Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
FlySoHigh

Berichten: 16
Geregistreerd: 30-09-18

Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 15:13

Hoi allemaal!

Ik heb sinds kort een Frank Baines type Adagio en vroeg me af of er meer bokkers zijn met een Frank Baines!? Ik heb echt nog nooit zo'n fijn zadel gehad. <3 Hij is volledig op maat gemaakt voor mij en mijn paard. Hij zit echt heerlijk, en mijn paard loopt er echt veel beter onder dan voorheen. Kwaliteit lijkt tot nu toe ook echt super, leer is mooi zacht en ziet er (na ongeveer 4maanden) echt super uit.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

I feel like Flying!


Rubs

Berichten: 501
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:01

Ik heb de Frank Baines Omni, 2e hands, en hier het zelfde, wat zit dat lekker en paard ging gelijk lang en laag lopen, het was zo'n verademing voor hem, ook ging hij daarna goed rugspieren ontwikkelen. Ben echt blij met dit zadel.

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 07:15

Ja, wij hebben er een voor onze KWPNer :j

We hebben nu al een tijdje een leenzadel, zondag komt de definitieve *\o/* een Pirouette met speciaal stiksel op het zweetblad, we zijn zelf super benieuwd :D

[o]

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:04

ik ben erg benieuwd en volg daarom graag dit topic.

Farah Oet De Broekstreek & Fitany van de Dalgronden
Fanny Oet de Broekstreek & Neriva van de Tolberg & Maverick van de Dalgronden
Onze eigen fokkerij Haflingerstal van de Dalgronden

FlySoHigh

Berichten: 16
Geregistreerd: 30-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 19:17

Wat gaaf! Vond het zo vreemd dat er geen reacties kwamen op dit topic tot nu toe! Volgens mij zijn de zadels toch aardig populair aan het worden. :=

@Fortitude: Gaaf! Ben erg benieuwd! Post je een foto van je zadel? Bij wie heb jij hem gekocht?
@Rubs: Wat fijn, goed om te horen. Ik merkte bij mijn paard ook echt direct verschil.
@Farahtjuh: ik kan het echt iedereen aanraden!

I feel like Flying!

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:20

FlySoHigh schreef:
Wat gaaf! Vond het zo vreemd dat er geen reacties kwamen op dit topic tot nu toe! Volgens mij zijn de zadels toch aardig populair aan het worden. :=

@Fortitude: Gaaf! Ben erg benieuwd! Post je een foto van je zadel? Bij wie heb jij hem gekocht?
@Rubs: Wat fijn, goed om te horen. Ik merkte bij mijn paard ook echt direct verschil.
@Farahtjuh: ik kan het echt iedereen aanraden!



ik zie ook heel veel zadels voorbij komen.
zit er heel erg aan te denken om voor mijn jonge haf 1 aan aanteschaffen.
of voor mijn oudere.
volg op facebook ook de zadelmaakster die deze zadels aanmeet.

Farah Oet De Broekstreek & Fitany van de Dalgronden
Fanny Oet de Broekstreek & Neriva van de Tolberg & Maverick van de Dalgronden
Onze eigen fokkerij Haflingerstal van de Dalgronden

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:36

FlySoHigh schreef:
Wat gaaf! Vond het zo vreemd dat er geen reacties kwamen op dit topic tot nu toe! Volgens mij zijn de zadels toch aardig populair aan het worden. :=

@Fortitude: Gaaf! Ben erg benieuwd! Post je een foto van je zadel? Bij wie heb jij hem gekocht?
@Rubs: Wat fijn, goed om te horen. Ik merkte bij mijn paard ook echt direct verschil.
@Farahtjuh: ik kan het echt iedereen aanraden!


Ja ga ik doen! Hij komt bij Bianca Koevoets van De Zadelwerkplaats vandaan. Mijn Signum komt daar ook vandaan :)

[o]

FCSA

Berichten: 6378
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:57

Hier zeer slechte ervaringen met Frank Baines (springzadel). Extreem lange levertijd (maanden langer dan beloofd), direct drukplekken (hoewel helemaal aangemeten) en ik heb er nooit fijn op kunnen zitten/rijden. Na 1 jaar doorverkocht (ivm overlijden paard) en zo'n 1800 euro verlies gemaakt.

Ragazzo
Berichten: 63
Geregistreerd: 19-06-06

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:48

Na een ellenlange zadel ellende met heb ik sinds kort ook een Frank Baines type Adagio. Mooi zadel en de kwaliteit lijkt idd super. Helaas kan ik het zadel niet testen vanwege een nekhernia, maar dat komt wel. Het zadel is op maat gemaakt en past mijn paard i.i.g. goed. Ik ga er vanuit dat ik er straks ook goed in zit.

Esperado: Wynton x Rousseau x Houston
Nadette Junior: Dream Boy x Charmeur x Dublin

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:09

Hier ook een frank baines zadel. Is op ons vorige paard helemaal aangemeten en vervolgens op dit paard aangepast. Zit als een huis. Hij was bij aankoop zwart, maar is nu verkleurd naar bruin :=
Hij is dan ook al 10 jaar oud

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:52

Afbeelding
<3 <3

Heel stijlvol, mijn vriend was er helemaal blij mee!

[o]

FlySoHigh

Berichten: 16
Geregistreerd: 30-09-18

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 18:37

Wat gaaf! Heb je dat stiksel zelf zo ontworpen?

I feel like Flying!

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:22

Mijn vriend had een voorbeeld gegeven, de maker heeft dat zelf aangepast om beter bij het zadel te passen. Heeft goed uitgepakt :D

[o]

magootie

Berichten: 3762
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:24

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe zadel en nu is mijn oog gevallen op de Frank Baines Adagio. Vind hem zo gaaf! En hoor er goede verhalen over!
Ik ben ook heel benieuwd naar een foto van jou Adagio TS!

Ik ga verschillende modellen passen en van een ander merk ga ik ook nog verschillende modellen passen.
Van Frank Baines ben ik ook heel erg benieuwd naar het nieuwste model (Etude). Kan niet wachten om te gaan passen :D

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥


bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:40

Even een schopje. ~~}>

Ik heb vandaag een Frank Baines mogen proberen en jeetje zeg wat zit dat lekker! Een van de weinige zadels waarbij ik het idee heb op het zadel te zitten ipv eromheen. Nu zullen veel mensen denken huh je wilt toch juist niet OP je zadel zitten maar ik heb vaak het idee naast mn zadel te zitten en bij deze had ik eindelijk eens genoeg zitvlak. *\o/*

Paard liep er ook wel heel fijn onder maar liep ietsje makkelijker weg onder het zadel wat ik daarvoor op had maarja al dat wisselen in zadels helpt ook niet echt. _-:(

Had wel enorm veel ruimte bij de schoft wat ik tot nu toe bij veel zadels te kort kom en kussens zouden iets anders moeten dan het pasmodel.

Als ik voor dit zadel ga moeten de keuzes gemaakt gaan worden haha, maar ik denk dat ik hem redelijk simpel hou met een lakje hier en daar. :))

    ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
    ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
    ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

    magootie

    Berichten: 3762
    Geregistreerd: 26-01-06
    Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

    Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:44

    Super leuk Angelique!! Ben heel benieuwd of dat hem uiteindelijk ook word!!

    Bij mij komt morgen de zadelpasser! Zoveel zin in, ben heel benieuwd welke het gaat worden! :D

    ♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
    Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
    Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥

    Buuk
    Berichten: 232
    Geregistreerd: 14-08-15

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:51

    Ik! Vorig jaar besteld, en maand voor ik hem zou krijgen , kreeg paard zware pees blessure. Ik heb dat mooie zadel dus een jaar niet kunnen gebruiken, maar er inmiddels nu drie keer op gereden ( gestapt) of je op een troon zit. Ik ben super tevreden over service, en mijn zadel!

    Ilsiie

    Berichten: 8224
    Geregistreerd: 01-01-04
    Woonplaats: Oostenrijk

    Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:25

    Ik heb een Balance Saddle, welke geproduceerd worden door Frank Baines. Ik heb een Felix, en wauw, pony loopt er stuk ruimer mee en ik heb nooit meer ergens last in mijn lijf op dit zadel, ook niet met lange ritten! Ik wilde eigenlijk m'n paard niet meer af toen ik het probeerde :P

    Live your dreams

    feetje2017
    Berichten: 1
    Geregistreerd: 06-02-19

    Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:04

    Heb sinds oktober een op maat gemaakt Elegance zadel van Frank Baines, zit geweldig voor paard en ruiter. En als bonus heb ik m nog kunnen pimpen naar mijn smaak, een touch of blue. Top prijs/kwaliteit zeker omdat het voor mij en mn paard op maat is gemaakt. Er zijn genoek andere merken zadels die niet op maat gemaakt zijn die veel duurder zijn.

    Annie_23

    Berichten: 61
    Geregistreerd: 16-03-16
    Woonplaats: Vlak bij de Drunense duinen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:03

    Ik ben op zoek naar een ander zadel en op advies van mijn zadelmaker ben ik op zoek naar een Frank Baines Elegance. Ik hoop dat ik iets moois kan vinden. Ben benieuwd naar jullie zadels. Zijn er meer foto’s?

    Volg ons op insta voor leuke updates @odje_annie

    magootie

    Berichten: 3762
    Geregistreerd: 26-01-06
    Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

    Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:15

    Bij mij is het toch geen Frank Baines geworden. De Adagio en de Etude was is heel benieuwd naar maar waren niet geschikt voor mijn paard. De Elegance past wel maar vond ik vreselijk zitten. Ik kreeg gelijk last van mijn heup en bovenbenen. Had ook het gevoel heel ver van mijn paard af te zitten.

    Het is uiteindelijk een Custom zadel geworden die echt perfect zit en super op mijn paard ligt. Ik zit heel dicht bij mijn paard en dat wilde ik graag!

    ♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
    Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
    Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥

    Yadano78
    Berichten: 199
    Geregistreerd: 04-11-14

    Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:32

    Kan iemand mij vertellen of deze zadels ook vanaf de kale boom aangemeten worden net als bij dabbs?

    Pallatin

    Berichten: 2484
    Geregistreerd: 30-05-08

    Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 05:32

    Ik heb nu sinds 1,5 week een frank baines, echt one of a kind, zadel is speciaal voor mijn paard en mij uit verschillende componenten samengesteld. Dit was van alle merken zadels de enige met een vorm boom die goed lag op mn Gelderse paard met zn redelijk rechte rug. Met de boom als uitgangspunt is alles aan mijn lange lijf/wensen aangepast. Ik zit veel beter en daarom loopt Mn paard ook fijner. Alle lof voor zadelmaakster Suzanne godijn die dit allemaal met veel geduld en overleg met Engeland gerealiseerd heeft.
    Het is uiteindelijk een pirouette geworden, maar geen mono flap en vaste wrongen i.p.v. klittenband, verstelbare beugelhaak, extra lang zweetbad, dubbelgestikt zadelrokje en wat lakaccentjes *\o/*
    Yadano: ik heb bij het passen geen kale boom herinneren? Maar dat kun je je zadelmaker toch vragen?

    I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

    Evelien_MG

    Berichten: 52
    Geregistreerd: 01-06-12

    Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:07

    Ik heb sinds een jaartje de Frank Baines Union Lux met mono blad. Heb hem kunnen over nemen van een zadelpasser. Het was een demo zadel die erg weinig was gebruikt. Super fijn zadel, waarin ik genoeg steun heb, maar niet het gevoel heb er vast in te zitten. Mijn merrie heeft bij dit zadel veel schouder vrijheid. Zou geen andere meer willen.

    Afbeelding


    Afbeelding

    Fontana; (D-oc) v. Lord Leatherdale x Donnerschlag
    On Top Geuzendam ; (D-oc) v. Glock’s Toto jr. x Lord Leatherdale

    leonie87

    Berichten: 4412
    Geregistreerd: 05-03-10
    Woonplaats: regio Tilburg

    Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:59

    Ik geef dit topic even een schop. Heb een Frank Baines Andante besteld. Nu nog heeel lang wachten.

    Nog meer mensen met een baines?

    En degene die er al een hadden nog steeds tevreden?

    Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
    Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
    Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Ballard_L, Biscuitje, fransje23, GrapeshotBot, Imuret, massiemas, N_B_N, nile, Taartje, Theseus, U2andI en 12 bezoekers