Vraag aan de kenners: Tuig verkopen, hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Vraag aan de kenners: Tuig verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:26

Ik heb een kleine periode gehad waar mijn pony voor de koets heeft gestaan, maar denk niet dat het er nog van gaat komen. De koets is al weg, het tuig heb ik nog liggen. Nu wil ik dit graag ook verkopen, maar ik weet niet goed hoe. Misschien kunnen jullie mij helpen? Wat trekt het meeste aan als je tuig zoekt? Waar reageer jij het makkelijkst op?

Als je een nieuw tuig koopt is dit borst, schoft en broek.
Zelf heb ik in de advertentie het tuig als compleet (dus met hoofdstel(len), bit, leidsels en ook nog een vliegendeken). Is dit de beste manier? Of gaan mensen toch eerder voor het 'winkelmodel' en kan ik beter aparte advertenties maken?

Alle tips zijn welkom. Facebook heb ik niet ;)


Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:37

Je kunt beter één advertentie maken waar je het hele tuig compleet (schofttuig, borsttuig met strengen, broek inclusief rugriem en culeron, hoofdstel en leidsels) aan bied en eventueel onderaan vermelden dat je bij interesse ook nog een vliegendeken en (men)bit erbij verkoopt.

Duidelijke foto's maken nadat je het schoon hebt gemaakt of hebt ingevet en daarna een advertentie maken waarin je omschrijft wat erbij zit, welke maat het is en in welke staat het verkeerd. Ik zou de advertentie op bokt en marktplaats plaatsen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Vraag aan de kenners: Tuig verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:41

Ik heb eens het complete Shetlander tuig verkocht. Gewoon compleet gelaten. Het is compleet kopen of niet.
Foto's van het tuig op Shetlander en van het tuig uitgestald op de grond, wat close-ups etc. Veel verschillende foto's. Had hem zo verkocht.

hagelslag
Berichten: 8931
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Vraag aan de kenners: Tuig verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 15:17

Hee, ik denk dat je ook de prijs zonder alle andere dingen erbij zou kunnen zetten


senna21

Berichten: 11744
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Vraag aan de kenners: Tuig verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 15:46

Hoeveel werk wil je hebben met de verkoop?
Eén koop is handiger. Doet vaak wel iets af aan de prijs. Maar het is de vraag of je alle onderdelen kwijtraakt als je ze per stuk verkoopt.
Een vliegendeken kost ook de wereld niet en leidsels en hoofdstel zou ik niet apart kopen. Zeker als dit hetzelfde materiaal is als het tuig.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

hagelslag
Berichten: 8931
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Vraag aan de kenners: Tuig verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 16:53

Ik bedoelde dus tuig in 1 koop qua prijs en dan vliegendeken etc appart qua prijs. En in 1 koop dan iets aantrekkelijker maken als wanneer je het appart verkopen wilt

Lindsey_99
Berichten: 2450
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Vraag aan de kenners: Tuig verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:15

Op facebook zijn diverse menpagina's. Daar maak je veel kans met een compleet tuig.

Over de IJssel

Anoniem

Re: Vraag aan de kenners: Tuig verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:37

Bedankt allemaal, kan dus niet veel meer doen dan ik al doe. Facebook heb ik niet dus kan ik niet gebruiken.
Heb geen foto's van tuig op pony erbij staan omdat ik eens als tip kreeg dit niet te doen .. Maar dit zou de verkoop wel kunnen helpen?

Denk dat shetlander-tuig misschien ook wat makkelijker is/meer gezocht wordt dan tuig voor grotere pony's/paarden?

Vorige keer had ik het tuig apart en dan de rest er nog bij als extra optie en dan een totaalprijs, maar dat had ook geen succes. Het maakt mij niet uit als het meer werk is als ik het apart verkoop, maar zou het wel graag kwijt geraken ;) Misschien eens wat meer proberen op te splitsen...

senna21

Berichten: 11744
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:47

Ik heb je advertentie even bekeken: daar kun je echt nog wel wat aan verbeteren.

Een paar tips:
- - een "stoffig tuig" verkoopt niet. Poets het op, maak er een paar mooie foto's van (Met of zonder pony)
De tekst kan een stuk aantrekkelijker en wervender.
- vraagprijs zou voor mij te hoog zijn. Tweedehands is tweedehands, of je het nu 3x of 30 of 100 keer hebt gebruikt. De helft van de prijs komt meer in de richting of 'tegen elk aannemelijk bod'.

En dan nog is het de vraag of er liefhebberij voor is; zeker in deze tijd van het jaar. In het voorjaar maak je wat meer kans.
Ik heb een kwalitatief goed (maar zichtbaar gebruikt) tuig weggegeven aan een manege voor gehandicapten.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Re: Vraag aan de kenners: Tuig verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:38

Bit niet erbij verkopen, elk dier heeft z'n eigen maat en type bit.
Het tuig gewoon compleet verkopen (dus hoofdstel, leidsels, borst, schoft, broek met staartriem)
Vliegendeken is ook weer idem net als het bit.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

KimD

Berichten: 20359
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Vraag aan de kenners: Tuig verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:29

De foto's in je advertentie zijn erg onaantrekkelijk, daar zou ik sowieso op afknappen. Dat in combinatie met een niet gepoetst tuig en de prijs.

De prijs is behoorlijk te hoog.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:50

Bedankt allemaal, zal morgen eens kijken wat ik met de advertentie en de prijs kan doen.
Zouden foto's met pony een must zijn? Heb wel oudere foto's .. nieuwe foto's maken gaat voorlopig niet lukken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers