Dag lieve Bailsie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Dag lieve Bailsie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 11:50

Afbeelding


Onze Bailey hebben we 3 weken terug in moeten laten slapen. ;(
Mijn eerste échte eigen hond.

Mijn trouwe vriendin die eerder wist dat ik zwanger was dan ik zelf. Daardoor hoefde ik bij de tweede zwangerschap niet meer te vertellen dat ik zwanger was aan mijn familie, want die hadden dat al gezien aan bailey haar gedrag :+ De kinderen waren ook belangrijk voor haar, de taak om de kleine mensjes te beschermen nam ze zeer serieus.

Ik heb begin dit jaar mijn vader verloren, hij en bailey hadden een speciale band, en toen hij zo ziek was in het begin, was bailey ook heel ziek, ze voelde het aan. Toen mijn vader uitzaaiingen op een bepaalde plek had zei hij: dat wist ik eigenlijk al, want bailey deed vreemd bij mij op die plek en dat altijd met haar neus tegen die plek te duwen.

Ze kwakkelde altijd al met haar gezondheid, verschillende allergieën die we maar niet onder controle kregen. Altijd tobben met medicatie, speciaal voer. Altijd ging het weer even goed, maar altijd ging het weer mis.

Toen ze weer eens zo ziek was, oktober vorig jaar, voelde de dierenarts tumoren in haar melkklieren. Ik vroeg op opereren zinvol was. De dierenarts was eerlijk, het zou een zware operatie worden, en dat zou ze op dat moment waarschijnlijk niet overleven.
We zetten haar op prednison, om te kijken of ze het daar goed op zou reageren, zodat ze in ieder geval jeuk en pijnvrij was. Ik wist ook wel dat dit het laatste redmiddel was qua jeuk, en dat de bijwerkingen van de prednoral op een gegeven moment te veel voor haar zouden worden -O- maar ja, hadden we een keus?

Ze heeft dik een jaar op de prednoral gestaan, een jaar zonder jeuk! Een blije hond! Alleen veel plassen en veel drinken als bijwerkingen. Ze is nog mee geweest op vakantie dit jaar naar Luxemburg, wat heeft ze daar van genoten.

begin oktober was ze loops, dacht ik. Niks vreemds, totdat ze in huis plaste, met veel bloed!
Na onderzoeken bleek ze baarmoederontsteking te hebben, onderdrukt door de prednison.
Opereren wilden we niet, dit was al haar reservejaar..
We hebben nog antibiotica geprobeerd, maar de dierenarts waarschuwde al dat het waarschijnlijk geen nut zou hebben. Dat het dan nu toch echt aflopende zaak was. Ik maakte de afspraak dat ik zou bellen als ik vond dat het genoeg zou zijn geweest.

Iedereen die haar zag verwachte niet dat ze zo ziek was. Ze was hyper, blij, speelde en rende nog fanatiek. Tot de laatste uren was ze nog onze stuiterbal.

Vooral onze zoon heeft het er moeilijk mee, ze waren echte maatjes.

Ik ben heel blij dat ik Veronique meteen heb gevraagd voor nog een paar laatste foto's, twee weken na de shoot hebben we Bailey in laten slapen. Ik merkte aan kleine dingetjes dat ze veranderde. Ik wilde absoluut niet dat ze pijn kreeg, ik wilde liever te vroeg inslapen dan dat ik te laat zou zijn.

Ze is thuis ingeslapen, ze was ontzettend snel weg. Dat gaf wel aan hoe ziek ze van binnen was.
Onze zoon heeft nog een haf uur bij en op haar liggen huilen, dat was nog het allerverdrietigst ;(

Bedankt Veronique voor de laatste mooie herinnering aan mijn vriendin <3

Bailey 20-4-2008 - 26-11-2018

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Dag lieve Bailsie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 11:54

Wat een bijzondere hond. Natuurlijk voor jou al helemaal! Maar hoe zij die dingen aangegeven heeft, mooi hoor.
Sterkte met het gemis.

BigOne
Berichten: 38246
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 11:58

Och wat een prachtige lieve hond hebben jullie gehad, de liefde voor en van je kinderen spat van de foto’s af, heel veel sterkte. Zo gaan ze niet alleen dood, ze nemen ook weer een stukje herinnering mee aan mensen die er niet meer zijn. Dat vind ik heel erg confronterend . Ikzelf heb nog een dier van 19 die bij mijn ouders en schoonouders op schoot heeft gelegen. Wanneer zij weg is word er toch weer een lijntje naar hun vieren doorgeknipt.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:02

Wat een mooi eerbetoon heb je geschreven en wat een mooie foto's heb je als een van je herinneringen.

Sterkte met het verlies.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:04

Heel veel sterkte TS!

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Dag lieve Bailsie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:15

Wat een prachtige hond was Bailey, en wat een mooie foto's hebben jullie van haar als aandenken.

Heel veel sterkte met het verlies! Y;(

Anoniem

Re: Dag lieve Bailsie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:18

Wat een prachtige, dierbare foto's heb je daar. :(:) Heel veel sterkte met dit grote verlies..

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Dag lieve Bailsie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:38

Nogmaals sterkte Corina, ik voel jullie verdriet, kon het ook niet drooghouden bij je verhaal en foto's... ;(

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Dag lieve Bailsie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:00

Gecondoleerd, wat was ze mooi en wat had ze een lieve, open blik in haar ogen. Sterkte!

Anoniem

Re: Dag lieve Bailsie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:21

Wat een prachtige foto's. Ze was prachtig, ze straalt wijsheid uit. Prachtige blik in haar ogen. Heel veel sterkte voor jou en je gezin.

Zus

Berichten: 600
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:56

Heel veel sterkte met het verlies van Bailey en wat een prachtige lieve hond was het Y;(

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:04

ik wens jullie enorm veel sterkte, wat een gemis! een prachtdier is het!

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 17:05

bigone schreef:
Och wat een prachtige lieve hond hebben jullie gehad, de liefde voor en van je kinderen spat van de foto’s af, heel veel sterkte. Zo gaan ze niet alleen dood, ze nemen ook weer een stukje herinnering mee aan mensen die er niet meer zijn. Dat vind ik heel erg confronterend . Ikzelf heb nog een dier van 19 die bij mijn ouders en schoonouders op schoot heeft gelegen. Wanneer zij weg is word er toch weer een lijntje naar hun vieren doorgeknipt.

Dit inderdaad. Het voelt idd of er een lijntje naar mijn vader is doorgeknipt.

Bedankt voor jullie lieve woorden <3

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Dag lieve Bailsie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:06

Heel veel sterkte, wat een prachtige hond en wat een prachtige foto's met jou en je kinderen, die zijn echt goud waard!

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:08

Heel veel sterkte gewenst in deze ontzettend zwarte periode. Wat een mooie band had ze met iedereen van het gezin.
Van de onderste fotoreek vind ik nr2 en nr5 echt speciaal. bij Nr 2 (dus 3 in totaal) heb ik echt even stil gezeten. <3
Veel sterkte :(:)

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dag lieve Bailsie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 12:21

Dank jullie wel allemaal. Bijzonder was ze zeker <3

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:23

Wat een mooie hond <3
Veel sterkte met dit grote verlies :(:)

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dag lieve Bailsie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 17:28

Dank je wel :)