch gezien nu jouw spullen. Want het ligt nig op jou grond en hij neemt niet de moeite om het op te halen.
Ik zou de spullen aan het hek zetten zeggen dat hij zaterdag tot 12 uur heeft om het op te halen en anders gaat het naar de stort.

Helaas, werkte het maar zo :( Het zijn niet TS dr spullen, dus als zij zegt "als je dan niet komt breng ik ze naar de stort" en doet dat ook, kan die man als hij heel moeilijk wil gaan doen een zaak beginnen tegen TS dat zij zijn spullen heeft vernietigd en dan kan ze betalen.


Als hij niet reageert: contact opnemen met rechtsbijstand (en als je die niet hebt met het juridisch loket). Zij weten exact hoeveel mogelijkheden jij die man moet geven de spullen op te halen en wat voor bewijs je moet hebben zodat die man niets op jou kan verhalen als je de spullen uiteindelijk toch weg doet.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:56

Lau schreef:
De overdracht is al geweest, volgens mij zijn het technisch gezien nu jouw spullen. Want het ligt nig op jou grond en hij neemt niet de moeite om het op te halen.
Ik zou de spullen aan het hek zetten zeggen dat hij zaterdag tot 12 uur heeft om het op te halen en anders gaat het naar de stort.

Precies. Als hij zaterdag nog niet geweest is zou ik het gewoon zelf oplossen en er lering uit trekken. Dat kadaver moet je vandaag nog even gaan regelen: aan de kant van de weg leggen, bedekt en de rendac bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:00

De makelaar bellen. En daarmee een afspraak overeen komen.

En wanneer hij het niet zelf opruimt dan zou ik juridische stappen ondernemen en het professioneel laten reinigen op zijn kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:09

Wbt het kadaver, je weet niet waar die man woont? En heel toevallig weet je het UBN ook niet?

Als je een dood kalf wil opgeven bij rendac zul je toch een ubn moeten opgeven en bij doodgeboorte levensnr van de moederkoe.
Denk niet dat het je gaat lukken zo via de rendac mee te geven, helaas...

Is het trouwens een volgroeid kalf?

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:30

of het spullen van TS zijn hangt af van wat in het koopcontract staat...staat daar niet iets in van dat het bezemrein opgeleverd moet worden??? Ik vind dit een hele rare gang van zaken..

heb zelf iets soortgelijks gehad (heeft ook wel een halfjaar geduurd, nu waren dit geen kwade mensen..heb ook nooit ruzie met ze gehad, maar het gemak waarmee ze maar menen jouw grond te kunnen blijven gebruiken voor hun opslag..grrr). Alleen was alles feitelijk van mij bij de overdracht...aangezien in het contract stond dat het huis bezemschoon opgeleverd moest worden, en de overdracht gold voor alles wat op dat moment aanwezig was..volgens mij is dit meestal zo...

geen nieuw adres willen geven komt mij ook vreemd voor...dit moet de notaris toch weten? En een makelaar hoort hier toch ook een rol in te spelen? Meestal loop je de boel even door om te bespreken wat nog gebeuren moet. Dacht ik….containers horen gewoon leeg te zijn bij oplevering, etc. etc.

is de koopsom al betaald? Want dit kun je nog achter de hand houden..oplevering niet zoals afgesproken..deel geld komt als dat geregeld is.

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:38

Makelaar of notaris bellen.
Eigenlijk had je een bedrag van een paat honderd of duizend euro achter moeten houden.
Die pas overmaken als de zooi was opgehaald.
Of niet overmaken om zooi zelf op te ruimen.

Ik had niet getekend bij de notaris.
Eerst de zooi weg en de ontvreemde spullen terug in het huis.

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:41

Jeetje fijn om zo in een ander huis te trekken.
Makkelijke mensen die lekker de rommel laten liggen.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:11

Ik zou de met de gemeente bellen over het illegaal dumpen van afval en met de NVWA over het illegaal dumpen van een kadaver door de vorige eigenaar. Eens kijken wat die zeggen. Bij de politie moet je maar net iemand treffen die er vanaf weet.

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 16:12

Dat zijn dus dingetjes waar je achteraf aan denkt.. In Augustus hadden wij het huis dus bekeken, een bod geplaatst en 3 December was de overdracht. Echter hadden die mensen de overdracht van hun nieuwe huis dus dezelfde dag hoorden we kortdag en wilden 2 weken extra na de aankoop om in hun nieuwe huis te trekken want ze verhuizen zichzelf. We hebben ze 9 dagen gegeven want we wilden er voor kerst een beetje fatsoenlijk bij zitten en sinds vorige week Woensdag hebben we dus het huis. Het zijn allemaal dingetjes die dus na het tekenen naar boven komen omdat je gewoon enthousiast bent. Je gaat er dus vanuit dat mensen hun woord nakomen maar ik denk dat we gewoon te coelant zijn geweest. Ook dat geruzie met de buren wisten we dus pas nadat ik hen had ontmoet. Het is ook zo dat de vorige verhuizingen altijd zonder dit soort gedoe ging. Maar zo leert men weer wat.
Wat jullie ook vergeten is dat er dus nog een schaap van die man loopt. Heb toevallig net met de leverancier van het hooi gebeld die nog geld van de beste man krijgt en ook het nieuwe adres heeft aangezien hij oude stallen voor hem had vervoerd naar zijn nieuwe woning.. Dus ik ga er werk van maken. Zijn spul ga ik allemaal opzij zetten zodat ik kan afrasteren en de paarden er Maandag kunnen lopen. Hiernaast werk ik ook nog 4 dagen en het is bijna kerst, heb last van ischias door de verhuizing dus het komt echt even k*t uit dat ik echt overal achteraan moet. Ik laat weten hoe en wat Zaterdag. Als hij nog niet is geweest ga ik met een Jurist contact opnemen die mij helpt om een formulier op te stellen. Wist ook mijn god niet wat ik met die schaap moest, maar kreeg via PB de tip om NVWA in te schakelen.

De Makelaar deed het gemakkelijk af. Zei ook dat ik hem eerst nog maar moest benaderen dus heb toen die app gestuurd van gisteren maar denk dat hij het niet na komt. We gaan het zien..

Huis moest bezemschoon afgeleverd worden. Dat is ook gebeurd, zou verder ook niks overkopen. Er is alleen een overkapping waar ik nieuwe stallen in laat bouwen.

Overigens is het echt een klein kalf (waren ook kleine koeien) doodgeboren of miskraam.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Andermans rommel op het land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:58

Als je het adres hebt zou ik er nog wel tijd en wellicht wat geld in willen steken.
Alles op een aanhanger schuiven en bij hem voor de deur afleveren en doei.
Dan maak je het hem wel makkelijk maar ben je er ineens vanaf.
Ja of niet voor hij weer verzint dat je iets vergeten bent of kapot hebt gemaakt

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 17:25

LukieBradley schreef:
Als je het adres hebt zou ik er nog wel tijd en wellicht wat geld in willen steken.
Alles op een aanhanger schuiven en bij hem voor de deur afleveren en doei.
Dan maak je het hem wel makkelijk maar ben je er ineens vanaf.
Ja of niet voor hij weer verzint dat je iets vergeten bent of kapot hebt gemaakt


}:) dat zou nog wel kunnen.. En daar zie ik hem ook wel voor aan ja. Als ik dan toch niks kan laten afvoeren kan dit wel een goed alternatief zijn. Kan wel alles buiten het hek zetten maar dan haalt hij dus alsnog misschien alleen de waardevollere spullen op. Maar ja, dan zit ik met dat schaap. Kalf dan maar in een zak.. Eerst Zaterdag maar zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:43

Als je dat kalf echt kwijt moet dan zou ik idd de dierenambulance eens bellen. Wij konden bij het stort kadavers kwijt, meestal waren dit reeën en ik weet hoe de regels met een kalf zijn maar als het zo mag, misschien willen ze je dan op die manier helpen? Dan hoeven ze hem niet op te halen en jij bent m kwijt.
Als hij de rest niet op komt halen zou ik het idd voor de deur dumpen, veel plezier ermee :evaw:

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Andermans rommel op het land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:47

Wij mogen als dierenambulance geen vee meenemen en zeker geen kadavers. Je kan daar echt problemen mee krijgen, daar moet je niet aan beginnen.

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Andermans rommel op het land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:52

Voor het kadaver gewoon de Rendac bellen. Die móeten kadavers ophalen, ook al heb je geen UBN. Je betaalt dan wel het particuliere tarief, maar dat kost je echt de kop niet.

meggiemeg

Berichten: 12218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:00

Stel hem gewoon aansprakelijk, dat er een afspraak is gemaakt, stel een termijn dan kan je het ophalen en anders laat je het ophalen op zijn kosten.
Of anders wat Luckiebradley aangeeft, even wat moeite er in steken en alles op zijn nieuwe adres dumpen, ben je er wel in 1x zeker weten vanaf.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 20-12-18 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:02

Ibbel schreef:
Voor het kadaver gewoon de Rendac bellen. Die móeten kadavers ophalen, ook al heb je geen UBN. Je betaalt dan wel het particuliere tarief, maar dat kost je echt de kop niet.


Dat werkt niet zo makkelijk helaas... Neef had vorig jaar een zelfde soort verhaal en heeft daar echt een hoop gezeik mee gehad.

Veearts/politie kan UBN wel achterhalen via het oornummer van het schaap als het goed is! :)

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:02

De nVWA kan heel veel inzien hoor dus misschien word je daar wel wijzer! Zou toch geen last willen krijgen door een beest van een ander.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Andermans rommel op het land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:08

Ik zou het kalf in een zak doen en bij de spullen bij zetten.
Wat een man zeg _O-
Zou echtt een goeie voor mij zijn dit

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Andermans rommel op het land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:08

Groningen is te ver voor mij.
Had best met onze bus het schaap willen vervoeren naar het nieuwe huis/tuin van de eigenaar.

Toen wij 16 jaar geleden in ons huis kwamen zaten de klikobakken ook vol.
Erg asociaal.
Zelf hadden we bij ons verkochte huis de klikobakken leeg en schoon.