Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 15:52

Fijn, de kou is weer begonnen dat betekend dus vreselijk jeukende benen door ik denk droogte?

Overal heb ik jeuk aan mijn benen en als ik dan eenmaal begin met krabben komt er geen einde meer aan. :')
Verder kan je bij mij trouwens niet zien dat ik een droge uit heb maar gezien ik het alleen in de winter heb ga ik er vanuit.

Wie heeft er nog meer last van en wat doe je eraan? Op dit moment ben ik met Zwitsal aan het smeren en nu maar hopen dat dit gaat helpen.

The smell of earth after rain!


Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:54

Nivea creme helpt bij mij heel goed

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:56

Een hydraterende douchegel, of in bad met een goede badolie en meteen daarna goed insmeren met een rijke creme als nivea soft of een rituals bodycream en dan goed laten intrekken voordat je weer kleding aan doet helpt voor mij goed. En genoeg drinken natuurlijk.

Siggislief

Berichten: 13938
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:59

Ik heb zo nu en dan jeukende benen, maar dat is meer omdat ik een allergie huisstofmijt heb en dat uit op mijn benen in de winter.

Ik smeer mijn benen dan in met een extra vette crème.

Bram ✝12/08/'15

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:01

Ik had het jarenlang, krabte ze tot bloedens toe kapot in de winter, heb wel eens mijn benen ingezwachteld zodat ik er in mijn slaap niet bij kon. Begin dit jaar ernstig Vit D tekort geconstateerd en tot mijn verbazing geen last meer van jeukende benen in de winter.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:01

Ja hier ook! Al zijn mijn benen er zonder insmeren echt uit als van die open gebarsten zandvlaktes :')

Ik smeer Nivea Care & Repair het enige wat bij mij een beetje werkt tegen mijn enorm droge huid :j

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:06

Douch je warm?

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 16:10

Gianti schreef:
Douch je warm?

De laatste tijd ga ik eigenlijk alleen in bad zodat ik lekker in de bad olie lig.

Ik mag wel graag in een lekker warm bad liggen ja. :o

The smell of earth after rain!

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:13

Tegen de jeuk smeren wij op het werk vaak lanettencreme of cetomacrogol. Beide bij de apotheek te verkrijgen. Werkt gegarandeerd.

Laerkens Beauty

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:21


Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:34

Ja!

Ik gebruik nu Bio-Oil en douche koud af. Dat scheelt al een heleboel.

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.




daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:39

Ik gebruik baby olie. Ruikt ook nog lekker.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:40

Ik heb vaak jeuk op mijn scheenbeen. Dan ga ik met mijn hak van mn andere been krabben, en dat tot mn huid tot bloedens aan toe kapot is. Het doet geen pijn, tot ik stop. Dan doet het ongelofelijk veel pijn _O-

Ook bijna alleen maar in de winter


Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:42

Bij mij hielp het bijzonder om niet meer zo warm te douchen in de winter.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Annemarievzr

Berichten: 265
Geregistreerd: 01-05-11
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:44

Oja, bekend! niet te heet douchen/bad; gebruik ph neutrale zeep (bijv sebamed) en insmeren met bijv uiercreme of, als het echt heel erg is, ureumzalf.

Judass

Berichten: 4826
Geregistreerd: 20-05-09

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:49

Misschien een goed voedende bodybutter mengen met een olie?

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:52

Ik had er vroeger ook last van en heb me helemaal scheel gesmeerd, maar uiteindelijk bleken het winterbenen te zijn. Huisarts vroeg of ik toevallig een brommer had. Dat was niet zo maar paardrijden bleek bij mij hetzelfde effect te hebben. Zolang ik voorkom dat m'n benen flink koud worden, heb ik ook geen jeuk :D


maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:55

Kort douchen, niet te heet, geen zeep gebruiken en de natte huid insmeren met ongeparfumeerde babyolie. Dat is eigenlijk het enige dat bij mij helpt.

En niet direct onder de douche of in bad wanneer je benen koud zijn van buiten.

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:59

CBD zalf al geprobeerd?

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:17

Ik heb al gegeven tips hier geprobeerd , lanette crème, koud afdouchen, zeephoudende producten gebruik ik nooit , altijd alles vrij van parabenen sillliconen enz. Niets veranderd maar wel vit D op orde nu en de jeuk is weg. En qua smeren echt alles geprobeerd . Zelfs medicatie van de huisarts gehad .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:19

Petrichor schreef:
Fijn, de kou is weer begonnen dat betekend dus vreselijk jeukende benen door ik denk droogte?

Overal heb ik jeuk aan mijn benen en als ik dan eenmaal begin met krabben komt er geen einde meer aan. :')
Verder kan je bij mij trouwens niet zien dat ik een droge uit heb maar gezien ik het alleen in de winter heb ga ik er vanuit.

Wie heeft er nog meer last van en wat doe je eraan? Op dit moment ben ik met Zwitsal aan het smeren en nu maar hopen dat dit gaat helpen.


Ik heb hier ook erge last van, vooral als je van een dag buiten naar binnen komt en je "kloffie" aantrekt.
Deze herfst/winter eigenlijk nog niet echt last van gehad. Ik gebruik sinds november een body conditioner van de lush. Een soort vaste body cream die je onder de douche kan gebruiken. Niet zo vet als een body butter, maar vet genoeg om geen droge/jeukende huid te krijgen.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:21

maaikemuis schreef:
Kort douchen, niet te heet, geen zeep gebruiken en de natte huid insmeren met ongeparfumeerde babyolie. Dat is eigenlijk het enige dat bij mij helpt.


Dit! (Heet) water en zeep of geparfumeerde producten zijn geen goede voor dit soort problemen meestal.

De koude en een (te) dunne broek kunnen ook meespelen.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:02

Cabelona schreef:
Petrichor schreef:
Fijn, de kou is weer begonnen dat betekend dus vreselijk jeukende benen door ik denk droogte?

Overal heb ik jeuk aan mijn benen en als ik dan eenmaal begin met krabben komt er geen einde meer aan. :')
Verder kan je bij mij trouwens niet zien dat ik een droge uit heb maar gezien ik het alleen in de winter heb ga ik er vanuit.

Wie heeft er nog meer last van en wat doe je eraan? Op dit moment ben ik met Zwitsal aan het smeren en nu maar hopen dat dit gaat helpen.


Ik heb hier ook erge last van, vooral als je van een dag buiten naar binnen komt en je "kloffie" aantrekt.
Deze herfst/winter eigenlijk nog niet echt last van gehad. Ik gebruik sinds november een body conditioner van de lush. Een soort vaste body cream die je onder de douche kan gebruiken. Niet zo vet als een body butter, maar vet genoeg om geen droge/jeukende huid te krijgen.


Dat klinkt als iets wat ik nodig heb! Maar als ik op de lush site kijk zie ik zo veel body conditioners dat ik het even niet meer snap. Zijn al die conditioners te gebruiken onder douche?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:06

Bij de huisarts om vaseline-cetomacrogol, koelzalf of lanette crème vragen.
Is vettig en vochtinbrengend.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:08

Calendula wil nog wel eens helpen maar ik zou voor een zo neutraal mogelijke zalf gaan. Die kan je bij de apotheek/huisarts wel krijgen. In Nivea/Zwitsal etc zit bijna altijd wel iets van parfum toegevoegd en dat gaat bij mij irriteren. Een hele vettige crème zoals vaseline helpt wel. En afblijven ;) :(:)

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 bezoekers