Dekje blijft schuiven onder goed passend zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NZ92

Berichten: 3171
Geregistreerd: 23-06-09

Dekje blijft schuiven onder goed passend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 15:57

Hallo allemaal,

Twee maanden geleden heb ik bij mijn andalusier een zadel laten aanmeten. Dit was een tweedehands zadel maar zou volgens de zadelpasser goed passen op mijn paard.
Het betreft een ikonic zadel. En dit zadel is aangemeten door de Countrymill een bedrijf met goede recensies.
Helaas na een tweetal weken rijden met verschillende dekjes kwam ik erachter dat het zadeldek naar achterschoof. Het zadel is retour gegaan en opnieuw opgevuld (zonder mijn paard opnieuw gezien te hebben) helaas blijft het dekje schuiven...

Erg vervelend natuurlijk! Ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken.. het betreft een rond geribt paard met weinig schoft. Hij trekt ook altijd zijn singel naar voren.

Wat ik zelf al geprobeerd heb:
- rijden met verschillende dekjes
- anatomische singel, normale singel
- paard is nagekeken door fysio en osteopaat niets aan de hand!

Voor de duidelijkheid: Ik heb al contact gehad met de zadelmaker voor een nieuwe afspraak, ik ben gewoon erg benieuwd naar de visie van bokt.
Laatst bijgewerkt door NZ92 op 18-12-18 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt


nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:05

Ik vind het om te beginnen al vreemd dat een zadel wordt bijgevuld zonder het zadel op de rug van het paard gezien te hebben..

Ik zou eerst eens vragen waarom er niemand komt kijken?

<3 Sneakers <3


Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Dekje blijft schuiven onder goed passend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:06

Schuift het zadel niet naar voren ipv het dekje naar achteren? Dat had ik ook met mijn vorige zadel, ook rondgeribt paard.

Ik heb er momenteel een anti slip pad onder, daardoor blijft zowel dekje als zadel goed liggen.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Dekje blijft schuiven onder goed passend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:15

Is het een dekje of meerdere? Heb het zelf ook gehad met 1 dekje en met alle andere niet. Zadel lag ook goed en heb dekje maar weggedaan.
Heb je al contact gehad met de zadelpasser?

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:17

Rare vraag: Is je paard wel regelmatig? Zodra er bij mij dekjes of het zadel gaat schuiven moet ik eerst kijken of ze door het lijf wel goed loopt.

Hier ook een rondgeribte pony, brede twist, wijde boom en CM als zadelmaker. Geen klachten.

Laerkens Beauty

NZ92

Berichten: 3171
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 16:18

Rena100 schreef:
Schuift het zadel niet naar voren ipv het dekje naar achteren? Dat had ik ook met mijn vorige zadel, ook rondgeribt paard.

Ik heb er momenteel een anti slip pad onder, daardoor blijft zowel dekje als zadel goed liggen.


het dekje gaat echt schuin zitten onder het zadel. de onderkant steekt dan ver naar achteren.

Ik heb het inderdaad met meerdere dekjes!
contact met de zadelmaker is al geweest en er volgt een nieuwe afspraak. Was gewoon benieuwd wat Bokt dacht

NZ92

Berichten: 3171
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 16:21

Saaams schreef:
Rare vraag: Is je paard wel regelmatig? Zodra er bij mij dekjes of het zadel gaat schuiven moet ik eerst kijken of ze door het lijf wel goed loopt.

Hier ook een rondgeribte pony, brede twist, wijde boom en CM als zadelmaker. Geen klachten.


Ja, paard loopt lekker! Is ook nagekeken door een osteo om het een en ander eventueel uit te sluiten maar zij konden niets vinden.

dianaw33

Berichten: 1883
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:33

Dat heb ik ook altijd bij mijn Crusado bij welk zadel dan ook. Ze wapperen binnen de kortste keren achter het zadel, worden naar beneden en naar achteren gewerkt door de beweging van schouder en rugspieren. Dekjes met een goede ruglijn voor hoge schoft, zoals Eskadron kopen, en de lusjes door de d ringen van je zadel halen, dus hoog vastzetten, ipv om de singelstoten heen.

dieseltje09

Berichten: 1855
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:28

Ik heb het ook bij mijn fjord, zadel ligt als een huis, verschuift geen millimeter, drukt nergens(druk meeting ook al eens gedaan) 3 zadelmakers naar gekeken en allemaal, aan het zadel ligt het niet.

Hij perste met zijn vetjes op zijn schouder *oeps* de dekjes naar achter. Die vetjes gaan nooit meer weg, dat gevecht heb ik opgegeven. Zijn zadel is zo gemaakt(verkort kussen, dus geen doorlopende aan de voorkant) dat zijn vetrol en schouder zo onder het zadel doorglijden. Maar dus zijn dekjes meenam.

Rij nu met dekjes met anti-slip (anky in mijn geval, 2e hands zodat ze niet meer zo dik zijn haha) en dat gaat super! Dekjes blijven liggen, en daar was ik bang voor, geen schuurplekjes, vetjes en schouder glijden nu ook onder dekje door zonder hem mee te nemen :+

Op naar nieuwe avonturen ❤️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers